.
♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین
🖋 حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و تو چه میدانی
شاید قیامت و روز حساب
ما که در مجالس چند هزار نفری
با سیستمهای صوتی چند صد میلیونی
عزاداری کردیم به حال اینها غبطه بخوریم
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ هجده مقامی که در زیارت عاشورا میخواهیم
بهترین فرصت برای قرائت چهل روزه زیارت عاشورا از روز عاشورا تا اربعین را از دست ندهید،
در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا میکنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا میخواهیم. درخواستهای انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است.
ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست میکنیم که بعضی از آنها بهقدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمیتوانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد.
اینها خیلی خواستههای بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد میگیرد، چون از پایین شروع میشود و به بالا میرسد.
و اما آن مقامها:
۱- مقام خونخواهی امام حسین علیهالسلام
ان یرزقنی طلب ثارک
اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابیعبدالله، امام زمان است.
۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا)
اللهم اجعلنی عندک وجیها
۳- مقام معِیَّت (همراهی) با معصوم
ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة
مع امام منصور
این درخواستی ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشتهاند.
۴- زندگی حسینی و اهل بیتی داشتن
اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد...
مقامی که درخواست میکنیم تمام مراحل زندگی ما، درهمتنیده با معصوم باشد.
۵- مقام شهادت
و مماتی ممات محمد و آل محمد
مرگ همه معصومین (از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهمالسلام) با شهادت بوده.
۶- رسیدن به مقام محمود
ان یُبِلِّغنی المقام المحمود
در قرآن آیهای داریم که به پیامبر میگوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمیرسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمیرسد.
اما مقامی هست که از شفاعتشدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعتکردن است و ما در این فراز، این را از خدا میخواهیم.
۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم
لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا
و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم...
(یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم میدانم)
الحمد لله علی عظیم رزِیّتی
(دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش میداند)
این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید دربارهاش بحث کرد.
داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکیشدن با اهلبیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم.
۸- مقام برائت
و بالبرائة من اعدائکم
(برای دوری و تبرّیجستن از بعضی جریانها و افراد و نیز بعضی خصوصیتها)
۹- مقام لعن
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
این مقام، آنقدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صد لعن میدهیم و بعد صد سلام.
(جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب)
نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده میشود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمیفهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بودهاند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کردهاند.
ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمیدانیم و درک نمیکنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق میافتد.
یعنی وقتی ظهور انجام میشود و میفهمیم چه چیزی را از ما گرفتهاند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد.
ادامه در پست بعد
ادامه از پست قبل
۱۰- مقام سِلم
انی سلم لمن سالمکم
و ولیّ لمن والاکم
این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهلبیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان.
۱۱- مقام دشمنی با دشمنان اهل بیت
حرب لمن حاربکم
این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهلبیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر میکنید هر کسی میتواند به مقام مجاهدت برسد؟
۱۲- مقام ایثار
بابی انت و امی
ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست میکنیم و لااقل ادای آن را درمیآوریم. ایثار یعنی بذل بهترینها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشتههای خود را فدای امام میکنیم.
۱۳- مقام قربة الی الله
انی اتقرب الی الله...
اللهم انی اتقرب الیک...
مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّخدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن میشود.
۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهلبیت
انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ...
این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است.
۱۵- مقام معرفت اهلبیت
اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...
در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة)
۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن
ان یثبّت لی عندکم قدم صدق
ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...
۱۷- مقام رجعت،
و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور
هر کسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد.
۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد
اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة
ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقامها و خواستهها را بهصورت لامکان و لازمان میخواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمیکنیم.
فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
و لا جعله الله آخر العهد منی...
(یعنی الیالابد باشد و محدود به حال نباشد.)
در پایان این مطلب باید گفت که هدف خلقت ما انسانها، رشد نامحدود ما از طریق کسب معرفت و محبت و خشوع در برابر خدا و همچنین ولی خداست و این درخواستهایی که ما در زیارت عاشورا به درگاه خدا عرض میکنیم، کاملاً همسو با هدف خلقت ماست.
یعنی اگر به مقامات فوق دست یابیم، در واقع تا سطوح بسیار بالایی از هدف خلقت دست یافتهایم.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
♻️ «و هذا یومٌ فَرِحَت به آلُزیادِِ و آلُمَروان»
فراموش نمیکنیم آنانکه شعارشان «یاحسین میرحسین» بود، در عاشورای ۸۸ چگونه چهرهٔ حقیقی خود را فاش کردند.
یادآوری فتنه و کودتای سبز و هتک حرمت به عزای حسینی در سال ۸۸ هرگز تکراری نمیشود.
#ارسال_به_دیگران
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
سخنرانی_شب هشتم محرم 1401.mp3
34.23M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
🌑 شب هشتم محرم ۱۴۰۱
📗 ما و سنتهای الهی (۳)
📚 در این جلسه سنت الهی ابتلا، آزمایش و امتحان که از شنتهای مشترک بین اهل حق و اهل باطل است، سخن گفته شده و شرایط مختلف این سنت و نتایج آن به بحث گذاشته شده است.
🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از متقین
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 مرثیه ای در مرداب
✍️ علی ثقفی
◻️نه اینکه من همچین یک دفعه عاشق مرحوم طالب زاده شده باشم تا چون دخترکان نوجوان سیزده ساله که اطراف شهدا طواف می کنند برایش دلنوشته بنویسم.و نه اینکه در طول این سی سال آشنایی حتی یکبار او را به اسم کوچک صدایش کرده باشم تا اکنون به او نادر بگویم و نه اینکه بخواهم با مشابه سازی با سردار اربا اربا شده او را حاج نادر صدا کنم.
◻️اما از فردای روز تشییع و دفن او غمی ناشناخته بر این دل سنگینی می کند با یک سوال که چرا موثرین عرصه های مختلف انقلاب را تا هستند اینطور تحقیر می کنیم. من با وجود همه ی حرف و حدیثهایی که پیرامون او بود یک چیز را نمی توانستم باور نکنم و آن ایمان اشراقی او به انقلاب اسلامی و دغدغه هایش برای آن بود.
◻️ در کنار پیکر او کمی دورتر از صفهای اول در مسجد بلال ایستاده بودم و به این فکر می کردم خوب این پروژه تمام شد. پروژه تجلیل بعدی از آن کیست؟
◻️مرثیه من برای از دست دادن مرحوم طالب زاده نیست . مرثیه برای این سنت است. سنتی که مثل مرداب ما را فرا گرفته است. سنت تخریب موثرین در زمان حیاتشان و تجلیل از آنها بعد از مرگشان.
.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
معنای تاسوعا و عاشورا چیست؟ این نامگذاری توسط چه کسی برای دو روز مهم تاریخ شیعه بکار رفت؟
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
سخنرانی_شب نهم محرم 1401.mp3
32.2M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
🌑 شب نهم محرم ۱۴۰۱
📗 ما و سنتهای الهی (۴)
📚 در این جلسه سنت الهی استدراج و امهال (مهلت دادن) که از جمله سنتهای مختص اهل باطل و جریان دنیاطلب است به بحث گذاشته شده و به این سئوال پاسخ داده که چرا برخی از افراد غیر مؤمن از نعمتهای دنیایی برخوردارند.
🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻روز عاشورای ۸۸ در تهران اتفاقاتی افتاد که خیلی ها نمیخواهند یادآوری شود، نسل جدید هم که اصلا اتفاقات آن روز را ندیده که چیزی به یاد آورد.
در قسمت ۳۱ برنامه حافظه تاریخی ایرانی جزییاتی از حوادث و پشت پرده آن روز را بازخوانی و در انتها نیز دو کتاب خواندنی معرفی کردیم.
@Hafezeh_tarikhi_irani
.
