.
♻️ جُز برّهگی و بردگی نمی شناسند
کسانی باید برای پیروزی ترامپ عزادار باشند، که بر سر رقابت دو گروه شرور شرط بندی کرده بودند و از مخاطبان دعوت می کردند تا به دموکرات ها (با همه جنایتها و کلاهبرداریها) امید ببندند!
ماتم زدگی، برای جریان عقب افتاده سیاسی است که تحریمهای فلج کننده در دولت اوباما، خرابکاری و ترور دانشمندان هسته ای، حمایت از آشوب و نقضهای فاحش برجام در دولت اوباما و طلبکاری فرا برجامی و آتش افروزی در منطقه در دولت بایدن را دیدند و با این وجود، دست از یادگاری نوشتن روی دیوار آنها برنداشتند.
دقیق تر که نگاه کنیم، برای غربگدایان فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود. اگر دموکرات ها پیروز شوند، دعوت به مذاکره برای واگذاری منابع قدرت می کنند، اگر جمهوریخواهان بیایند، باز هم با هراس افکنی، برای واگذاری منابع قدرت تقلا می کنند. کلّا همین یک برنامه (ماموریت) را بلدند!
🔻برخی از همین مدعیان اصلاح طلبی و اعتدال مانند فائزه هاشمی، حتی چهارسال قبل آرزو کردند ترامپ بیاید تا فشار را بر ایران افزایش دهد!
سردبیر فعلی روزنامه هم میهن نیز، شهریور ۹۹ با اشاره به تحقیر رئیس جمهور صربستان توسط ترامپ، در نشریه صدا نوشت:
🔻"از نگاه منتقدان، عکسی که ترامپ از مذاکره کننده می پسندد، این است: همچون برّهای در مذبح و برده ای در مسلخ. آيا اقداماتي از این جنس را بايد مايه شرمساري دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يك برده در مقابل همتاي آمريكايي خود نشسته؛ اگر منافع صربستان چنين اقتضايي كند، بايد این اقدام را تمسخر كرد يا عقلانيتي سياسي خواند؟"
✍️ محمد ایمانی
.
♻️ سه سال زندان برای حمایت مجازی از هنیه و سنوار در فرانسه!
🔹امیرا زایتر، فعال حامی فلسطین چند روز قبل در دادگاه جنایی نیس در «مهد آزادی» به خاطر پستهای توییتری در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از حماس به سه سال زندان محکوم شد.
حالا جماعتی جاهل با مزدور در داخل کشور خودمان نشستهاند و اگر شما به فضای مجازی ول و رها بگویی بالای چشمت ابروست، حمله میکنند که آزادی، آزادی
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
⭕️ #خبر | دکتر سعید جلیلی: خداوند با کسانی همراه است که منفعل، خسته و نا امید نمیشوند
دکتر جلیلی در هفتاد و پنجمین جلسهی حکمت سیاسی اسلام در قرآن با موضوع«نقشهی راه پیشرفت و نظم جدید» در تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۳ گفت:
🔹در آیات قرآن کریم، صبر و جهاد در کنار یکدیگر به کار رفتهاند. این مسئله نشان دهندهی اهمیّت مسئلهی صبر است.
🔸آیا صبر به معنای بیعملی و انفعال است؟ اگر ما از رفتار سیاسی مبتنی بر دین صحبت میکنیم، باید بدانیم معنای صبر در این اندیشه چیست تا خدای نکرده دچار اشتباه و خطا نشویم.
🔹امام صادق(ع) در حدیث شریف جنود عقل و جهل، صبر را جزو سربازان عقل معرفی میکنند. در شرح این بخش از حدیث، حضرت امام(ره) میفرمایند که در این حدیث شریف، «جزع» در برابر «صبر» قرار گرفته است. معنای «جزع»، ناله در برابر رویدادهای تلخ و نا امیدی و بیعملی معنا میشود. به عبارتی، صبر دقیقا در برابر بیعملی تعریف میشود.
🔸مقام معظم رهبری، معنای صبر را خسته نشدن میدانند.
🔹صبر یعنی توجه لازم به زمان برای رسیدن به نتیجهی مد نظر. یعنی محاسبهی زمان و فرایند لازم برای رسیدن به هدف که در این زمان، منفعل نباشیم.
🔸سوالی که در مقاطع مختلف و حتی امروز بسیار مطرح میشود، این است که پاسخ به اقدامات دشمن چه زمانی انجام میشود و این که اصلا در چه سطحی باید پاسخ دشمن را داد؟
🔹به عنوان مثال در بحث برجام، طرف مقابل به طور کامل از این مسئله خارج شد. خب نمیشود در مقابل خروج طرف مقابل از یک توافق، ما به ادامهی انجام تعهدات آن ادامه دهیم. در آن زمان موضوعاتی مانند صبر اخلاقی و یا بردن کاپ اخلاق در توجیه این موضوعات بیان میشد.
🔹«إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِين» یعنی خداوند با کسانی همراه است که منفعل نمیشود، خسته نمیشود، نا امید نمیشود و میدانند که در نهایت پیروزی با حق است.
🔸صبر یک مفهوم در برابر مجاهدت نیست بلکه در امتداد آن است. یعنی در فهم صحیح از مجاهدت، رسیدن به نتیجهی مطلوب نیازمند طی شدن فرایند آن است. در چنین نقطهای است که قرآن کریم میفرماید: وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ.
🔹اگر در این مسیر، آمادگی را فراهم کنیم و دچار جزع نشویم، به تعبیر قرآن کریم «لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ»؛ دیگر دشمن نمیتواند به شما آسیبی برساند. این وعدهی الهی است.
🔸ملت ما تجربه کرده است که حتی اگر همهی استکبار به پشتیبانی نظام ظالمی بیاید و از نظامهای ظالمی مانند نظام جور پهلوی یا صدام حمایت کند، قدرت الهی میتواند در مقابل آنها بایستد.
🔹خداوند یکی از ویژگیهای اهل هدایت را، آراستگی به صفت صبر میداند. وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا.
▫️بخش اول
✅ @saeedjalily
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻در محاصرهی جنود ابلیس
۱. دوازده آبان ۱۴۰۱. روحالله عجمیان. تنها در میان گلهی گرگهای مدعیِ زندگی و آزادی. هرزههای افسارگسیخته، با هرچه که توانستند به جانش افتادند و عقدهها و کینههای خویش را گشودند. سرشار از غضب و نفرت، آنچنان بر پیکرش زخم و جراحت نواختند که جان سپرد. از زندگی و آزادی سخن گفتند اما رذالت و انسداد به ارمغان آوردند. یک مرگ طبیعی را با دویست مرگ خونین، جبران کردند؛ اینچنین است بازی حماقت. لجنهای فاضلاب اینستاگرام، هنری جز رکیکگویی و پردهدری و برهنگی ندارند. به روحالله که رسیدند، آدمکشی را نیز تجربه کردند؛ آشکارا در خیابان. ذرهذره، طعم مرگ به روحالله چشانیدند.
۲. اینک، همانها حرفهای شدهاند در سوداگری بدن. خیابان را با عفونتهای متعفن وجودشان، مسموم کردهاند. درس بیحیایی و بیشرمی آموختهاند و چرکهای نفسانیشان را در عرصهی عمومی پراکندهاند. به غایت، حقیر و بیمقدارند که بدن به چشمهای بیگانه میفروشند و عفت به حراج مینهند. متجاهران به فسق، بسی دور هستند از رحمت الهی. جامهی بندگی دریدهاند و زنانهگیشان را به نگاههای حریص، فروختهاند. با حکم خدا، وداع کردهاند و دعوت ابلیس را در آغوش کشیدهاند. به اصحاب تمدن ضالهی غرب پیوستهاند و از عهد فطری گسستهاند. از زن، ملعبهی خیابانی ساختهاند؛ بدنبسنده و جنسی و متظاهر. در نزد اینان، زندگی یعنی لذت و اباحهگری و آزادی یعنی هرزگی و ولنگاری. گویا خدایی در میان نیست و اگر هست، بیحکم و خاموش است. حاصل چنین اوهامی میشود انسان خویشبنیاد و خودمختار.
مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
.
♻️ سیاستهای دوگانهی کوکاکولا در جنگ
#مستند «طعم کولا» - تولید شبکه مستند سیما
این مستند ۵۲ دقیقهای، به بررسی تاریخی و سیاسی برند کولا میپردازد و با استفاده از آرشیوهای نادر، به تماشاگران نگاهی عمیق به روند تأسیس، تبدیل این نوشیدنی به یک نماد جهانی و تأثیرات سیاسی آن در ایالات متحده و اسرائیل ارائه میدهد.
