چهار تصویر از تشییع چند عالم روحانی که در سالهای اخیر از دنیا رفتهاند .
#آیت_الله_بهجت
#آیت_الله_صافی_گلپایگانی
#آیت_الله_فاطمی_نیا
#آیت_الله_ناصری
_
🔍 @rasadname
در روزهای گذشته تیزر مصاحبه یکی از رسانه های خارجی با محمد توحیدی روحانی جنجالی، منتشر شده است. رصدنامه تلاش می کنند در سلسله پست هایی توحیدی و حلقه مرتبطین وی را معرفی کند
ما را دنبال کنید 👇👇👇👇
_
🔍 @rasadname
به آیتالله بروجردی گفتند: طلبهای دزدی کرده!
ایشان فرمود: نگویید یک طلبه دزدی کرده، بلکه یک دزد، لباس طلبهها را پوشیده است!
#آخوند_انگلیسی
#شیعه_انگلیسی
_
🔍 @rasadname
به این دریا بپیوندید
دست و پایتان میشکند
موج زیارت اربعین حسینی که میلیونی شد، ابتدا ترفند نخنمای خروج ارز از کشور در شرایط تحریم را فریاد زدند. بعد فتنهانگیزی میان دو ملت کلید خورد؛ سال ۹۵ روزنامه سعودی «شرقالاوسط» گزارش از روابط نامشروع مردان ایرانی با زنان و دختران عراقی در اربعین داد. روزنامه انگلیسی گاردین نیز گزارش «زیارت، غذا، سکس و پارک آبی» منتشر کرد.
وقتی ناکام شدند، سیاست خبری بایکوت اجتماع میلیونی را پیش گرفتند.
در ایران در آستانه اربعین۹۷، روزنامه اصلاحطلبِ شرق مدعی استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی در هتلهای مشهد و منطقه آزاد اروند شد.
سال۹۸ روزنامه آرمان نوشت:
«حضور ایران در اربعین حاکمیت عراق را متزلزل میکند.»
اما استقبال بیشتر و بیشتر شد تا امسال تخمینها خبر از ۵میلیون زائر ایرانی بدهد. به تعبیری حداقل ۱۰میلیون! چراکه بهازای هر زائر حداقل یکنفر از خانواده و همکار و... به نوعی غیرمستقیم درگیر این سفر میشود.
حاکمیت طبیعتا برای سازماندهی این سفر میلیونی، باید خدمات و تسهیلات اضطراری و ویژه صدور پاسپورت، ارز، حملونقل و درمان بدهد تا شهروندانش آسوده سفر کنند.
اینبار برای تضعیف اربعین، «جریان بهانهگیر» با ادبیات دینی به میدان آمده؛
ابتدا خروش اربعینی را حاصل تبلیغات نظام به نیت مانور سیاسی عنوان کردند که بیتالمال را با هدف سواستفاده از آیین شیعی خرج نظامِ سیاسی خود میکند.
امروز جانب دلسوزی برای زائرین گرفتند. محسن حسام مظاهری پژوهشگر دینی به بهانه مشکلات مرزها با دوگانهسازی "عرب و عجم" نوشت:
«رفتارهای توهینآمیز مأموران و نیز برخی عراقیها با زائران عجم، در کنار گرسنگی و تشنگی و... چرا باید هزینههای این نمایش قدرت (که البته درعمل نمایش ناکارآمدی و بیعرضگی است) و مانور سیاسی-مذهبی را مردمی بدهند که اغلب با علقه دینی و به شوق زیارت پا در این راه گذاشتهاند.»
این جماعت اگر خدمات حاکمیت مطلوب باشد، بهانه دخالت حاکمیت در اربعین مردمیِ عراق را میگیرند! اگر خللی در خدمات باشد، بهانه ناکارآمدی نظام در سازماندهی زائرین میگیرند!
بههر روی، اربعین هر سال میلیونیتر از سال قبل به پا میشود. تکلیف گاردین و بیبیسی که معلوم است اما اگر شما درد دینپژوهی دارید به این دریای خروشان بپیوندید، وگرنه به قول امامخمینی خطاب به «انجمن حجتیهها» دستوپایتان میشکند:
«دست از این اعوجاجات بردارید. اگر مسلمید برای خاطر خدا و اگر ملی هستید برای خاطر کشورتان، این دستهبندیها را بردارید و در این موجی که الان ملت را به پیش دارد میبرد، خودتان را وارد کنید. برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پایتان میشکند.» (صحیفهامام، ج۱۷،ص۵۳۴)
جواد موگویی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروژه ای که از مهسا امینی و رویکردهای مسالمت آمیز گذشته
_
🔍 @rasadname
حضور دوباره جریانات ضد دین در التهابات اخیر
تصویر آتش زدن مسجدی در رشت
_
🔍 @rasadname
سالهاست شعار می دهند که دین ما انسانیت است
دین تان رو هم دیدیم
_
🔍 @rasadname
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از قرآن سوزی تا مسجد سوزی
_
🔍 @rasadname
بنر نصب شده پشت سر رهبری واسه براندازا
یعنی:
صدق الله العلی العظیم.
_
🔍 @rasadname
بررسی اخبار و تحولات نشان می دهد که از فردا کم کم تجمعات جریان انقلاب شروع و عرصه به اغتشاشگران تنگ تر می شود
قم شروع کننده خواهد بود .....
_
🔍 @rasadname
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پرده ها کنار رفت !!
مساله هیچ وقت حجاب نبوده !
عقیده دارند جمهوری اسلامی به خاطر جنا.یاتش باید برود ! دقت کنید ! به خاطر جنا.یاتش! خب حتما به ذهنتان می آید به به چه نایس و خوب ! اینها مخالف خشونت و قت.ل و اع.دا.مند ! اما وقت صحبت هایشان رو میشنوید می بینید راه حلشان فقط قتل عام تمام حامیان حکومت است !
این افراد اگر به سر کار بیایند به هیچ مخالفی رحم نمیکنند!
_
🔍 @rasadname
🔻این یک «جنبش» نیست!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. قرار بود که مرگ مهسا امینی، به «زمینۀ مساعد» و «دستاویز موجّهی»ی برای شکلدهی به یک جنبشِ بهظاهر «اعتراضی» و در واقع، «ساختارشکنانه» تبدیل شود تا از این طریق، نظام جمهوری اسلامی در ورطۀ یک چالش دشوار، گرفتار شود و به زانو درآید. مهسا امینی از هر جهت، گزینۀ بسیار «هیجانانگیز» و «اجماعساز»ی بود. جریان غیرانقلابی نیز «بیدرنگ» و «جدّی» به میدان آمد و هرچه در توان داشت را بهکار گرفت تا «شور کاذب» و «حرارت تصنّعی» بیافریند و از یک حادثۀ ناخواسته و سرشار از ابهام و مبتلا به تعلیق، «بحران ملّی» پدید بیاورد. این بار، «سلبریتیها»ی نمکخوردۀ نمکدانشکسته نیز به میدان فراخوانده شدند تا بازی طرّاحیشده، نقص و کمبود مرجعیّتی نداشته باشد. همۀ این ظرفیّتها در فضای مجازی، به خطّ شدند و بهظاهر جبههای شکل گرفت که «صدای بلند» داشت و میتوانست حاکمیّت را در کوتاهمدّت، به عقبنشینی و انفعال وادارد و یک زنجیرۀ تمامنشدنی از مطالبهگریِ ساختارشکنانه و سکولار را صورتبندی کند.
۲. در مرحلۀ بعد، باید کنشگری از «فضای مجازی» به «فضای واقعی» انتقال مییافت تا هرچه بیشتر، «مشهود» و «ملموس» باشد و در نظام جمهوری اسلامی، «هراسافکنی» کند، امّا این «انتقال بسترِ چالشگری»، کار را بر جریان غیرانقلابی، دشوار کرد و برای خود آنها بحران آفرید. چرا چنین شد؟ نکتۀ نخست این است که «بسیج اجتماعی در فضای مجازی»، هیچ تناسبی با «بسیج اجتماعی در فضای واقعی» نداشت و در عمل و بهطور آشکار نشان داد که ما با یک «جنبش» روبرو نیستیم، بلکه «عدّهای اندک» بهصورت پراکنده در نقط مختلف ایران، به صحنه آمدهاند و تنش ایجاد میکنند. بهعبارتدیگر، «راهپیمایی فراگیر» و «اجتماع بزرگ» شکل نگرفت، بلکه تحرّکات بیرونی و عینی به «حضورهای تکهتکۀ سی نفری تا سیصد نفری» منحصر ماند! چه نسبتی است میان این «جماعتِ نزدیک به صفر» با «ایران هشتادوپنج میلیونی»؟! این یعنی نسنجیدهکاری در ملاحظۀ محدودیّتهای انتقالِ حرکت اعتراضی از فضای مجازی به فضای واقعی. همین که حرکت اعتراضی از پوستۀ فضای مجازی بیرون آمد و در خیابان، «مشاهدهشدنی» و «عینی» گردید، رسوا نیز شد و تمام اندوختۀ خود را یکجا و ناگهان باخت. بهبیاندیگر، مشخص شد که «صدای بلند در فضای مجازی» به معنی «کثرت جمعیّت در فضای واقعی» نیست و میان این دو، تفاوت فراوان وجود دارد. پانهادن به «سیاست خیابانی» و «کنشگری میدانی»، جریان غیرانقلابی را زمینگیر و فلج کرد و به خاک سیاه نشاند؛ آنها در خیابان و میدان، فقط «کشف حجاب» نکردند، بلکه «کشف کمّیّت» نیز کردند و به نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که «عقبۀ مردمی» و «بدنۀ اجتماعی» ندارند و با وجود همۀ فریادها و نعرهها و جوّسازیها، ناتوان در بسیج اجتماعی هستند.
۳. نکتۀ دیگر اینکه کوشیدند این ضعف راهبردی و رسواکننده را با کنشهای گفتاری و رفتاریِ «ساختارشکنانه» جبران کنند و «فقر اجتماعیِ» خود را با «توانمندی تخریبیِ» خویش بپوشانند، درحالیکه این امر نیز آنها را بیشتر منفعل و ضربهپذیر کرد؛ چون هم مردم را از «پیوستن» به آنها بازداشت و هم به نظام مجال داد که مسیر «مواجهۀ جدّی و بیتعارف» را در پیش بگیرد. شعارهایی که در خیابان سر داده شدند، کمترین ارتباطی با مطالبۀ (بهانۀ) نخستین نداشتند، بلکه نشان دادند که جریان غیرانقلابی در پسِ این اعتراض، هدفهای دیگری را دنبال میکند و میخواهد از طریق فضاسازی و غوغاسالاری، بدنۀ اجتماعی بیافریند و «فشار از پایین» را رقم بزند. سخن اوّلیّه این بود که برخی از رفتارهایی که از سوی پلیس امنیّت اخلاقی صورت گرفته، از جمله دربارۀ مهسا امینی، صواب و صلاح نیستند و باید در «روشها» تجدیدنظر شود و بر «سهم فرهنگ» و «وزن اخلاق» افزوده شود. بگذریم که همین مطالبه نیز درست است یا نه و پلیس امنیّت اخلاقی، مواجهۀ غیراخلاقی نداشته و نباید از «خطاهای محتملِ موردی»، نتایج وسیع و کلّی گرفت، امّا مسأله این است که در عرض چند روز، این مطالبه به شعار «حجاب اختیاری» ارتقا یافت و سپس به سطح متهمساختن نظام جمهوری اسلامی به «دیکتاتوری» کشیده شد. این اندازه ناشیگری و ندانمکاری در «تشدید مطالبهها» و «حرکت به سوی ساختارشکنی» و «تقابل سخت و غیرقانونی»، هیچ توجیهی ندارد جز حماقتِ جریان غیرانقلابی.
۴. جالب اینکه پس از مرگ مهسا امینی، آیتالله خامنهای دو سخنرانی عمومی داشت، امّا با وجود فشارها، کمترین اشارهای به این ماجرا نکرد؛ گویا هیچ حادثهای رخ نداده و اگر هم رخ داده، پای «مسألۀ مردم ایران» در میان نیست، بلکه مسأله، «مسألۀ خواص اغواگر» و «مسألۀ اقلّیّتِ تجدّدی» است که آن هم درخور پرداختن نیست.
_
🔍 @rasadname
جمله ی زیبای پایانی رییس جمهور در نیویورک
آنها سکوت
آنها نگاه
آنها هیچ...
_
🔍 @rasadname
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه کم زیبایی ببینیم
_
🔍 @rasadname
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایران 🇮🇷 کشور عاشقان است.....
_
🔍 @rasadname