♻️ چرا ساکتند؟
🔰 حمید رسایی: چهره میرحسین موسوی سالهاست برای مردم روشن شده، او مُرده سیاسی است. هدف از کتابی که یکی از رسانههای خارجی او آماده کرده و متنی که از وی به عنوان مقدمه آن قرار دادهاند، این است که بگوید: موسوی نمُرده، فراموشش نکنید.
اما مسأله ما موسوی نیست بلکه مسأله چهرههای دیگری هستند که همچنان با رفتار منافقانه خود، واقعیتشان مشخص نشده و زیست سیاسیشان ادامه دارد. این منافقین، برخی در اردوگاه اصلاحطلبی زیست کردهاند به عنوان اصلاحطلب شناخته میشوند و برخی در اردوگاه اصولگرایی زیستهاند و به عنوان اصولگرا شناخته میشوند، اما به کارنامه برخی از آنها که نگاه میکنیم، هر دو پشیمان از گذشته انقلابی خود، هر دو بیاعتماد به وعدهها و سنتهای الهی، هر دو خسته از آرمانگرایی و پنجه در پنجه شدن با استکبار، هر دو با تغییر سبک زندگی مردمی به زندگی اشرافی و ...
اعلام موضع خواص (اصلاحطلب یا اصولگرا یا ...) در این بزنگاهها مهم است چون واقعیتهای درونی افراد و جریانات را نشان میدهد.
دلیل سکوت برخی چهرهها در مواجه با متن منتشر شده موسوی، همان نکتهای است که در فتنه سال ۸۸ آنها را به سکوت واداشت.
سال ۸۸ بسیاری از آنها اعتقادی به وقوع تقلب نداشتند؛ وقتی حرمت امام و آرمانهای امام در تجمعاتشان شکسته میشد، واقعا در دل ناراحت بودند؛ در عاشورای ۸۸ هم وقتی عدهای حرام لقمه، آن جفا را در حق آن روز عزیز کردند و حرمت صاحبش را شکستند، اینها واقعا راضی و خوشحال نبودند؛ اما در تمام این مقاطع ساکت بودند، چرا؟
چون جسارت و شجاعت نداشتند که وقتی زمین خوردند، بلند شوند و خودشان را بتکانند و مسیر کجرفته را ادامه ندهند؛ چون با خود میگفتند موضعگیری ما به نفع رقیب تمام میشود! چون جناح و جهت و جریان سیاسیای که در آن قرار داشتند، بتهای درونیشان شده بود و نمیگذاشت حرمتشکنی و بر شاخه نشستن و بُن بریدن را ببینند. امروز هم همان منطق بر سکوت این جماعت حاکم است.
رهبر معظم انقلاب پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، درباره خصوصیات آن شهید به نکته ظریفی اشاره کردند. یکی از خصوصیات آن شهید را شجاعت دانستند و بعد فرمودند که حاج قاسم نه فقط در میدان جنگ که در میدان سیاست هم شجاع بود.
اما شجاعت آن شهید در میدان سیاست چه بود؟ پس از شهادت آن عزیز، وقتی ارادت چند ده میلیون به حاج قاسم هویدا شده، چهرهها و رسانههای جریان مشهور به اصلاحات با استناد به برخی مواضع گذشته آن شهید (از جمله گرایش وی به خاتمی در انتخابات سال ۷۶ و ارتباطات شخصی ایشان با برخی چهرههای سیاسی این جریان) این استقبال مردمی را به نام خود فاکتور کردند (هر چند کم کم چهره واقعی خود را در نفی انتقام سخت نشان دادند).
همه میدانند که آن شهید علیرغم موضعی که در انتخابات ۷۶ داشت، سال ۷۷ وقتی شعار اصلاحطلبی این جماعت، رُخ واقعی خود را (که اصلاح اصول مهم قانون اساسی و در مواردی، اصلاح مبانی شریعت به اسم روشنفکری دینی بود) نشان داد، حاج قاسم عَلَم مقابله با این انحراف را برداشت و در نامه مشهور فرماندهان سپاه، به خاتمی هشدار داد. این تنها مورد از شجاعت آن شهید در میدان سیاست نبود.n
بله، این همان صفتی بود که رهبر انقلاب وقتی این جماعت به دنبال بهره برداری از محبوبیت آن شهید هستند، درباره ایشان فرمودند:
"این شجاعت و تدبیرِ توأمان، فقط در میدان نظامی هم نبود، در میدان سیاست هم همین جور بود... در مسائل داخل کشور اهل حزب و جناح و مانند اینها نبود، لکن به شدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابیگری خطّ قرمزِ قطعیِ او بود؛ ذوب در انقلاب بود. پایبند به خطّ مبارک و نورانیِ امام راحل (رضوان الله علیه) بود." ۹۸/۱۰/۱۸
ریشه سکوت تلخ عدهای در بزنگاههای حساس و در برابر مواضع غلط امثال موسوی، فقدان ارزشهای انقلاب، پشیمانی از راه امام، وابستگی حزبی و نبود شجاعت در درون آنها و در یک کلمه قبیلهگرایی است.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
سخنرانی_شب دهم محرم 1401 (1).mp3
34.78M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
🌑 شب دهم محرم ۱۴۰۱
📗 ما و سنتهای الهی (۵)
📚 در شب دهم محرم، دو سنت الهی دیگر مورد بحث قرار گرفت. سنت الهی امداد که از سنتهای مشترک بین جریانات حق و جریان باطل است و سنت نصرت الهی که مختص جریان حق است مورد بررسی قرار گرفت و به این شبهه پاسخ داده شد که چرا برخی اوقات ، جریان باطل به موفقیتهایی دست پیدا میکند.
🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
.
نکتهای که تن سیستمهای امنیتی غرب و برنامهریزان هتاکی به مقدسات اسلامی و دشمنان انقلاب اسلامی ایران را میلرزاند، این است که ضارب چاقو به گردن سلمانرشدی ملعون، پس از صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) به دنیا آمده است.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ فیلم شلیک یکی از تیرهایی که رهبر انقلاب فرمودند
🔰 رهبر حکیم انقلاب با اشاره به حکم ارتداد سلمان رشدی: "امام تیرى شلیک کردهاند و خوب هم هدفگیرى کردهاند و این تیر تا به هدف نخورد، نمىافتد. این تیر، روزى به هدف خواهد خورد"
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۴٨٩ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻 میریزید موسادی!
🔹 پرونده ٩دی درباره متن موهن منتشرشده از سوی میرحسین موسوی، پادوی صهیونیستها
🔻 سگکشی!
🔹 سلمان رشدی مرتد در حال سخنرانی در نیوبورک با سلاح سرد مورد حمله قرارگرفت
🔹 اعطای جایزه کتاب سال به ترجنه کتابی از سلمان رشدی توسط دولت موسوی و وزارت ارشاد خاتمی
🔸 سمت حسین
در تجلیل از برنامه پرمخاطب «حسینیه معلی»
🔸 حبیب حرم؛ حسین ایرانی
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
@noheday
مدیر مسئول 👇
@rasaee
...
.
بی شک جملات بالا یکی از اعجازهای خمینی کبیر در تحلیل درست آینده خود پیرامون حکم اعدام سلمان رشدی است و ظاهراً برای یک عده آنچه که بیارزش شده است؛ رجوع به دستور و حکم صریح امام دیروز یا امام امروز در تحلیل درست حوادث بسیار مهم روز است!
امامین انقلاب بارها و بارها موضع رسمی خود را درباره اجرای حکم اعدام سلمان رشدی صریحا بیان کردهاند. امام خمینی رحمهالله علیه وقتی میفرماید «والله اگر جوان بودم و قدرت حرکت داشتم؛ شخصا میرفتم و او را میکشتم» کاملاً طبیعی است یک عده به خاطر ضعف تحلیل یا ضعف ایمان یا ضعف غیرت دینی یا ضعف تفکر انقلابی یا ضعف ولایت مداری خود در مواجه با ادبیات غیرتمندانه امام ؛ دست به هر تحلیلی برای عدم حمایت صریح از اعدام نویسنده کتاب آیات شیطانی بزنند!
هنوز دلارهای برجام وارد ایران نشده و امضایی پای برگهها نیامده! فرض کنید اگر برجام احیا شود؛ چطور این افراد سست عنصر دم از حفظ آرامش مردم میزنند و از گره خوردن برجام به معیشت مردم و اقتصاد داد سخن میگویند و میگویند نباید سراغ ناراحتی غرب رفت! حتی اگر سردارمان را تکه تکه کرده باشند و ما بخواهیم انتقام بگیریم و آمریکا را از منطقه بیرون کنیم.
البته فرض قوی و درست ما این است که دولت محترم برجام را به اقتصاد و معیشت مردم و اجرای دستورات صریح امامین انقلاب همچون حکم اعدام سلمان رشدی، قبل و بعد از امضای مجدد برجام گره نزده است.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از ابَرشاگرد
☀️ گاهِ ظهر ☀️
خیانت «خاتمی» و تحقق پیشبینی امام خمینی
⭕️ کمال خرازی(وزیر امور خارجهی دولت اصلاحات) در پایان نشست خود با وزیر خارجهی انگلیس در حاشیهی پنجاه و سومین مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۳۷۷ میگوید:
⬅️ دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیمی ندارد و نمیخواهد که هیچکسی را در بارهی تهدید جان «سلمان رشدی» تشویق کند و دولت ایران از جایزهای که برای قتل سلمان رشدی (از سوی بنیاد ۱۵ خرداد) تعیین شده است، حمایت نمیکند! (روزنامهی اطلاعات، ۴ مهر ۷۷، صفحهی پایانی)
⭕️ محمد خاتمی(رئیسجمهور وقت) در سفری در سال ۱۳۷۹ به آمریکا صریحا اظهار کرد:
⬅️ «باید مسئلهی سلمان رشدی را تمامشده تلقی بکنیم. امام به عنوان یک فقیه نظریهی خودشان را گفتند و خیلی از علمای اسلامی دیگر هم نظر اسلامی خودشان را دارند.» (دفتر مطالعات سیاسی و بینالمللی وزارت خارجه، هزارهی گفتوگو و تفاهم، صفحهی ۱۰۹)
🌻 و اما پیشبینی دقیق امام خمینی(قدس الله سره) در اسفند ۱۳۶۷:
⬅️ «ترس من این است كه تحلیلگران امروز دهسال دیگر بر كرسی قضاوت بنشینند و بگویند كه باید دید فتوای اسلامی و حكم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؛ و نتیجهگیری كنند كه چون بیان حكم خدا آثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترك و كشورهای غربی علیه ما موضع گرفتهاند، پس باید خامی نكنیم و از كنار اهانتكنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مكتب بگذریم.» (صحیفهی نور، جلد ۲۱، صفحهی ۲۹۲)
✍ ابَرشاگرد
سخنرانی_شب یازدهم محرم 1401.mp3
35.95M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
🌑 شب یازدهم محرم ۱۴۰۱
📗 ما و سنتهای الهی (۶)
📚 بعد از تبیین سنتهای الهی در شب یازدهم محرم، به این موضوع مهم پرداخته شد که چرا به امام معصوم نیاز داریم و تکلیف ما در دوره عدم حضور یا غیبت امام معطوم چیست؟
🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
گزارش تصویری از مراسم سخنرانی در هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهداء / این مراسم سخنرانی به مدت شش شب در شهر گناباد برگزار شد.
فایل صوتی این مراسم در کانال ایتا و تلگرام قرار داده شده است.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee