eitaa logo
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
701 دنبال‌کننده
660 عکس
91 ویدیو
78 فایل
✅ فرهنگ و رسانه‌ پژوهی دینی (رَسادین) ✍️مدیر: @mobini (مجید مبینی مقدس؛ خارج فقه و اصول، دکتری فرهنگ و ارتباطات) 🔸کانال همراه: روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad 🔸تبادل: @Mohammad_sobhan313
مشاهده در ایتا
دانلود
میان‌رشته‌‌ای‌های جدید در علوم ارتباطات 🔹در نشست تخصصی میان‌رشته‌ای‌های جدید در علوم ارتباطات، دکتر زرین زردار، عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات علامه طباطبایی، دکتر فرزاد غلامی، عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات دانشگاه تهران و دکتر محمد فتحی‌نیا، مدرس گروه ارتباطات علامه طباطبایی از جدیدترین حوزه‌های میان‌رشته‌ای در علوم ارتباطات سخن گفتند. 🔹 دکتر زردار با اشاره به اهمیت حضور فعال‌تر فارغ‌التحصیلان ارتباطات در بازار کار، به ملزومات رشتۀ در جهان پرداخت. 🔹 دکتر فرزاد غلامی به اهمیت تعیین زاویۀ دید در مطالعات میا‌ن‌رشته‌ای تاکید کرد. او همچنین به تشریح ابعاد مختلفی که ارتباطات‌گر امکان و اجازۀ فعالیت دارد، پرداخت. 🔹 دکتر محمد فتحی‌نیا نیز از و رسانه که می‌تواند ادامه‌دهندۀ پژوهش‌های مخاطب‌شناسی باشد، سخن گفت. ▫️انجمن علمی علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
سوگیری تأییدی چیست؟ 🔹سوگیری تاییدی (confirmation bias) عبارت است از گرایش فرد به یافتن یا تفسیر اطلاعات، به گونه ای که باورهای پیشین وی را تأیید کند 🔹 از این منظر، افراد به اطلاعات و دانشی تمایل پیدا می‌کنند که پیش‌فرض‌ها و باورهایشان را تأیید می‌کند. به‌عنوان مثال، فردی که با یک نظام سیاسی تعارض دارد، گرایش به خواندن و بازنشر اخباری دارد که همسو با نگاه سیاسی اوست و نه آنچه واقعیت است. مثال دیگر آنکه در یک انتخابات، افراد تمایل دارند به دنبال اطلاعاتی باشند که نامزد مورد علاقه آنها را تأیید کند 🔹سوگیری تاییدی یکی از انواع سوگیری شناختی محسوب می‌شود و از جمله خطاها در استدلال است. سوگیری تأییدی را نخستین بار پیتر واسن (۱۹۲۴–۲۰۰۳)، روانشناس برجسته استفاده کرد. وی یکی از پیشگامان روانشناسی استدلال (از شاخه‌های علوم شناختی) است. این شاخه نحوه تفکر و استدلال را در افراد مطالعه می‌کند 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رهبر انقلاب: 🔹افراد را صرفاً به این خاطر که با شما به طور کامل انطباق فکری ندارند، متهم به انقلابی نبودن نکنید
🏴 مظلومیت امام حسین(ع) در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای بنی‌امیه ▫️رهبر انقلاب: ▪️در ماجرای کربلا، امام حسین علیه‌السلام دو مظلومیّت داشت، یکی این‌که خود آن بزرگوار را مظلومانه به شهادت رساندند. ▪️مظلومیّت دوم، جنجال منافقانه و خباثت‌آمیزی بود که اطراف آن بزرگوار در دنیا به راه انداختند. در کوفه جَو را آن‌گونه خراب کردند، در شام جَو را آن‌گونه خراب کردند؛ در دنیای اسلام، امام حسین (علیه‌السلام) را یک خارجی، یعنی خروج‌کننده بر حکومت وقت و امام وقت معرّفی کردند؛ منبرها و خطبه‌ها و زبان‌های آلوده و حنجره‌های پلید را پُر کردند از اظهارات و تهمت‌ها و افترا‌ها و اهانت‌هایی که بر مظلومیت حسین‌بن‌علی (علیه السلام) می‌افزود. (۱۳۶۶/۵/۲۳، آفتاب در مصاف، ص۱۷۶) ▪️رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی ▫️@rasadin
