.
سئوال اینجاست که چه کسی با واقعه متروپل، آبادان را نماد مصیبت کرده؟ وقتی ساختمانی در دولت روحانی با تخلف مجوز گرفته، با تخلف ساخته شده و از سازنده متخلفش هم تقدیر شده و در نهایت، آواربرداری آن سهم دولت رئیسی شده! چه کسی آن را نماد مصیبت کرده؟!
متروپل نماد وضعیتی است که دولت روحانی تحویل دولت رئیسی داده است.
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
.
نماینده رهبری در خوزستان و امام جمعه اهواز، امام کل هفته ...
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۴۸۱ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻 انقلابی بمانید
🔹 تذکرات و بیانات مهم رهبر انقلاب درباره مجلس يازدهم
🔻 بچههای عصر ظهور
🔹 اجتماع صدهزارنفری دهه نودیها برای عرض ارادت و عشق به حضرت صاحبالزمان
🔸 متروپل؛ نماد مدیریت روحانی
🔸 سردار «خدایی»
♨ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
@noheday
مدیر مسئول 👇
@rasaee
...
.
هنرپیشه زن فیلم مستهجن و ضد فرهنگ دینی و ملی عنکبوت مقدس (امیرابراهیمی) که محتوای آن توهین به امام رضا علیهالسلام است، طبق معمول در جشنواره فیلم کن جایزه گرفت و طبق معمول مورد توجه برخی از چهرههای اصلاحطلب واقع شد!
پاسخ توییتری حمید رسایی به توییت محمدعلی ابطحی که برای این هنرپیشه کف زد.
#سواد_رسانه_ای
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
♻️ پیشنهاد جنجالی یک هموطن مقیم آلمان به اصغر فرهادی
موضوع فیلم عنکبوت مقدس، قتلهای زنجیره ای زنان خیابانی توسط سعید حنایی در مشهد است.اما به طور موذیانه تلاش شده، جنایتهای این قاتل زنجیره ای را به مذهب شیعه و اعتقادات وی ربط دهد. در تریلر این فیلم عکس هوایی از مشهد است که حرم امام رضا (ع) در مرکز آن است که شباهت عجیبی به تارهای عنکبوت دارد و بر این اساس، فیلم عنکبوت مقدس نام گرفتهاست.
زهرا امیر ابراهیمی یکی از بازیگران این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد. من سناریویی را به آقای اصغر فرهادی پیشنهاد و هزینه های ساخت فیلم را هم تقبل می کنم.
سال 2008 خبری کل اروپا را تکان داد' یوزف فریتزل' مرد یهودی اتریشی 24 ساله دخترش الیزابت را در زیرزمینی به مساحت یازده متر مربع زندانی کرده و قریب به 3000 بار به وی تجاوز میکند. الیزابت هفت بار از پدرش باردار میشود، که یکی از بچه ها بعد از تولد فوت میکند.
جایزه که سهل است، اگر این فیلم اجازه اکران گرفت و به جشنوارهها راه یافت، من از آقای اصغر فرهادی و زهرا امیر ابراهیمی و... معذرتخواهی کرده و مجدد برانداز میشوم.
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ شاهکار دیگر دهه نودیها برای #نجومیبگیران
سرود دیگری از نسل چهارم انقلاب (گروه سرود نجم الثاقب تهران) که حرف دل مردم است.
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
♻️ پشت صحنه پروژه عنکبوت 🕷
🔰 بهار سال 98 بود که دو پیج معروف و مطرح درباره پرونده سعید حنایی و ارتباط بعضی عناصر خاص با وی، مطالبی بیان کردند و به جان هم افتادند (که در اصل، دعوای زرگری بود) که حکایت از پاس کاری پرونده آن معدوم به این نهاد و آن نهاد داشت. اگر یادتان باشد همان موقع به شما عرض کردم که بی دلیل، کسی را نبش قبر نمیکنند و لابد برای آن برنامه دارند.
بهار 99 محسن تنابنده از به تولید رسیدن یک فیلم با موضوع سعید حنایی در پیجش خبر داد و بهار 1400 ابر سایتهای فیلم و سریال هالیود خبر از آغاز تولید یک فیلم با همان موضوع اما در خارج از کشور خبر دادند اما عوامل آن را معرفی نکردند ولی قول دادند که کلیه عوامل اصلی ایرانی الاصل هستند.
جمعا سه سال گذشت و الان که در حل تایپ این سطور هستم، دو فیلم اکران شده که عبارت است از:
1.عنکبوت: به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرجزاد و با بازی محسن تنابنده (در داخل کشور)
2.عنکبوت مقدس: به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی و با بازی زهرا امیرابراهیمی (در خارج از کشور)
اینقدر نشانه داریم که نه متهم به توهم بشویم و نه جای فراری برای گردانندگان و پشت صحنههای فضای موجود داخلی و خارجی باشد. لطفا به این موارد دقت کنید:
1.دو فیلم با یک نام مشترک
2. موضوع اصلی و حتی ریز موضوعات مشترک
3. تمرکز روی یک شهرِ مشخصِ مقدس
4. زمان پیش تولید و تولید در دو سال به صورت تقریبا مشترک (یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور)
5. حتی زمان اکران آن دو فیلم تقریبا مشترک (تقریبا دو هفته)
6. با حضور عوامل سفارتی (نزدیک و پر رفت و آمد به سفارت انگلستان) و کاملا همسو با عوامل پناهنده
7. حتی برخی دیالوگها و لوکیشنها خیلی شبیه به هم !
و ده ها مورد دیگر. کمترین نتیجهای که میتوان گرفت این است که فیلم عنکبوت مقدس، نسخه خارجی فیلم عنکبوت است. یعنی هر دو یک فیلم هستند اما با دو نسخه داخلی و خارجی. یا به عبارت بهتر؛ هر چه نتوانستند در نسخه داخلی بگویند، واضح تر و با صدای بلندتر در نسخه خارجی آن گفتند.
پس لطفا این دو فیلم را دو روی یک سکه یک جریان حساب کنید. با این تفسیر که نسخه داخلی عنکبوت، مرحله شلیک را به عهده داشت و نسخه خارجی عنکبوت، تیر خلاص را زد. تنها با یک تفاوت: نسخه ایرانی، به روایت قاتل بود اما نسخه خارجی به روایت مقتولین و خبرنگارها به این مسئله پرداخته بود.
لذا اصلا این عنکبوتها را دو فیلم نبینید. بلکه آن را یک پروژه و به نام پروژه عنکبوت بدانید و تفسیر کنید.
اما ...
در طول هفت سال اخیر، در دو فاز، حدود 200 نفر از مدلهایی که به بهانه مدلینگ به بی حیایی و ترویج اباحهگری مشغول بودند دستگیر و مجازات شدند. افرادی که بخاطر آنها سر و صدای زیادی در رسانههای معاند به پا شد. به گونهای که دهها مستند از زندگی و شرایط کاری آنها توسط رسانههای بیگانه منتشر گردید که دل هر بیخبری را به درد میآورد. گفتند نگویید اما ظاهرا در سالهای ابتدایی شناسایی و دستگیری آنان، این پروژه به عنکبوت موسوم شد و در طی آن، تعداد قابل توجهی از زنان عنکبوتی فعال در حوزه مدلینگ که عموما بهایی بودند و یا گرایش قوی به بهاییت داشتند، دستگیر و محاکمه شدند.
بررسی این کلید واژه در ادبیات نمایشی بویژه در فیلمهای اصغر فرهادی و نشان دادن عنکبوت و تارهای او در گوشه خانه نقشهای منفی فیلمهایش و حتی تتوی عنکبوت روی بدن دو تن از بازیگران درجه دو و سه آن فیلمها در مسیر نمادسازی و آشنا کردن ذهن و نگاه مخاطب به این کلیدواژه و به نوعی تسویه حساب با پروژه دستگیری و محاکمه آن زنان در فاز اول و دوم پروژه عنکبوت تفسیر میشود.
بعدها همان کارگردان، داور جشنواره کن شد و شاگردانش در داخل کشور اقدام به تصویر کشیدن عنکبوت و در خارج از کشور، به نمایش آن (موسوم به عنکبوت مقدس) نمودند.
این پروژه شوم حداقل دو نتیجه را دنبال میکند:
1.تسویه حساب با برخورد کنندگان با آن 200 نفر و اینکه جمهوری اسلامی با همان تفکر تکفیری امثال سعید حنایی، با آن 200 نفر برخورد کرده.
2. کشاندن دعوا به عزیزترین مقولات دینی ومذهبی (ایجاد نماد منفی از حرم امام مهربانیها) و القای این که ریشه خشونت در مذهب است. علی الخصوص خشونت علیه زنان. با یک تمهید دراماتیک ناشیانه که یک خبرنگار زن جوان (زهرا امیرابراهیمی) به مشهد اعزام شود تا از طریق او شاهد پیگیری پرونده باشیم در حالی که این شخص و این مسئله در تمام طول فیلم از نظر منطقی و دراماتیک کارایی ندارد اما کارگردان نسخه خارجی عنکبوت سعی دارد از طریق حضور او درتمام طول فیلم به وجود زنستیزی در ایران علی الخصوص درجامعه مذهبی و انقلابی اشاره کند.
✍ محمد رضا حدادپور جهرمی
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
این روزها که مردم شریف ایران بر مدار غیرتمندی در قبال توهین به وجود نازنین امام رئوف، حضرت رضا علیه السلام، واکنش نشان میدهند و از بانیان و حامیان این فعالیتها لعنت میفرستند و از آنها اعلام برائت میکنند، یاد ابیاتی ناب از سید اشرف الدين حسینی، نسیم شمال به خاطر میآید:
دیشب به سرم باز هوای دگر افتاد
در خواب، مرا سوی خراسان گذر افتاد
چشمم به ضریح شه والا گهر افتاد
این شعر همان لحظه مرا در نظر افتاد
با آل علی هر که درافتاد برافتاد
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee