.
♻️ از جمله شرینیهای سفر اربعین، ابراز محبتهای مردم عزیزی است که در طول مسیر پیادهروی خدمتشان میرسم. خدا قوت گفتنهایشان، تشکرهایشان، تایید و تشویقهایشان، روبوسیهایشان، پیشنهادهایشان و گاهی انتقادهایشان، همهاش برایم شیرین و زیباست.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
۹ شهریور ۱۴۰۲
.
♻️ امشب در کاظمین میهمان ابوعلی هستیم. سال قبل هم ما را با اصرار به منزل کوچک اما با صفایش برد و در پذیرایی کم نگذاشت. امسال هم با تماسهای مکررش ما را به پای سفرهاش کشاند. عراقیهایی که زائر به خانه میآورند، از خدمتگذاری به زائرین لذت میبرند. طوری رفتار میکنند که زائر میهمان، برای لحظهای احساس شرمندگی نکند. اینجا در سایه محبت اهل بیت علیهم السلام چه صحنههای زیبایی خلق میشود.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
۹ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از بصائر
💠 پیاده رویِ اربعین، چگونه ما را به قلّه ها نزدیک تر می کند؟
✍ شبیر فیروزیان
رهبرانقلاب اخیراً در جمع فرماندهان سپاه فرمودند: «ما به قله نزدیک شده ایم، نباید خسته و ناامید شویم.»
پیرامون این جمله رهبرانقلاب، سخن بسیار باید گفت و نوشت. در این نوشته تلاش خواهیم کرد با استناد به آیات قرآن کریم، نقش پیاده روی اربعین در رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه و نزدیک تر شدن به قلّه ها و عبور از گذرگاههای سخت را تبیین نمائیم.
1⃣ در منطق اسلام هیچ "رشد" و "پیشرفتِ" حقیقی و عمیق مادی و معنوی، بدون شکل گیری رابطه قلبی، عاطفی و معرفتی و عملیِ میان امام و امّت حاصل نمی شود؛ چه برای یک فرد و چه برای یک جامعه.
در منطق اسلام پیشرفت و رشد مادی و معنوی یک جامعه تنها از مسیر پذیرشِ عملیِ ولایت امام و تبعیت از او، حاصل می گردد.
حضرت موسی(ع)، از جناب خضر(ع) درخواست می کند تا با او همراهی کند تا در نتیجه این تبعیت، به "رشد" برسد می فرماید:
🔸 «قالَ لَهُ مُوسى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً؛ موسى(ع) به او گفت آيا من از تو پيروى كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده است و مايه رشد است به من بياموزى؟!» (کهف: 66)
و در آیه دیگری، در مقابلِ نسخه رشد دهنده موسی(ع)، نسخه فرعون و فرعونیان عالَم را مایه «رشد» و «پیشرفت» یک جامعه نمی داند:
🔸 «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِينٍ * إِلى فِرْعَوْنَ وَ مَلائِهِ فَاتَّبَعُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ وَ ما أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ؛ ما موسى را با آيات خود و دليل آشكار فرستاديم. * به سوى فرعون و اطرافيانش، اما آنها از فرمان فرعون پيروى كردند؛ در حالى كه فرمان فرعون مايه رشد نبود.» (هود: 97-96)
2⃣ خداوند متعال به ابراهیم(ع) درباره مناسک حج اینگونه فرمان می دهد:
🔸 «وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ * لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ...؛ و مردم را دعوت عمومى به حج كن تا پياده و سواره بر مركبهاى لاغر از هر راه دور به سوى تو بيايند * تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند...» (حج: 28-27)
تعبیر «یَأْتُوكَ» در این آیه شریفه، تعبیر مهمی است. آیه نمی فرماید: مردم را به حج دعوت کن تا به سوی "خانه خدا" بیایند! بلکه می فرماید: به سوی «تو» (که ولیّ خدا هستی) بیایند؛ زیارت کعبه، به تنهایی کافی نیست؛ زیارت کعبه به همراه زیارت ولیّ خداست که منافع مادی و معنوی به دنبال دارد و موجب رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی و تمدنی است: «لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ»
3⃣ «اربعین»، موعد بیعت با ولیّ خداست؛ مردم همچون دستور آیه پیشین، پیاده و سواره، از راههای دور و نزدیک به زیارت ولیّ خدا می آیند: «يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ». این «زیارت جمعیِ ولیّ خدا»، علاوه بر منافع کوتاه مدت فردی، بی تردید منافع بلندمدت اجتماعی، سیاسی و تمدنی نیز به همراه دارد.
4⃣ خداوند متعال در آیه دیگری به کسانی که با حرکت به سوی ولیّ خدا با او بیعت می نمایند، ۴ وعده قطعی داده است:
⚠️«رضایت الهی»(رَضِيَ اللَّهُ عَن المُؤْمِنين)
⚠️«آرامش روحی»(فَأَنزَلَ السَّكينَةَ عَلَيهِم)
⚠️«فتوحات سیاسی»(وَ أَثَابَهُم فَتحًا قَريبا)
⚠️ و «گشایش های اقتصادی»(وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها):
🔸 «لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا * وَمَغَانِمَ كَثِيرَةً يَأْخُذُونَهَا وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا؛ بی تردید خداوند از مؤمناني كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند راضي شد، پس آنچه را در درون قلب آنها (از صداقت و ايمان) نهفته بود مي دانست، لذا آرامش را بر دلهاي آنها نازل كرد، و فتح نزديكي، به عنوان پاداش، نصيب آنها فرمود. * و غنائم بسياري كه آن را به دست مي آورند، و خداوند عزيز و حكيم است.» (فتح: ۱۸ و ۱۹)
مطابق وعده خداوند در این آیه شریفه، بی تردید «اربعین»، که موعد بیعت با ولیّ خداست، ما را به «فتح قلّه» نزدیک تر می کند: «وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا»؛ و پس از آن، «گشایش های اقتصادی» نیز به دنبالش خواهد آمد: «وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها».
@basaer_fi
۱۰ شهریور ۱۴۰۲
.
♻️ فضای مجازی ول و رها بستر قهرمانسازی مجدد
🔰 حمید رسایی: جواد روحی که در زندان نوشهر فوت کرده، ۳۲ سال داشت با سابقه سرقت در سال ۱۳۹۴ و بازداشت به دلیل لیدری اغتشاشات ۱۴۰۱ در آمل که منجر به فوت برخی هموطنان شد. سال ۱۳۹۱ ازدواج کرده اما پس از درگیریهای شدید خانوادگی در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ جدا میشود. در جرایم این فرد، سابقه قرآنسوزی به اعتراف خودش و صحنههای فیلم ثبت شده که به دلیل بخشی از همین جرایم به دو بار اعدام محکوم میشود که این احکام در مسیر رسیدگی در دیوان عالی کشور متوقف شده است. وی سابقه اعتیاد شدید به مواد مخدر هم داشته! یعنی کلکسیونی از جرایم...
حالا فردی با این سوابق، در سایه فضای مجازی ول و رها و بی در و پیکر، پس از مهسا امینی، به عنوان دومین گزینه برای قهرمانسازی در دستور کار جریانات رسانهای معاند خارجی و جماعت واداده داخلی قرار گرفته است. تمام سرمایه این جماعت برای این تحقق این پروژه، اجرای عملیات روانی با تکرار یک ادعای دروغ روی ذهن مردم است.
اما سؤال افکار عمومی این است که وقتی جمهوری اسلامی، پیش از این احکام قانونی اعدام در خصوص برخی از معاندین را بدون تعارف اجرا کرده، چرا باید در اجرای موارد دیگر که مراحل قانونی را طی کرده باشد دچار لکنت شود و بخواهد یکی از کسانی که میتوانست مصداق این موارد باشد را با ضرب و جرح به قتل برساند؟ خصوصا که افکار عمومی تجربه تلخ دروغهای این جماعت درباره مرگ مهسا امینی را در یک سال گذشته دارد.
👈 یادداشتهای حمید رسایی را اینجا بخوانید
.
۱۰ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ ویدیویی واضحتر از آتش زدن قرآن کریم توسط جواد روحی
🔰 روحی در اغتشاشات سال گذشته آمل، رهبری و لیدری میکرد،قرآن را پاره و در آتش میریخت و به همین دلیل به افساد فی الارض و محاربه زندانی شد و محکوم به چندبار اعدام شده بود اما اجرای آن هنوز به تایید دیوان عالی کشور نرسیده بود. وی در زندان تشنج کرد و مرد.
👈 یادداشتهای حمید رسایی را اینجا بخوانید
.
۱۰ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ اظهارات شفاف مجری شبکه منوتو درباره هدف اصلی از "زن زندگی آزادی"
خواهان روزی هستم که کلماتی مثل ناموس و غیرت، مفهوم خودشان را از دست بدهند!
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
۱۰ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از مشفقون
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قابل توجه بعضی دوستان و مسؤولان!
🔸 کسانی هستند که گمان می کنند فقط اقتصاد اولویت دارد و فرهنگ در مرحله بعدی است!!
🔸 اما مجددا رهبری در دیدار اخیر خود با هیئت دولت تأکید کردند که هم فرهنگ و هم اقتصاد:
«ما مکرر گفتهایم که اولویّت اصلی کشور عبارت است از اقتصاد و فرهنگ؛ این دو اولویّتهای اصلیاند» (۱۴۰۲/۶/۸)
🔸 در دیدار با هیئت دولت سابق هم در مرداد۹۸ بعد از بیان اینکه «امروز دو اولویت اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است» صراحتا گفتند: «یک جبههی عظیمی از لحاظ فرهنگی دارند به ما تهاجم میکنند» گفتند که دشمن می خواهد ذهن ها را تغییر بدهد...(فیلم برای همین دیدار سال ۹۸ هست)
🔸 باید مراقب باشیم مبادا به بهانه اقتصاد از فرهنگ غافل بشویم.
درست است که الآن هم اقتصاد و هم فرهنگ، در اولویت هستند اما همه ما به ویژه مسؤولین باید بدانیم و بدانند که مسأله مهم تر، فرهنگ هست.
✅ دقت بفرمایید که اولویت یک چیز است و اهمیت چیز دیگر!
اهمیت فرهنگ قابل مقایسه با اقتصاد نیست.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
۱۰ شهریور ۱۴۰۲
.
♻️ چشم و دل سیرها در قطب جنوب هم دست بردار نیستند!
🔻زنانی که در ایستگاههای تحقیقاتی آمریکا در قطب جنوب کار میکنند، از آزار جنسی گسترده توسط همکاران خود شاکی هستند.
🔻به گزارش ایبیسی نیوز، 59 درصد زنان حاضر در ایستگاههای تحقیقاتی آمریکا گفتهاند که مورد آزار جنسی قرار گرفتهاند.
🔻یکی از این زنان گفت که برای محافظت از خودش مجبور است همواره یک چکش همراه داشته باشد!
@gharb_vahshii 👈
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
۱۰ شهریور ۱۴۰۲
9.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ گزارش کامل ۲۰:۳۰ در باره سوابق، جرایم و تخلفات جواد روحی + آنچه اتفاق افتاده
🔹این پست را هم ببینید:
https://eitaa.com/rasaee/10202
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
۱۰ شهریور ۱۴۰۲
.
♻️ مرحوم یا ملعون!
🔰 حمید رسایی: استفاده از لفظ مرحوم برای کسی با سوابقی مثل آتشزدن قرآن، محاربه و باعث و بانی کشته شدن حداقل ۵ تن دیگردر برخی رسانهها از جمله گزارش صدا و سیما کاری غلط است.
در لغتنامه دهخدا برای این واژه، معانیای ذکر شده که هیچکدام به شخصی مثل جواد روحی با آن سوابقش تطبیق نمیکند. در عرف مردم نیز برای کسی که چنین سابقه خبیثانهای داشته نه تنها از واژه #مرحوم استفاده نمیشود که آن را با واژه #ملعون خطاب میکنند.
عدم رعایت این بدیهیات، سبب تشکیک افکار عمومی نسبت به ادعاهایی که درباره این شخص شده، میشود. چطور ممکن است برای کسی که #سابقه_منفی و پلیدانهای مثل قرآنسوزی دارد، از واژه مرحوم که #بار_معنایی_مثبت دارد، استفاده کرد؟!
👈 یادداشتهای حمید رسایی را اینجا بخوانید
.
۱۱ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ کشتن در آمریکا، کشتهسازی در ایران
🔰حمید رسایی: این خانم #متهم به دزدی از فروشگاه است. (دقت کنید مجرم نبوده، متهم بوده). پلیس در آمریکا به طرف دستور میدهد از ماشین خارج شود. بعد از اینکه خانم راننده به دستور پلیس تمکین نمیکند، درجا اعدام میشود و ویدئو آن هم برای عبرت دیگران منتشر میشود. خانم "تکیه یانگ" حامله بوده که خودش و فرزندش کشته میشوند.
حالا جالب اینجاست که جواد روحی در ایران با سابقه قرآن سوزاندن، محاربه و ... مدتی که در زندان بوده هم چند کیلو وزن اضافه کرده اما وقتی بر اثر بیماری خودش، در زندان مُرده، رسانههای خبیث آمریکایی او را به عنوان فردی که کشته شده جا میاندازند!
👈 یادداشتهای حمید رسایی را اینجا بخوانید
.
۱۱ شهریور ۱۴۰۲