.
♻️ پیشنهادی قابل تأمل درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری
🔹 چرا رییس قوه قضاییه و رییس مجلس نباید کاندیدای ریاست جمهوری شوند...
🔹 یادداشت رسایی در این باره را اینجا بخوانيد👇
eitaa.com/rasaee/4066
.
🔸 پیشنهادی قابل تامل درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری
♻️ رییس دستگاه قضا و رییس مجلس، از کاندیداتوری منع شوند
eitaa.com/rasaee/4065
🔰 حمید رسایی: این روزها قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. نکات خوبی در این قانون پیشبینی شده هر چند هنوز به بحث و بررسی بیشتر نیازمند است اما در باب تعیین شرایط برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مصادیق رجل سیاسی، به نظرم به نکاتی باید توجه کرد از جمله آنها منع رییس دستگاه قضا و رییس مجلس از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری است.
در دلایل توجیهی این پیشنهاد به موارد زیر میتوان اشاره کرد:
یکم - وقتی ریاست یکی از دو نهاد اساسی کشور (قوه قضاییه و مجلس) بر عهده فردی است و وی در آن جایگاه در حال خدمترسانی است، طبعا تمرکز فکر و ذهن این مقام بر رقابت و فعالیتهای انتخاباتیاش در فاصله حدود شش ماه تا یک سال قبل از انتخابات، به انجام وظیفه اصلی و بالفعلی که بر عهده دارد، لطمه میزند.
این طرح سبب رها شدن دو قوه مهم کشور از آفات سیاست بازیهای متعارف انتخاباتی خواهد شد. طبعا اگر روسای مجلس و قوه قضاییه بدانند که نمیتوانند کاندیدا شوند، ظرفیت زیادی از توان آنها و زیر مجموعهشان در خدمت به مردم آزاد خواهد شد.
دوم - مواضع، تحرکات و فعالیتهای رییس دستگاه قضا و رییس مجلس به دلیل جایگاهی که دارند، از اکثر تریبونها و خصوصا صدا و سیما منعکس خواهد شد. مسئولان این دو جایگاه، وقتی کاندیدا هم باشند، طبعا انعکاس اخبارشان یک فرصت تبلیغی برای آنها و نظام اسلامی است. از این منظر، در صورت عدم کاندیداتوری این مقامات، هر اقدام و تصمیم درست و بجای آنها با انگ انتخاباتی مواجه نمیشود و برای نظام سرمایه اجتماعی تولید میکند و البته در صورت کاندیدا بودن، ای بسا نتیجه کاملا عکس خواهد داشت. علاوه بر این، استفاده از این فرصتهای تبلیغی که مختص روسای قواست، در اختیار دیگر کاندیداهای انتخاباتی نیست الا در دوره دوم برای رییس جمهور مستقر با این تفاوت که وی به دلیل عملکرد چهارسالهاش در مقام پاسخگویی هم قرار دارد.
سوم - کاندیداتوری کسانی که بر صندلی ریاست قوه قضاییه و مجلس تکیه زدهاند و خیز ایشان برای تغییر صندلی و رسیدن به ریاست قوه مجریه، از نگاه مردم نوعی قدرت طلبی تلقی خواهد شد. خصوصا اگر رییس مجلس یا رییس قوه قضاییه به تازگی برای این جایگاهها نصب یا انتخاب شده باشند. علاوه بر این، کاندیداتوری رییس قوه قضاییه در حالی که از رهبر انقلاب حکم قاضیالقضاتی را دریافت کرده یا کاندیدا شدن رییس مجلس در حالی که از مردم برای حضور در مجلس رأی گرفته، به نوعی سخره گرفتن حکم رهبری و آرای مردم است و البته در صورت تازه بودن حضورشان در این جایگاهها، قبح این عمل دو صد چندان میشود.
با کاندیدا شدن رییس مجلس و رییس دستگاه قضا مردم این ضربالمثل فارسی را به زبان میآورند که فلانی اگر بیلزن است، باغچه خودش را بیل بزند. کنایه از این که فلانی اگر قصد خدمت به مردم را دارد، در جایگاه ریاست قوه قضاییه که نصب شده یا در جایگاه ریاست مجلس که انتخاب شده، بهترین خدمات را میتواند ارائه دهد. تلقی مردم از این خیز برداشتن چیز دیگری خواهد بود؟!
چهارم - قطعا جایگاههای مهمی مثل رییس قوه قضاییه یا رییس مجلسی که در انتخابات ریاست جمهوری شکست میخورند، از نظر اعتبار در بین مردم و ساختار حاکمیت مانند قبل از آن نخواهد بود. مشروعیت و نفوذ کلام رییس مجلس یا رییس قوه قضاييهای که آرای مردمی را به دست نیاورده و شکست خورده، دچار علامت سئوال میشود و نتیجه آن جز تضعیف جایگاه رییس مجلس و رییس قوه قضاییه نخواهد بود.
پنجم - نکته دیگر این است که تعامل رؤسای قوای شکست خورده در انتخابات با رییس جمهور منتخب در دوره پس از انتخابات، دچار اختلال میشود. به این معنا که هرگونه مواجهای از سوی رؤسای مجلس و قوه قضاييه با تخلفات یا اشتباهات رییس جمهور منتخب با دید انتقامجویی شکست انتخابات، تفسیر و بازنمایی میشود.
ششم - بدیهی است که اگر رییس مجلس یا رییس قوه قضاییه، خود را برای خدمتگذاری در جایگاه ریاست جمهوری توانمند میبینند و میخواهند این میدان را بیازمایند، میتوانند در فاصله زمانیای که قانون تعیین میکند (مثلا شش ماه قبل از انتخابات) از سمت ریاست قوه، استعفا کرده و خود را در برابر انتخاب مردم قرار دهند.
شاید اشکال شود که برخی از این نکات، درباره کاندیداتوری وزرا هم صادق است. این اشکال بلا وجهی است چرا که تفاوت جایگاه وزیر با رؤسای دستگاه قضا و مجلس، خیلی زیاد است.
به نظرم در ضرورت تصویب چنین شرطی برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دلایل دیگری هم میتوان یافت. تصویب این شروط به قوه قضاییه و جایگاه ریاست مجلس درانجام وظایفی که برعهده دارند، کمک شایانی خواهد کرد.
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
هدایت شده از بصائر
✍️این معادله را حل کنید
🔰آقای ظریف ادعا می کند با «حاج قاسم» رفاقت صمیمانه ای داشته است. او همچنین گفته است با «بایدن» نیز رفاقت دیرینه ای دارد. بایدنی که از شهادت حاج قاسم اظهار خوشحالی کرده بود؛ جالب نیست؟
🔰پی نوشت:
🔸«وَ إِذا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُن؛ و منافقان هنگامى كه افراد با ايمان را ملاقات مىكنند، مىگويند ما ايمان آوردهايم، (ولى) هنگامى كه با شياطين خود خلوت مىكنند مىگويند با شمائيم ما (آنها) را مسخره مىكنيم.» (بقره: 14)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ نفوذیها در صدا و سیما
بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، پس از پخش شدن تصاویر منشوری دخترش در فضای مجازی و بعد از آن که در مصاحبه با شبکه بهایی منوتو این روال را عادی دانست و راهکار مهاجرت از ایران را مطرح کرد، تریبون شبکه خبر صداوسیما هم در اختیارش قرار گرفت!
نفوذی نه شاخ دارد نه دم !
نیروهای انقلابی که از آرمانهای انقلاب دفاع میکنند و حقوق مردم را فریاد میزنند، ممنوع التصویرند اما به برکت نفوذیها و بیعرضگی مدیران نالایق، این افراد بلافاصله پس از یک افتضاح، آنتن میگیرند وجولان میدهند.
#مدیریت_نالایق
🔺کانال حميد رسایی🔻
@rasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۴۱٨ امین شماره هفته نامه ۹دی
👈شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻 مدعيان اصلاحات؛ فریبخورده با فریبکار
🔹 دولتیها و اصلاحطلبان واقعا نمیدانند بایدن با ترامپ فرقی ندارد یا به دنبال فریب مردم هستند
🔻 معادله عجیب رفاقتهای ظریف
🔹سخنان دوگانه ظریف در ادعای دوستی همزمان با شهید سلیمانی و «جو بایدن»
🔸 رئیس دستگاه قضا و رئیس مجلس از کاندیداتوری در انتخابات ریاستجمهوری منع شوند
♨ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
@noheday
مدیر مسئول 👇
@rasaee
..
22.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ بازخوانی/ بعد از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رسانههای جریان غربگرا با خوشحالی از روی کار آمدن بایدن، منتقدان خودشان را متهم کردند که چرا از شکست قاتل حاج قاسم سلیمانی در انتخابات آمریکا ناراحتید... پاسخ حمید رسایی را ببینید...
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔺کمک سه و نيم میلیارد دلاری قوهقضاییه به دولت
روزنامه شرق نوشت:
🔹دستگاه عدلیه در یک سال گذشته با پیگیریهای مداوم، حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان از مالیات معوقه افراد دانهدرشت و پردرآمد را به نفع دولت و اقتصاد کشور زنده کرده است.
🔹 این قوه همچنین موفق شده سه میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار ارز ناشی از صادرات کالا را به کشور بازگرداند که معادل ریالی این مبلغ چیزی حدود صد هزار میلیارد تومان میشود.
🔹 همچنین در پرونده ۲۵۰ صادرکننده ارز، حدود ۱۴.۵ میلیارد یورو ارز ناشی از صادرات، رفع تعهد شد.
#مدیریت_جهادی
🔺کانال حميد رسایی🔻
@rasaee
روزنامه ایران مصاحبه خوبی با آقای ظریف انجام داده است که ابعاد مختلف نگاه ایشان به آمریکا و بایدن را نشان میدهد.
آقای ظریف تلاش میکند شادی خود از آمدن بایدن را مخفی کند، اما خوب کار سختی است.
برخی از تحلیل های ایشان درست است و برخی دیگر نادرست است.
اما مشخص است کلیت این گفتگو در راستای افزایش امید مردم به مذاکره با آمریکا و رفع تحریمهاست.
برآورد ایشان از سیاست بایدن در بازگشت به برجام و رفع تحریم واقعی نیست، هرچند از جایگاه وزیر خارجه دولتی که امیدش به آمریکاست و رفع تحریم، قابل فهم است.
✍ مسعود براتی
🔺کانال حميد رسایی🔻
@rasaee
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرخه «روحانی-مذاکره-شکست» تکرار میشود؟
دوباره با اظهارات جدید روحانی وارد این چرخه شدیم!
🔺کانال حميد رسایی🔻
@rasaee
♻️ نوبخت در واکنش به طرح بسته معیشتی مجلس گفته: مردم به جای یارانه، خواهان رفع تحریم هستند.
پرروتر از این جماعت لیبرال شکم سیر ندیدهام! در حالی که هفت سال کل ظرفیتهای کشور و عمر مردم رو معطل مذاکرات کردند و با شعار لغو تمام تحریمها رای ملت را گرفتند، حالا که تحریمها باقی است، همچنان طلبکارند!
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee