فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ #بوی_گند_برجام
اگر کسی از برجام بوی خوبی استشمام کرده اطلاع دهد ولی همه آنهایی که بوی برجام به مشامشان رسیده، از بوی گند آن دماغشان را گرفتهاند.
اقای روحانی از ان ۱۰۰ شرکتی که در حال سبقت از هم بودند تا شما را ببینند، چند تا را نام ببرید.
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ دیدگاه #شهید_بهشتی درباره حجاب و استخر مختلط
🔰 حمید رسایی: مدتی است فیلمی از شهید بهشتی توسط برخی رسانههای معاند در فضای مجازی بازنشر میشود که در آن، این یار امام امت، درباره لزوم آزادی زنان، حجاب اختیاری و حتی استخرهای مختلط سخن میگوید!
هر کس که این شهید مظلوم را بشناسد، در اینکه فیلم مذکور تقطیع و تحریف شده شکی نمیکند. شهید بهشتی بعد از بیان نظر کسانی که به چنین موضوعی اعتقاد دارند، در چند ثانیه پایانی فیلم، این نگاه را رد میکند.
تقطیع فقط چند ثانیه، تحریف اشکالی را به وجود آورده است. دقیقا شبیه این اقدام توسط برخی رسانههای همسو با دولت و خبرگزاری ایلنا در روزهای اخیر در خصوص مصاحبهام درباره اعتقاد #هاشمی_رفسنجانی بر #کاهش_مشارکت و مهندسی انتخابات صورت گرفته است.
تقطیع و تحریف، شیوه جریان نفاق برای رسیدن به اهدافش بوده و خواهد بود.
#حجاب_اجباری
#حجاب_اختیاری
#حمیذ_رسایی
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
♻️ #شاه_عرب_پرست
اظهارات شاه خطاب به نماینده مصر در کنفرانس اسلامی : ایران به همه کشورهای عرب در جریانات اخیر کمک کرده است/ ما کمک به کشورهای عرب و مسلمان را برای خوشایند شخص یا کشوری نکرده ایم/ ایران برای کمک به #اردن از چه چیزی دریغ کرده است؟! از سایر کشورهای مسلمان و عرب که در معرض خطر بودند، بپرسید ایران برای آنها چه کرده است؟!
#روزنامه_اطلاعات ، 7 مهر 1348
@oldnewspaper
خیلی دلم میخواهد قیافه نادانهای جاهل اشکال میکنند و احمقهایی که #غرضورزانه به نظام جمهوری اسلامی ایران بخاطر حمایت (که عمدتا معنوی، سیاسی و مستشاری است) فحاشی میکنند را ببینم، خصوصا جماعتی که شعار میدهند:
#ما_آریایی_هستیم_عرب_نمیپرستیم
#نه_غزه_نه_لبنان_جانم_فدای_ایران
پ ن: هر چند از کیفیت و کمیت کمکهای شاه ملعون ایران به کشورهای عربی اطلاعی نداریم اما بدون شک، این کمکها به دولتهای عرب غیرمردمی و در راستای منافع آمریکا و اسرائیل بوده است.
🔻کانال حمید رسایی🔺
@rasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
♻️ شماره ٣٧٨ ام هفته نامه ۹دی؛ شنبه روی دكه های مطبوعات
🔸 بیماری دروغگویی در دولت روحانی
🔹 باز هم طرح یک ادعای دروغ توسط دولتمردان برای فرار ازپاسخگویی/ انتساب دروغ به رهبر انقلاب از سوی جهانگیری
🔸حرف دل مردم
🔹 موج حمایت ورزشکاران، پیشکسوتان و فوتبالیستها از اقدام تحسین برانگیز مهدی ترابی
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/source/543
jar.app.link/9_day
هفته نامه ۹ دی 👇
@noheday
مدیر مسئول 👇
@rasaee
📣 استاندارد دوگانه سازمان سینمایی/ «دیدن این فیلم جرم است» همچنان در توقیف
🔻رویکرد دوگانه سازمان سینمایی درباره توقیف فیلمها پرسشی است که این روزها با اکران «خانه پدری» مطرح شده است؛ چطور است که این فیلم میتواند اکران شود اما نمایش «دیدن این فیلم جرم است» اشکال دارد؟!
📝 متن کامل این یادداشت تحلیلی تحریریه «خبرگزاری فارس» را در لینک زیر بخوانید:
fna.ir/dd2wcl
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
ریشه نفهمی
🔹جناب #زائری چند توئیت جدید نوشته که محتوای آنها این است که اکثریت جوانان از انقلاب برگشته اند مثل زمان شاه. و بعد نوشته به #خمینی اطلاعات غلط داده بودند درباره جنگ لذا آن پیرمرد ساده لوح دیر فهمید مردم پای کار جنگ نیستند و #جام_زهر نوشید حالا هم به رهبر فعلی اطلاعات غلط داده اند و این هم بی خبر از همه جا الکی خوش است و #امید_کاذب و واهی دارد.
⚡️من چند سوال ساده دارم
🔹اولا در دوران جنگ چرا موشکها و بمبها را داخل شهر ها میزدند؟ هدفشان چه بود؟ اگر همراهی کنندگان با امام همانها بودند که در جبهه ها بودند و مردم همراه نبودند زدن موشکها به شهرها قرار بود اراده چه کسی را عوض کند؟ توده مردم را؟ مگر توده مردم چه اراده ای داشتند که باید عوض میشد؟
🔹ثانیا در دهه هفتاد به این طرف، حمله و #شبیخون_فرهنگی چه کسی را نشانه گرفته بود؟ این همه خرج برای تغییر اراده چه کسی بود؟ مردم؟ مگر توده مردم چه اراده ای داشتند که باید عوض میشد؟
🔹ثالثا امروز #جنگ_اقتصادی به چه کسی فشار میآورد؟ به مردم؟ که چه شود؟ اراده شان تغییر کند؟ مگر اراده مردم چگونه است که باید عوض شود؟ واقعا این همه پول خرج کردن و از آبرو مایه گذاشتن دشمنان برای فشار اقتصادی به مردم بنا است چه اراده ای را در آنها عوض کند؟ مگر آنها چگونه اند؟
🔹رابعا این نظام با چه قدرتی روی پا است؟ قدرتهای دنیا که همه میخواهند ساختار و نظام کلان شما نباشد؟ مردم هم که اراده شان همراه نیست؟ پس چه چیزی نظام را حفظ کرده؟ #نظام_پهلوی با آن همه قدرت و پشتیبان چرا حفظ نشد؟ بعد از آن چه چیزی #نظام_اسلامی را حفظ کرده؟ اگر اراده مردم اگر عقیده مردم نیست پس چیست؟
🔹اما با خودم میاندیشیدم که چرا و چگونه جناب زائری اینقدر نمیفهمد؟ این همه نفهمی علتش چیست واقعا؟ من به یک جواب رسیدم. کسی که خودخواهانه بیاندیشد یعنی اندیشه اش را از پیشروان جبهه حق جدا کند و به عالم ذهنی دیگران وصل شود به بهانه #آزاد_اندیشی. و کسی که #رابطه_ولایی را در ساحت اندیشه و در اتصال با رهبران انقلاب قطع کند دچار نفهمی میشود ولو گارد آزاد اندیشی میگیرد. الا انهم هم السفها و لکن لایشعرون...
🔹این چنین انسانی واضحات پیش رویش را نمیبیند و مجبور میشود کسانی مثل امام و آقا را ساده لوحانی دور از وادی بخواند. نمیدانم به نظر شما واقعا زائری کی و چگونه توانسته این قدر نفهمی جمع کند؟ خدا همه ما را عاقبت به خیر کند به حق این شبهای عزیز.
✍ علی مهدیان
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
.
♻️ اعتقاد هاشمی به نام رسایی
🔰 هفته نامه ۹ دی: دوباره نزدیک ایام انتخاباتی دیگر می شویم و دوباره تخریب جریان و چهره های انقلابی توسط اصلاح طلبان در دستور کار قرار گرفته است.
یکی از صدها تخریبی که مدعیان آزادی بیان علیه حمید رسایی طی سالیان گذشته تا کنون انجام داده اند، تقطیع بخشی از فیلم سخنان او در گفتگوی دو سه سال قبل این فعال سیاسی با حسین دهباشی در برنامه خشت خام است.
از سه سال قبل تا کنون چندبار، این تقطیع و تحریف توسط رسانههای اصلاح طلب انجام شده و هر بار هم رسایی با مستندات پاسخ داده و جالب آنکه هر بار هم آن رسانه تحریفگر، مجبور به عذرخواهی شده است! اما وقتی پای منافع حزبی و قبیله ای در میان باشد و اخلاق هم جایی در سیاست ورزی اصلاح طلبی نداشته باشد، این رویه همچنان تکرار می شود.
در آخرین نمونه هفته گذشته خبرگزاری ایلنا بر خلاف بدیهی ترین اصول کار خبری، بدون اشاره به زمان و مکان خبری که تهیه کرده، همان جمله تقطیع و تحریف شده مشهور دو سه سال اخیر را به حمید رسایی منتسب کرد و مدعی شد که وی گفته است: برای پیروزی در انتخابات باید مشارکت مردم را کاهش دهیم. این خبرگزاری بعد از انتشار گسترده این خبر دروغ در کانالها، خبرش را تصحیح کرد!
بعد از ایلنا دیگر رسانه های اصلاح طلب هم دوباره بدون توجه به تکذیبهای مکرر و عذرخواهیهای مکرر تر خودشان، دوباره عینا این تحریف را منتشر کردند.
باز هم رسایی به این ادعا پاسخ داد و باز هم این رسانه ها مجبور به عذرخواهی شدند!
یکبار دیگر اصل حرف رسایی را مرور می کنیم؛ رسایی در بخشی از گفتگوی دو سه سال قبلش با حسین دهباشی در بیان اعتقاد هاشمی رفسنجانی به مشارکت مردم می گوید: «هاشمی بعد از دولت سازندگی اول و کاهش رأی در انتخابات دولت سازندگی دوم، معتقد بود اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، ما بازندهایم. باید تلاش کنیم مشارکت پایین باشد تا ما پیروز باشیم»
و مدعیان آزادی بیان با حذف ابتدای این جملات، آنها را به خود رسایی نسبت می دهند. در تاکتیکها و تکنیکهای جنگ روانی، تکرار یکی از شیوه هاست؛ بگونهای که شما میتوانید با تکرار زیاد یک دروغ، کاری کنید که آن دروغ به عنوان یک حقیقت ثابت در ذهن مخاطبان جای بگیرد و رسانه ای اصلاح طلب بر همین مبنا اقدام به تکرار این نوع تحریفات میپردازند تا انگاره ذهنی مخاطبان خود را نسبت به جریان انقلابی و انقلابیون همان طور که خود می خواهند بسازند و تصویری ضد مردمی از جریان انقلابی نشان دهند.
از سال ۹۶ تاکنون رسانه های اصلاح طلبی که اقدام به عذرخواهی و تصحیح خبر مذکور کرده اند، اما اصل ادعای رسایی را انکار می کردند که هاشمی رفسنجانی چنین اعتقادی داشته است.
جالب آنکه چندی قبل موسوی خوئینیها در گفتگویی، صحت سخنان رسایی را در باره تلاش هاشمی رفسنجانی برای مشارکت حداقلی تایید کرد.
موسوی خوئینی در این گفتگو می گوید: وقتی خبرهایی درباره احتمال دست بردن در انتخابات شنیدیم، نزد هاشمی رفتیم و گفتیم که ظاهرا قرار نیست انتخابات روال عادی را طی کند و آقای هاشمی در پاسخ گفت: "اتفاقا من با آقای خامنهای اینجا اختلاف نظر دارم. آقای خامنهای نظرش این است که باید انتخابات خیلی پرشور باشد و مردم همه بیایند و هرچه مردم بیشتر بیایند بیشتر تأیید نظام است. اما من میگویم آقا شما بگویید نظرتان چه کسی است، ما همه میرویم کار میکنیم که همان بشود!"
🔺کانال هفتهنامه ۹ دی🔻
@noheday
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ پاسخ امام رضا (ع) به حسن روحانی:
همه نوشتهاند: پاسخ حسن روحانی به حسن روحانی اما من معتقدم این پاسخ امام رضا علیه السلام به حسن روحانی بود. اینکه ماهیت درونی یک نفر در افکار عمومی اینطور از زبان خودش برملا شود، اتفاقی نیست...
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
چرايي عدم تعجيل ولي فقيه در عزل منصوبان نالايق
1️⃣ از 2️⃣
✍️حجت الاسلام رحمت الله معظمی
اصل شبهه به صورت واضح و صریح:
چرا ولی فقیه مسئولانی را که عزل و نصب شان به صورت مستقیم در اختیار ایشان است، در صورت انحراف از خط اسلام، از ابتدای مسئولیت و قبل از آنکه باعث مشکلات بزرگ شوند، از کار برکنار نمی کنند؟
🔺 در ابتدا باید دید آنچه به عنوان مشکل، نقطه ضعف و یا انحراف و... نسبت به یک مدیر مطرح می گردد اگر با معیارات اسلامی هم، مورد ارزیابی قرار گیرد؛ باز هم همین عناوین منفی بر آن، منطبق است؟
یعنی آیا اصل انتقاد به مدیر مذکور از نگاه اسلام نیز به او وارد است؟
که البته به دلیل بنای بر اختصار به جواب این موضوع نمی پردازیم.
♦️دوم آنکه دستور اسلام برای حاکم اسلامی در این باره چیست؟
🔸 آنچه از موازین اسلام برای هر پیگیر و دنبال کننده ی بی غرضی فهم می شود این است که فلسفه اصلی حکومت اسلامی، ایجاد زمینه لازم، جهت سعادت دنیوی و اخروی بشر از طریق آگاهی بخشی و ایجاد تحول درونی در اوست و این هدف، زمانی ارزشمند است که عنصر اختیار در این روند، اخذ شود.
یعنی عامل اصلی هدایت انسان که اراده خود اوست نقش اصلی را در این مسیر ایفا کند؛ و حکومت اسلامی فقط دست طغیان و طواغیت را از او دور کند نه اینکه حکومت اسلامی وظیفه مسلمین را نیز انجام دهد!
و این دستاورد مهم منحصرا با رشد فکری و روحی انسان ها حاصل خواهد شد، نه با نگاه آمرانه رهبریت و نگاه بی تفاوت جامعه.
🔺🔺 در این نگاه، مردم واقعا در سرنوشت خود، دخیل هستند؛ چرا که فکر می کنند، تحقیق می کنند، مبارزه می کنند و به نتیجه می رسند و چون رسیدن به نتیجه مطلوب، با هزینه های زیاد، حاصل شده لذا با فداکاری از آن دفاع می کنند.
همچنین در این نگاه، علاوه بر عموم، ورزیدگان فکری و تأثیرگذاران و نخبگان، به عنوان عصاره فضای واقعی جامعه و به عنوان کسانی که مردم از این ها می شنوند نیز در سرنوشت فرد و جامعه دخیل خواهند شد؛ و نمیتوانند به بهانه وجود یک حاکم اسلامی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
(البته زبدگان فکری در جامعه ی مسلمان که تحت زعامت و امامت حاکم اسلامی است، خود به دو دسته تقسیم می شوند؛
دسته ای که ولایت حاکم اسلامی را پذیرفته اند و کسانی که این ولایت را قبول ندارند)
و بنا بر دیدگاه اسلامی که تغییرات را به تنهایی وظیفه رهبر ندانسته و جامعه را نیز در این باره، مکلف می داند هر دو دسته مذکور، در معرض انتقاد و نظارت عموم قرار خواهند گرفت و مجبور خواهند بود به وظیفه خود در قبال جامعه عمل کنند.
حال با این توضیح؛ یک تفکر در جامعه مقابل این تفکر، وجود دارد و و قائلین به این نظریه، تمام کارها را وظیفه رهبری و حاکمیت میداند
💢یعنی نقطه مقابل این نگاه اسلامی(که مردم و نخبگان را نیز مکلّف می داند) نظریات ضد اسلامی یا غیر دینی نیست بلکه نقطه مقابل نظریه اسلامی، یک نظریه، شبیه به دیدگاه اسلام بوده و به دلیل نزدیک و شبیه بودن این نظریه، به نظریه اسلامی، تنها این تفکر، می تواند در مقام عمل با نظریه اسلامی، معارضه کند.
این نظریه، نظریه منتسب به افلاطون است که برای صلاح جامعه، وجود یک رهبر صالح را لازم و کافی می داند.
🔰 ولی نظریه اسلامی اگرچه وجود رهبر صالح را برای هدایت و سعادت جامعه لازم دانسته و حتی شرط اصلی قلمداد می کند اما این شرط را شرط کافی نمی داند و علاوه بر لزوم و ضرورت وجود پیشوای صالح، سعادت انسان ها را مستلزم اقدامات و تکالیفی از جانب عموم مردم می کند.
🔸 اگر با این معیار به اداره جامعه، نگاه کنیم، به طور قطع، وجود زعیم صالح را برای تعالی جامعه کافی نخواهیم دانست ، چه اگر وجود یک انسانِ دارای کمالات نفسانیِ خاص، برای سعادت جامعه کافی بود، انبیای عظام، مشکلات و فشارهای گوناگونی را که در منابع موثق آمده، متحمّل نمی شدند.
🔺کانال هفتهنامه ۹ دی🔻
@noheday
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
چرايي عدم تعجيل ولي فقيه در عزل منصوبان نالايق
2️⃣ از 2️⃣
✍️حجت الاسلام رحمت الله معظمی
⭕️ اگر صِرفِ حضور رهبری شایسته برای اداره جامعه، کافی بود در دوران حکومت صلحا که در طور تاریخ بسیار معدود است و به خصوص در حکومت نبوی وعلوی، کار در همان زمان به سرانجام قطعی خود می رسید در حالی که حتّی وجود انسان کامل و شخص نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم هم برای به سعادت رساندن معاصران ایشان نیز کافی نبود.
🔶 لذا به نظر می رسد از جمله دلایل اینکه ولی فقیه، مدیران ناصالح یا ضعیف را با تعجیل، عزل نمی کنند و این کار را مشروط و معلّق به اقداماتی میکند، لزوم بیداری آحاد مردم است.
البته نظریه اسلامی در تکمیل لزوم زعیم صالح برای اداره جامعه، بحث دستگاه رهبری و نظام اسلامی را مطرح میکند که در تعریف این دو بین فقها تفاوتهایی در بیان وجود دارد؛ و در واقع رهبر صالح، دستگاه رهبری، نظام اسلامی، مردم ، به خصوص تاثیر گذاران و نخبگان، با هم دیگر شرط کافی تحقق جامعه اسلامی می باشند.
یکی از طرق یا حتّی شروط رسیدن به نتیجه در تحقیقات، بازخوانی و بازتعریف شبهات است به نظر نگارنده اگر شبهه را موقف ندانیم و به آن به عنوان یک معبر نگاه کنیم و حقیقتا به دنبال نتیجه گیری باشیم باید شبهه را به شکلی مطرح کنیم که حکایت از واقع کند و مشکل واقعی را بیان کند نه انچه به نظر ما مشکل است.
❓با این نگاه، شبهه مذکور را اینگونه باید مطرح کرد: چرا مردم یا جامعه، مقدمات عزل ناصالحان و حضور شایستگان را در مسئولیت ها فراهم نمی کنند؟
و حتی با توجّه به میزان تأثیر گذاری نخبگان بر عموم مردم می توان پرسش را اینگونه مطرح کرد:
❓چرا کسانی که شرایط آگاه کردن مردم را در این زمینه آن هم با نگره دینی دارند، این رسالت را انجام نمی دهند؟
(که گروه مزبور، در جامعه ما عبارتند از علما و به تعبیر فراگیر، روحانیت).
و چکیده شبهه می شود:
❓چرا جامعه روحانیت با تربیت صالحان و مطالبه از ناصالحان و وارد میدان کردن مردم، زمینه کنار رفتن نااهلان و نامحرمان را فراهم نمی کنند؟
🔸 در این نگاه اجتماعی، اصلاحات اجتماعی و تحول جوامع، هم از مردم عبور می کند هم بر دوش مردم است و در این نگاه، جایگاه دستگاه رهبری نیز نمایان و برجسته شده و از تسری قصورات و تقصیرات خواص، به امامت جامعه نیز جلوگیری می شود.
در واقع کسانی که انتظار دارند رهبری در حکومت اسلامی افراد را با سرعت، برکنار کند، خواسته یا ناخواسته، عملا به یک نظریه غیر اسلامی معتقدند یا اینکه این نظریه را مطالبه می کنند.
و نتیجه عملی این نگاه رفع قلم تکلیف از خواص است یعنی بیشترین سود از این نگاه نصیب خواص و نخبگان میشود.
در نتیجه مردم نسبت به اموری مهم، غفلت داشته و موجب اغفال دیگران نیز می شوند; اموری مانند:
وظیفه مردم در قبال جامعه، حکومت، حاکم اسلامی و حتّی در قبال خود و اطرافیان،
یا امری مانند وظیفه سازمان و تشکیلات علمی و روحانی که باید زبدگان شان دستگاه هدایت و رهبری باشند،
یا امر مهمی چون عنصر اختیار و انتخاب گری برای مردم ، نخبگان و حتی خود مدیران و مسئولان غیر صالح.
🌀 مطلب مهم دیگر آنکه در این نگاه اسلامی (یعنی مشروط و مرتبط بودن فرآیند تعیین و تغییر مسئولان از جانب ولی فقیه، با آگاهی و عمل جامعه) امر به معروف و نهی از منکر، معنا و عینیت و موضوعیت پیدا می کند والا اینکه یک مدیر در یک جامعه بخواهد بدون رشد فکری و روحی جامعه و بدون حضور و حتی اطلاع آحاد مردم و بدون مبارزه، فقط عزل و نصب کند، اقامه فریضتین و پیگیری ها و اقدامات مختلف از سوی مردم برای حل این معضل، معنا نخواهد داشت.
یعنی مسیر اصلاح ساختار و تغییر افراد عبارت است از اقامه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد جامعه و تبدیل عدالتخواهی به فرهنگ عمومی
📌 بنابراین اصل این شبهه و پرسش نباید خطاب به ولی فقیه باشد و مخاطب این پرسش مردم ، خواص و به خصوص حوزویان هستند.
دلیل اینکه برخی مطالب به صورت ناقص مطرح شد، رعایت حوصله مخاطب بود.
🔺کانال هفتهنامه ۹ دی🔻
@noheday
🔶 بزرگان مدعی انقلابیگری چرا ساکتند؟
🔹جریان #غیرانقلابی درون نظام تمام امکانات سیاسی و رسانهای خود را برای تحمیل خواستههای غرب به کار گرفته و روزی نیست که ۲-۳ مصاحبه در این باب در #رسانههای_زنجیرهای منتشر نشود! اما بزرگان اصولگرا و منصبداران مدعی انقلاب روزه سکوت گرفتهاند تا مبادا به خاطر دفاع از ارزشهای انقلابی، ترکشی به آنها بخورد! برخی مدعیان توخالی هم که بهمانند تجربه خسارت محض #برجام، با مملکتفروشها همپیمان شدهاند. در این شرایط حقیقتا هیچ پیشنهادی بهتر از این نیست که آراء اعضای مجمع تشخیص به #FATF علنی شده و در تاریخ ثبت شود تا جریان انقلابی، #منافقین را بهتر بشناسد و رسوا شود هرکه در او غش باشد! چنانچه شناخت #ساکتین_فتنه۸۸ چنین برکتی برای جریان انقلابی داشت.
🔸نمیشود برخی که توسط رهبر انقلاب در مجمع منصوب شدهاند و باید سینهچاک و جلودار دفاع از ولایت و انقلاب باشند، از تصویب #کنوانسیونهای_استعماری پالرمو و CFT حمایت کنند، درحالیکه ایشان به صراحت میفرمایند که ضرورتی برای پیوستن به کنوانسیونهای مشکلدار وجود ندارد و از مجمع به صراحت خواستهاند "مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید #بسیارمهم، #مسجل و #واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آنهم برای مدتی معین و #موقت اعمال شود" این درحالیست که کاملا مشخص است که در نگاه حداقلی حتی مصلحت بودن این لوایح، "مسجل" و "واضح" نیست و ضمناً باتوجه به مدتدار بودن مصوبات مجمع (۵ سال) پیوستن به کنوانسیونهای بینالمللی که امری دائمی است و خروج از آنها مستلزم هزینه سیاسی است عملاً میسر نیست.
🔹نمیشود برخی #مدعیان_انقلابیگری که از الان در پستوها دنبال سهمگیری از لیست انتخاباتی هستند، وقعی به نظرات کارشناسی و مطالبات #جوانان_مؤمن_انقلابی ندهند و خواسته رهبری معظم مبنی بر لزوم انقلابی ماندن مجمع را نادیده بگیرند و سپس انتظار داشته باشند همین جوانهای حزباللهی در #انتخابات پشت سر آنها قرار بگیرند! نمیشود بیهزینه، انقلابی بود و با سکوت، بین حق و باطل حرکت کرد و برخلاف خواسته رهبر انقلاب مقابل جریان غیرانقلابی درون نظام نایستاد، روشنگری نکرد، عمار نبود اما باز وقیحانه مدعی هم بود! فلذا باید همه اعضای مجمع را دعوت به #انتشار_علنی_آراء و نظرات خود درباره این لوایح کرد تا بعداً اگر رسوایی به بار آمد، #مذبذب ها راحت نتوانند خود را کنار بکشند!
✍ امید نیکو
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
حمید رسایی
🔶 بزرگان مدعی انقلابیگری چرا ساکتند؟ 🔹جریان #غیرانقلابی درون نظام تمام امکانات سیاسی و رسانهای
.
♻️ دنبال این جماعت نکردید
🔰 حمید رسایی: دوستانی اعتراض کرده اند که بزرگان اصولگرا و مدعیان پیروی از رهبری کجا هستند وقتی جریان غیرانقلابی و پشیمان، تمام توانش را برای تحمیل خواستههای غرب بکار گرفته.
پاسخ این است که این بزرگان، پشت دریهای بسته در حال تهیه لیست انتخاباتی و تحمیل جماعتی مثل خود به بدنه انقلابی و هزینه بده و مردم مظلوم هستند.
دنبال این جماعت در میدانهایی که تیر و ترکش دارد، نباشید. اینها بعد از اینکه اب از آسیاب افتاد و دوره میوه چینی شد، خواهند آمد و با ادعای اینکه ما دلواپس این روزها بودیم، مدعی شما میشوند.
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
.
✔️چرا روحانی عصبانی است؟!
حمید رسایی در صفحه توییتر خود با اشاره به یک خبر، سئوالاتی را مطرح کرد:
▪️ ۱. مطابق شنیدههای موثق، روحانی در هیأت دولت با هدف #تحریک_وزرا خطاب به آنها گفته: اینها جنایتکارند. اگر موضع نگیرید بزودی سراغ شما هم میان، نترسید و موضع بگیرید. دولت بعدی یا داعشی است که همتون حذفید یا همسو با ماست که از شما خواهش میکنند در پستتون بمونید، پس نترسید و موضع بگیرید.
این خبر تاکنون تکذیب نشده!
▪️۲. سئوال این است که چرا روحانی از اطلاعات سپاه عصبانی است؟ هدف از تحریک وزرا چیست؟ وزرا باید نسبت به چه چیز اعتراض کنند؟ اساسا این مردم هستند که باید نسبت به ناکارآمدی، اشرافیت و عدم تحقق وعدههای دولت معترض باشند یا روحانی؟ چرا دولت این بخش از سخنان روحانی را منتشر نکرده است اما صدا و سیما را به انتشار تقطیع شده سخنان روحانی متهم میکند؟
#بازداشت_فریدون
#اعترافات_زم
برای عضویت در توییتر حمید رسایی کلیک کنید👇
twitter.com/hamidrasaee?s=09
@rasaee
.
توییت حمید رسایی درباره سخنان عجیب حسن روحانی در جلسه دولت که از انتشار آن جلوگیری میشود!
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
♻️ شماره ٣٧٩ ام هفته نامه ۹دی؛ شنبه روی دكه های مطبوعات
🔸 روحاني: دولت بعد همسو نباشد داعشی است!
🔹 سخنان عجیب روحانی خطاب به وزرای دولت: نترسید و موضع بگیرید/ علي رغم مطالبه مردمي براي انتشار متن كامل سخنان روحاني، دولت امتناع مي كند
🔹 روحاني در جلسه اخير هيأت دولت وزرايش را عليه قوه قضائيه و سازمان اطلاعات سپاه تحريك كرد
🔸پس از دستگيري زم، عباسي آزاد شد
🔹حسن عباسي به جرم افترا درباره ارتباط وزارت اطلاعات با آمدنيوز به حبس محكوم شده بود
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/source/543
jar.app.link/9_day
هفته نامه ۹ دی 👇
@noheday
مدیر مسئول 👇
@rasaee
ایام انتخابات یادتان هست؟ روحانی میگفت اینها بیایند بین مردم دیوار میکشند! حالا روحانی رییس یک قوه شده و رییسی، رییس قوه دیگر، اما چه کسی دیوار کشیده؟
📸 بالا: حضور سرزده و بدون تشریفات سید ابراهیم رئیسی بین کارگران معترض کارخانه ماشینسازی تبریز
📸 پایین: حضور رئیس جمهور روحانی با لندکروز و دیواری از محافظین بین کارگران کارخانه مپنا (زمانی که کارگری اعتراض نداشته...
هفته قبل روحانی در جلسه هیأت دولت گفته که اگر دولت بعدی همسو با ما نباشد، داعشی است...
خدا به خیر بگذراند با دولت همسو...
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
طیب در ۱۱ آبان ۱۳۴۲ با حکم دادگاه نظامی پهلوی اعدام شد.
#شهید_طیب_حاج_رضایی در دادگاه در پاسخ به این سوال که شما از [امام] خمینی برای آشوب در ۱۵ خرداد پول گرفته اید، می گوید: من عکس #رضا_شاه را بر روی بدنم خالکوبی کرده بودم و در سال ۳۲ برای کودتا از شاه پول گرفتم نه از آیت الله خمینی / شهید طیب به امام و نهضت خیانت نکرد و علی رغم فشار ساواک در زندان، اعلام میکرد که من با فرزند زهرا در نمیافتم / طیب با عشق خمینی پاک شد و شهید ... روحش شاد و یادش گرام
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
48.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سئوال این است که روحانی با چه هدفی و بر اساس کدام مأموریت در حال ایدئولوژی سازی برای توجیه خیانت یاران امام حسن (ع) و سوق دادن مردم ولایتمدار ایران اسلامی به سمت عمل خائنانه است؟
آیا این تغییر نگاه ایدئولوژیک به تردد 17 ساله روحانی به دانشگاه بریتانیایی گلدین گلاسکو ارتباط پیدا میکند؟!
♻️ متن کامل یاداشت را در پست بعد بخوانید ♻️
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
♻️ روحانی به دنبال ایدئولوژی سازی برای سازش
🔰 حمید رسایی: حسن روحانی تاکنون چندبار در مجامع مختلف، تلاش کرده تا با تحریف عوامل صلح تحمیلی به امام حسن مجتبی(ع) عمل خائنانه مردم زمانه امام را به عنوان الگو برای ملت ایران قرار دهد! وی اخرین بار در جلسه ۱ آبان ۹۸ هیات دولت به تقدیس صلح تحمیلی به امام حسن (ع) میپردازد.
البته این نظرات اخیر روحانی است اما او قبل از رفت و آمد ۱۷ ساله به اسکاتلند (یکی از چهار کشور بریتانیای کبیر) به گونه دیگری درباره صلح امام حسن (ع) میاندیشید.
وی در تیرماه سال 1356 به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و با مرور تاریخ سیاسی اهل بیت، به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن(ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد که این مجموعه سخنرانی در سال 90 در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند.
روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان میدهد، در حالی عمل خائنانه مردم دوره امام حسن(ع) را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال 56 بر اساس تحقیقات و مستندات تاریخی، مردم دوره امام را خائن معرفی کرده است!
روحاني در صفحه 205 کتاب "مقدمهای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است:
«این حضور مردم، این ایثار مردم و این فداکاری مردم است که امروز (سال 56) مسیر مبارزه و نهضت و آینده را مشخص میکند. خود امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات.
در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانتها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری میکند و ما پیروز میشویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود.
مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما میخواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی (ع) را رقم زد.
آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد ميتوانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.»
روحانی معتقد است که امام حسن در سخنراني علنی خود، اولا خواص خائنی که زیر پرچم معاویه رفتند را معرفی کردند، ثانیا به مردم گفتند که اگر بایستید خدا آنها را یاری می کند و عاقبت پيروز میشویم، ثالثا صراحتا به مردم گفتند که اگر تن به ذلت صلح با معاویه دهید، دنیایتان با غم توام و آخرتتان بدتر از آن خواهد بود، رابعا صلح با معاویه را محصول تصمیم مردم میداند نه تصمیم امام حسن(ع).
آیا مردم دوره امام حسن که در سال 56 رفتارشان تقبیح شده وقتی در سال 96 رفتارشان تایید می شود، تغییر کرده اند؟ مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط آقاي روحاني خائن معرفی شدند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی می شوند؟ قطعا مردم دوره امام حسن(ع) تغییر نکرده اند، تاریخ و حوادث رخ داده در آن نیز در این مدت تغییری نکرده است بلکه این حسن روحانی است که تغییر یافته است.
سئوال این است که روحانی با چه هدفی و بر اساس کدام مأموریت در حال ایدئولوژی سازی برای توجیه خیانت یاران امام حسن (ع) و سوق دادن مردم ولایتمدار ایران اسلامی به سمت عمل خائنانه است؟
آیا این تغییر نگاه ایدئولوژیک به تردد 17 ساله روحانی به دانشگاه بریتانیایی گلدین گلاسکو ارتباط پیدا میکند؟!
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee