📸 گزارش تصویری
🎙 سخنرانی حمید رسایی
💢 یادواره شهدا / نیشابور
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
#اعلام_مراسم
#نشست_روشنگری
در شب شهادت
حضرت امام موسی کاظم علیه السلام
محفل نشست روشنگری
همراه با
(پرسش و پاسخ)
باحضور:
(مدیر مسئول هفتهنامه ۹ دی)
حجت الاسلام حمید رسایی
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ بعد نماز عشاء
مشهد مقدس_آیت الله عبادی ۶۷ چهارراه چهارم مسجد الزهراء س
🏳 هیئت فرهنگی مذهبی مشکات
☑️https://eitaa.com/joinchat/1807614117C238028823d
حمید رسایی ✔️
سخنرانی حجت الاسلام رسایی سهشنبه، ۲۵ بهمن، بعد از نماز مغرب نیشابور، خیابان ولیعصر، نبش پارک لاله،
۱۴ فوریه، ۱۸.۱۶رسایی.aac
39.86M
♻️ #کلیپ_صوتی | یادواره شهدای شهرکها| شهرستان نیشابور
🎤 سخنرانی:
حجت الاسلام حمید رسایی
شهدا برای چه آرمانهایی به شهادت رسیدند
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ دوست عزیز! این مقایسه درست نیست
🔰 حمید رسایی: اولا آنها از کسی که به دروغ حجاب سرش کرده بودند، استفاده میکردند تا از کشف حجاب دفاع و آنرا عادی کنند که قطعا این ترفند از نظر روانی مؤثر است. اما آیا شما از کسی که کشف حجاب کرده برای دفاع از حجاب استفاده کردید یا شما برای اثبات امر دیگری به حضور بیحجابش ضریب دادید؟ بدیهی است که این کار شما از نظر روانی، برخلاف کار آنها رسمیت بخشیدن به عمل غلط (کشف حجاب) اوست! برای همین طرف مقابل این تناقضگویی را به رخ میکشد که مسأله شما حکم خدا نیست بلکه موضوع سیاسی وجانبداری از حاکمیت است.
ثانیا آنها در کنار انتشار هزاران خبر از افرادی که باحجاب مخالفت و دشمنی میکردند، همانطور که در کانالتان نوشتهاید، دو سه نفر را محجبه کردند و از آنها در دفاع از بیحجابی فیلم گرفتند، رسانههای ما اما از میان میلیونها محجبه حاضر در راهپیمایی، بیشترین حجم اخبار گفتگوهای خود را به کسانی اختصاص دادند که بیحجاب بودند یا حجاب ناقصی داشتند! بحث بر سر اصل پرداختن به آنها نیست بلکه بحث بر میزان ضریب دادن در رسانه به هر یک از این موارد است.
وقتی چهار ماه کشور را به بهانه حجاب زیر اغتشاش بردهاند، وقتی به زنان محجبه تعرض کردهاند، حالا شما دریک همایش ملی بیشترین حجم بازنمایی رسانهای خودت را به انتشار نظرات کسانی اختصاص بدهی که در این چهار ماه در حاشیه بودهاند نه در متن درگیری، این یعنی خودزنی! این یعنی ناامید کردن هسته سختی که برای ارزشها و آرمانهای نظام اسلامی هزینه داده!
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
.
♻️ فلسفه حضور چند بیحجاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن
🔰 حمید رسایی: فلسفه حضور هدفمند تعداد انگشتشمار زنان بیحجاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن (که متأسفانه با ذوقزدگی برخی رسانههای اصولگرا و صفحات مجازی صورتی، ضریب پیدا کرد) انتشار همین مقاله روزنامه جمهوری اسلامی و صفحات مجازی مدافع آزادی حجاب بود تا مدافعان حجاب را متهم به تناقضگویی کنند.
بدیهی بود وقتی جماعتی با برنامه و طراحی، چهار ماه کشور را به بهانه حجاب آشوبزده کردهاند تا بگویند اکثریت جامعه بویژه زنان کشور با مسأله حجاب مشکل دارند، حالا که در یک همایش ملی، میلیونها محجبه به میدان آمدهاند، نباید در رسانههای مدافع حجاب، فرصت تریبون در اکثر موارد به حاضرینی که حجاب ناقصی دارند، اختصاص یابد، نباید از دیدن آنها ذوقمرگ شوند، نباید با رسانه خود به حضورشان ضریب بدهند و آن را برجسته کنند که خروجی آن القای اقلیت بودن محجبهها باشد!
علاوه بر آن، حتما نباید خبر حضور تعداد معدودی افراد بیحجاب را در رسانههای خود پوشش میدادند بلکه حق این بود که حاضران در میدان، به فرد کشف حجاب کرده تذکر میدادند، شال و روسری سرش میکردند و تصویر این اتفاق را رسانهای میکردند. آن وقت، خوراک تبلیغاتی جماعتی مثل روزنامه جمهوری در فضای مجازی مهیا نمیشد و قلم مسموم حامی فتنهگران از کار می افتاد!
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
👆حاج آقا رسایی خدا شاهده دقیقا همین عکس رو شبکه خبر نشون داد! پخش تصویر کسی که کشف حجاب کرده در راهپیمایی ۲۲ بهمن اونم مستقیم از تلویزیون ملی چه معنایی میتونه داشته باشه جز عادی سازی؟!
#پیامهای_مردمی
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ وقتی سوراخ دعا را گم میکنند!
🔰 حمید رسایی: منطق برخی دوستان که از حضور افراد بیحجاب در مراسمهایی مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن دفاع میکنند و با ذوقزدگی خبر حضور این افراد در رسانههای عمومی مثل خبرگزاریها و رسانه ملی را بازتاب میدهند و این کار را لازم و ضروری میدانند، این است که حضور این افراد، نشانه قدرت جذب نظام است یا با این کار، باید آنها را جذب کرد! در توجیه این کار هم میگویند که بین فرد بیحجابی که در تأیید نظام به میدان آمده با بیحجابی که در خیابان ول است و پرسه میزند، تفاوت قائل شویم و برای جذبشان باید آنها را ببینیم!
با این منطق، قاعدتا باید منتظر روزی باشیم که اگر کسی لخت شد ولی در تأیید نظام اسلامی (!) روی بلندی رفت و سخنرانی کرد، با ذوقزدگی آن را هم در رسانهها و صفحات خود پوشش دهند و در پاسخ شما بگویند که فرق است بین خانمی که لخت است و در تأیید نظام سخنرانی میکند با کسی که لخت است و علیه نظام سخنرانی میکند!
لطفا سوراخ دعا را گم نکنید و ماستها را در قیمهها نریزید!
#تجربه_امید_دانا
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ خاطره قابل تأمل امام خامنهای از سید قطب
قابل توجه کسانی که با پوشش خبری حضور بیحجابها در مراسمهای ملی و مذهبی، دنبال جذب آنها هستند.
این پستها را هم ببینید:
eitaa.com/rasaee/7674
eitaa.com/rasaee/7671
eitaa.com/rasaee/7670
#تجربه_امید_دانا
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ حدیثی از امام کاظم (ع) درباره انقلابی از قم
امام كاظم عليه السلام فرمودند: رَجُلٌ مِن اَهلِ قُم يَدعُو النّاسَ اِلَي الحَقِّ مُجتَمِعٌ مَعَهُ قَومٌ كَزُبُرِ الحَديدِ لاتَزَلَّهُمُ الرِياحُ العَواصِفُ و لايَمِلُّونَ مِنَ الحَربِ و لايَجبَنُونَ و عَلَي الّلهِ يَتَوَكَّلُونَ و العاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ.
بحارالأنوار، ج 57، ص 215، مؤسسة الوفا بیروت، 1404
مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت میكند، قومی همراه او جمع میشوند مانند پارههای آهن كه تند بادهای حوادث آنها را نمیلغزاند، از جنگ خسته و ملول نمیشوند و نمیترسند و به خداوند توكل میكنند و سرانجام نيک، برای پرهيزگاران خواهد بود.
امشب مصادف است با شب شهادت امام کاظم (علیهالسلام) در مشهد دعاگوی شما دوستان همراه هستم. انشالله شفاعت این پدر و پسر بزرگوار، روزی همه ما باشد.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
🔹متن کامل لایحه دفاعیه / بخش اول
♻️ ناگفتههای رسایی در جلسه دادگاه شکایت روحانی
اسفند سال ۹۸ در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، حسن روحانی در توییتی با هشتک #انتخابات_تشریفاتی، جمهوری اسلامی ایران را متهم به مدیریت انتخابات کرد و نوشت: «بزرگترین خطر برای حاکمیت ملی ما روزی است که انتخابات، تشریفات شود. جای دیگری انتخاب بفرمایند؛ مردم پای صندوق رای بروند و فقط تشریفات انتخابات را انجام دهند.» ( 7 بهمن 98) این متن روحانی بازتابهایی را در رسانههای داخل و خارج از کشور به دنبال داشت. یکی از این بازتابها متنی بود که حمید رسایی با همان هشتک #انتخابات_تشریفاتی منتشر کرد.
توییت حمید رسایی که مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفت، شکایت حسن روحانی را به دنبال داشت. بعد از مراحل بازپرسی، جلسه اول دادگاه با حضور وکلای روحانی برگزار شد و رسایی به صلاحیت آن اعتراض کرد و خواستار برگزاری دادگاه مطابق قانون جرم سیاسی شد. قاضی پرونده اعتراض را نپدیرفت و بدون ورود در جزییات، پرونده به تجدیدنظر رفت. قاضی تجدید نظر استدلالهای رسایی را پذیرفت و چهارمین دادگاه جرم سیاسی بعداز انقلاب به نام مدیر مسئول ۹ دی رقم خورد. جلسه چهارمین دادگاه جرم سیاسی برگزار شد و در نهایت با ارائه لایحه حمید رسایی، ادعای اتهام افترا و نشر اکاذیب که معاونت حقوقی ریاست جمهوری و کیفرخواست دادستان ویژه روحانیت تهران متوجه رسایی کرده بود، از سوی دادگاه تجدیدنظر رد شد و حکم تبرئه حمید رسایی صادر گردید.
آنچه در ادامه میخوانید، متن لايحه دفاعیه مدیر مسئول هفتهنامه ۹ دی است که از دو زاویه به این شکایت پاسخ داده است. رسایی در این لایحه تأکيد میکند که اگر حسن روحانی از طریق معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، شکایت نمیکرد و اصرای به پیگیری آن و دادگاهی شدن موضوع نداشت، طبعا بنده نیز علاقهای به طرح عمومی این مباحث نداشتم... این لایحه دفاعیه برخی از سئوالات شما را پاسخ میدهد، لطفا قبل از هر قضاوتی، متن را کامل بخوانید.
بسم الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم شعبه سوم دادگاه ویژه روحانیت
سلام علیکم.
احتراما در خصوص شکایت جناب اقای حسن روحانی، کلاسه 98111028 بابت متن کوتاه منتشر شده در صفحه توییتر اینجانب که براساس کیفرخواست صادره توسط دادستان محترم ویژه روحانیت تهران، در این پرونده متهم به ایراد افترا و نشر اکاذیب هستم، در این لایحه دفاعیه نکاتی را به استحضار میرسانم.
متن توییت شده که شاکی براساس آن شکایت کرده و دادستان ویژه روحانیت تهران نیز کیفرخواست مبتنی بر افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذعان عمومی را برای آن صادر کرده است؛ عبارت است از:
«انتخابات تشریفاتی آن وقت محقق شد که فردی مظنون به قتل یک عضو خانواده اش، با 17 سال سفر مشکوک به انگلیس، با مدرک دکترایی که حاصل سرقت علمی است، با شائبه قوی تابعیت دوم داشتن، تایید صلاحیت میشود.»
در پاسخ به شکواییه وکیل محترم و متن کیفرخواست صادره از دو جهت میتوان به این شکایت پاسخ داد:
پاسخ اول از جهت اشکالات کیفر خواست:
متاسفانه معاونت حقوقی ریاست جمهوری به عنوان شاکی و دادستان ویژه روحانیت تهران در این کیفرخواست (مثل اکثر موارد دیگر) مشخص نکردهاند که کدام بخش از متن چهار فقرهای بنده، متضمن افترا و کدام بخش آن نشر اکاذیب است! به همین دلیل کیفرخواست به صورت کلی صادر شده است و بنده به عنوان متهم نمیدانم از چه چیز باید دفاع کنم!
با مرور پرونده کاملا مشخص است که این مشکل در مرحله بارپرسی هم وجود داشته با اینکه مطابق ماده 168 و 195 آیین دادرسی «بازپرس نباید بدون ادله کافی برای توجه اتهام، کسی را به عنوان متهم احضار کند» و «بازپرس باید موضوع اتهام و ادله آن را به شکل صریح به متهم تفهیم کند... پرسش تلقینی یا همراه با اغفال، اکراه و اجبار متهم ممنوع است.» در حالی که متن بازپرسی پرونده و متن کیفرخواست دادستان نشان میدهد که در مراحل مختلف به دنبال تلقین یک اتهام هستند!
دادستان محترم در متن کیفرخواست با استناد به مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی، برای اینجانب درخواست کیفر کرده است. مطابق متن این مواد، در صورتی ارتکاب جرم تحقق مییابد که در متن بنده، فردی مشخص شده باشد در حالی که مخاطب این متن شورای نگهبان است و هیچ فردی یا هیچ سمتی در آن مشخص نشده است تا مصداق مواد 697 و 698 باشد.
ماده 697 قانون مجازات اسلامی میگوید: «هر کس بوسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر، به "کسی" امری را صریحا نسبت بدهد یا آن را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب شود و نتواند صحت ان را ثابت نماید...»
ادامه متن را در لینکهای زیر بخوانید:
https://eitaa.com/rasaee/7678
https://eitaa.com/rasaee/7679
https://eitaa.com/rasaee/7680