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد عالی در بیت رهبری: مواظب باشیم با تخریب و تهمت و لجن‌پاشی بدون سند و مدرک نسبت به سرمایه‌های انقلاب به حکومتی که مقدمه ظهور است ضربه نزنیم @Roshangari_ir
▪️تیتر های روز ۱۱ محرم سال ۶۱ هجری @morsalun_ir ▪️رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی ▫️@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شهید مطهری: فوروارد کردن ممنوع! ▫️شهید مطهری: 🔹گفت‏: می‌‏دانی من برای چه کاری به این‌جا آمدم؟ می‏‌گویند در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمی‏‌گویند، من گفتم بروم ببینم واقعاً نمی‏‌گویند؟! 🔹گفتم: خدا پدرت را بیامرزد که باز لااقل این‌قدر حرص داشتی‏ که بیایی ببینی آیا می‌‏گویند یا نمی‌‏گویند. حال یک کسی می‌‏آید مثلاً راجع به‏ مسجد الجواد می‌‏گوید در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمی‌‏گویند، آن یکی می‌‏گوید: من هم شنیدم "اشهد ان علیا ولی الله" نمی‌‏گویند! یک‏ وقت می‏‌بینی همه‌ مردم می‌‏گویند ما شنیدیم در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمی‌‏گویند! 🔹اسلام چه می‌‏گوید؟ می‌‏گوید هر وقت چنین چیزی شنیدی، ابداً به زبان نیاور. اگر دغدغه داری، خودت برو تحقیق کن؛ تو که حوصله تحقیق کردن نداری، دیگر چرا بازگو می‌‏کنی؟! حق بازگو کردن نداری. (آشنایی با قران، ج ۴، ص ۳۸) @motahari_ir 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
🏴 رهبر انقلاب: ◾️امام سجاد(علیه السلام) به تعلیم و تغییر در جامعه اسلامی کمر بست. ◾️طبق تحلیل امام سجاد(ع)، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. ◾️اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمی‌توانستند آن فاجعه را بیافرینند. ۱۳۷۲/۴/۲۳ ◾️روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
🔺دو جور می‌شود انتقاد کرد 🔹دو جور می‌شود انتقاد کرد: یک انتقادی که وقت شنیدن، شنونده آن را و دشنام تلقّی می‌کند؛ یک انتقادی که همان مطلب است، امّا وقتی که شنونده آن را می‌شنود، آن را تلقّی می‌کند؛ دو جور می‌شود حرف زد؛ سعی کنید آن نوع اوّل نباشد؛ یعنی گرایش به سمت آن نوع اوّل نباشد. ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ 🔹لحن باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأس‌آلود و هرج‌ومرج‌طلبانه، فایده آن را تبدیل به می‌کند. ۱۳۹۶/۱۰/۲۲ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46724 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
🔺انتخابات و نظریه یادگیری سیستمی ▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) 🔹اگر مبتنی بر «نظریه یادگیری سیستمی» این انتخابات را تحلیل کنیم و بخواهیم نتیجه اش به ارتقا و بهبود ساختاری-عملکردی نظام منجر شود باید دست کم سه حوزه بهبود را شناسایی و اقدام کنیم که دو حوزه به ساختار بر می‌گردد: 🔹نخست؛ فقدان ساختار تحزب که نتیجه‌اش می‌شود عدم ارج نهادن به شایسته‌سالاری، عقلانیت، عدم شفافیت و عدم پاسخگویی 🔹دوم؛ اصلاح فرایندهای عملکردی شورای نگهبان؛ به نحوی که شفافیت، عدالت و ... در تبیین شاخص‌ها و اعمال آنها دراحراز صلاحیت‌ها ارتقاء یابد 🔹سومین حوزه به پالایش سفلگان پرمدعایی برمی‌گردد که در پوشش انقلابی‌گری، با بی‌اخلاقی از درون نیروهای انقلابی را با برچسب‌های مختلف حذف می‌کنند تا خود بتوانند در اغوای رسانه، به مناصبی برسند https://rasanews.ir/fa/news/761189