جناب آقای الکساندر دوگین عزیز
احتراما
از دعوت محبت آمیز شما برای شرکت در دومین همایش بینالمللی نهضت جهان چند قطبی صمیمانه متشکرم و ازاین که به دلیل برخی ناهماهنگی ها نتوانستم در همایش حضور به هم برسانم عذرخواهی میکنم و بدین وسیله مقاله کوتاهی را که در آن همایش در ذیل محور «غرب پس از هژمونی. آیا می توان تمدن اروپا را نجات داد؟» قصد ارائه داشتم با عنوان «#هویت و آینده تمدن #غرب» تقدیم میکنم.
حمید پارسانیا
۸/اسفند/۱۴۰۲
@parsania_net
@HekmateFarhang
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توصیههای رهبر انقلاب درباره ماه مبارک رمضان
@Khamenei_ir
🔹پذیرش دانشجو در مقطع #دکتری در رشته #مدیریت_رسانه
🔹دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان
🔹 ثبتنام و اطلاعات بیشتر:
سایت ثبتنام
09907661051
09120787781
@adyanuni
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔹چالشهای #فقهپژوهی در عرصه #فضای_مجازی و هوش مصنوعی
🔹در بعد موضوعشناسی، ارتباط قوی میان اساتید دانشگاه و اساتید حوزه باعث میشود موضوعات دقیقتر برای مجتهدان مطرح شود، فتوای آنها دقیقتر شود و در نتیجه قانونی هم که مبتنی بر فقه تدوین میشود، صحیح باشد ...
▫️خبرگزاری #ایکنا
https://iqna.ir/fa/news/4201972
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔹پیش نشست مجازی کنفرانس بینالمللی فلسفه تکنولوژی اسلامی
🔹پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۱:۰۰
🔹لینک حضور:
https://www.skyroom.online/ch/csir.ut/ut
@esf_anjoman
#فلسفه_رسانه
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
درسگفتار درک رسانه - <unknown>.mp3
18.14M
🔹 درسگفتار "درآمدی بر رویکرد پستمدرن به درک رسانه"
🔹د. یامینپور
#ژان_بودریار
#فوکو
#چامسکی
@yaminpour
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
شُهره بر مناره؛ مطالعۀ انتقادی فعالیت روحانیون خردهسلبریتی در اینستاگرام
کتاب «شُهره بر مناره؛ مطالعۀ انتقادی فعالیت روحانیون خردهسلبریتی در اینستاگرام» نوشتۀ علی مؤمنی و دکتر عبدالله بیچرانلو است.
این کتاب در سال ۱۴۰۲ توسط پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی به چاپ رسید. این کتاب مشتمل بر شش فصل «دین، رسانه و ارتباطات»، «دین و شهرت؛ رویکردی انتقادی»، «برساخت هویت نمایشی روحانیون»، «برساخت دین اینستاگرامی»، «خوانش دنبالکنندگان از صفحات اینستاگرامی روحانیون» و «روحانی خردهسلبریتی» است.
در این کتاب نویسندگان با مروری بر مبانی ارتباطات دینی و پیوند شهرت و دین به مطالعۀ فعالیت اینستاگرامی ۱۴ روحانی اینستاگرامی از جمله سید حسن آقامیری، احسان بیآزارطهرانی، شهاب مرادی، امیرحسین دریائی، محمدرضا زائری، مسلم داوودینژاد، کمیل نظافتی آملی، سیدحسین حسینی و... پرداختهاند.
@cyber_pajooh
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔹یادداشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر نهاوندی (مدرس خارج فقه رسانه) پیرامون اتفاقات اخیر
🔹لازم است فضلا و طلاب با آگاهی کامل از نقشه دشمن، نسبت به بازی رسانه ای ایشان، هوشیار بوده و قبل از هر گونه اظهار نظر و کنش رسانهای نسبت به لوازم و #آثار آن اطلاع دقیق حاصل نمایند
🔹#پروژه تولید #تنفر از قم و #روحانیت با هدف کاهش میدان نفوذ و اقناع دین و مرجعیت دینی دنبال میشود.
مطالعه متن کامل
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
پرسشهایی درباره علمدینی؛ جلسه یک.mp3
36.85M
✅ سلسله نشستهای پرسشهایی درباره علم دینی (جلسه اول)
با محوریت کتاب بیست پرسش درباره علم دینی
🔹ارائه: استاد حمید #پارسانیا
@mohyeddin_ir
#علم_ارتباطات_دینی
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
#معرفی_کتاب
✅ بیست پرسش درباره علم دینی
🔹 استاد حمید #پارسانیا
🔹 انتشارات پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، ۱۴۰۲
🔹«علم دینی به طور عام و علوم اجتماعی اسلامی به طور خاص، مفاهیم نوینی هستند که کاربرد آن در دوران معاصر به پنج دهۀ اخیر باز میگردد و استفاده از این مفاهیم، مربوط به سومین مقطع از مقاطع مواجهۀ جهان اسلام با جهان مدرن است.
