.
♻️ قانون کبوتربازها
کبوتر بازها وقتی کبوتری را از بازار میخرند، چند روزی بال و پرش را میبندند و روی پشت بام خانه آب و دانه میدهند، بعد از چند روز بال و پرش را باز میکنند و پروازش میدهند. اگر آن کبوتر رفت و مجدداً برگشت روی همان پشت بام نشست، میگویند هنر داره و رگه داره ، اما اگه برنگشت و رفت روی پشت بام کس دیگری نشست، میگن بیهنر و بیرگ بود!
در این دو ماه امام حسین(علیه السلام) ما را خرید، بال و پرمان را بست و پیش خودش نگه داشت. در این دو ماه میهمان امام حسین(علیه السلام) بودیم. هر جا دعوتمان کردند به احترام امام حسین(علیه السلام) بودیم و در واقع از آب و نان امام حسین(علیه السلام) خوردیم، حالا بعد از دو ماه بال و پرمان را باز کرده که پرواز کنیم. میتوانیم بی هنر و بی رگ باشیم و روی بام هر کس بشینیم، میتوانیم روی بام همین خانه بمانیم...
👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ نقطه مقابل دو قطبیسازی کجاست؟
🔸رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول فروردین ۱۴۰۲ فرمودند:
" [خناسان] میخواهند اختلافافکنی کنند، میخواهند در کشور #دوقطبی ایجاد کنند؛ میخواهند #نرمافزار واقعی قدرت ملّیِ کشور را از دست ملّت بگیرند، بیاثر کنند؛ این نرمافزار عبارت است از ایمان مردم، #ارزشهای_دینی_مردم، ارزشهای ملّی مردم، اعتقادهای مردم"
khl.ink/f/52275
بنابر این بیانات:
1️⃣ مطالبهگری برای احیای ارزشهای دینی و اعتقادات مردم، نقطه مقابل دو قطبیسازی جامعه است.
2️⃣ احیا و اجرای و پافشاری روی ارزشهای دینی (از جمله #حجاب و تقابل با فتنهگران)، نامش دو قطبیسازی نیست، بلکه تقویت نرمافزار واقعی قدرت ملی است.
3️⃣ بر اساس این سخنان، اگر اقدامات، مواضع و اهمالکاری ما منجر به #تضعیف ارزشهای دینی و انقلابی در جامعه شود، مانند خناسان که به جمهوری اسلامی ضربه میزنند، خواسته یا ناخواسته ما هم به جمهوری اسلامی ضربه میزنیم.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از رحمت الله معظمی
🔴کـاذبتـریـن دوقـطـبـی
➖ مادر دوقطبیهای کاذب در تاریخ انقلاب اسلامی
🌀 کاذبترین دوقطبی از بدو انقلاب تا کنون عبارت است از دوقطبی کاذب دو باند و قبیله سیاسی غربگرا (موسوم به اصلاحطلب) و محافظهکار (موسوم به اصولگرا)
▪️البته این دو قطب کاذب، در درون، یکی هستند، و برخی عناصر مشترکشان عبارت است از:
قدرتطلبی، خشونت، اهانت به منتقد، انقلابیستیزی، منطقگریزی، گفتگوگریزی، دفع حداکثری و نداشتن مرزبندی کامل با دشمن
▪️اما بخشی از دوقطبیهای کاذب متولد شده از این زوج سیاسی از طریق مقابل هم قرار دادن ارزشها👇👇
• دوقطبی کاذب حجاب _ امنیت (با ادعای اینکه اگر دنبال حجاب باشیم امنیتمان صدمه میبیند، لذا با کشف حجاب کنار بیاییم!! ) در حالی که حجاب، امنیتآور است.
• دوقطبی کاذب عدالت _ ولایت در حالی که ولایت، پرچمدار و طلایهدار اقامه عدالت است.
• دوقطبی کاذب اصلحیت _ مقبولیت در حالی که اصلحیت مقبولیتآور هم هست.
• دوقطبی کاذب اصلحیت _ وحدت در حالی که وحدت فقط حول اصلح، قابل تحقق است.
• دوقطبی کاذب مقاومت _ اقتدار در حالی که هزینه مقاومت کمتر از سازش است.
#کارخانهدوقطبیسازیاحزاب
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🎥 هراس از ایران، رشته جدید «مطالعات ایران» را به مدارس و دانشگاههای رژیم صهیونیستی اضافه کرد!
🔺مقامات رژیم صیهونیستی با همکاری دو سازمان جاسوسی شاباک و موساد رشته جدیدی با عنوان «مطالعات ایران» که شامل سپاه، سیاستهای آیتالله خامنهای و همچنین روابط بین شیعه و سنی است را در سرزمینهای اشغالی اجرایی و در این زمینه جاسوس تربیت میکنند!
👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🎥 اذعان خبرنگار ارشد بیبیسی به درماندگی رژیم صهیونیستی از جنوب تا شمالِ سرزمینهای اشغالی!
نفیسه کوهنورد:
🔸استیصال را در اسرائیل میتوان دید؛ مسأله گروگانها از یک طرف و حزبالله لبنان از طرف دیگر؛ به گزارش شاباک، حزبالله لبنان فقط در ماه گذشته بیش از ۱۳۰۰ راکت غیر از پهپادها به سوی اسرائیل شلیک کرده است!
👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ تکلیف جواب سلامهای شما در مجازی
🔰 حمید رسایی: اول یک سلام تقدیم به همه شما عزیزان/ در کانالهای ارتباطی فضای مجازیام، روزانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ پیام دریافت میکنم که شامل نقطه نظرات عزیزان، انتقادات، پیشنهادات، ارسال متنها و پیامهای دیگر کانالها شامل متن و تصویر و فیلم میشود. هر چند تلاش میکنم که همه آنها را ببینم اما به دلیل کثرت پیامها طبعا گاهی این امکان فراهم نیست.
در برخی موارد نسبت به پیام ارسالی، نکتهای دارم که در پاسخ ارسال میکنم و در بسیاری موارد، اساسا نظری ندارم یا اطلاعی از موضوع مورد بحث دوستان ندارم. بنابراین وقتی پیامی ارسال میکنید، الزاما منتظر پاسخ نباشید.
برخی از عزیزان هم فقط سلام میکنند یا پس از ارسال پیامشان منتظر جواب سلام هستند و از عدم پاسخ به سلامشان گلایه میکنند. ای کاش فرصت پاسخ دادن به همه آنها بود اما پاسخ دادن به این سلامهای محبتآمیز نه مقدور است و نه واجب. بنابر این از همین جا از همه این عزیزان عذرخواهی میکنم. یا علی
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🔸 سخنان جالب رشید بن عیسی سیاستمدار الجزایری:
♻️ امت اسلام، چگونه میتواند روی پای خود بایستد؟
باید این عناصر قدرت، مثل ایران، حزب الله و حماس، در همه جا تکثیر شوند.
این عناصر امید بخش، نماد ایمان، تحمل سختیها، کوتاه نیامدن در مقابل دشمنان و اعتماد به نفس هستند.
اخیرا برای زیارت امام رضا به مشهد رفتم، و "میخواستم سرویس بهداشتی حرم امام رضا علیه السلام را تمیز کنم، ایرانیها خندیدند و گفتند: باید ۶ ماه در نوبت باشی!
آنها خادمی را نشانم دادن که فرماندهی سپاه پاسداران بود، ولی در گمنامی، بین دو هزار نفر، جارو کشی میکرد، او در حال کشتن نفس خود بود!
برای من، رهبر یا فرماندهای را پیدا کنید، که اینگونه متواضع باشد، خود را ذلیل کند و برود مسجدی را جارو بزند؛ آن وقت، میتوانیم به خودمان امیدوار شویم!
👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
.
♻️ اقدام قابل ستایش استاندار کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نامهای به فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه مطابق قوانین و ضوابط نظام وظیفه، معافیت فرزندش غیرقانونی نبوده و حتی فرزندش قبل از ۱۸ سالگی به عنوان مدافع حرم اعزام شده است، از باب احترام به اعتراض افکار عمومی نسبت به این معافیت، درخواست اعزام فرزندش به سربازی را کرد.
این اقدام آقای احمدزاده قابل ستایش است هرچند اگر از ابتدا با توجه به جایگاه استانداری وی، بهتر بود از ابتدا از این باگ و حفره قانونی استفاده نمیکرد.
به هر حال همانطور که انتقاد کردیم، باید این اقدام وی را تحسین و از آن استقبال کنیم.
این پست را ببینید:
eitaa.com/rasaee/15305
👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️ظریف باز هم دروغ گفت.
ظاهرا این فرد حرفی نمیزند مگر اینکه بخواهد دروغ بگوید!
بررسی دروغهای ظریف در این فیلم.
اول اینکه:
این جمله ظریف که مقام معظم رهبری نقش بی بدیلی در سلامت این انتخابات داشتند به این معناست که مجریان انتخابات برنامه برای انتخابات ناسالم و تقلب داشتند که دروغ است.
دوم اینکه
ظریف گفت اگر حمایت رهبری نبود تیکه بزرگه من گوشم بود واضح است اختلاف ظریف با منتقدینش بر سر اعتماد بیش از حد به آمریکا و امضا کردن برجام بدون خواندن آن بود ظریف بگوید حمایت رهبری بعد از افتضاح برجام از ایشان چه بود و در کجا انجام شد؟
چرا نسبت دروغهایتان به رهبری تمامی ندارد؟
سوم اینکه:
ظریف در مورد روابطش حسنه اش با شهید سلیمانی میگوید در حالیکه جملات توبیخی رهبری نسبت به ظریف بعد افشای صوتش علیه شهید سلیمانی گویای واقعیات است(فیلم پایین)
چهارم اینکه
ظریف با زیرکی گفت فرزندان من در ایران حضور دارند!
آدرس غلط ندهید بحث دوتابعیتی بودن فرزند شماست که منع قانونی برای مسئولیت شما ایجاد کرده نه اینکه الان کجا حضور دارند.
و در آخر کسانی که ادعا میکردند زبان دنیا را بلدند و میتوانند تحریم ها را رفع کنند در نهایت خودشان هم تحریم شدند و باز داعیه مذاکره دارند.
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
.
♻️ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود.
✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود.
❇️ خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند.
❇️ مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند.
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند.
✅ بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند.
✅ اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
✍️ عبدالله محمدی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران)
👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee