این روزها چقدر جای تو خالی است
تو که افق نو را در جهان بدون اسرائیل میدیدی ...
🔹دکتر غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق و دبیر کنفرانس بینالمللی افق نو:
▫️ظرافت، هنر و طراحی استاد #طالبزاده را نگاه بکنید که با جریان برانداز داخل آمریکا کار نمیکند؛ بلکه با جریانی که مخالف اسرائیل و صهیونیسم است حرف میزد.
▫️در واقع کنار آمریکاییهای وطنپرست ضد اسرائیل ایستاده بود. کنار اروپاییهای وطنپرستی که علیه اسرائیل بودند ایستاد. کنار آنهایی است که دنبال منافع ملی امنیتی آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که منافع ملیشان با موجودیت اسرائیل به خطر میافتد.
▫️این هنر است که نادر طالبزاده داشت که از داخل و درون آنها علیه اسرائیل کار کند.
▫️حاج نادر طالبزاده در حوزههای جنگ و قدرت نرم و طراحی عملیاتی برای نابودی اسرائیل، یک استراتژیست فرهنگی و رسانهای واقعی بود.
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/02/11/2704008/
📲@rasanebadr📲
🔸اجرای AR روی جعبههای جدید دیجیکالا
ایران و سفر خودروهای دیجی کالا در سراسر کشور، موضوع واقعیت افزوده استفاده شده برای جعبههای جدید دیجیکالا است. این موضوع با طرح نقشه روی جعبه که با استفاده از نشانههای مطرح شهرهای ایران ترسیم شده، همخوانی دارد.
در جریان این شگفتانه، کاربران دیجیکالا برای اسکن کد QR روی بستهبندیهای جدید نیاز به نصب نرمافزار ندارند و تنها از طریق دوربین گوشی موبایل و استفاده از مرورگر گوشی هوشمند میتوانند جایزه دریافت کنند. بعد از اسکن کد و نگه داشتن دوربین روی تصویر، خودروی دیجیکالا از انبار به سمت خانه مشتری حرکت میکند و با رسیدن به خانه، یک بنر با شعار جدید دیجیکالا یعنی «لبخند به خانه میرسد» روی صفحه قرار میگیرد. با کلیک روی بنر، کاربران به صفحه جوایز دیجیکالا منتقل میشوند.
#دیجیکالا #واقعیتافزوده
📲@rasanebadr📲
🔻شکریهای تلخ
🔹فضای مجازی میتواند تأثیرات گستردهای بر ناخودآگاه افراد داشته باشد. این تأثیرات میتوانند شامل تأثیرات روانی، اجتماعی و فرهنگی باشند.
🔹به عنوان مثال، محتواهایی که در فضای مجازی مشاهده میشوند میتوانند احساسات و اعتقادات ناخودآگاه را شکل دهند، و همچنین با ایجاد فرهنگهای مشترک و انتقال ایدهها و ارزشها، نگرش و رفتارهای افراد را تحت تأثیر قرار دهند. رسانه میتواند قالبهای معنایی را از طرق مختلف در ذهنیت ناخودآگاه جامعه تزریق کند.
🔹یکی از این ابزارهای اثرگذاری در فضای رسانه، انجام و تقلید انواع چالشها است. تمایل افراد به شرکت در چالشهای اینستاگرامی به دلایل مختلفی برمیگردد. برخی از این دلایل عبارتند از:
۱. ایجاد ارتباط اجتماعی
۲. افزایش خلاقیت
۳. افزایش شهرت و تعامل
۴. تفریح و سرگرمی
۵. شرکت در پویشها
🔹اما نکته حائز اهمیت این است که جدا از اهداف سودمند و جنبه سرگرمی چالشها، به علت تاثیری که همانند تمامی محتواهای رسانهای در ناخودآگاه افراد دارند، میتوانند اثرات سوء و مخربی نیز بگذارند.
🔹به عنوان مثال چالشی که اخیراً در فضای شبکههای اجتماعی متداول شده که با فیلتری سن یکی از زوجین را افزایش میدهند و روایتی از مخالفت افراد از این وصلت و نهایت زندگی عاشقانه با او را نشان میدهند.
🔹هشتگهای مرسوم این چالش شوگرددی و شوگرمامی هستند. تکرار تولیدات چالشی در این قالب شاید به ظاهر برای سرگرمی باشد اما در ناخودآگاهِ افراد، به ویژه نوجوانانی که از نگاه انتقادی خود یا نگاه نظارتی-حمایتی والدین بیبهره هستند، عادیسازی ارتباط احساسی با افرادی که اختلاف سنی زیاد دارند یا در اصول و عرف آن مدل ارتباطی صحیح نیست را منجر میشوند.
🔹هوشمند باشیم که فرامتن این چالشها چیست؟
عادیسازی و ترویج ارتباطاتی در قالب شوگرددی و شوگرمامی چه آفتی به بدنه ارتباطات سالم انسانی میزند؟
📲@rasanebadr📲
🔻کمی بیندیشیم!!!!
🔹از زمانی که ماهواره اختراع شده تاحالا ۲۰ هزار شبکه ماهوارهای در جهان فعالند. .
🔹اونوقت استرالیا با ۷/۶ میلیون کیلومتر مربع مساحت فقط ۵ شبکه تلویزیونی در سطح ملی داره و مردم این کشور برای دیدن شبکه های دیگه باید پول پرداخت کنن.
.
🔹در کانادا هم مردم با دادن هزینه اشتراک معمولی قادر به دیدن چند کانال هستن و برای دیدن برنامه های ورزشی، تفریحی و علمی باید پول بیشتری بدن!
🔹بیننده های تلویزیون در انگلستان، برای هر خونه ای سالیانه حدود ۱۵۰ پوند عوارض میدن؛؛حتی برا دیدن BBC که مال خود انگلیسه باید پول بدن!!!
در کشورهای دیگه هم همین وضعیته.
🔹اما سوال این جاست که چرا در حالی که یک میلیارد نفر چینی زبان و ۸۰۰ میلیون نفر فرانسوی زبان در دنیا داریم،
🔹فقط فارسی زبان هاو مسلمانان، بر تمام کشورها ترجیح داده شدن و با هزینه های زیاد این تعداد شبکه رایگان رو در اختیار ما قرار میدن؟
!!!قضاوت با شما!!!
‼️ قابل توجه همه بررسیها نشون داده، بین این شبکهها:
.
🔹۳۸۰ کانال به صورت شبانه روزی در حال پخش موسیقی، فیلم، رقص،آهنگهای درخواستی و کنسرت هستن.
.
🔹حدود هزار و ۲۰۰ شبکه در خلال برنامههای خودشون، کلیپها و شوهای موزیکال پخش میکنن.
🔹حدود ۸۰ شبکه به نمایش مد و لباس اختصاص دارن... چند ده شبکه هم مختص پخش فیلمهای مستهجن هستند...
🔹طی بررسی ما; فقط در یک قسمت یک سریال در شبکه منوتو ; ترویج خیانت،تجاوز،صرف مشروبات الکلی،روابط نامشروع،بی عفتی و... می کنند...
چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟
🔹چرا غربی ها که این همه ما رو تحریم کرده اند در این موارد دارن این همه برامون خرج میکنن؟! چه سودی میبرن؟؟؟
🔷یک مسلمان اعم از شیعه و سنی باید متناسب با زمان خودش تربیت شود، اینکه معصوم فرمود فرزند زمانت باش یعنی اینکه یک روز لازم است باز کردن کلاشینکف را بدانی، اما امروز چه دانشی هست که باید بدانی و به روز باشی؟
🔹امروز باید سواد رسانهای خودتان را بالا ببرید، تا با یک خبر یا یک کلیپ که برای شما فرستاده می شود بازی نخورید. سوریه را با همین عکس ها و کلیپها به هم ریختند.
🔹آن چیزی که امروز لازم است علم و دانش رسانه است. یک بچه شیعه باید استاد این مسائل باشد.
🔹عاقلانه بیندیشیم تا به این واقعیت پی ببریم که:
هرگز دشمن میلیاردها دلار را برای ایران اسلامی بیهوده خرج نمی کند ؛ او دلش برای ما نسوخته...!
⚠️ از دیگران "عبرت" بگیریم قبل از آن که "برای دیگران " عبرت شویم..
📲@rasanebadr📲
🔺 نخبه ۱۲ ساله، مشاور امور نوجوانان انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران شد
🔹 با حکم دکتر «داوود ادیب» رییس انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، «شهریار پور زارع» نخبه ۱۲ ساله، مشاور امور نوجوانان این انجمن شد.
خبر در لینک👇
https://www.citna.ir/node/293932
📲@rasanebadr📲
22.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مرد عنکبوتی 2023 و تأکید بر ارزش کانون خانواده
🔻روری بر #انیمیشن پرطرفداری که مناسب کودکان نیست!
تحلیل انیمیشنهای مهم دنیا را با ما در #سینماباز تماشا کنید.
قسمت نوزدهم:
♦️مرد عنکبوتی لوتوس
Spider Man Lotus 2023
رده سنی:13+
📲@rasanebadr📲
در بلبشوی تبلیغات، کودکان را دریابید
🔹️تبلیغات یکی از بهترین راهکارها برای فروش محصول است. اما این تبلیغ یک خوراک است که علاوه بر فروش محصول، بر روی ذائقه، سبک زندگی، نوع نگاه و... مخاطب اثر میگذارد. به همین علت توجه به محتوا و المانهای موجود در تبلیغ بسیار اهمیت پیدا میکند و نباید در این تبلیغات از بچهها به راحتی و بدون توجه به تبعات روانی و تربیتی که روی آنها دارد استفاده شود.
ادامه مطلب را از لینک زیر بخوانید:
https://farsnews.ir/atefegharibi/1714372997920842912
📲@rasanebadr📲
25.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 دومین همایش بینالمللی #دشمن_شناسی
🖇به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرجنژاد
⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳
⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید:
🌐farajnejad.ir/hamayesh2
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
📌در چند دقیقه مهارت خرید امن خود در فضای مجازی را بسنحید!
✅ با کلیک روی لینک زیر میتوانید با گذاشتن چند دقیقه از وقت خود میتوانید میزان آشنایی خود با مباحث پایه مهارت خود را در خرید امن در فضای مجازی بسنجید. پس روی لینک زیر کلیک کنید:👇👇👇
https://cyberpolice.porsline.ir/s/safebuy140301 🌐
📲@rasanebadr📲
📚 کتاب شبه جنگ
شبکه های اجتماعی،جنگ افزاری نوین
🖋️مولف : پی. دبلیو. سینگر | امرسون تی. بروکینگ
مترجم: معصومه قربانی
ناشر: کتابستان معرفت
سال چاپ: ۱۴۰۲
تعداد صفحات: ۴۱۲
🔹جنگ و سیاست از طریق سلاحی به نام شبکههای اجتماعی تغییر میکنند. گروههای تروریستی حملاتشان را بهصورت زنده پخش میکنند. جنگهای توئیتری تلفات واقعی برجا میگذارند، اطلاعات نادرست و گسترده موجود در فضای مجازی نه تنها جریان جنگها بلکه سرنوشت ملتها را نیز تغییر میدهد.
🔹نتیجه این میشود که جنگ و تکنولوژی و سیاست به گونهای نوین از فضای جنگی تبدیل میشوند تا جایی که روی گوشیهای هوشمند ما نیز نقش ایفا میکنند.
🔹نویسندگان این کتاب حین بررسی پرسش های پیچیده ای ،با تلاقی دو موضوع جنگ و فضای مجازی مواجه می شوند. آن ها توضیح می دهند که داعش چطور روش های اینستاگرامی تیلور سوئیفت ،خواننده آمریکایی، را کپی می کند. هنچنین می گویند که طرف دار کهنه کار بازی دنیای وارکرافت چطور جنایات جنگی در هزاران مایل دورتر را خنثی می کند.
❓در دنیای شبکهها چه چیز را میتوان مخفی نگه داشت؟
❓شبکههای اجتماعی حقیقت را افشا میکنند یا آن را دفن میکنند؟
❓در این درگیریهای بینالمللی، مردم عادی چه نقشی ایفا میکنند؟
📲@rasanebadr📲
🔻همین الان این قابلیتو تو گوشیتون فعال کنید!!!
🔹فرض کن تو یه شرایط اضطراری گیر کردی و امکان اینکه گوشیتو باز کنی و با کسی تماس بگیری نداری...
🔹خب ، حالا میخوایم یه قابلیتی رو معرفی کنیم که تو همه گوشی ها در دسترسه و فقط با فشردن چند بار کلید پاور میتونید یه مخاطبی رو متوجه شرایط اضطراریتون کنید.
⁉️نحوه کارش چیه؟!
🔹چند بار کلید پاور گوشیو میزنی و بعد یه پیام برای شخصی که از قبل مشخص میکنی ارسال میشه ← این پیام حاوی لوکیشن شمایه (لایو لوکیشن)
⁉️نحوه فعالسازی این قابلیت؟!
🔹فارغ از اینکه برند گوشیت چیه؛ وارد تنظیمات شو و سرچ کن SOS
🔹وارد این بخش که شدید متناسب با برند موبایلتون توضیحات تکمیلی رو براتون مینویسه که چند بار باید کلید پاور رو فشار بدید...
🔹به عنوان مثال تو گوشی های شیائومی و هوآوی ۵ بار و تو گوشی های سامسونگ ۳ یا ۴ بار باید کلیک کنید
🔹در نهایت یکی از کانتکت هاتون که همیشه در دسترس رو باید انتخاب کنید تا پیام براش ارسال بشه
📲@rasanebadr📲