eitaa logo
حمید رسایی ✔️
117.2هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
5هزار ویدیو
117 فایل
♻ خوش آمدید ✔ این کانال برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹دی حجت الاسلام حمید رسایی است ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee_1 ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 ببینید/ میخواهید بفهمید چه بلایی بر سر کشور می آورد؟ 🔸وقتی عراقچی ماله کش هم کم می آورد و نمی تواند این افتضاح را توجیه کند! 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
. چرا با و تحریمها باقی مانده بلکه بیشتر میشود؟ در بررسی ابتدایی تحریم‌ها باید توجه داشت که تحریم از حیث کسانی که ملزم به رعایت آن می‌باشند به تحریم‌ اولیه و یا تحریم ثانویه تقسیم می‌شوند. تحریم‌های اولیه به تحریم‌هایی گفته می‌شود که فقط بین دو کشور تحریم شونده و تحریم کننده است. به عبارتی فقط ارکان کشور تحریم کننده موظف است، قوانین تحریمی در مورد کشور تحریم شونده را رعایت کند. اما در تحریم ثانویه، کشور تحریم کننده، کشورهای دیگر را نیز مجبور به رعایت این قوانین تحریمی می‌کند و در صورت عدم رعایت، آن‌ها را مورد مجازات قرار می‌دهد. تحریم‌های اقتصادی شامل تحریم بانکی و غیر بانکی می‌شود، تحریم غیر بانکی این‌گونه تشریح می‌شود که سرمایه‌گذاری و واردات و صادرات به کشور تحریم شده ممنوع است و اما در تحریم بانکی، هدف تحریم، مؤسسات مالی است. هدف تحریم‌های ثانویه بانکی، تحت شعاع قرار فعالیت‌های مؤسسات مالی (اعم از داخلی و خارجی) هست که مستقیم و یا غیرمستقیم به نهادهای تحریمی خدمت ارائه می‌دهند. به عبارتی زمانی که این تحریم‌ها علیه نهادی صادر شوند؛ ذیل آن تحریم‌ها بیان می‌شود که هیچ‌ یک از مؤسسات مالی حق ارائه خدمت به نهادهای تحریم شده را ندارند و در صورت خدمت‌رسانی به این نهادها، مجازات می‌شوند. حال اگر مؤسسات مالی به نهادهای تحریمی خدمات ارائه دهند در این صورت، اگر این نهادها در داخل کشور تحریم شده باشند، در لیست تحریم قرار خواهند گرفت ولی اگر از خارج کشور تحریم شده، این اتفاق بیافتد، موسسه‌ مالی‌ای که این تخلف را انجام داده است، دیگر اجازه‌ گشایش حساب کارگزاری در آمریکا ندارد. با توجه به جایگاه اقتصادی آمریکا و همچنین نقش غیرقابل‌انکار دلار در تجارت جهانی، بانک‌ها و مؤسسات مالی بین‌المللی برای ادامه روند فعالیت خود، مجبور هستند تا قوانین بانکی آمریکا را رعایت کنند و از ارائه‌ خدمت به نهادهای تحریمی امتناع ورزند، چراکه برای تبادل معاملات خود نیازمند  دلار آمریکا می‌باشند. به‌بیان‌ دیگر درصورتی‌که مؤسسات مالی به نهادها و یا اشخاص تحریمی خدمات ارائه دهند، آمریکا با آن‌ها برخورد می‌کند. آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ برای مجازات خاطیان، قانونی را تحت عنوان وطن‌پرستی تصویب کرد. طبق این قانون به وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه می‌داد، مؤسسات مالی  که ملزومات نظام بانکی این کشور را رعایت نمی‌کنند، با آن‌ها  برخورد شود. در قدم اول برای برخورد با خاطیان، نیاز به شناخت متخلفان است ازاین‌رو آمریکا به این درک رسید که با افزایش هر چه بیشتر نظارت بر روی تراکنش‌های  بانکی و ره‌گیری هر چه دقیق‌تر مبادلات پولی بین افراد، گروه‌ها و کشورها، می‌تواند مؤسسات مالی خدمت رسان به نهادهای تحریمی را شناسایی کند. همچنین برای مؤثر واقع‌شدن این تحریم‌ها، باید امکان شناسایی و ره‌گیری تراکنش‌های بانکی  اهداف تحریمی وجود داشته باشد تا به‌وسیله‌ این فرایند بتوان با افراد و مؤسساتی که به نیابت از نهادهای تحریمی فعالیت انجام می‌دهند را شناسایی و با آن‌ها برخورد کند. در اصطلاح بانکی به این موضوع شناسایی ذی‌نفع واقعی گفته می‌شود. بنابراین چون با برجام و fatf تحریمهای ثانویه برداشته نمی شوند و تنها تعهدات ما به غربی ها افزایش خواهد یافت، این توافقات نه تنها رافع تحریمها نیست، بلکه بهانه ای برای اعمال تحریمهای بیشتر می شود. 🔺کانال حمید رسایی🔻 eitaa.com/joinchat/‭‭389677056‬‬C‭‭798‬‬a6dc5a1
♻️ وقتی رئیس دفتر روحانی فرق لایحه داخلی و کنوانسیون استعماری را بلد نیست. محمود واعظی امروز در نشست خبری اعلام کرده است که لایحه FATF در دولت احمدی نژاد آماده و در شورای عالی امنیت ملی به دستور سعید جلیلی برای اجرا به برخی دستگاه‌ها ابلاغ و به مجلس ارسال شده است. دولت وقت در سال 89 لایحه ای «داخلی» را جهت مبارزه با تامین مالی تروریسم تقدیم مجلس میکند، علت ارائه این لایحه همانطور که به وضوح مشخص است نبود قانون مستقل در کشور برای مبارزه با تامین مالی تروریسم بیان شده که همین نبود قانون مستقل، به عنوان مستمسک و بهانه ای جهت افزایش فشارهای بین المللی در سطح جهان علیه ایران به کار رفته است. به عنوان نمونه به بیانیه وقت FATF اشاره شده بود که به استناد نبود قانون مستقل در ایران جهت مبارزه با تامین مالی تروریسم، اقدام به صادر کردن بیانیه ای علیه ایران کرده بود. بنابراین در این لایحه قرار نبود اساسا تعهدی به FATF داده شود، بلکه بنا بود دستورالعملی داخلی جهت گرفتن بهانه از دست سازمان ها و نهادهایی مشابه FATF اجرایی شود. در دستورالعمل مذکور نیز مبنای تفسیر ایران از تروریسم نیز داخلی بود. تصویب قوانین داخلی از جمله مطالبات رهبر انقلاب درباره کنوانسیون‌های خارجی بود: همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. بنابراین تصویب قوانین داخلی نه‌تنها اشکالی نداشته و ندارد، بلکه مورد مطالبه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است. رئیس دفتر رئیس جمهور نیز باید به تفاوت موجود میان قوانین داخلی و کنوانسیون‌های استعماری بین‌المللی واقف شود. 🔺کانال حمید رسایی🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔵🔴⚪️ دستاوردهای جبهه انقلاب در مقابله با fatf ♦️ جبهه انقلاب بعد از حدود یک سال مبارزه در بدنه کارشناسی و حدود 5 ماه مبارزه بدنه عمومی توانست جلوی بخش عمده‌ای از برنامه جریان غربگرا را بگیرد. 🔻تخصصی‌ترین مسئله که برای مسئولین نظام هم همه ابعادش قابل فهم نبود، به عمومی‌ترین زبان ممکن و برای کف جامعه طرح شد و سطح درک عمومی جامعه بالا رفت. 🔻غربگرایان نتوانستند پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم کار خود را جلو ببرند. 🔻لوایح چهارقلو که برای پنهانکاری جداجدا به مجلس آورده شده بود در مسیر تصویب دچار مشکل شد. مطالبه جریان انقلابی باعث شد در مورد اصلاح قوانین داخلی بخشی از مطالبات جبهه انقلاب تأمین شود. در مورد دو کنوانسیون استعماری پالرمو و (CFT (TF هم مسیر تصویب آن با چالش روبرو شود. پالرمو در شورای نگهبان رد شود و دوباره به مجلس برگردد و قلب FATF یعنی CFT نیز در مجلسی که ابتدا به ساکن حدود 50 مخالف داشت، به‌صورت ناپلئونی و تنها با حدود 16 اختلاف رای تصویب شود که این لوایح نیز باید مسیر شورای نگهبان (که به احتمال زیاد به رد می‌انجامد)، بازگشت به مجلس و سپس مجمع تشخیص را طی کند. در مجمع تشخیص هم کمیسیون نظارت، مغایرت آنها را اعلام کرده است. خلاصه در این مورد کار به پایان نرسیده است. 🔻برای اولین بار از سال 89 به بعد که جبهه انقلاب دچار انفعال شده بود، توانست با مبارزه کارشناسی، رسانه‌ای و میدانی کار مشترک انجام دهد بدون آنکه مرکزیتی از بالا برای بدنه تعیین تکلیف کند، در این مسیر به موفقیتهای مقطعی نظیر مسکوت گذاشتن لوایح در مجلس در سه ماه پیش، اصلاح قوانین، برگرداندن آنها به مجلس، بالا بردن تعداد مخالفین و... دست پیدا کند. از همه مهمتر بدون ساماندهیهای تشکیلاتی غیرعاقلانه نظیر جبهه‌های انتخاباتی، اکثریت جبهه انقلاب گفتمان و عملیات مشترک پیدا کند. حتی مجموعه‌های ناهمراه در سیستم که مثلاً دور قبل بیانیه عدم وجود مشکل امنیتی با fatf داده بودند نیز این دور به مخالف جدی آن تبدیل شوند. مراجع موضع بگیرند، ده تن از اساتید مطرح حوزه کلاسهای خود را در روز تصویب CFT تعطیل کنند و... . 