فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه سریالهای ترکیهای در شبکههای ماهوارهای...
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ بوقچی براندازان
🔰 حمید رسایی: علی دایی بعد از انتشار توهینش به مردم تبریز، این بار برای همه مردم پست گذاشته که همه مردم میلنگند و فقط اوست که راست راه میرود!
وقتی کسی از کسوت یک ورزشکار تبدیل میشود به بوقچی جماعت برانداز که فحاشی، شعارشان و تهدید مردم، عملشان است، پذیرفته که دیگر بوقچی باقی بماند.
مردم تبریز همانهایی هستند که در تاریخ این کشور صفحات زیادی را به خودشان اختصاص دادهاند و اتفاقا ۹۸ درصدشان خیلی خوب میفهمند و تمیز را از کثیف تشخیص میدهند.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از پایگاه بسیج شهید مدنی
گزارش تصویری
بخش دوم؛
مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام حسین علیه السلام واقع در شهر ورامین میدان رازی در مورخه ۱۴ دی ۱۴۰۱ برگزار گردید.
در این مراسم معنوی که با حضور آحاد اقشار مردم ، خانوادههای معظم شهدا و مسولین شهر برگزار گردید مداح مخلص اهل بیت علیهم السلام کربلایی یاسین زندی به مرثیه سرایی در رثای شهدا و حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی به تبیین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه وتحلیل حوادث اخیر و یوم الله ۹ دی پرداختند.
پایگاه بسیج شهید مدنی
@shahidmadan
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۵۰۷ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈یکشنبه روی دكههای مطبوعات
🔻تودهنی کمحجابها به دشمن
🔹تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت حفظ حجاب شرعی در کنار تمجید ایشان از بانوان کمحجابی که با فراخوانهای کشف حجاب همراهی نکردند
🔻قهرمانان ایران
🔹در ستایش جهانمردهای بیادعا و یاران حاج قاسم سلیمانی ابرقهرمان مردم ایران
🔸 مرزبان عقیده، مرزبان امنیت
🔸 این ماجرا واقعی است
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
هدایت شده از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران
🔸در سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب بهدست رضا خان برگزار شد:
💠نشست جهاد تبیین💠
🎤با سخنرانی : حجت الاسلام حمید رسایی
(مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی)
🔹 این مراسم با حضور طلاب و روحانیون در حوزه علمیه امام صادق علیه السلام ورامین برگزار گردید.
@shoraostantehran
هدایت شده از رهروان سلیمانی محمودآباد
💐 ویژه برنامه گرامیداشت دهه بصیرت همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)
🎤 بصیرت افزایی توسط:
حجت الاسلام حمید رسایی
"با مداحی: حاج علی علیپور"
🗓 دوشنبه ۱۹ دی، ساعت ۲٠
🕌 حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان محمودآباد
👇👇👇👇
eitaa.com/rahrovane_soleimani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ با اینکه از ابتدای انقلاب ادعای تقلب در رسانههای خارجی مطرح جیشد، چرا برخی از مردم در سال ۸۸ ادعای دروغ تقلب در انتخابات را باور کردند؟
پایگاه بسیج شهید مدنی
@shahidmadan
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ تفاوت "جایگاه اقتصادی" زن در نظام خانوادگی غرب و نظام خانوادگی برگرفته از اسلام
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
این جماعت که اکثرا به کشورهای غربی مهاجرت کردهاند همیشه نقش بازی کردهاند و این روزها هم در حال ایفای نقش خود هستند و باید نفاقشان را به رخشان کشید. هنرمند واقعی، تفاوت کسی که برای امنیت کشور و مردمش جان داده با کسی که به خاطر رفتار وحشیانه و قتل دیگران به دار مجازات آویزان شده تا عبرتی باشد برای جامعه را میفهمد.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای چنین افرادی، این دیالوگها فقط در چارچوب فیلمنامه و نقشی که به بازیگر سپرده شده، ارزشمند است و الا در مقام حقیقی، آنچه عمل میکنند و اعتقاد دارند، برخلاف واقعیتهای درونیشان است.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
راز تشییع پیکر چند ده میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی / پهپادهای داخلی آمریکا چطور قبل از عراق در ایران به مدافعان حرم حمله کردند
پایگاه بسیج شهید مدنی (مسجد امام حسین علیه السلام ورامین)
@shahidmadan
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ مرگی عبرتآموز در روز تاریخی ۱۹ دی
🔰 حمید رسایی: در آیه ۹۲ سوره یونس که خطاب به فرعون است، کمی تأمل کنید: «فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنا لَغافِلُونَ؛ پس امروز، بدنت را از آب بیرون میاندازیم تا براى آيندگان #مایه_عبرت باشى! و بسيارى از مردم از آيات ما غافلند!»
نمیخواهم با اشاره به این آیه شریفه، یکی از چهرههای صاحبنام در تاریخ انقلاب را با فرعون مقایسه کنم اما نمیتوانم از کنار پیام این آیه (نحوه مرگ برخی چهرهها عبرتآموز است) هم به راحتی بگذرم.
سالها با رژیم شاه مبارزه کنی و بعد در روز ۱۹ دی که یکی از پرشکوهترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، روزی که در تاریخ انقلاب برای مبارزه با خلق و خوی کاخنشینی و روحیه اشرافیت، خودبرتربینی رقم خورده، در استخری که با پول بیتالمال در یکی از کاخهای شاه برای استفاده اختصاصی بنا شده، از دنیا بروی، خیلی معنا دارد، ندارد؟!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ درباره طلحه و زبیر بیشتر بدانید
🔰 حمید رسایی: ناکثین که آنها را «اصحاب جمل» نیز می نامند، افرادی بودند نظیر طلحه و زیبر که از اصحاب خاص پیامبر به شمار می رفتند و خدمات بسیار ارزنده ای برای اسلام و پیامبر(ص) انجام داده بودند، بطوریکه رسول اعظم(ص) در فضیلت آنان جملات متعددی به زبان آورده بودند.
🔰طلحه ابن عبیدالله از یاران نزدیک پیامبر اکرم بود. قبل از بعثت پیامبر، از معدود کسانی بود که توانایی خواندن و نوشتن داشتند و از اولین کسانی بود که به پیامبر ایمان آوردند.
🔸در بسیاری از غزوات شرکت کرد. در جنگ احد نیز هنگامی که ورق برگشت و کفار به مسلمین حمله کردند، طلحه فداکاری و شجاعت بسیاری به خرج داد و از جمله ی کسانی بود که فرار نکردند و به دفاع از پیامبر پرداختند. در غزوه تبوک و حجه الوداع نیز همراه پیامبر بود.
🔸او عضو شورای شش نفره ای بود که عمر برای تعیین خلیفه پس از خود ترتیب داده بود. در این شورا به همراه زبیر به امیرالمومنین علی علیه السلام رأی داد؛ ولی سرانجام عثمان به خلافت برگزیده شد.
🔸در اواخر خلافت عثمان، بسیاری از صحابه پیامبر و جمع کثیری از مردم از کارهای عثمان ناراضی بودند. طلحه نیز به همراه عایشه جزو این دسته بود و دشمنی سرسختانه ای با او پیدا کرد.
🔸پس از قتل عثمان، طلحه و زبیر از اولین کسانی بودند که با امیرالمومنین علی بیعت کردند؛ ولی پس از مدتی از امام خواستند حکومت قسمتی از سرزمین های اسلامی را به آنها بسپارد؛ اما چون امام درخواست آنها را رد کرد، به عایشه و بنی امیه و مخالفان امیرالمؤمنین علیه السلام در مکه پیوستند؛ مقدمات جنگ جمل را فراهم نمودند و به سوی بصره رهسپار شدند.
🔸طلحه در جنگ جمل کشته شد. قاتل او مروان بن حکم، داماد عثمان بود. مروان با وجود این که خودش جزو سپاه طلحه بود، به انتقام خون عثمان به طور ناشناس طلحه را هدف تیر قرار داد و او را به قتل رساند.
🔰زبیر به هنگام اسلام آوردن، سنش دوازده یا پانزده بود و پس از وفات پیامبر(ص)، زبیر از جمله افرادی بود که به علی(ع) وفادار ماند بطوریکه در دفاع از امیرالمومنین مورد ضرب و شتم شدید طرفداران ابوبکر قرار گرفت.
🔹پس از قتل عثمان، طلحه اولین کسی بود که با حضرت علی(ع) بیعت کرد و زبیر دومین نفر بود. واقدی، تاریخ نگار بزرگ اسلام می نویسد: روز جنگ احد تنها 3 تن از مهاجرین یعنی علی(ع)، طلحه و زبیر و 8 تن از انصار تا سر حد جان در رکاب پیامبر جنگیدند و بقیه بی استثنا پا به فرار گذاشتند.
🔹بعد از کشته شدن زبیر وقتی چشمان امام علی(ع) به شمشیر زبیر افتاد فرمود: «این شمشیر، کرارا غبار غم از چهره پیامبر خدا زدوده است. امیرالمومنین(ع) بر سر جنازه طلحه نیز فرمود: ای ابومحمد! بر من سخت گران است که تو را در زیرستارگان آسمان کشته ببینم ، و ای کاش خداوند بیست سال قبل از این روز، جان مرا گرفته بود!»
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ هاشمی رفسنجانی، عبرت مبارزه نه الگوی مبارزه!
قسمت اول
🔰 حمید رسایی: دیدگاه ها و رفتارهای اقای هاشمی رفسنجانی در طول دوره حیات سیاسیاش بویژه در دهه پایانی عمرش، همواره او را در کانون توجه افکار عمومی قرار داده است.
هاشمی از جمله بازیگران سیاسی بود که مهرههای شطرنج را با تأمل جابجا میکرد و شاید همین ویژگی اجازه نمیداد تا دیگر بازیگران سیاست، به راحتی از کنار مواضعاش عبور کنند. با این همه نمیتوان و نباید در حق هاشمی ظلم کرد و او را آنچه که نیست معرفی کرد.
برای تحلیل شخصیت وی به ناچار باید فعالیتهای او را به مقاطع زمانی مختلف تقسیم کرد و طبعا نمیتوان تمام مقاطع عمر او را با یک چوب راند. با این فرض اگر بخواهیم منصفانه درباره وی قضاوت کنیم باید بگوییم هاشمی یعنی «هاشمی سالهای مبارزه قبل از انقلاب، هاشمی دوره انقلاب و شورای انقلاب، هاشمی دوره دفاع مقدس، هاشمی در مجلس، هاشمی دولت سازندگی چهار ساله اول، هاشمی دولت سازندگی چهار ساله دوم، هاشمی دوره دوم خرداد و حاکمیت اصلاحطلبان، هاشمی انتخابات مجلس ششم، هاشمی و تاثیرگذاری فرزندانش بر وی، هاشمی انتخابات نهم ریاست جمهوری، هاشمی و برخورد با دولت نهم، هاشمی پشت صحنه رقابتهای انتخابات دهم، هاشمی روزهای کودتای فتنه سبز پس از انتخابات دهم در سال ۸۸، هاشمی در انتخابات یازدهم و ردصلاحیتش، هاشمی و تاثیراتش در دولت روحانی، هاشمی و تحمیل توافقنامههای استعماری مثل برجام، هاشمی و عاقبت او که در استخری که در کاخ شاه بنا شده بود، به پایان رسید».
بی شک آقای رفسنجانی در طول هر یک از این دورهها خدمات و اشتباهاتی داشته است، مانند تمام شخصیتهای متنفذ دیگر؛ با این تفاوت که هرچه از دوره نخست زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی دور میشویم، به همان اندازه از ویژگیهای انقلابی و آنچه که از هاشمی میپسندیدم، فاصله میگیریم تا جایی که میرسیم به هاشمی در دهههای پایانی عمرش که سوگمندانه در بسیاری از مواقع، او را به نقطه امید دشمن تبدیل کرده بود!
روشن است که هیچ یک از دلسوزان انقلاب، چنین عاقبتی را برای او نمیپسندیدند اما چه کنیم وقتی خود اصرار به چنین عاقبتی داشت! با این حساب معلوم نیست چرا برخی شخصیتها بویژه پس از مرگ وی، اصرار بر این دارند که هاشمی را غیر از آنچه هست، معرفی کنند؟! درحالی که هاشمی را باید آنگونه که خود اصرار داشت، دید؛ نه آنگونه که ما دوست داشتیم باشد.
🔹 هاشمی مصداق ریزشهای انقلاب
سوگمندانه باید گفت که هاشمی رفسنجانی ازجمله مصادیق ریزشهای انقلاب اسلامی بود. برای برخی باور اینکه شخصیتی در تراز اکبر هاشمی رفسنجانی مصداق ریزش باشد، سخت است همانطور که در صدر اسلام برای برخی باور اینکه طلحه و زبیر از جمله ریزشهای اصحاب رسول خدا باشند، سخت بود. غافل از اینکه ریزش و رویش از قواعد الهی است که بزرگ و کوچک نمیشناسد و در آیات متعدد قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.
هاشمی نه تنها در دوره حیاتش که با نوع مرگش هم مایه عبرت شد. مرد مبارزه با طاغوت که در زندان های رژیم پهلوی شکنجه شده بود، مردی که بیان میکرد پیرو خمینی(ره) است و عشقش را سیدعلی خامنهای میدانست، وقتی راه توجیه سازش با استکبار را برگزید، مواضع استکبارستیزانه خمینی(ره) را با خاطرات جعلیاش تحریف کرد، به دنبال از بین بردن توان دفاعی و موشکی کشورش افتاد، در نهایت در ۱۹ دی، روز مبارزه با طاغوت، در استخری که در کاخ رژیم پهلوی بنا شده بود (مشهور به استخر فرح دیبا) و او به تنهایی در آن شنا میکرد، جان به جان آفرین تسلیم کرد و پرونده سیاسیاش با این عنوان بسته شد!
ادامه در پست بعد
eitaa.com/rasaee/7153
قسمت دوم
♻️ هاشمی میتوانست بیش از نام یک بزرگراه باشد
قسمت اول: eitaa.com/rasaee/7152
🔰 حمید رسایی: آنها که با تاریخ نهضت جنگل آشنایی دارند، پس از درگذشت هاشمی به یاد دکتر حشمت افتادند. دکتر حشمت از بزرگان نهضت جنگل بود اما آنجا که باید پشت میرزا میماند، نماند. نه اینکه بخواهد خیانت کند، نه. ولی مشکلش این بود که به دشمن دین خدا خوشگمان شده بود. حشمت به نصحیتهای دلسوزانه میرزا کوچک گوش نمیداد و دلواپسیهای میرزا را افراط میدانست.
واقعیت این است که مشکل دکتر حشمت این بود، آنقدر که به میرزا محبت داشت، اعتماد نداشت. دکتر حشمت تسلیم و در نهایت اعدام شد و نیروهای تحت امرش هم تبعید شدند. تاریخ البته با عبرت گرفتن از دکتر حشمت، به خاطر تمام زحماتی که در نهضت جنگل کشیده بود و به خاطر محبتی که ادعا میکرد نسبت به میرزا دارد، از او به نیکی یاد میکند. اما اگر آنچه میرزا گفته بود، دکتر حشمت میکرد، امروز بیش از یک میدان و بزرگراه به نامش بود! واقعیت این است که امثال طلحهها، زبیرها، دکتر حشمتها و ... باید برای ما #عبرت_مبارزه باشند نه #الگوی_مبارزه. همانطور که هاشمی رفسنجانی باتمام سابقهاش در انقلاب اسلامی، عبرت مبارزه است نه الگوی مبارزه!
🔹 پ ن: این یادداشت در زمان انتشارش، واکنش مشاور هاشمی رفسنجانی و شکایت خانواده وی را به دنبال داشت. شکایت وارد دانسته نشد، یادداشت را اینجا بخوانید👇
khabaronline.ir/news/1288542
پاسخ رسایی به مشاور هاشمی را اینجا بخوانید👇
eitaa.com/rasaee/2561
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ برداشتی قابل تأمل از آیه ۹۲ سوره یونس/ چرا معتقدم هاشمی، عبرت مبارزه بود و نه الگوی مبارزه
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ به مامانم چیزی نگو
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ تصویری قابل تأمل که در مطب یک پزشک برای نشان دادن فوائد حجاب و آسیبهای بیحجابی نصب شده...
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ جمله «از اموات به نیکی یاد کنید» فلسفه معاویه است!
🔰 حمید رسایی: بعد از انتشار یادداشتهای قبل درباره هاشمی رفسنجانی (eitaa.com/rasaee/7152)، عدهای با استناد به جمله مشهور اذکروا موتاکم بالخیر، تلاش میکنند تا پس از مرگ چهرهها و شخصیتهایی که محبوب دلشان است، باب هرگونه نقدی نسبت به اقدامات آنها را ببندند، در حالی که از نگاه مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی و علامه شهید مرتضی مطهری، این روایت جعلی و این نحوه برخورد با اموات بویژه کسانی که در امور جامعه اسلامی تأثیرگذار بودهاند، غلط و برنامهریزی شده است.
بدیهی است که این سخن به معنای آن نیست که بدی اموات را جار بزنیم بلکه منظور این است که اگر رفتار و سخن غلط فردی، موجب انحراف در جامعه و به غلط افتادن برخی افراد شده، باید آن را بیان کرد و به نقدش پرداخت و البته در نقد هم نباید از جاده انصاف و عدالت خارج شد. طبعا رعایت این نکته، مرده و زنده ندارد.
آیت الله مجتبی تهرانی میفرماید: «من دنبال مطلبی بودم و فکر میکنم این قضیه (اذکروا موتاکم بالخیر) برای بعد از معاویه است، وقتی که او مُرد، یک سری مسائل رو شد، یک سری رو بود، روتر شد. کارهایی که کرده بود، جنایاتی که کرده بود، رو شد و ظاهراً بعد از این مسائل بود که این مطلب مطرح شد: «اذکروا موتاکم بالخیر» من این را از کلک های بنیامیه میدانم. حالا که مرده است خوبیهایش را بگو، بدیهایش را نگو. میخواهم بگویم چه طور اینها برنامهریزی شده در جامعه پیش می رفتند. (درس اخلاق آیتالله مجتبی تهرانی ۶ بهمن ۹۰ / www.mojtaba-tehrani.ir)
علامه شهید مرتضی مطهری هم معتقد بودند: «در میان ما معروف است، میگوییم: اذکروا موتاکم بالخیر (همان جمله "به آرامش گذشته تعلق دارند")،... اسم این حرف را باید بگذاریم #فلسفه_معاویهای که هر ... که رفت، بگوییم پروندهاش بسته شد. چرا بسته شد؟! اتفاقا باید پرونده آنها باز باشد، یعنی افرادی که در سرنوشت آینده مؤثرند، باید جامعه پرونده آنها را باز نگهدارد.» (کتاب فلسفه تاریخ، ج۱، ص۲۰۵/ http://bit.ly/2jorqxN)
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ علی دایی صدای کدوم مردمِه؟!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
♻️ نکته عجیب در بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔰 حمید رسایی: در بخش انتهایی بیانیه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید شده که باید علاوه بر چادر سنتی، نمونههای دیگر حجاب که در کشورهای اسلامی دیگر استفاده میشود به عنوان حجاب شرعی، محترم و مجاز شمرده شود!
انگار تا الان فقط یک نوع حجاب چادر در جامعه محترم و مجاز بوده و الان شورای عالی انقلاب فرهنگی که متهم و مقصر در اتفاقات اخیر است، به عنوان منجی وارد شده که مردم را مجبور به استفاده از یک نوع چادر نکنید!
آقایان کجا زندگی میکنند که نمیدانند در جامعه امروز، نزدیک به ۱۰ نوع مدل چادر توسط خانمها به عنوان حجاب استفاده میشود. علاوه بر اینکه از انواع و اقسام مانتوها و روسرها نیز به عنوان پوشش شرعی استفاده میشود و اساسا نه به استفاده کنندگان آنها بیاحترامی میشود و نه این نوع پوشش، غیرمجاز اعلام شده است!
اقایان به جای بیانیه دادن، پاسخگو باشید چه کردهاید؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰 تودهنی کمحجابها به دشمن
🔸 تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت حفظ حجاب شرعی در کنار تمجید ایشان از بانوان کمحجابی که با فراخوانهای کشف حجاب همراهی نکردند
🔹رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در جمع تعدادی از بانوان فرمودند: «و من این را هم اضافه کنم که در این قضایای اخیر، خب دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد؛ چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاشها و فراخوانها؟ خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند. آنها امیدشان به همین زنهایی بود که شما به آنها میگویید بدحجاب؛ امیدشان به اینها بود. اینها امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمهکاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوانفرستنده.»
🔹اشاره دقیق رهبر انقلاب به این رخداد اجتماعی در حالی است که کمتر کسی از طرفداران نظام طی این مدت، از این زاویه به غائله اخیر نگاه کرده بود. برخی از یک سو تمام نگاه و دغدغهشان به سمت کشف حجاب تعدادی از خانمها متمرکز شده و البته به درستی نگران ادامه این روند و وضعیت آینده حجاب در کشور هستند.
🔹برخی دیگر نیز در ان سوی طیف، به بهانه غلط بودن مدل گشت ارشاد، به فکر پیاده سازی مدلهای لبنانی و ترکیه ای در ایران افتاده اند. برخی هم سخن از حکمرانی نو می زنند؛ در حالی که حکمرانی نو با اعمال روشهای نو در حکمرانی و حاکمیت دو مفهوم کاملا متفاوت است؛ حکمرانی نو حتی بازنگری در اصول را هم شامل می شود که طبیعتا در مورد مساله حجاب، خلاف نظر رهبر انقلاب است.
🔹رهبر انقلاب با رویکرد امیدبخش از زاویه ای به ماجرا نگاه کرده اند که مسئولین فرهنگی باید همینگونه نگاه کنند تا بتوانند از فرصتهای پیش آمده بهترین بهره برداری را برای مقابله با تهدیدهای پیش رو انجام دهند. فرصت بی نظیر عدم همراهی اکثریت مطلق و قاطع بانوان کمحجاب با پروژه کشف حجاب دشمن.
🔹در کنار این سخن، رهبر انقلاب برای بار چندم تاکید کردند که این بانوان و دختران کم حجاب، ضد انقلاب نیستند! دختران ما هستند و در عین حال بر لزوم حفظ حجاب به عنوان یک ضرورت قطعی شریعت هم تاکید ویژه داشتند. در واقع ایشان هم امر شخصی را از امر حکومتی و اجتماعی جدا کردند و هم در مورد اعمال شیوه ها و روشهای سلبی و ایجابی در خصوص حجاب بر این نکته تاکید کردند که اولا اصل لزوم حجاب انکار ناپذیر است ثانیا به افراد کم حجاب به مثابه دشمن نباید نگاه کرد.
🔹اگر همه متولیان امر همین دو راهبرد را در کلیه برنامه ها و سیاستهای اعمالی و اعلامی خود در خصوص حجاب رعایت کنند، بسیاری از مشکلاتی که تا امروز با آن درگیر بوده ایم پیش نخواهد آمد.
🔹رهبر انقلاب فرمودند: «حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بیدینی و ضدّانقلابی؛ نه. من قبلاً هم گفتهام؛ یک وقتی در سفری از سفرهای استانی که میرفتم، در جمع علما گفتم این را؛علمای آنجا جمع بودند؛ گفتم چرا گاهی بعضی از شما این خانمی را که حالا فرض کنید یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است ــ که حالا باید گفت ضعیفالحجاب؛ حجابش ضعیف است ــ متّهم میکنید؟ .... من چند بار تا حالا در خطبهی نماز عید فطر این را تکرار کردهام که در مراسم ماه رمضان، در شبهای اَحیاء زنها با ریختهای مختلف، قوارههای مختلف اشک میریزند؛ من حسرت میخورم به آن جور اشک ریختن! میگویم ای کاش من هم میتوانستم این جور مثل این دختر، مثل این زن جوان اشک بریزم؛ این را چطور میشود متّهم کرد؟ بله، کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست امّا این موجب نمیشود که ما این [افراد] را از حوزهی دین و انقلاب و مانند اینها خارج بکنیم و خارج بدانیم؛»
🔺به کانال هفتهنامه ۹ دی بپیوندید🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
.
♻️ احکام بازدارنده الهی را اجرا کنید
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: اجرای یک حد الهی در روی زمین با فضیلتتر از باران چهل روز است.
📚 الوسائل، ج 28، ص 12
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
امام خامنهای:
🔹نکته اوّل، سرعت عمل است. [در۱٩ دی مردم قم] زود احساس تکلیف کردند. گاهی اوقات مشکل ما این است که تکلیف را زود تشخیص نمیدهیم؛ باید بیایند بنشینند، با ما حرف بزنند، استدلال کنند، و کارهایی مانند اینها؛ [خب] وقت میگذرد. سرعت عمل مردم [قم] در احساس تکلیف که وقتی نگاه کردند دیدند که اینجور دارد حرکت میشود، فهمیدند باید چه کار کنند، آمدند میدان. دکّاندار آمد، بازاری آمد، طلبه آمد، فضلا آمدند، بزرگانی از حوزه وارد شدند، مردم معمولیِ عادی آمدند در میدان؛ بسرعت احساس تکلیف کردند.
🔹نکته دوّم، خطرات بزرگ این کار را ــ که این خطرات را میدانستند و میشناختند ــ به جان خریدند، پذیرفتند. معلوم است که شما وقتی در رژیمی مثل رژیم طاغوت، با آن ظلم، با آن بیرحمی، با آن سنگدلی بیایی درخیابان؛ سنگدلی آنها را دیده بودیم و مردم دیده بودند؛ پانزدهم خرداد را دیده بودند، حوادث بعدی را [دیده بودند]. در همین قم، غیر از دوّم فروردین سال ۴۲ که قضایای مدرسهی فیضیّه است، در سال ۵۴ هم یک حادثهی بزرگِ مهمّ دیگری در مدرسهی فیضیّه بوجود آمد؛ مردم اینها را دیده بودند؛ اینجور نبود که غافل باشند؛ خطرات را میدانستند امّا به جان خریدند، خطر را پذیرفتند، وارد میدان شدند.بالاخره بدون خطرپذیری نمیشود وارد کارهای بزرگ شد.
🔹نکته بعدی این است که بهنگام حرکت کردند..بهلحظه باید انجام داد. توّابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همهی آنها کشته شدند امّا درتاریخ اینها را مدح نمیکنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/rasaee