لینک برنامه:
https://telewebion.com/episode/0xfd1fbe4
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
هدایت شده از بصائر
💠 چرا غربگرایان داخلی از پیروزی ترامپ ناراحتند؟
✍ شبیر فیروزیان
🔰قرآن کریم دو مصداق خاص از دشمنان خارجی برای جامعه اسلامی زمان پیامبر(ص) برشمرده است: «یهودیان لجوج» و «کفار و مشرکین لجوج قریش».
تأمل در آیات قرآن کریم و وقایع تاریخی نشان می دهد که هرچند هر دو دسته از دشمنان رسول خدا(ص) در یک درجه از دشمنی با رسول خدا(ص) بودند، اما گروه اول، یعنی دشمنان یهودی و (بعضاً مسیحی) که در برخی موارد در قرآن کریم از عنوان کلی «اهل کتاب» نیز از آنها یاد شده است، از خطر بیشتری برای نظام اسلامی برخوردار بود.
به نظر می رسد یک علت پرداختن بسیار زیاد قرآن کریم به مسائل اعتقادی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مربوط به اهل کتاب، خطر بیشتر آنان نسبت به مشرکین مکه، برای جامعه اسلامی بود؛ و این خطر بیشتر به دلیل ظاهر الصلاح بودن آنان بود. اهل کتاب که خود را صاحب علم و کتاب الهی می دانستند، در مواجهه با حکومت اسلامی پیامبر(ص)، نسبت به مشرکین مکه، به ظاهر موجه تر و معقول تر برخورد می کردند. آنان همواره دستان چدنی شان را در زیر دستکش مخملینی پنهان می کردند و در ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه نیز با ایشان پیمان عدم مخاصمه امضاء کردند. همین ویژگی ها بود که موجب می شد تا در مواردی که آنان با نقض عهد های مکرر با کفار قریش برای سرنگونی حکومت اسلامی همدست می شدند، برخی خواص و یاران پیامبر(ص) که علی رغم نهی شدید خداوند و پیامبر اکرم(ص) با یهودیان مراودات فرهنگی، علمی و سیاسی داشتند، از پیامبر(ص) می خواستند نسبت به آنان سهل گیری روا دارد.
به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم، دقیقاً در نقطه مقابل، در بسیاری از آیات تعابیر بسیار تندی بر علیه اعتقادات و مواضع سیاسی آنان بکار برده است و پرده از ظاهر منافقانه آنان برداشته است. (برای نمونه رجوع کنید به آیات سور مبارکه بقره، آل عمران و بخصوص مائده)
در برخی آیات، رفتار منافقانه دشمنان اهل کتاب برای مسلمانان تشریح شده است:
🔸«وَ إِذا جاؤُكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما كانُوا يَكْتُمُونَ؛ و چون نزد شما مىآيند، مىگويند: «ايمان آورديم.» در حالى كه با كفر وارد شده و قطعاً با همان [كفر] بيرون رفتهاند. و خدا به آنچه پنهان مىداشتند داناتر است.» (مائده: 61، همچنین رجوع کنید به: آل عمران: 119)
خداوند در آیه دیگری می فرماید:
🔸«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ بطور مسلم يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت.» (مائده: 82)
دقت در این آیه نشان می دهد که هرچند خداوند شدت دشمنی هر دو گروه (یهودیان و مشرکین مکه) را یکسان می داند اما با مقدم داشتن «یهود» بر «الذین اشرکوا»، خطر دشمنی یهودیان ظاهر الصلاح برای مسلمانان را بیشتر از مشرکینی می داند که به صراحت دشمنی شان را در رفتار و گفتار ابراز می داشتند.
در برخی از آیات دیگر نیز مسلمانان از دوستی با این دسته از دشمنان، نهی و یا توبیخ شده اند:
🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد، يهود و نصارى را دوستانِ [خود] مگيريد.» (مائده: 51، همچنین رجوع کنید به: مائده: 57 و آل عمران: 118)
جالب است که آیه بعد از این آیه شریفه، بیماردلانی را توصیف می کند که در دوستی با دشمنان ظاهرالصلاح، سر از پا نمی شناسند و نمی توانند آن را پنهان کنند:
🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ كسانى كه در دلهايشان بيمارى است را می بینی که در [دوستى] با آنان شتاب مىورزند.» (مائده: 52)
تعابیر «فَتَرَى» و «ُیسارِعُونَ» گویای این واقعیت است که این اشتیاق بیماردلان به سمت دشمنان ظاهرالصلاح، در رفتار و گفتارشان «قابل مشاهده» است.
