سوادرسانه بدر
♨️رسانه نظیر چاقوست که هم فوایدی را به همراه دارد و هم ممکن است آسیبهایی را برای مصرفکنندگان بر جا
با توجه به پیام بعضی از بزرگواران در رابطه با تشبیه انجام شده در این پیام(تشبیه فضای مجازی به چاقو)
فکر کنم یک توضیح لازم باشه و اون اینکه فعلا دسته این چاقو(مدیریت رسانه) در دست دشمن هست و ما باید همه سعی خودمون را برا بدست آوردن این مدیریت انجام بدیم و گر نه این چاقو قابل کنترل نیست و به هر شکل استفاده بشه میتونه خطرآفرین باشه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلام_آقا_فدای_تو
#مهدی_بیا_مهدی_بیا...
🌸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالعَنْ أعْدَاءَهُم🌸
🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻
😳 امامی ازجنس مجازی وفیسبوک ‼️‼️
( #احمدالحسن)
🅿️ فرقه ی احمدالحسن دارای یک صفحه مجازی در نرم افزار #صهیونیستی #فیسبوک هست که یاران او مدعی اند ، خود احمد الحسن شخصا در اون فعالیت میکنه و پاسخگوی مخاطبینشه 😅
🔍 ولی گویا برخی از یاران وی به این مسئله شک دارند و به جون هم میپرند که واقعا چه کسی این صفحه ی فیسبوک رو اداره میکنه ⁉️‼️
⁉️ احمد الحسن الیمانی کیست ؟؟؟؟
📣 نزدیک بیست سالی هست که در عراق ، فردی به نام احمد اسماعیل که او را با نام های احمد گاطع و احمد بصری هم میشناسند ، دست به ادعاهایی مرتبط با مهدویت و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) زده و فعالیت های تبلیغی گسترده ای داره در فضای های مختلف مخصوصا #فضای_مجازی .
✅جالبه بدونید در مسیر اربعین حسینی (نجف تا کربلا) موکب میزنه و میتونه جریان خطرناکی باشه از این جهت که گویا از طرف منابع نامعلوم بشدت از لحاظ مالی پشتیبانی میشه . و این که تا الان این فرد را در عراق دستگیر نکردن جای تعجب هست !!!!
البته خودشون مدعی هستند بخاطر ظلم به او ،در غیبت هست!!
💥مهمترین ادعاهای این فرد :
1⃣🔸 ادعا کرده فرزند پنجم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است و با چهار واسطه نسبش به حضرت میرسه.
2⃣🔸 مقام امامت داره و بعد از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) امام سیزدهم هست. (امامان را طبق احادیثی ۲۴ امام میدونه و خودش را سیزدهمین امام)
3⃣🔸 خودش رو دارای مقام عصمت و علم الهی میدونه و قرآن تفسیر میکنه و ادعا داره علوم اهل بیت (علیهم السلام) را نزد خودش داره و دارای حدود پنجاهکتاب هست.
4⃣🔸 از یاران امام زمان (ارواحنافداه) هست.
5⃣🔸 همان یمانی موعود هست که قبل از ظهور آقا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) خروج میکنه و برای ظهور آقا زمینه سازی انجام میده.
📛 برای ادعاهای خودش هم آیاتی از قرآن و روایاتی ارائه میده و افراد را دعوت میکنه به استخاره گرفتن جهت اطمینان خاطر به امامتِ خودش.
😢 و مدعی هست خیلیا خواب دیدن و حقانیت او ، در خواب براشون اثبات شده. و همچنین این فرد معجزاتی هم ارائه داده برای خودش. که تمام این ادله نیاز به بررسی داره که آیا قابل قبول هست یا حکم سرابی را داره که آدم رو فریب میده.
📚 ولی به طور کلی این فرد از چهار جهت مختلف ورود پیدا کرده و فعالیت میکنه :
✅ ۱: القاء اینکه ظهوربسیارنزدیک هست و ما در عصر ظهوریم پس در نتیجه من یمانی و فرستاده ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هستم تا کارهای ظهور رو سر و سامان بدم.
✅ ۲: برخورد و رویارویی با علما و مراجع تقلید و انواع و اقسام تهمت های ناروا زدن به اونها . مخصوصا به آیت الله سیستانی در عراق.
✅ ۳: استفاده ی نا بجا از احادیث و آیات قرآن برای اینکه خودش را بچسبونه به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و البته ساختن شجرهنامه برای خودش که بگه من از سادات هستم ، چون ادعا کرده فرزند حضرت صاحب الزمان (ارواحنا فداه) هست.
✅ ۴: تبلیغات مبلغین احمد الحسن در فضای مجازی به طور گسترده ، و ساخت فیلم های تبلیغاتی و چاپ کتاب های احمد الحسن و پخش صحبت ها و کتاب هاش.
😳 انصافا صحبت هاش هم یه جوری هست که آدم را به شک میندازه واقعا . که با چه اعتماد به نفس و اطمینانی داره میگه من فرستاده ی امام زمانم . اما یادمون باشه هر ادعایی نیاز بهاثبات داره
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
لغزشگاه مجازی!.mp3
زمان:
حجم:
1.86M
لغزشگاه مجازی!
فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگتر شده؛ بعضیها اصلاً در فضای مجازی تنفّس میکنند؛ زندگیشان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواعواقسام چیزها و کارها، با برنامههای علمیاش، شبکههای اجتماعیاش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است.
1395/2/13- رهبر انقلاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔰فیلترینگ بله یا خیر؟
یک سؤال :
🔹در یک روز سرد و بارانی، با خودتان چتر یا لباس گرم به همراه میآورید یا نه؟ حالا اگر کسی به شما بگوید که این چهکار مسخرهای است؛ آدم باید مرد باشد و با لباس نازک و بدون چتر، زیر باران برود و سرما هم نخورد!
خب هیچکس این را قبول نخواهد کرد.
🔺جدای از فیلترینگ حاکمیتی، هرکس باید برای خودش هم یک فیلترینگ داشته باشد. این فیلتر با توجه به ارزشهای حاکم بر ذهن هر فرد میتواند او را از آسیب دور کند؛
🔺اما از آنطرف حاکمیت هم در قبال مردم برای خودش وظایفی قائل است.حتی اگر بگوییم که این فیلترینگ حاکمیتی بهطور صددرصد جوابگو نیست و خیلیها آن را دور میزنند، بازهم این وظیفه حاکمیت را درباره این موضوع از بین نمیبرد.
یک جامعه فرهیخته جامعهای است که از حاکمیت خود، از بین بردن فضایی که ممکن است جلوی رشد و پیشرفت اخلاقی و مادی او را بگیرد، مطالبه میکند.
🔹جوانی که رشد شخصیتش برایش مهم است، باید به اینکه چرا در فضای مجازی امنیت بصری ندارد معترض باشد.
چرا برای او پیامکهای نامتعارف میآید؟ چرا حاکمیت به فکر من نیست؟
🔺همانطور که ما درباره رشد علمی از دولت و حکومت توقعاتی دارند، درباره رشد و زیست فناورانه خود هم باید این مطالبه را داشته باشند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔹دستور ترامپ به سیا برای حملات سایبری علیه ایران، چین و روسیه
💥یاهونیوز به نقل از یک مقام سابق آمریکایی:
🔺آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) پس از دریافت اختیارات گسترده از سوی دونالد ترامپ، یک مجموعه عملیات سایبری مخفیانه علیه ایران و کشورهای دیگر انجام داده است.
🔺این فرمان «به صورت بسیار تهاجمی اختیارات بسیار ویژهای به سیا داده تا مبارزه تهاجمی را به برخی کشورهای متخاصم (روسیه، چین، ایران و کره شمالی)بکشاند».
🔺اختیارات جدید سیا راه را برای این آژانس باز میکند تا رشته عملیات تهاجمی سایبری انجام دهد که هدف آنها ایجاد اخلال (مانند قطع برق) و تخریب است.این فرمان، کار را برای سیا آسانتر کرده است تا به زیرساختهای کشورهای متخاصم نظیر پتروشیمیها خسارت وارد کند و همچنین رشته عملیات هک و افشای اطلاعات مبادرت ورزد.
🔺این فرمان همچنین به سیا اجازه میدهد تا علیه سازمانهایی مانند بانکها و سایر نهادهای مالی نیز حملات سایبری اخلالگرانه انجام دهد.
🔺یکی دیگر از تغییرات مهم در این فرمان، آن است که محدودیتها برای انجام رشته عملیات سایبری مخفیانه علیه نهادهایی مانند سازمانهای رسانهای، خیریهها، نهادهای مذهبی و شرکتهای همکار با سرویسهای اطلاعاتی خارجی و افراد مرتبط با این نهادها را کاهش داده است.
🔺سیا تاکنون دستکم ۱۲ عملیاتی را که در فهرست خواستههایش بود، انجام داده است.(این اقدامات شامل عملیاتهای تخریبی همچون آتشسوزی و انفجار و انتشار اطلاعات بوده است)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
👈دادسرای فرهنگ و رسانه عامل حذف خبر دکتر جاویدنیا با موضوع "تا زنده هستم به افشاگریهای خود ادامه میدهم". از خروجی باشگاه خبرنگاران بود
✍ دکتر #جاویدنیا معاونت قضایی دادستان تهران در کانال ایتایی اش نوشت:
🔹ضمن تشکر ویژه از باشگاه خبرنگاران سر نخ این حذف غیرقانونی به دادسرای فرهنگ و رسانه رسید.
🔸اعلام کردند شکایتی از بنده مطرح نشده و چون احساس کردند؟! انتشار این مطلب مدنظر حقیر نبوده، حذف بخش وزارت اطلاعات آن را خواستار شدند؟!
🔹اعلام شد انتشار با نظر بنده بوده و می توانستید قبل از حذف از بنده استعلام کنید، حاضر نشدند دستور غیرقانونی خود را لغو کنند و انتشار چنین مطالبی را به صلاح کشور!!! ندانستند.
🔸بنده اگر حرفم خلاف است، خود آقایان شکایت کنند. آن وقت شما حق ورود دارید.
🔹به عنوان دادسرای تهران مدعی العموم هستید یا #مدعی_الوزارت_اطلاعات؟
➕اگر مدعی العمومید در قبال شکایت هزاران نفر از اقشار مختلف مردم علیه وزیر ارتباطات و تلگرام و اینستاگرام چه کردید؟
🔸برای احضار وزیر منتظر اجازه نهاد و شخص خاصی هستید؟
🔹آیا سیاست های مقام معظم رهبری در شکست حصر رسانه ای دشمن، تقویت رسانه های داخلی، استقلال عمل و اجازه طرح اندیشه های مخالف و حتی طرح مسائل انتقادی نسبت به منصوبان حضرت آقا در چارچوب قانون در آن دادسرا محقق شده است؟
🔸چرا برآیند اتفاقاتی که در آن دادسرا اتفاق می افتد، خواسته یا ناخواسته منطبق با خط مشی دولت و به ویژه وزارت ارتباطات و ویژه تر وزارت اطلاعات است؟
#کانال_دکتر_جاویدنیا
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@savad_r
تربیت_در_فضای_مجازی #
والدین عزیز
. اینترنت هم مانند شهرمان است، جاهای خطرناک زیاد دارد
مراقب شب بیرون رفتن فرزندانمان هستیم؟نگران وبگردیهای شبانهاش چطور؟
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢مزایا و معایب فضای مجازی
🔹ما وقتی میخواهیم به شهری که تا بهحال نرفتهایم سفر کنیم، قبل از رفتن درباره آن شهر تحقیق میکنیم؛ مثلاً اگر زبان مردم آنجا را نمیدانیم، این برای ما یک تهدید است؛ چون نمیتوانیم با بقیه ارتباط بگیریم؛ اما آثار دیدنی، مراکز فرهنگی، سوغات خوب و... میتواند از فرصتهای آن شهر باشد.
🔹 عالم دیجیتال هم نیازمند این«سرزمینشناسی»است.
🔺در زندگی حقیقی، ما انسانهای «مکانمندی» هستیم؛ یعنی اگر بخواهیم جابهجا بشویم حتماً باید در مکان حقیقی سفر کنیم. در مقابل، فضای مجازی بههیچوجه به مکان وابسته نیست. از فرصتهای این «بیمکانی» این است که با کمترین هزینه میتوان از جایی بهجای دیگر رفت؛ مثلاً وقتی سؤالی به ذهن ما میرسد، در عالم مادی مجبور هستیم به کتابخانه برویم یا جواب را از لابهلای کتابها پیدا کنیم. درحالیکه در عالم مجازی با یک جستوجوی ساده در موتورهای جستوجو، در عرض چند ثانیه به جواب سؤال خود میرسیم.
🔺اما این بیمکانی قطعاً برای ما تهدید هم ایجاد خواهد کرد؛ بهعنوانمثال در عالم واقعیت تقریباً کنترل مکان را در دست داریم؛ یعنی وقتی در اتاق خودمان نشستهایم میتوانیم اجازه ندهیم کسی وارد آن بشود؛
اما در فضای مجازی خیلی وقتها میشود بدون اجازه وارد حریم شخصی هرکسی شد؛ مثل وقتیکه یکباره با تصویری نامناسب بعد از باز کردن یک صفحه مجازی روبهرو میشویم.
حتی بسیاری از ایمیلهای ناخواسته یا مطالبی که ندانسته در فضای مجازی روی آن کلیک میکنیم، تَله و ویروس هستند و اگر در دام این تلهها بیفتیم، دیگر حتی همینقدر اختیار را روی رفتار مجازی خودمان، نخواهیم داشت.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢برخی روش های تاثیر گذار برای نفوذ روانی با دستکاری در رسانه های اجتماعی:
1⃣ روش هایی برای افزایش کاذب میزان دیده شدن پیام:
۱-۱- بمب توییتر: ارسال هزاران پیام به صورت خودکار و از طریق اسپم
۱-۲- ساخت هویت های جعلی: به منظور انتشار یک پیام و به حداقل رساندن پیام و صداهای جایگزین.
۱-۳- پر کردن محیط اطلاعات: اشباع نمودن رسانه از یک اطلاعات به منظور فضا سازی
۱-۴- هماهنگ سازی : استفاده هماهنگ از وبلاگ ها، پست ها، مقالات و غیره
۱-۵- در اختیار گرفتن هشتگ ها : ربودن هشتگ های ترند (فراگیر و مهم) شده در توییتر برای افزایش دسترسی به یک پیام یا مخاطبان ناشناس
2⃣ روش هایی برای هدف قرار دادن و منحرف کردن حریف:
۲-۱- توزیع و انتشار اطلاعات: اطلاعاتی غلط یا شایعاتی در خصوص یک تخلف ادعایی حریف مورد استفاده قرار می گیرد.
۲-۲- تقاضای تغییر: کاربران کاذب با تماس فراوان با سرویس دهندگان یک محتوای خاص با ادعای نامناسب بودن این محتوا خواستار تغییر، حذف یا اصلاح آن از یک پروفایل خاص می گردند. به این روش حمله به محتوا گفتهمی شود.
۲-۳- مهندسی اجتماعی: هکرها یا حمله کنندگان به منظور نفوذ، رخنه و آسیب رساندن به یک سرویس رایانه ایی یا اتوماسیون اداری با تظاهر به خودی بودن و بهره گیری از حداقل اطلاعات کسب شده از کاربران، اقدام به جمع آوری اطلاعات جدید از سایر کاربران نموده و با هر اطلاعات تازه ایی یک قدم به تخریب کامل سیستم رایانه یا اتوماسیون هدف نزدیک می شوند.
۲-۴- فریب کاری: در این حالت حمله کنندگان با ایجاد “سر و صدا” یا جنجال در فضای مجازی یا پراکندن “مه” یعنی برجسته نمودن مسائل حاشیه ایی در اطراف یک موضوع سعی می کنند توجهات را از یک رویداد مهمتر به موضوعات غیر مهم منحرف کنند
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53