♨️چند نکته
🔹برای انتخاب و يا خريد بازی های دیجیتالی، به رده سنی بازيها حتما توجه کنيد.
🔹عدم مدیریت پارامتر “چه مقدار” در رژیم مصرف رسانه ای می تواند مخاطب را با مشکلی به نام وابستگی و اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویدیویی درگیر نماید.
🔹 آیا می دانید شما یا فرزندتان در روز چند ساعت بازی های رایانه ای و ویدیویی استفاده می کنید ؟
🔹برخی از بازی های رایانه ای، با اهداف سیاسی تولید می شوند و می توانند بر باورهای ذهنی مخاطب اثر منفی بگذارند. مانند تولید بازی هایی با موضوع ایران هراسی
ماننند بازی میدان نبرد3، بازی لیست سیاه، بازی انقلاب 1979 : جمعه سیاه و …
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️غرب با سلاح بازیهای رایانهای به جنگ ارزشها و اعتقادات ما آمده
🔹چندین دهه است که به مدد تکنولوژیهای صنعتی و سایبری، سبکهای زندگی دچار دگرگونیهای عمدهای شده اند، این تحولات در همه عرصههای انسانی قابل رصد و پیگیری است و ردپای آن در همه جا یافتنی میباشد. به عنوان نمونه بازیها و تفریحات از شکل دسته جمعی و گروهی در کوچه و خیابانها به چهار دیواری محدود محدود و بسته گیم نتها آن هم به صورتی انفرادی تغییر شکل داده اند.
🔹اساسا سرچشمه این گونه از بازیها همان فرهنگی است که توسط نیروهای جهانی سازی در سراسر دنیا اشاعه مییابد، از این رو این گونه بازیها همچون نشانههایی هستند که علی رغم سرگرم کردن، از کار ویژههای دیگری هم برخوردارند، و حامل ارزشها و ایستارهای فرهنگی سازندگانشان هستند.
🔹این گونه بازیها که اکثرا در غرب ساخته و پرداخته میشوند سلاح مهلکی برای رسوخ به دیگر فرهنگها و دستکاری آنها میباشند. این بازی ها به سان (بسته های فرهنگی) هستند که در ظاهری دوستانه و به تدریج وارد زندگی روزمره ما میشوند و جهان بینی ما را دچار خدشه مینمایند و نگره ما را راجع به مسائل اعتقادی چون مرگ، زندگی پس از مرگ، تقابل خیر و شر، قهرمان و ضدقهرمان به کلی دگرگون میکنند.
🔹معمولاشخصیت (کاراکتر)های این گونه بازی ها قابل تقسیم بندی در دسته بندیهای ارزشی خیر و شر نیستند، بلکه از جنس شخصیتهای خاکستری فیلمهای هالیوودی اند که به رغم خوب بودن مبادرت به اعمال شرارت آمیز و باورناپذیر میکنند. از این گذشته ما در این بازی ها با جذاب سازی شخصیتهای پلید یا ضدقهرمانها و استحاله شخصیتهای خوب و بد درهم مواجه میشویم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️بازیهای رایانه ای مملو از تفکرات غربی
🔹در برخی از بازیهای رایانه ای اساساً تفکرات و القائات شیطانی و ضد اسلامی ذهن مخاطب را هدف قرار میدهند
🔺مثلاً در بازی "انگری برد" (ANGRY BIRDS ) خوک ها در مسجد پناه گرفته اند و نهایتاً مسجد بر سر ساکنانش ویران میشود
🔺یا در بازی ( کالاف دیوتی) در یکی از بخش های ساختمان در حاشیه قاب عکسی که در قسمت فوقانی توالت فرنگی تعبه شده است حدیثی از حضرت امام صادق (ع) حاشیه نگاری شده مبنی بر اینگه ( خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد). تلفیق اتاقی کثیف و چرکین که توالت فرنگی در آن تعبه شده به همراه وجود تابلویی با این حاشیه نگاری مذکور القا کننده سیاهی در آموزه های اسلامی است، به این معنا که زیبایی مد نظر اسلام را با کثیفی اتاق هم ساز میکند تا ناخودآگاه مخاطب را مملو از ایستارهای منفی در مورد دین حنیف اسلام کند.
🔺یا در بازی " شیطان هم میگرید" (DEVIL MAY CRY3) کلمه جلاله الله در کف و دیوارهای اماکن به وفور به چشم میخورد و حتی چندین بار درب خانه کعبه به نمایش در میآید
و ....
🔹در بررسی آثار روانی- اجتماعی بازی های ویدیویی و رایانه ای، القای برخی از ارزشهای فرهنگی، سیاسی و عقیدتی و اعتیاد به بازیهای الکترونیکی، ترویج برخی از ارزشهای فرهنگی خاص، از مواردی همچون مردم سالاری نوین و هویت جدیدی که بازیهای ویدیویی- رایانه ای به زن میبخشند، که او از سویی هویتی کالایی دارد و از سوی دیگر خشن و ستیزه جوست، علاوه بر این، طراحان بازی های اخیر با ادغام برهنگی و خشونت زن اوج شکوفایی وی را در ستیزه جویی زنان در کنار مردان خشن و ستیزه طلب ترسیم کرده اند.
🔹در بحث القائات سیاسی و عقیدتی بازی های رایانه ای تولید شده در غرب، زیر سوال بردن کشورهای جهان سوم که در برابر خط مشی های سلطه گرانه غرب ایستادگی می کنند و... از جمله موارد مهمی هستند که تجربه نشان داده است.
🔹 احساس خطر شدید زمانی است که ما متوجه می شویم اکثر قریب به اتفاق مخاطبان و کاربران این گونه بازی ها رده سنی کودک و نوجوان است. ارزش های القایی در این بازیها که در مغرب زمین تولید میشوند حداقل شباهتی با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما ندارند وحتی به بیان دیگر آن آموزه ها در فرهنگ ما (ضدفرهنگ) و (ضدارزش) تلقی میشوند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥زخمهای بازی های رایانه ای
🔺بازی های رایانه ای مزایایی دارند ولی در صورت مدیرت نشدن درست دارای زخمهای بسیاری می باشد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥فروش بیشتر با محرکهای جنسی
🔹امروزه، صحنه های تحریک آمیز در بازی های رایانه ای به یکی از عوامل تاثیرگذار در فروش بازی ها تبدیل شده است. تا آنجایی که می توان گفت بازی های مطرح و پرفروش دنیا تقریبا هیچ گاه از صحنه های تحریک آمیز جنسی خالی نبوده اند. این ایده که به دنبال به دست آوردن سود اقتصادی بیشتر است برای کسب منفعت بیشتر، خود را مجاز به استفاده از تمام ابزار ها می داند.
🔹در بیشتر این بازی ها انسان و مخصوصا جنس زن بسیار تحقیر شده است.
🔹از جمله موارد جنسی که در بازی های رایانه ای به نمایش در می آیند می توان به پوشش های تحریک آمیز، عریانی های موضعی و کامل، ژست ها و رفتارهای تحریک آمیز، لمس و نوازش جنسی، رابطه جنسی، همجنس خواهی، لحن و صدای شهوت انگیز و رقص تحریک آمیز اشاره نمود.
🔹در تازه ترین تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که در ۸۵ درصد بازی های رایانه ای زن کاملا مورد ظلم و ستم قرار می گیرد و یا شخصیتی است که فقط برای نشان دادن ویژگی های زنانه و جلب توجه و سوء استفاده های جنسی نمایش داده می شود ویا اصلا زن در بازی حضور ندارد .
🔹در تحقیقی که بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره کاراکتر های معروف نقش اول زنِ بازی ها انجام داده است اشاره شده که بدون استثناء بر روی جنبه های جنسی این کاراکتر ها تأکید شده است و لباس های تنگ و نیمه عریان، ژست ها و رفتارهای تحریک آمیز این کاراکتر ها به طور برجسته نمایان هستند.
🔸برای مثال در بازی معروف.....
در این بازی پشت فروشگاه ها و مکان هایی مثل آن پارک هایی تفریحی وجود دارد که در بازی به آن ها «سرزمین شگفت انگیز» می گویند که در ظاهر شبیه زمین بازی بچه ها است ولی در واقع مکانی است که دختر بچه ها در آنجا منتظر کاراکتر های مردی هستند تا برای داشتن رابطه جنسی با آن ها وارد گفتگو شوند. این بچه ها که ممکن است حتی خردسال باشند، پس از تعیین قیمت، مردها را به کوچه های خلوت و یا مکان های دیگر می برند تا با آن ها آمیزش کنند که آن آمیزش حتی ممکن است شامل شکنجه جنسی یا مسائلی از این دست نیز باشد.
🔺نگران کننده ترین قسمت ماجرا این است که اگر این افراد قرار باشد افکار خود را پس از خروج بازی به دنیای واقعی ببرند و آن ها را اجرا کنند چه فجایعی به وقوع خواهد پیوست.
🔺عجیب تر آنکه در بعضی از قسمت های بازی مکان هایی وجود دارد که پس از ورود به آنجا شما مجبور هستید به دخترهایی که برخلاف میل خود در آنجا نگه داشته می شوند، تجاوز کنید! این اتفاق در بازی های دیگر نیز مشاهده می شود و نگرانی وقتی بیشتر می شود که بازی از لحاظ گرافیک پیشرفت کند، که در آن صورت این قضایا از لحاظ بصری طبیعی تر و باور کردنی تر به نظر می رسند.
🔹بازی هایی دارای محتوای تحریک آمیز شدید می توانند همچون فیلم های پورنوگرافی اعتیاد آور باشند، همچنین سلایق جنسی افراد را دستخوش تغییر کنند و به انحرافات جنسی منجر شوند که این مسئله در هر سنی تبعات خاص خود را دارد
🔺نمونه تمام عیار این موضوع را می توان در سری بازی های ...gta، hos..., sil و... به عینه مشاهده کرد.
دراین بازی هر آن چه که می توان آن را امری غیر اخلاقی وضد انسانی توصیف کرد وجود دارد. به نوعی که به جرات می توان گفت این بازی توانایی این امر را دارند که هر آنچه که والدین برای تربیت فرزندان تلاش کرده اند و به نوعی آن ها را از دیدن برخی مناظر دور نگه داشته اند، پنبه کنند.
🔹در این بازی ها توصیف مسائل جنسی حتی در موسیقی های درون برخی بازی ها نیز وجود دارد که بعضا حتی لحن تحریک کننده ای هم آن ها را همراهی می کند. برای نمونه در برخی بازی های مسابقه ای و اکشن این مسئله دیده می شود.
🔺به تازگی در بازی های برنامه ریزی شده شوک برانگیز در کشور ژاپن رابطه جنسی مجازی بین کاربر و شخصیت های این بازی برقرار می شود!!
به این گونه که با استفاده از هدست های بازی مجازی با حالت های دفاعی بین کاربر و شخصیت بازی واکنش هایی که بخواهند ایجاد می شود و رابطه بین آن ها برقرار می شود!!
🔹این بازی های جنسی می تواند سرمنشأ خیلی از نابهنجاری های اجتماعی از جمله بیماری های مقاربتی، آزارگرایی جنسی، همجنس گرایی و سقط جنین باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔹برای کنترل و پیش گیری از بلوغ زودرس و تغییر نگرش افراد نسبت به نقش و هویت کاراکترهای جنسی در بازی ها می توان مواردی زیر را به عنوان راه حل مطرح کرد:
1️⃣ خانواده ها همواره محتوای بازی های فرزندان خود را تحت نظارت داشته باشند بسیاری از والدین از جزئیات بازیهای رایانهای که در اختیار کودکانشان است اطلاع ندارند و نمیدانند که فرزندانشان چه بازیهایی را خریداری میکنند.
2️⃣ توجه خانواده ها در هنگام خرید بازی به رده سنی و محتوا مناسب آن بازی در کنترل آسیب بسیار موثر است.
3️⃣ از کنترل شدید و ایجاد ترس در کودک نسبت به احساس جنسی بپرهیزید.
4️⃣اگر ازبازی های با کیفیت و سرگرم کننده داخل کشور که مطابق با فرهنگ و شئونات جامعه ما ساخته می شود استفده شود علاوه بر تقویت این صنعت در کشور آثار مخرب استفاده از این بازی ها را کاهش دهد.
5️⃣در نظر گرفتن ساعت معین در هفته برای استفاده از بازی های رایانه ای کودکان از سوی والدین و تهیه بازی های اصیل ایرانی که از تاریخ و فرهنگ ایران سرچشمه می گیرد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥هشدار به خانوادهها:
⭕️در برخی از این بازیها کاربر رابطه جنسی را با وضوح بسیار بالایی بازی میکند❗️
🔹بازیهای رایانهای خارجی (PC و کنسول) در حالی که بازار در انحصار آنهاست به وفور در بازار عرضه میشوند. متأسفانه این بازیها در شرایطی عرضه میشوند که نظارتی بر محتوای آنها نیز انجام نشده است و بازیهای مضر، مستهجن و مبتذل با وجود ممنوعیت ظاهری عرضه در برخی عناوین به راحتی در بازار کشورمان عرضه میشوند
🔺توزیع بازیهای سانسور نشده غیر مجاز در فروشگاهها سطح شهر ها و درگاههایی مثل دیجی کالا ، بامیلو ،بازار و... در حال انجام است‼️
🔹بعضی از بازی هایی که به وفور در بازار ایران هست مثلا جی تی ای که بسیاری از کودکان بازی می کنند کاملاً مستهجن جنسی به شمار میآید. اطلاق این واژه بدین معنا است که در این بازی بازیگر از آزادی عمل کامل برخوردار است و میتواند به کلوپ رقص برهنه Strip Dance برود و یک فاحشه را انتخاب کرده و اعمال جنسی با وی انجام دهد، یا بصورت یک همجنسباز یک مرد را برای عمل جنسی برگزیند و این کار را انجام دهد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
نام تو
امامِ "زمان" است...
و "زمان"
در کالبد عقربه ها
بی قرار آمدنت هست...
#الّلهُمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّکَ_الْفَرَج
💥تروریسم سایبری
تروریست شما [آمریکا] هستید که در هر جای جهان به هر کیفیتی که بتوانید حاضرید هر کسی را که در سر راه منافعتان است قتلعام کنید؛
مقام معظم رهبری ، دی ماه 1363
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢مهدویت و منجی در بازی های رایانه ای
🔹 این نوع بازی ها معمولا نشان می دهند که آخرالزمان شده و همه جا به نابودی کشیده می شود و گروه های مختلفی سعی در جمع کردن غنایم و آب و آذوقه کافی برای خودشان هستند که اتفاقاتی هم در این راستا رخ می دهد.
🔹 در این بازی ها گاه بطور مستقیم آخرالزمان را به تصویر می کشند و گاهی اوقات محیط جانبی ای را تصویر سازی می کنند که آخرالزمان را نشان می دهد و در کنارش قصه و داستان اصلی را روایت می کنند.
🔹سازندگان این بازی ها، منجی را آدم های نه زیاد خاص، بلکه معمولی و مثلا از سربازان آمریکایی و افراد بومی از آمریکا معرفی می کنند که به خاطر حس انسان دوستی و به دلیل اقدامات شجاعانه ای که در آخرالزمان انجام می دهد نسل بشر را نجات می دهند.
🔹بحث "زامبی"در این بازی ها و فیلم های آخرالزمانی مهم است زیرا ما در هیچ دین دیگری بحث رجعت نداریم که مرده ها از زمین بلند شوند و اینها خیلی اصرار دارند که زامبی را به مسلمانان ربط دهند.
🔹اینها در این گونه فیلم ها و بازی ها اینگونه القا می کنند که آیا تا حالا کسی را دیده اید که مرده و سپس زنده شده باشد و مردم دنیا هم هیچگدام این موضوع را ندیده اند.
لذا این برنامه سازان، موضوع را برای مردم تصویرسازی می کنند که افرادی که از زمین بیرون آمده و زنده می شوند این شکل و شمایل را دارند و می خواهند چهره نامطلوبی را از مسلمانان به دیگر مردم دنیا ارائه دهند.
در فیلم "فور وار زد" که آخرالزمان شده و مردم و کشورها تحمل مردم کشور خود را ندارند، اورشلیمی ها همه را قبول می کنند و به نوعی نشان می دهند که اسرائیل پذیرنده همه مردم دنیا در آینده و در آخرالزمان خواهد بود!
🔹در واقع با نشان دادن این فیلم و فیلم ها و بازی های آخرالزمانی قصد دارند به مردم دنیا بقبولانند آخرین رژیم، همان رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها امید بشر در پایان دنیا خواهد بود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢رجعت و بازی های رایانه ای
🔹رجعت از جمله معتقدات شیعه امامیه است، و به معنای بازگشت به سوی دنیا، پس از مرگ و پیش از آخرت می باشد که با اندک فاصله بعد از ظهور ولی عصر(عج) و پیش از شهادت آن حضرت و بر پا شدن قیامت واقع خواهد شد.
🔹شاید باور این موضوع سخت باشد که قبول کنیم غربی ها تا چه حد به اعتقادات و باورهای مسلمانان و حتی باورهای خاصه شیعیان آگاهند و سعی در خدشه دار کردن آن ها دارند.
غرب سعی دارد به شدت این عقیده الهی را تحریف کرده و بازگشت مردگان را به گونه ای منفی و ترسناک نمایش دهد.
🔹یکی از اقداماتِ دشمنان شیعه، تخریب چهره رجعتکنندگان در بین مردم ، به وسیله سینما و بازی های رایانه ای است. در بخشی از دعای عهد اینگونه میخوانیم : « ...فَاَخْرِجْنی مِنْ قَبْری مُؤْتَزِراً كَفَنی... »
🔺زامبی ها معمولا مردگانی هستند که از قبر بیرون آمده و شروع به حمله و کشتار انسانها میشوند. موجوداتی بی مغز، بدون قدرت تکلم، ترسناک و بسیار وحشی که دیگر خویی از انسانیت ندارند.
🔺عدد دوازده در بین زامبی ها بسیار کاربرد دارد و حتی دوازه اکتبر روز زامبی تعیین شده(تبديل عدد 12 که عدد امام زمان است، به عدد ترس و خطر)
🔸واضح است که مفهوم زامبی در مقابل مفهوم مقدسی بنام رجعت علم شده
🔹غرب با توجه به شناخت این تفکر نجاتبخش شیعه ، به تولید فیلمها و بازی هایی به محوریت زامبیها با عنوان بدل رجعت کنندگان پرداخت ؛
در میان زامبیها حتی زامبی زن محجبه که نمادی از مسلمانان و اسلام است نیز وجود دارد. در واقع شما باید برای بقای خود و دیگران، زامبیهایی که در میان آنها مسلمانان نیز هستند را بکشید.
🔹در عقاید شیعه ، رجعت کنندگان مومنانِ واقعی هستند که برای یاری امامشان به دنیا باز میگردند ؛ اما در فیلمها و بازی ها، زامبیها موجوداتی زشت و آزاردهنده هستند که به انسانهای زنده آسیب میرسانند و برای در امان ماندن از شرِ آنها ، باید چارهای اندیشید.
🔹در چنین آشفتهبازاری به نظر میرسد که اطلاعرسانی صحیح در مورد موضوع رجعت و کم و کیف آن، به همراه ارائه تحلیلی درست از آنچه رسانههای مغرض غربی و شرقی از طرح موضوع رجعت به این شکل دنبال میکنند، تنها راه مبارزه با هجمه عظیم به پا شده باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53