🔰همه این موارد و موارد متعدد دیگری در قرآن کریم نشان می دهد که ظاهراً مسئله دوستی با دشمنانی که از ظاهر موجه تری برخورداند، در صدر اسلام نیز مانند این روزها، بسیار مبتلابه مسلمانان بوده است؛ و اصولاً علت اشتیاق برخی بیماردلان به ایجاد رابطه دوستی با این طیف از دشمنان، همین بوده است که به دلیل ظاهر موجه تر و وجود دستکش مخملین در دستان آنان، دست این دسته از خواص منافق برای توجیه این رابطه نزد پیامبر(ص) بازتر بوده است.
بنابراین به راحتی می توان علت ناراحتی منافقان و بیماردلان سیاسی از پیروزی ترامپ جمهوری خواه در آمریکا را درک کرد؛ و آن چیزی نیست جز بسته شدن راه بزک کردن ساده تر دشمن شیطانی و فریب دادن راحت تر افکار عمومی و تحریف آسان تر واقعیت.
@basaer_fi
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻انتخاب ترامپ، نشانه افول آمریکاست
🔹امام خامنهای مدظلهالعالی: کسی که در خود آمریکا نسبت به تعادل روانی او، تعادل فکری او، تعادل اخلاقی او این همه حرف هست، وقتی رئیس یک کشوری میشود، نشاندهندهی افول آن کشور است؛
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ اینبار اگر قرار به سقوط خرمشهری باشد.....
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
.
♻️ یادآوری ادبیات امام خمینی (ره) در برخورد با برخی مسئولان بالای نظام که برای برخورد با مستکبرین دچار شک و تردید شده بودند، شاید از ضروریات این ایام باشد وقتی به آنها نهیب زدند :
من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی میخواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.
مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست میخوریم و نابود میشویم؟
مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی میکنند؟
مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب میکنند؟
مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبههایدار میروند؟
مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته میشوند؟
بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم. (صحیفه امام جلد ۲۱ - صفحه ۳۲۸)
به نظر شما کسانی که امروز ما را به دلیل پافشاری بر اصول بنیانگدار جمهوری اسلامی ایران، تندرو و افراطی مینامند، امام خمینی (ره) را چه مینامیدند! از انگهای این جماعت لحظهای به دلتان تردید راه ندهید که افتخار ما پیروی از خط روح الله با پیروی از ولی زمان، امام خامنهای است.
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 حمله «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی به نتانیاهو: تصمیم نتانیاهو برای برکناری وزیر دفاع آن هم در آستانه حمله ایران، یک پیام واضح دارد و آن هم اینست که اگر من نخستوزیر نباشم پس باید این کشور در آتش بسوزد! مردم اسرائیل سزاوار رهبر دیگری هستند.
🔺به اطرافتان نگاه کنید، همه چیز شرّ مطلق است؛ نتانیاهو حاضر است امنیت ملی شهروندان اسرائیلی را در ازای بقای خود در سیاست قربانی کند! همانطور که در وسط جنگ، اخراج وزیر دفاع صورت گرفت پس برکناری نخستوزیر هم میتواند صورت بگیرد!
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
.
♻️ قانون جدید استرالیا حضور کودکان زیر ۱۶ سال در شبکههای اجتماعی را ممنوع میکند
🔹«آنتونی آلبانیز»، نخست وزیر استرالیا میگوید که این قانون پیشنهادی قرار است هفته آینده در پارلمان ارائه شوند. هدف این قانون کاهش آسیب شبکههای اجتماعی به کودکان استرالیایی عنوان شده است. او میگوید:
🔹این [قانون] برای پدر و مادرها است... آنها، مانند من نگران امنیت آنلاین کودکان خود هستند. من میخواهم خانوادههای استرالیایی بدانند که دولت از آنها حمایت میکند.
🔹دولت میگوید که این ممنوعیت برای کاربرانی که هماکنون در شبکههای اجتماعی حضور دارند اعمال نخواهد شد. همچنین کودکان در صورت دریافت رضایت والدین خود همچنان شامل حال این قانون میشوند.
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee