eitaa logo
حمید رسایی ✔️
113هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
4.7هزار ویدیو
115 فایل
♻ خوش آمدید ✔ این کانال برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹دی حجت الاسلام حمید رسایی است ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee_1 ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
. ♻️ حمید رسایی مسئول کمیته انتخابات شریان شد وظیفه این کمیته رصد و پیگیری تحولات انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان در اسفند امسال است. این کمیته جمع‌بندی خود در سه محور اصل حضور انتخاباتی شورای راهبردی یاران انقلاب (شریان)، چگونگی ائتلاف با دیگر تشکل‌های انتخاباتی یا معرفی لیست به صورت مستقل را به شورای مرکزی ارائه می‌کند. گفتنی اقدامات قانونی برای فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی شریان نیز صورت گرفته است. آیگپ / ایتا / تلگرام / اینستاگرام ♻️@sharyaan_org 🔺عضو کانال حمید رسایی شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ تفاوت شعار با عمل 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 Rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 نظر اشپیتیم آرفی، فوتبالیست آلمانی سابق پرسپولیس و تراکتور درباره ایران و ناراحتیش از اینکه یه عده ایرانی بهش میگن تو دیوانه‌ای که ایران موندی 🔺عضو کانال حمید رسایی شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
. 🔰خاموشی نظارت بر سازمان اوقاف/ بخش اول 🔸گزارش ۹دی درباره چرایی تعلل مجلس و سازمان بازرسی در نظارت، تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه 🔻مصونیت‌سازی برای سازمان اوقاف برخلاف نظر رهبر انقلاب  🔹طی هفته های اخیر طرح یک ادعا درباره موقوفه ای در استان قزوین بار دیگر نگاه رسانه ها و مردم را معطوف به سازمان اوقاف کرد. در شماره گذشته ۹دی با اشاره به این ماجرا اهمیت مساله تبعیض و لزوم توجه دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی و مسولان اوقاف نسبت به این ضلع مهم از سه گانه مهم فقر، فساد و تبعیض در برقراری عدالت را متذکر شدیم. در کنار این طی هفته‌های گذشته چندبار سرنوشت موضوع تحقیق و تفحص مجلس از سازمان اوقاف و امور خیریه مورد مطالبه نمایندگان مجلس قرار گرفت و به رسانه‌ها کشیده شد. 🔹 ۲۲خردادماه سال ۱۴۰۱ برای اولین بار یکی از نمایندگان مجلس از تحقیق و تفحص مجلس از سازمان اوقاف خبر داد. حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی وقت کمیسیون فرهنگی مجلس در آن روز به رسانه ها اعلام کرد: «در جلسه امروز تقاضای نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف در مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه که با حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف برگزار شد، نمایندگان مطالب خود را مطرح کردند و رئیس سازمان اوقاف نیز پاسخ‌های خود را عنوان کرد. یکی از مطالبی که تقاضاکنندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف مطرح می‌کردند، استفاده بهینه از موقوفات بود و موضوع دیگر نیز بحث سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف بود که توسط نمایندگان مطرح شد.» 🔹در ادامه و حدود ۵ ماه بعد، روز یازدهم آبان ماه ۱۴۰۱ بود که حسینعلی حاجی دلیگانی سخنگوی هیات ردیسه مجلس هنگام اعلام دستور کار جلسه علنی مجلس، موضوع گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را به عنوان دستور جلسه قرائت کرد. 🔹تا اینکه روز ۲۱ خردادماه امسال ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت: «بیش از ۱۴۱ نفر تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه را امضا کرده‌اند و تاکید شد که این موضوع خارج از نوبت مطرح شود. ضروری است به نظر نمایندگان احترام بگذارید و تحقیق و تفحص در دستورکار مجلس قرار گیرد.» قالیباف هم در پاسخ گفت: آن را در زمان مقرر در دستورکار قرار خواهیم داد. 🔹در همان روز هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در تذکر آئین نامه‌ای خطاب به قالیباف گفت: «موضوع طرح تحقیق و تفحص از اوقاف مدت‌ها است که مطرح شده، اما شما اجازه نمی‌دهید که کار پیش برود این در حالی است که مسئولان زیادی (حداقل در شهر ما) به دلیل عملکرد یک یا دو درصد، در معرض اتهام قرار گرفته‌اند. اجازه دهید روند بررسی این تحقیق و تفحص که یک سال است آماده شده، پیش برود چرا که نباید به خاطر یک درصد، کل مسئولان زیر سوال بروند و بدبینی ایجاد شود.» 🔹رییس مجلس هم در پاسخ به این تذکر گفت: «به این نکته توجه کنید که من مانع این تحقیق و تفحص نیستم و این حق را نیز ندارم. به آقای میرمحمدی که این طرح را امضا کرده و پیگیر آن است نیز گفته‌ایم که شهرستان‌های مختلف و استان‌های مختلف با موضوع اوقاف درگیر هستند. با اوقاف توافقی شده و صورتجلسه هم تنظیم شد و حداقل شخص بنده در این خصوص سه جلسه گذاشتم که آقای میرمحمدی نیز در جریان است، همچنین این موضوع در جلسه سران هم مطرح شد و حتی موضوعات فقهی را پیگیری کردیم. قرار شد موضوع تحقیق و تفحص هفته قبل مجدداً با اولویت قرار گرفتن موضوعات دیگر، به نوعی دنبال شود که گفتم اجازه دهید بحث ملی در حوزه این موضوعات را توافق کرده و حل و فصل کنیم و بعد به این موضوعات برسیم که دوستان مخالفت کردند و گفتند چنانچه آن موضوعات حل شود یا خیر، موضوع ما باید پیگیری شود که ما نیز موافقت کردیم.» 🔹بیگی نژاد در همین رابطه در گفتگو با رسانه‌ها گفت: «آقای قالیباف پشت تریبون مجلس اعلام کرد به دلیل اختلاف نظر‌هایی که از نظر حقوقی و فقهی وجود داشت، این تحقیق و تفحص اعلام وصول نشده است. اما چون زمان آن طولانی شد، تصمیم گرفته شد تحقیق و تفحص انجام شود و ابهامات شرعی و سیاسی هم جداگانه دنبال شود». این نماینده در پاسخ به این پرسش که نهایتا آیا تحقیق و تفحص در دستور کار قرار گرفت یا نه، گفت: «در دستور قرار گرفته است، اینکه چه زمانی طرح شود ممکن است یک هفته یا دو هفته یا بیشتر شود. پس از رای‌گیری، هیات رییسه تحقیق و تفحص و سایر اعضای مورد نظر انتخاب می‌شوند.» ادامه یادداشت در بخش دوم👇 https://eitaa.com/5947/1133   🔻به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔺 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰خاموشی نظارت بر سازمان اوقاف/ بخش دوم 🔻ابهامات فقهی مانع تحقیق و تفحص اوقاف یا توصیه‌های غیرقانونی!؟ 🔹پیگیری‌های ۹دی نشان می‌دهد که در پشت این بهانه‌های رسمی، دلایل دیگری وجود دارد که علت اصلی تاخیر و توقف در تحقیق و تفحص را باید در میان آنها جست؛ نه در وجود ابهامات فقهی میان مجلس و سازمان اوقاف. البته این به معنای نفی وجود ابهامات فقهی در این طرح نیست؛ نکته این است که اگر اراده و عزم جدی بر انجام کار وجود داشت، مدت زمان یکسال، برای رفع این ابهامات و اجرایی شدن طرح تحقیق و تفحص از اوقاف در مجلس، زمان قابل توجهی بود. 🔹جالب آنکه حتی بعد از داغ شدن دوباره موضوع در رسانه‌ها و مجلس، همچنان زمان دقیق و مشخصی از سوی رئیس و هیات رئیسه برای شروع به کار هیات تحقیق و تفحص اعلام نشده است و طبق سخنان نماینده ملایر، حتی رای‌گیری برای انتخاب هیات رئیسه و سایر اعضای تحقیق و تفحص از اوقاف هم هنوز صورت نگرفته است! 🔹یکی از مهمترین حرف‌های غیررسمی در همین رابطه، مصون دانستن سازمان‌ها و نهادهای زیر نظر رهبر انقلاب از نظارت و بازرسی، در نگاه برخی سیاسیون به ویژه برخی از اصولگرایان است. سابقه تاریخی نشان داده جریاناتی در میان اصولگرایان هستند که نسبت به افراد و نهادهای منصوب و منسوب به رهبر انقلاب، مصونیت نظارتی قائل هستند. البته باید توجه داشت که این نگاه در برخی افراد برخاسته از نگاه شأنیت و اعتقاد قلبی آنها به ولایت فقیه است اما برخی دیگر این را بهانه کرده‌اند و در حقیقت برای پوشاندن کم کاری‌ها، خطاها، ضعف‌ها و ترک فعل‌های خود و افراد جریانشان چنین بهانه‌ای را به زبان می‌اورند که متاسفانه در برخی موارد هم این خط منجر به فرار از پاسخگویی در برابر نهادهای نظارتی و ایجاد حاشیه امن برای فساد اداری و مالی می‌شود. 🔹در مقابل امام خامنه‌ای ‌برای جلوگیری از همین مسائل، همواره بر شفافیت و نظارت همه جانبه تأکید داشته‌اند و هیچ نهاد و شخصی را مستثنی از نظارت و بازرسی و پرسشگری ندانسته‌اند حتی مسئولین منصوب و افراد منتسب به خودشان را و همواره تاکید کرده‌اند که هیچ کس فوق نظارت نیست. 🔻هیچ فرد و نهادی، فوق نظارت نیست 🔹رهبر انقلاب در این خصوص می‌فرماید: «هیچ کس فوق نظارت نیست چه برسد به دستگاه‌های مرتبط با رهبری. بنابراین همه باید نظارت شوند. نظارت بر کسانی که حکومت می‌کنند - چون حکومت به‌ طور طبیعی به معنای تجمّع قدرت و ثروت است؛ یعنی اموال بیت‌المال و اقتدار اجتماعی و اقتدار سیاسی در دست بخشی از حکّام است. برای این که امانت به‌ خرج دهند و سوء استفاده نکنند و نفسشان طغیان نکند، یک کار لازم و واجب است و باید هم باشد... بنابراین چنین نیست که دستگاه‌های مربوط به رهبری از نظارت معاف باشند؛ نه، به ‌نظر ما بازرسی‌ها لازم است.» (۹ اسفند ۷۹) 🔹بر همین اساس وقتی فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را صادر کردند، فرمودند: «منسوبین من هم معاف نیستند/ هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد.» (فرمان هشت ماده‌ای اردیبهشت ۸۰) 🔹اتفاقا یک بار وقتی نمایندگان مجلس قصد بررسی عملکرد صدا و سیما را داشتند، برخی انتصاب رییس این سازمان توسط امام خامنه‌ای را بهانه‌ای دانستند برای جایز نبودن این نظارت که رهبر انقلاب خطاب به آنها فرمودند: 🔹«یکی از اين اعتراض‌ها، اعتراض به صدا و سيما بود و اينكه بعضي مي‌گويند اگر چنانچه صدا وسيما را نقد كنيم، برخلاف رهبري مطلبي گفته‌ايم؛ چرا! چون رهبري رئيس صدا وسيما را معين مي‌كند! اگر واقعاً ملاك اين باشد، كه آدم بايد به هيچ‌كس اعتراض نكند؛ چون رئيس قوه قضائيه را هم رهبري انتخاب مي‌كند، رئيس جمهور هم بعد ازانتخابات، تنفيذ رهبري دارد؛ مي‌گويد نصب كردم. پس بايد به هيچ‌كس اعتراض نكرد. نه آقا، اولاً صدا وسيما را رهبري اداره نمي‌كند؛ اين معلوم باشد. صداوسيما را رئيس صدا و سيما اداره مي‌كند و رهبري هم در موارد زيادي اعتراض‌هائي دارد، انتقاد شما از صدا وسيما مطلقاً به رهبري منتقل نمي‌شود. شما حق داريد انتقاد كنيد؛ هيچ اشكالي ندارد.» (۷ مهر ۸۷) 🔹با وجود این تاکیدات علنی امام خامنه‌ای، اما بررسی ۹ دی از هیات رییسه مجلس نشان می‌دهد که سازمان اوقاف برای رها شدن از نظارت مجلس به برخی مسئولان دفتر رهبری پناه برده و انجام تحقیق و تفحص را سبب ایجاد مشکلاتی در روند کاری خود دانسته‌اند. پس از این به مجلس توصیه شده که فعلا تحقیق و تفحص انجام نشود! این اتفاق به شکل دیگری در خصوص انجام بازرسی توسط سازمان بازرسی صورت گرفته است! ادامه یادداشت در بخش سوم👇 https://eitaa.com/5947/1134   🔻به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔺 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
. ♻️ پاسخ امام خامنه‌ای به نامه رییس مجلس درباره تحقیق و تفحص از نهادهای مرتبط با رهبر انقلاب حکم حکومتی صریح رهبر انقلاب در اجازه دادن، تایید و تأکید بر نظارت عام مجلس شورای اسلامی بر نهادهای زیرنظر رهبری در پاسخ به نامه ریاست مجلس هیأت رییسه مجلس تاکنون هیچ توضیحی درباره اینکه چرا علیرغم تأکیدات مکرر ولی فقیه، با توصیه این و آن، تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف را از دستور کار مجلس خارج کرده، نداده! آیا ۲۰۱ نماینده‌ای که به بخشنامه وزارت کشور معترض شدند، برای تعطیلی نظارت در مجلس هم رگ گردنشان باد می‌کند؟! 🔹این پست‌ها را ببینید: https://eitaa.com/rasaee/9516 https://eitaa.com/rasaee/9517 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ مقایسه دستمزد یک کارگر با یک فوتبالیست 🔰 حمید رسایی: حتما در دلتان از این وضعیت می‌نالید و ساختار نظام را مقصر این تبعیض می‌دانید اما جالب اینجاست که بسیاری از همین افرادی که به این تبعیض معترضند (کارمندان و کارگران و...) صفحات مجازی امثال این فوتبالیست و آن هنرپیشه را دنبال می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا این افراد برای خود مقبولیت اجتماعی ویژه قائل شوند و هر روز نرخ دستمزد خود را بالا ببرند! 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ وقتی مردم غدیر را فراموش کردند 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 Rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
. ♻️ پررویی نجومی 🔰حمید رسایی: این جماعت پیش از این ادعا می‌کردند که به دلیل تحریم‌ها و نپیوستن به fatf، امکان عضویت ايران در شانگهای نیست اما الان که ایران در این اجلاس عضو شده، همه چیز را بر عکس نشان می‌دهند و همچنان مدعی‌اند! راستش را بخواهید، همیشه برایم سؤال بود که این جماعت چطور می‌توانند اینقدر پررو باشند؟ من به شخصه اگر قبلا چنین مواضع داشتم، هرگز جرأت نمی‌کردم با این اعتماد به نفس همچنان ۱۸۰ درجه برخلاف مواضع قبلی‌ام عمل کنم! 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ دو خاطره شنیدنی از روحانی اهل‌سنت 🔰شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد: 1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما. به آنها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! 2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم به تو بگویم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی‌کردند؟! با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده‌داری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» (باید شیعه می‌شدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸) *الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.* 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1