🔺برخلاف برجام، دست خالی طرفداران fatf رو شد تا آنجا که صریحا تصریح کنند هیچ تضمینی ندارند که تغییری در اوضاع اقتصادی ایجاد شود وبه توجیهات موهومی مثل گرفتن بهانه از دشمن و جوسازی در مورد نظر رهبری متوسل شدند. 🔺غربگریان نیز در طرح پزهای شفافیت و مقابله با فساد خود ناکام شوند و در موضع اتهام قرار بگیرند که اگر راست میگویید و دنبال شفافیتید نه برای دشمن که برای مردم چرا شفافیت ایجاد نمیکنید رای و حقوقتان را شفاف نمیکنید؟ 🔺هزینه تعاملات خارجی بی‌ضابطه و بی‌منطق بالا رفت و راه غرب‌گرایان برای تحمیل برجام منطقه، موشکی و حقوق‌بشر به نظام با دشواری بیشتری روبرو شدند. 🔺از همه مهمتر جبهه انقلاب از وضعیت انفعال به موضع فعال تغییر وضعیت داد، بدنه های مردمی نیز از بدنه های دانشجویی و.... جلو زدند که خود را در حضور خودجوش مردم در تجمع مقابل مجلس در تصویب CFT نشان داد. ♦️هنوز چیز زیادی از دست نرفته است، به بن‌بست نرسیده‌ایم و باید تجربه این دستاوردها را در مسائل دیگر نیز ادامه دهیم. ✍ 🔺کانال حمید رسایی🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. رسایی در دانشگاه قم به بررسی کنوانسیون cft پرداخت و گفت: دولت برای پذیرفتن این کنوانسیون، ۳ شرط گذاشته است؛ اما این قید‌ها ثمری ندارد و مورد موافقت طرف مقابل قرار نمی گیرد؛ بعد از اینکه وزیر اقتصاد در سال ۹۵ برنامه اقدام را امضا کرد، FATF در اعلامیه خود اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران باید تعهد بدهد تا تمام توصیه‌ها و شرایط این گروه را به طور کامل اجرا کند. نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص مواضع رهبر معظم انقلاب راجع‌ به این موضوع بیان کرد: اولین دستور مقام معظم رهبری در سال ۹۵ این بود که موضوع باید در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود که تا امروز این اتفاق نیفتاده است. وی در پاسخ به اینکه آیا با پذیرش FATF از سوی ایران، مشکلات بانکی و مالی حل می‌شود یا خیر تصریح کرد: ۶۱ نهاد و ۲۱ فرد جزو تحریم‌های ثانویه آمریکا هستند که نه با تصویب برجام و نه با پذیرش FATF، این تحریم‌ها رفع نمی‌شود.⁩ متن کامل را بخوانید👇 yon.ir/GRE61 🔺کانال حمید رسایی🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
♻️ تحمیل هزینه اضافی به مردم ممنوع حسن روحانی که کارتهای سوخت را باطل کرده، قصد احیای مجدد آن را دارد! دولت حق ندارد بابت کارت سوخت جدید از مردم یک ریال بگیرد. 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸پاسخ رهبر انقلاب به توهمات ظریف وقتی ظریف پس ازچند دهه دیپلمات بودن، هنوز نمیفهمد بهانه‌ آمریکا تمامی ندارد! به نظر شما رهبرانقلاب باوجود این جماعت درجبهه خودی، چه میتواند بکند! 🔺eitaa.com/rasaee
حجه الاسلام رسایی.mp3
15.56M
. 🔊 جلسه مطالبه گری 🕌 شهر مقدس قم 🔳 سخنران : حجت الاسلام 🌹 آنچه مردم باید درباره رفتار رییس مجلس بدانند. 🔺کانال حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee
رسول اکرم ص: از فتنه ها و آزمایش آخرالزمان نگران نباشید چرا که موجب نابودی منافقین میشود. ✅ از تصویب برجام و لوایح FATF در مجلس #ناراحتیم اما نگران نیستیم. #نگران_نیستیم #گندم_ری 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
. ♻️ منطق بیمار دلان پاسخ کوبنده قران به مثل ظریف که گفت میترسیم با تصویب نکردن #FATF امریکا بهانه بیشتری برای تحریم و مشکلات پیدا کند! 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
هدایت شده از کانال حسین جلالی
🔻🔻🔻 💥" نامه آیت الله مصباح یزدی به بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) " 🔻این نامه توسط ساواک در منزل امام خمینی کشف شد. 🔻شروع نامه: فدای شما شوم... 🔻پایان نامه: خادم کوچک محمدتقی مصباح‌یزدی. 🔰کانال رسمی حسین جلالی در ایتا: @Hosein_jalali