هدایت شده از بصیرت رسانهای
📱وبینار آنلاین «اعتیاد مدرن»📱
بررسی آسیبهای اعتیاد به فضای مجازی و راهکارهای مدیریت
🔹بهصورت کاملا رایگان🔹
شرکت در این وبینار به خانوادهها، مربیان و مبلغان پیشنهاد میشود.
📆 زمان: جمعه، ۲۰ اسفندماه، ساعت ۱۰:۳۰ صبح
برای ثبتنام روی لینک زیر کلیک کنید👇
📝 yun.ir/1pvtoc
#ظرفیت_محدود
🕌 تشکیلات تربیتی رسانهای ماذنه👇
http://eitaa.com/joinchat/2285371409C307d2278f0
10.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای «شکدم» از چه قرار بود؟
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
❇️ نفوذ، پروژه رسانهای یا طراحی شخصی؟!
📌طی روزهای گذشته نام زنی با عنوان، کاترین پرز شکدم به عنوان یک عنصر نفوذی در ایران توسط برخی رسانهها مطرح شده است. بررسی فرآیند رسانهای معرفی او به عنوان یک عامل نفوذی در ایران قابل توجه است.
1️⃣ اول بار خود شکدم – نه منابع رسمی رسانهای و یا نهادها و افراد امنیتی اسرائیل- در یک وبلاگ مرتبط با یکی از رسانههای صهیونیستی کمتر از چهار ماه قبل نفوذی بودن خود را در ایران مطرح کرد.
🔹موضوعی که با توجه به مجموع کارنامه و شناخت و گمانه زنی که از شخصیت فردی و رسانهای شکدم با بی اعتنایی محسوسی به ادعاهای او همراه شد.
2️⃣ پروژه شکست خورده معرفی کاترین شکدم به عنوان یک نفوذی، طبق معمول باید با یک ضلع داخلی در داخل ایران دوباره احیا و معتبر سازی شود. البته این ضلع همکار باید پیشینه و سرمایهای برای طرح چنین ادعاهای از قبل داشته باشد.
در میان جریانهای سیاسی داخلی، مهمترین ضلع برای این همکاری خودخواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناآگاهانه، جریان رسانهای وابسته به احمدی نژاد است.
🔹اول بار در محیط داخلی ایران نیز یکی از کانالهای جریان احمدی نژاد بحث نفوذی بودن کاترین شکدم را مطرح کرد و نه تنها به اطلاع رسانی در اینباره اکتفا نکرد بلکه، با اضافه کردن مطالبی تلاش کرد که دامنه نفوذی بودن او را بیش از آنچه خود او ادعا کرده، مطرح کند.
3️⃣پس از ایفای نقش جریان رسانهای احمدی نژاد، مرحله دوم فرآیند معرفی کاترین شکدم به عنوان یک نفوذی اجرا میشود. در این فرآیند، او غیر از تصاویری که یک خبرنگار میتواند از ارتباط معمولی و آشکار با چهرههای سیاسی و یا مذهبی داشته باشد، باید در پشت پرده مرتبط با یک چهره امنیتی در ایران، نشان داده شود تا نفوذی بودن او باورپذیرتر شود.
🔹سردار جوانی که علاوه بر سالها حضور در معاونت سیاسی سپاه به عنوان یک چهره رسانهای و تحلیلگر سیاسی نیز شناخته میشود، گزینه مناسبی برای این فرآیند محسوب میشود. به همین دلیل به یکباره اکانتهای مهجول الهویه در فضای شبکههای اجتماعی با داستان سرایی، کاترین شکدم را مرتبط با سردار جوانی نشان میدهند و این در حالیست که این دو تاکنون یکبار نیز همدیگر را در عالم واقع ملاقات نکرده و هیچ ارتباط، حتی واسطهای نیز با هم نداشتهاند.
4️⃣در این مرحله ، اینبار جریان رسانهای ضدانقلاب و خارج نشین ورود کرده و طرح ادعای «پرستو» بودن، کاترین شکدم را مطرح و زمینه برای داستانسرایی بیشتر فرآهم می کنند. در این فرآیند کاترین شکدم که یک فعالیت رسانه ای عرفی و مرسوم در ایران داشته، زین پس با هر مقام و شخصیتی که عکس مشترک داشته باشد، میتواند به عنوان پرستوی او معرفی شود!
5️⃣در این مرحله نیز، بخش فارسی برخی رسانه های معارض جمهوری اسلامی همانند ایندیپندنت انگلیس و یا العربیه فارسی عربستان سعودی و همچنین اینترنشنال به معتبرسازی و جریان سازی رسانهای موضوع نفوذی بودن کاترین شکدم وارد میشوند و در گزارش های خود، با تلفیقی از ادعاهای شکدم و مطالب منتشر شده داخل ایران و اضافه کردن مطالب سوم از خودشان این فرآیند رسانهای را ادامه میدهند.
6️⃣فرآیند رسانهای طیشده نشان میدهد که با یک پروژه رسانهای مواجه هستیم که با وجود نداشتن پشتوانه حقیقی، از طریق عملیات رسانهای به دنبال نشان دادن نفوذ در ایران است.
#سواد_رسانه
#جهاد_تبیین
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
سوادرسانه بدر
❇️ نفوذ، پروژه رسانهای یا طراحی شخصی؟! 📌طی روزهای گذشته نام زنی با عنوان، کاترین پرز شکدم به عنوان
کاترین شکدم در گفتگویی با بی بی سی فارسی؛
🔹 نه جاسوس بودم و نه با کسی از مقامات ایرانی رابطه ای داشتم.
🔹 این مطالب را در فضای اینترنت دیده ام ولی آنها را بیش از آنکه علیه خود بدانم توهین به مقامات ایرانی تصور میکنم.
🔹برخلاف آنچه گفته میشود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته ام و آنکه در انتهای مطلبم در تایمز اسراییل نوشته ام که ایران به دنبال سلاح اتمی است صرفاً برداشت شخصی ام است که میتواند کسی بپذیرد یا نپذیرد. اما برای این حرفم نه به سندی دسترسی داشته ام و نه با کسی صحبت کردهام.
تمام آنچه در این باره دیده ام همان مطالب آشکار روی اینترنت بود است.
🔸وی همچنین درباره مطالبش که در سایت khamenei.ir منتشر شده در پاسخ به سوال مجری بی بی سی که آیا اصلا به دفتر رهبری رفت و آمد داشته اید گفت خیر. چند مطلب را به صورت ایمیلی فرستادم و حتی پولی هم دریافت نکردهام.
🔺طی روزهای گذشته با عملیاتی که از سوی کانال احمدی نژادی آغاز شد، اتهامات بسیاری به مقامات و رسانه های ایرانی درباره تحت نفوذ قرار گرفتن و حتی ارتباط شخصی برخی مقامات با کاترین شکدم مطرح شد.
✍مشرق
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
هدایت شده از سوادرسانه بدر
💐 نذرِ قربانی جهت سلامتی امام زمان عج
🌿 بسم الله الرحمن الرحیم 🌿
🌿 با یاری خداوند و نگاه مهربان اهلبیت علیهمالسلام و همیاری شما همراهان عزیز مجموعه بصیرت رسانه ای.
🌿باردیگر به همت شما بزرگواران و نزدیک
شدن به سالروز ولادت آفتاب عالم تاب حضرت ولیعصر ارواحنا لهالفداه، جهت تعجیل در فرج و سلامتی آقا امام زمان(عج) قربانی ذبح نموده و بین نیازمندان توزیع میشود.
◽️جهت مشارکت دراین امر خیر تا تاریخ ۲۶اسفند (۱۴شعبان)، دوستان همراه در حد توان مبلغ مشارکت خود را از طریق لینک زیر واریز فرمایید:
https://idpay.ir/mahdaviat/camp/59875
🌹دیگر منتظران را از این نذر مبارک مطلع کنید.
💐🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐
⬅️ مارا به دوستان خود معرفی کنید.
📲 کانال دوره های #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
قدرت رسانه
امروزه رسانه جزئی از وجود و جامعه اطراف ماست.
رسانه نه تنها عنصر لاینفک جامعه است بلکه قدرتها را هم تحت تأثیر قرار میدهد.
رسانه است که میتواند یک انسان را بزرگ، یک خبر را بزرگ و یک انسان بزرگ را کوچک کند. رسانهها بُعد اساسی حیات اجتماعی و سیاسی هستند.
دنیای جدید دنیای رسانهای است، بدون تردید امروزه انسان رسانهای است و رسانه جزو ماست. امروز همه آدمها پیامآور هستند و دوران انحصارسازی پیامآوری شکسته شده است و هر انسانی میتواند پیامآور باشد.
انسان رسانهای محدود به یک رسانه نیست و به طور کلی رسانه در کنار انسانهاست حتی در شرایط بحرانی.
امروز رسانه است که قدرت انتخاب اطلاعات اخبار را به انسانها میدهد.
رسانهها پل ارتباطی و بلکه وسیلهی تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشریت دوران معاصر به شمار میآیند. مراکز رسانههای استکبار که به مدرنترین فناوری جهانی مجهزند، از یک سو ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی قدرتها علیه ملتها و دولتهای مستقل هستند و از سوی دیگر وسیلهای برای کنترل، تضعیف، جهتدهی و هدایت جوانان در سراسر جهان محسوب میشوند.
#قدرت_رسانه
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
25.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقوای مجازی
تقوا یعنی مواجهۀ عقلانی با «هوای نفس و تمایلات بی ارزش» برای رسیدن به تمایلات و لذت های عمیق تر .
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔰اولین مرحله سواد رسانه
🔹در سواد رسانهای ابتدا باید این مطلب را فرا بگیریم که در مواجهه با هر پیامی چه دیداری چه شنیداری و چه مکتوب پنج سوال کلیدی را باید از خود بپرسیم
🔸 این سوالات عبارتند از اینکه از خود بپرسید چه کسی چه میگوید برای چه کس یا کسانی با چه تکنیکها و شگردهایی و با چه انگیزه و تاثیری.
🔹در مواجهه با پیام ابتدا باید ، برخورد واقعبینانه داشت سپس در پیام تفکر کرد و در نهایت با پیام ارتباط برقرار کنیم.
👌اگر جامعهای سواد رسانهای داشته باشد، در مواجهه با پیامها غیرتودهوار عمل میکند و مقهور پیام نمیشود اما اگر سواد رسانهای نداشته باشیم، در برابر هر پیامی تسلیم میشویم.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
اهل رسانه باید نقش رسانه ای ویژه ای را در دعوت به بایدهای اخلاقی وباز داشتن از نبایدها ایفا نمایند.
«وَ لْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلىَ الخَْيرِْ وَ يَأْمُرُونَ بِالمَْعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَ أُوْلَئكَ هُمُ الْمُفْلِحُون»
و بايد از ميان شما، گروهى، [مردم را] به نيكى دعوت كنند و به كار شايسته وادارند و از زشتى بازدارند، و آنان همان رستگارانند.
ویژگی های گروه های رسانه ای در قرآن
1⃣امانت داری
🔹اولین ویژگی کسانی که کار رسانه ای می کنند، حفظ امانت در انتقال مطالب است.این ویژگی در همه رسانه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.در زمینه امانت داری در انتقال پیام می توان از این آیه شریفه بهره جست ،که خداوند به پیامبر گرامی اسلام فرمود :
«وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ ثمَُّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ »
و اگر پيامبر حتى يك كلمه از پيش خود جعل كند و به ما نسبت دهد ،با دست تواناى خود او را مىگيريم و سپس او را هلاك مىكنيم .
🔹درجای دیگر از قول یکی از پیامبران الهی (هود ) خطاب به قومش، می فرماید :«أُبَلِّغُكُمْ رِسَلَتِ رَبىِّ وَ أَنَا لَكمُْ نَاصِحٌ أَمِينٌ»
پيغامهاى پروردگار خويش به شما میرسانم و براى شما خيرخواهى امينم .
عبارات« ناصحٌ امین و رسولٌ امین» در قرآن کریم بیانگر همین ویژگی مهم است .
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴استاد ازغدی
آیا واقعا وقت آن نرسیده مسئولین، مردم حزب الله و متدینین بیدار شده چاره اندیشی کنند؟
امیدوارم مجلس و وزیر ارتباطات هر چه سریعتر اقدامات لازم را جهت تشکیل نیروی ششم سپاه یا همون NSA انقلاب اسلامی جهت مدیریت و کنترل فضای سایبر با قاطعیت انجام دهند.
✍️ مجتبی روحیزاده
✅پ.ن:
کشور تحت #اشغال_سایبری است. مسئولین و ستاد کل نیروهای مسلح باید بر اساس #وظیفه_ذاتی خود مستقیما ورود کرده و کشور را از اشغال بیرون آورند.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
هدایت شده از بصیرت رسانهای
12.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️در شرائط امروز چه نیازی به تصویب و اجرای طرح صیانت است؟
🎞 برشی از وبینار «نقد و بررسی طرح صیانت»
🎙 با ارائهی حجت الاسلام کرباسی
📢 برای شنیدن صوت کامل اینجا کلیک کنید.
⬅️ مارا به دوستان خود معرفی کنید.
📲 کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
سوادرسانه بدر
اهل رسانه باید نقش رسانه ای ویژه ای را در دعوت به بایدهای اخلاقی وباز داشتن از نبایدها ایفا نمایند
ویژگی های گروه های رسانه ای در قرآن
2⃣صداقت
با خود وخدا و خلق خدا صادق و روراست بودن دومین ارزش رسانه ای ویکی از بایدهای الزامی این حرفه مقدس به شمار می آید .
خداوند به مؤمنان دستور می دهد با راستگویان باشید:
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ»
ویا ازقول یکی از پیامبران خطاب به قومش می فرماید :« وَ لا أَقُولُ لَكُمْ عِنْدي خَزائِنُ اللَّهِ وَ لا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَ لا أَقُولُ إِنِّي مَلَكٌ وَ لا أَقُولُ لِلَّذينَ تَزْدَري أَعْيُنُكُمْ لَنْ يُؤْتِيَهُمُ اللَّهُ خَيْراً اللَّهُ أَعْلَمُ بِما في أَنْفُسِهِمْ إِنِّي إِذاً لَمِنَ الظَّالِمين»
نمىگويم خزينه هاى زمين و دفينه هايش مال من است- از سوى ديگر از نظر معنويت هم برترى ندارم- و نمىگويم غيب مىدانم، و نيز نمىگويم من فرشته ام، و در باره آنهايى كه در چشم شما خوار مىنمايند- و خدا بهتر داند كه در ضمائر ايشان چيست،- نمىگويم هرگز خدا خيرى به ايشان نخواهد داد، چون اگر چنين ادعايى بكنم، از ستمكاران خواهم بود .
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53