ورود ادبیاتی که عقلانیت و علم اسلامی را از موضع سوژه و عقلانیت مدرن به نقد میکشید، سنت فکری اسلامی را جهت دفاع از هویت علمی و عقلی خود، ناگزیر به عرصۀ منازعات علمِ دینی و عقلانیت اسلامی وارد ساخت و بدینترتیب در دهههای پس از انقلاب مسئلۀ علم دینی و اسلامی مستقل از مباحثی که در جهان اسلام شکل گرفته بود، فعال شد. ویژگی جریان علم دینی و اسلامی در ایران، در مقایسه با جریانهای دیگری که پیش از آن در جهان اسلام شکل گرفته بود، تغذیه آن از سنت عقلی و فلسفی شیعی است. مباحثی که حضرت آیتالله جوادی آملی در سه دهۀ اخیر در این زمینه مطرح کردهاند، نمونهٔ برجسته از ورود بنیانهای فلسفی صدرایی به مباحث علم دینی و عقلانیت اسلامی است».
بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی(ره)
@mohyeddin_ir
🔸رسادین؛ فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ ثبتنام آزمون اختصاصی #كارشناسی_ارشد
🔹رشتههای دانشکده علوم اجتماعی، #رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان:
▫️علوم #ارتباطات اجتماعی
▫️مدیریت رسانه
▫️مدیریت
▫️جامعهشناسی
▫️جامعهشناسی فرهنگی
▫️و ...
🔹زمان آزمون: ۱۴۰۳/۴/۱۲
🔹لینک توضیحات تکمیلی، ثبتنام و آشنایی با سایر رشتههای دانشگاه:
azmoon.urd.ac.ir
🔹راههای ارتباط با کارشناسان پذیرش:
09907661051
09120787781
@adyanuni
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ #علوم_انسانی_اسلامی در جهان عرب و مجله «الفكر الإسلامي المعاصر»
🔹در سال ۱۹۸۱ (۱۳۶۰ ش) موسسهای به نام «المعهد العالمي للفكر الاسلامي» با تلاش اندیشمندانی همچون إسماعيل الفاروقي، طه العلواني، جمال برزنجي و عبدالحمید ابوسلیمان بنا نهاده شد.
🔹ایدههای «مطالعات تمدنی»،
«علوم انسانی اسلامی» و «اسلام و معاصرت» همواره در کانون تأملات اندیشمندان این مرکز بوده است.
🔹در سال ۱۹۹۵ مجله این مرکز با عنوان «اسلامیة المعرفة» با سرمقاله طه علوانی «لماذا اسلامیة المعرفة؟ ولماذا المجلة؟» منتشر شد. این مجله از سال ۲۰۲۰ با عنوان «الفكر الإسلامي المعاصر» منتشر و تاکنون به شماره ۱۰۶ رسیده است.
🔹مجله "الفکر الاسلامی المعاصر" مهمترین ایدههای آکادمیک اسلامگرایی معاصر عرب را نمایندگی میکند و کمتر اندیشمند ترازی است که در این مجموعه مقالهای نداشته باشد.
مطالعات جهان عرب
@Arabworld2023
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔺بیشترین تحرک دشمنان ما علیه ما، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات رسانهای است؛ باید قویتر و هوشمندانهتر عمل کنیم.
۱۴۰۰/۵/۱۲
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ سال نو و #تحول در حوزه؛ این بار "رسانه حوزه"
🔹استاد نهاوندی (مدرس خارج فقه رسانه) در یادداشت اخیر خود بر روی کلیدواژه مهمی دست گذاشتند: ایجاد #نفرت از روحانیت
🔹آری؛ پروژه رسانهای "تخریب روحانیت" به پروژه رسانهای "ایجاد نفرت از روحانیت" تغییر کرده است
🔹 در میانه این پروپاگاندا و شبیخون رسانهای سیاه و سهمگین بر ضد روحانیت، اما حوزه از مکانیسمی کارآمد برای دفاع از خود محروم است!
🔹 #اتاق_فکر_رسانهای ضرورتی است که هر روز که در تشکیل آن تاخیر شود و استراتژی انفعالی #این_نیز_بگذرد ادامه یابد، روحانیت شیعه بخش دیگری از اعتبار هزارساله خود را در افکار عمومی ایران و جهان از دست میدهد، دیروز درمانگاه قم، امروز ازگل تهران، فردا ...
🔹به عنوان مثال، در ماجرای اخیر، در صورتی که اتاق فکر رسانهای حوزه (به معنای واقعی کلمه) وجود میداشت، شاید امروز شاهد چالشی تلخ برای یک مدرسه علمیه و تولیت بزرگوار آن نبودیم
🔹"امروز #بیشترین_تحرک دشمنان، بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات #رسانهای است، #فکرهای_بسیاری را در مجموعههای فکری استخدام میکنند تا بتوانند افکار عمومی کشور ما را در اختیار بگیرند. وقتی افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملت هم طبق میل بیگانه پیش خواهد رفت، کار تبلیغاتی و رسانهای کار مهمی است؛ ما در این زمینه ضعف و کمکاری داریم، باید #قویتر و هوشمندانهتر عمل کنیم" ۱۴۰۰/۵/۱۲
🔹یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال
✍️ مجید مبینی (مدیر حلقه فقهی روششناسی اجتهاد روشنا و دکتری فرهنگ و ارتباطات)
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
@rasadin