🏴 مظلومیت امام حسین(ع) در جنگ تبلیغاتی و رسانهای بنیامیه
▫️رهبر انقلاب:
▪️در ماجرای کربلا، امام حسین علیهالسلام دو مظلومیّت داشت، یکی اینکه خود آن بزرگوار را مظلومانه به شهادت رساندند.
▪️مظلومیّت دوم، جنجال منافقانه و خباثتآمیزی بود که اطراف آن بزرگوار در دنیا به راه انداختند. در کوفه جَو را آنگونه خراب کردند، در شام جَو را آنگونه خراب کردند؛ در دنیای اسلام، امام حسین (علیهالسلام) را یک خارجی، یعنی خروجکننده بر حکومت وقت و امام وقت معرّفی کردند؛ منبرها و خطبهها و زبانهای آلوده و حنجرههای پلید را پُر کردند از اظهارات و تهمتها و افتراها و اهانتهایی که بر مظلومیت حسینبنعلی (علیه السلام) میافزود.
(۱۳۶۶/۵/۲۳، آفتاب در مصاف، ص۱۷۶)
▪️رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
▫️@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد عالی در بیت رهبری:
مواظب باشیم با تخریب و تهمت و لجنپاشی بدون سند و مدرک نسبت به سرمایههای انقلاب به حکومتی که مقدمه ظهور است ضربه نزنیم
@Roshangari_ir
▪️تیتر #روزنامه های روز ۱۱ محرم سال ۶۱ هجری
@morsalun_ir
▪️رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
▫️@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شهید مطهری: فوروارد کردن ممنوع!
▫️شهید مطهری:
🔹گفت: میدانی من برای چه کاری به اینجا آمدم؟ میگویند در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند، من گفتم بروم ببینم واقعاً نمیگویند؟!
🔹گفتم: خدا پدرت را بیامرزد که باز لااقل اینقدر حرص داشتی که بیایی ببینی آیا میگویند یا نمیگویند. حال یک کسی میآید مثلاً راجع به مسجد الجواد میگوید در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند، آن یکی میگوید: من هم شنیدم "اشهد ان علیا ولی الله" نمیگویند! یک وقت میبینی همه مردم میگویند ما شنیدیم در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند!
🔹اسلام چه میگوید؟ میگوید هر وقت چنین چیزی شنیدی، ابداً به زبان نیاور. اگر دغدغه داری، خودت برو تحقیق کن؛ تو که حوصله تحقیق کردن نداری، دیگر چرا بازگو میکنی؟! حق بازگو کردن نداری.
(آشنایی با قران، ج ۴، ص ۳۸)
@motahari_ir
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🏴 رهبر انقلاب:
◾️امام سجاد(علیه السلام) به تعلیم و تغییر #اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست.
◾️طبق تحلیل امام سجاد(ع)، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود.
◾️اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.
۱۳۷۲/۴/۲۳
◾️روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
🔺دو جور میشود انتقاد کرد
🔹دو جور میشود انتقاد کرد: یک انتقادی که وقت شنیدن، شنونده آن را #فحش و دشنام تلقّی میکند؛ یک انتقادی که همان مطلب است، امّا وقتی که شنونده آن را میشنود، آن را #نصیحت تلقّی میکند؛ دو جور میشود حرف زد؛ سعی کنید آن نوع اوّل نباشد؛ یعنی گرایش به سمت آن نوع اوّل نباشد.
۱۳۹۶/۱۰/۲۱
🔹لحن باید ناصحانه و چارهجویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأسآلود و هرجومرجطلبانه، فایده آن را تبدیل به #زیان میکند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۲
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46724
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺انتخابات و نظریه یادگیری سیستمی
▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)
🔹اگر مبتنی بر «نظریه یادگیری سیستمی» این انتخابات را تحلیل کنیم و بخواهیم نتیجه اش به ارتقا و بهبود ساختاری-عملکردی نظام منجر شود باید دست کم سه حوزه بهبود را شناسایی و اقدام کنیم که دو حوزه به ساختار بر میگردد:
🔹نخست؛ فقدان ساختار تحزب که نتیجهاش میشود عدم ارج نهادن به شایستهسالاری، عقلانیت، عدم شفافیت و عدم پاسخگویی
🔹دوم؛ اصلاح فرایندهای عملکردی شورای نگهبان؛ به نحوی که شفافیت، عدالت و ... در تبیین شاخصها و اعمال آنها دراحراز صلاحیتها ارتقاء یابد
🔹سومین حوزه به پالایش سفلگان پرمدعایی برمیگردد که در پوشش انقلابیگری، با بیاخلاقی از درون نیروهای انقلابی را با برچسبهای مختلف حذف میکنند تا خود بتوانند در اغوای رسانه، به مناصبی برسند
https://rasanews.ir/fa/news/761189
🔺زن و مرد بودن موضوعیتی ندارد؛ معیار شایستگی است
▫️رهبر انقلاب:
🔹یک مسئله، مسئله مشاغل اجتماعی و مدیریّتها است که این را بعضی از خانمها از من سؤال کردند. اینجا هم مسئله جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد.
🔹حالا مثلاً فرض کنید آمریکاییها به یکی از این کشورهای همسایهی ما الزام کرده بودند که بایستی زنها در محیط اداری مثلاً ۲۵ درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵ درصد؟ خب ۳۵ درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایستهسالاری است.
🔹 یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همینجور است. مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نمایندهی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شدهاند، [باید دید] کدام شایستهترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینهها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث #شایستهسالاری است.
۱۴۰۲/۱۰/۶
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=54745
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
51.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند "عین صاد"
🔹مستند عین صاد روایتی از زندگی استاد علی صفایی حائری(ره) است
🔹در بخشهایی از این مستند به نقش ایشان در تولیدات رسانهای از جمله فیلم "روز واقعه" اشاره شده است
◀️ دیدن نسخه با کیفیت
@einsadschool
@einsad
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
.
🔹 در محضر رهبری: ادب گفتگو با مخالف
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=2305
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
▪️دورها آواییست
🔹 برنامه "دورها آواییست" به مرور موسیقی معاصر ایران و قطعات شاخص و اثرگذار دهههای اخیر به روش موشنگرافی و ویدئو کامنت میپردازد.
🔹رویکرد علمی و زبان گویای آن میتواند برای آشنایی اهالی رسانه با موسیقی پس از انقلاب اسلامی مفید باشد
🔹تهیهکننده و کارگردان این برنامه محمدسعید غلامی و سردبیر و نویسنده آن حسن صنوبری است و تاکنون ۱۹ قسمت از آن تولید شده است
▫️صفحه در سایت شبکه دو:
https://tv2.ir/program/366602
▫️کانال برنامه در پیامرسان بله:
https://ble.ir/doorhaavayist
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
32.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️دورها آواییست
▪️قسمت نهم با موضوع مروری بر آلبوم #عاشورا یی نینوا
https://ble.ir/doorhaavayist
▫️رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺نقد واجب است، لجنپراکنی حرام است
🔹بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه، نه نقد همراه با فحّاشی و تهمت. نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و لجنپراکنی حرام است؛ نقد با تهمتزنی فرق میکند، با لجنپراکنی فرق میکند.
۱۳۹۶/۱۰/۰۶
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46724
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺شهیدان پرواز اردیبهشت یکی از خصوصیّاتشان رعایت #فضیلتهای_اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.
۱۴۰۳/۳/۶
🔺اگر به نام عدالتخواهی و به نام انقلابیگری، #اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کردهایم؛ از خط امام منحرف شدهایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالتخواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما میدانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، #اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شدهایم.
۱۳۹۰/۳/۴
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin
🔺اطلاع داریم که «#لشکر_سایبری دشمنِ مشترک همه ایرانیان» در پوشش دروغین رقبا و جناحهای سیاسی کشور آنها و یا اشخاص مورد اعتماد دینی و سیاسی جناحها را مورد #اهانت قرار میدهد تا طرف مقابل را عصبانی و برافروخته و وادار به جواب کند؛ بنابراین نباید هرچه را در فضای مجازی میبینید، کار رقبای سیاسی خود بپندارید.
▫️(دیدار با نمایندگان مجلس، ۱۴۰۳/۴/۳۱)
#راه
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin