eitaa logo
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
676 دنبال‌کننده
637 عکس
86 ویدیو
78 فایل
✅ فرهنگ و رسانه‌ پژوهی دینی (رَسادین) ✍️مدیر: @mobini (مجید مبینی مقدس؛ خارج فقه و اصول، دکتری فرهنگ و ارتباطات) 🔸کانال همراه: روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad 🔸تبادل: @Mohammad_sobhan313
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️تیتر های روز ۱۱ محرم سال ۶۱ هجری @morsalun_ir ▪️رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی ▫️@rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شهید مطهری: فوروارد کردن ممنوع! ▫️شهید مطهری: 🔹گفت‏: می‌‏دانی من برای چه کاری به این‌جا آمدم؟ می‏‌گویند در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمی‏‌گویند، من گفتم بروم ببینم واقعاً نمی‏‌گویند؟! 🔹گفتم: خدا پدرت را بیامرزد که باز لااقل این‌قدر حرص داشتی‏ که بیایی ببینی آیا می‌‏گویند یا نمی‌‏گویند. حال یک کسی می‌‏آید مثلاً راجع به‏ مسجد الجواد می‌‏گوید در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمی‌‏گویند، آن یکی می‌‏گوید: من هم شنیدم "اشهد ان علیا ولی الله" نمی‌‏گویند! یک‏ وقت می‏‌بینی همه‌ مردم می‌‏گویند ما شنیدیم در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمی‌‏گویند! 🔹اسلام چه می‌‏گوید؟ می‌‏گوید هر وقت چنین چیزی شنیدی، ابداً به زبان نیاور. اگر دغدغه داری، خودت برو تحقیق کن؛ تو که حوصله تحقیق کردن نداری، دیگر چرا بازگو می‌‏کنی؟! حق بازگو کردن نداری. (آشنایی با قران، ج ۴، ص ۳۸) @motahari_ir 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
🏴 رهبر انقلاب: ◾️امام سجاد(علیه السلام) به تعلیم و تغییر در جامعه اسلامی کمر بست. ◾️طبق تحلیل امام سجاد(ع)، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. ◾️اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمی‌توانستند آن فاجعه را بیافرینند. ۱۳۷۲/۴/۲۳ ◾️روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
🔺دو جور می‌شود انتقاد کرد 🔹دو جور می‌شود انتقاد کرد: یک انتقادی که وقت شنیدن، شنونده آن را و دشنام تلقّی می‌کند؛ یک انتقادی که همان مطلب است، امّا وقتی که شنونده آن را می‌شنود، آن را تلقّی می‌کند؛ دو جور می‌شود حرف زد؛ سعی کنید آن نوع اوّل نباشد؛ یعنی گرایش به سمت آن نوع اوّل نباشد. ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ 🔹لحن باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأس‌آلود و هرج‌ومرج‌طلبانه، فایده آن را تبدیل به می‌کند. ۱۳۹۶/۱۰/۲۲ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46724 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
🔺انتخابات و نظریه یادگیری سیستمی ▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) 🔹اگر مبتنی بر «نظریه یادگیری سیستمی» این انتخابات را تحلیل کنیم و بخواهیم نتیجه اش به ارتقا و بهبود ساختاری-عملکردی نظام منجر شود باید دست کم سه حوزه بهبود را شناسایی و اقدام کنیم که دو حوزه به ساختار بر می‌گردد: 🔹نخست؛ فقدان ساختار تحزب که نتیجه‌اش می‌شود عدم ارج نهادن به شایسته‌سالاری، عقلانیت، عدم شفافیت و عدم پاسخگویی 🔹دوم؛ اصلاح فرایندهای عملکردی شورای نگهبان؛ به نحوی که شفافیت، عدالت و ... در تبیین شاخص‌ها و اعمال آنها دراحراز صلاحیت‌ها ارتقاء یابد 🔹سومین حوزه به پالایش سفلگان پرمدعایی برمی‌گردد که در پوشش انقلابی‌گری، با بی‌اخلاقی از درون نیروهای انقلابی را با برچسب‌های مختلف حذف می‌کنند تا خود بتوانند در اغوای رسانه، به مناصبی برسند https://rasanews.ir/fa/news/761189
🔺زن و مرد بودن موضوعیتی ندارد؛ معیار شایستگی است ▫️رهبر انقلاب: 🔹یک مسئله، مسئله‌ مشاغل اجتماعی و مدیریّت‌ها است که این را بعضی از خانم‌ها از من سؤال کردند. اینجا هم مسئله‌ جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّت‌های گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد. 🔹حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشورهای همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی زن‌ها در محیط اداری مثلاً ۲۵ درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵ درصد؟ خب ۳۵ درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایسته‌سالاری است. 🔹 یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همین‌جور است. مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نماینده‌ی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شده‌اند، [باید دید] کدام شایسته‌ترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینه‌ها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث است. ۱۴۰۲/۱۰/۶ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=54745 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
51.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند "عین صاد" 🔹مستند عین صاد روایتی از زندگی استاد علی صفایی حائری(ره) است 🔹در بخش‌هایی از این مستند به نقش ایشان در تولیدات رسانه‌ای از جمله فیلم "روز واقعه" اشاره شده است ◀️ دیدن نسخه با کیفیت @einsadschool @einsad 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
. 🔹 در محضر رهبری: ادب گفتگو با مخالف https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=2305 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
▪️دورها آوایی‌ست 🔹 برنامه "دورها آوایی‌ست" به مرور موسیقی معاصر ایران و قطعات شاخص و اثرگذار دهه‌های اخیر به روش موشن‌گرافی و ویدئو کامنت می‌پردازد. 🔹رویکرد علمی و زبان گویای آن می‌تواند برای آشنایی اهالی رسانه با موسیقی پس از انقلاب اسلامی مفید باشد 🔹تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه محمدسعید غلامی و سردبیر و نویسنده آن حسن صنوبری است و تاکنون ۱۹ قسمت از آن تولید شده است ▫️صفحه در سایت شبکه دو: https://tv2.ir/program/366602 ▫️کانال برنامه در پیام‌رسان بله: https://ble.ir/doorhaavayist 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
32.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️دورها آوایی‌ست ▪️قسمت نهم با موضوع مروری بر آلبوم یی نینوا https://ble.ir/doorhaavayist ▫️رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
🔺نقد واجب است، لجن‌پراکنی حرام است 🔹بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه، نه نقد همراه با فحّاشی و تهمت. نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و لجن‌پراکنی حرام است؛ نقد با تهمت‌زنی فرق می‌کند، با لجن‌پراکنی فرق می‌کند. ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46724 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
🔺شهیدان پرواز اردیبهشت یکی از خصوصیّاتشان رعایت بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت. ۱۴۰۳/۳/۶ 🔺اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابی‌گری، را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابی‌گری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، کردیم، آن‌ها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. ۱۳۹۰/۳/۴ 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
🔺اطلاع داریم که « دشمنِ مشترک همه ایرانیان» در پوشش دروغین رقبا و جناح‌های سیاسی کشور آنها و یا اشخاص مورد اعتماد دینی و سیاسی جناح‌ها را مورد قرار می‌دهد تا طرف مقابل را عصبانی و برافروخته و وادار به جواب کند؛ بنابراین نباید هرچه را در فضای مجازی می‌بینید، کار رقبای سیاسی خود بپندارید. ▫️(دیدار با نمایندگان مجلس، ۱۴۰۳/۴/۳۱) 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
🔺رفتار و گفتار نمایندگان در غیر مجلس و هم باید حافظ امنیت روانی مردم، وحدت‌بخش، و دلگرم‌کننده ملت باشد. ▫️(دیدار با نمایندگان مجلس، ۱۴۰۳/۴/۳۱) 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عمامه پرانی؛ خاطره‌ای از استاد علی صفایی‌ حائری(ره) 🗓 دوم مرداد، سالروز ولادت استاد علی‌صفایی‌حائری(ره) 📘برشی از کتاب مشهور آسمان @einsad 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️حقیقت را فریاد کن اولین فیلم سینمایی از اسرای کربلا بعد از واقعه عاشورا 🔹فیلم سینمایی شور عاشقی داستان سلما زنی است که مامور می شود تا رسانه کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب (س) باشد و پرچم یا حسین (ع) را بلند کند. شور عاشقی به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش یاری برای اولین بار حرکت کاروان اسرای کربلا از کوفه تا شام بعد از واقعه عاشورا را به تصویر می‌کشد. @esayar_ir 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 (Cultivation Theory) 🔹فیلم: خبرنگار آمریکایی بعد از سفر به ایران و گفتگو با ایرانی‌ها معتقد است که ایرانی‌ها تصوری فانتزی از آمریکا دارند 🔹نظریه کاشت: جرج گربنر در نظریه کاشت بیان می‌کند که در اثر استفاده طولانی‌مدت مخاطب از رسانه، به ویژه رسانه تصویری، او تصور می‌کند جامعه و جهان همان‌گونه است که او در آن رسانه‌ها دیده است ▫️پی‌نوشت: ویدئو تلفیقی از برش‌های مستند رویای ایرانی و ولاگ یک یوتیوبر آمریکایی (philsguide) است که اخیرا به ایران سفر کرده است ▫️با سپاس از آقای علی شعبانی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه ادیان 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin
مستندی درباره نظریه کاشت 🔹در سال ۲۰۱۰، بنیاد آموزش رسانه (Media Education Foundation) مستندی تولید کرد با عنوان «سندرم دنیای کثیف: خشونت رسانه ای و کاشت ترس» The Mean World Syndrome: Media Violence & the Cultivation of Fear 🔹در این مستند که خلاصه ای از کار گربنر و دیگران در مورد تأثیرات رسانه های خشونت آمیز بر نگرش مردم است، خود گربنر در مورد تحقیقات خود در مورد خشونت در رسانه ها و تأثیراتی که از زمان اضافه شدن صدا به تلویزیون در دهه ۱۹۳۰ بر مردم آمریکا داشته است، صحبت می‌کند 🔹این فیلم توسط مایکل مورگان روایت می‌شود که از نزدیک با گربنر در تحقیقات او در مورد نظریه کاشت کار می‌کرد 🔸رسادین، فرهنگ و رسانه‌‌پژوهی‌ دینی @rasadin