🔸یکی ازمفاهیم مهم در عرصه اقتصاد رسانه مفهوم «اقتصاد توجه» است. چیزی که موتور محرک حیات و حرکت سلبریتی ها و اینفلوئنسرها در رسانه های جدید است.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔻فیس بوک و اینستاگرام چطور شما را فقیرتر میکنند!
🔹نتایج نظرسنجی سال گذشته مینت نشان داد بیش از یک سوم آمریکایی ها اذعان میکنند که رسانه اجتماعی بر عادتهای خرج کردن آنها تاثیر گذاشته است.
🔹با این حال ۶۴ درصد به این فکر میکنند که چطور دوستانشان می توانند از پس هزینه سفرهای مسحورکننده و خودروهایی که تصاویرشان را در فضای آنلاین پست میکنند، بربیایند.
🔹واضح است که رقابت با کل گروه اجتماعی، باعث ته کشیدن سریع پول خواهد شد. اما برنت وایس، هم موسس شرکت مشاوره مالی “فسِت ولث” می گوید اشتباه واقعی در وهله نخست باور آنچه است که در فضای آنلاین مشاهده می کنید.
🔹به گفته این مشاور مالی، فراموش کردن این که فیس بوک و اینستاگرام هرگز کل ماجرا را به ما نمی گویند، راحت است. اگر به رسانه اجتماعی بچسبیم، زندگی کاملا متفاوتی را به تصویر می کشد که واقعیتی که به ما نشان داده می شود، نیست. همه یک مراسم عروسی ۵۰ هزار دلاری دارند و همه یک خانه خیلی بزرگ دارند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد تصمیمات بسیار هوشمندانه و آگاهانه ای می گیرند. این به معنای آن نیست که آنها مراسم های عروسی خوبی نمی گیرند اما آن را با بقیه زندگیشان متوازن میکنند.
🔹افراد درباره عادت های سرمایه گذاری هوشمندانه یا هنگامی که پول بیشتری را در پس انداز اضطراری خود می گذارند، مطلب آنلاینی پست نمیکنند و مطمئنا درباره میزان بدهی که زیر بار آن می روند هم پست نمیکنند.
🔹تصویر نادرست از وضعیت مالی دوستانمان ممکن است هنگامی که در آستانه گرفتن یک تصمیم بزرگ و احساسی مانند خرید اولین خانه مان هستیم، برای ما خطرناک باشد.
🔹وایس می گوید مشکل واقعی برنامه ریزی ضعیف نیست بلکه نداشتن هیچ برنامه ریزی است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که مرتکب می شویم این است که اهداف درستی تعیین نمی کنیم.
🔹بر اساس گزارش مانی وایز، وی توصیه می کند هنگامی که قرار است یک تصمیم مالی گرفته شود، بهترین راه خاموش کردن گوشی و دست برداشتن از فکر کردن درباره کارهایی است که دیگران انجام می دهند و در عوض متمرکز شدن به اهداف و ارزشهای خودمان است.
👈عصرهوشمندی
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
10.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تاثیر لایک و اسکرول بر روان کاربران
#موشن
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘گاهی در تعریف #سواد رسانه، گفته میشه:
توانایی تشخیص خبر #درست از غلط
▪️امروز با عمومی شدن #هوش_مصنوعی، دیگه کار از فوتوشاپ و عکس گذشته و فیلم ها هم قابل اعتماد نیستن
▪️پس هر خبری ممکنه دروغ و فیک باشه؛ حتی خبر مرگ یک بازیگر مشهور رو خبرگزاری های مطرح و #رسمی منتشر میکنن اما بعدا تکذیب میشه
▪️این یعنی سواد رسانه به معنای شناخت #روش های رسانه ها برای انتقال پیام غلط، کارایی کاملی نداره و برای تشخیص خبر درست از غلط، باید ملاک دیگهای داشته باشیم
▪️به نظر من سواد رسانه وابسته به #شناخت های قبلی ماست؛ یعنی من اگر ضد انقلاب، بیدین و صهیونیست باشم، میرم سراغ رسانه های این تیپی و اگر نباشم، برعکس
▪️پس سواد رسانه وابسته به #منظومه_فکری طرفه و شما هر وقدرم براش از سواد رسانه خالص بگی، تهش این میشه که از کجا معلوم تو راست میگی و منابعت؟! جوابی هم نداریم چون ما هم مثه اون اخبار رو با واسطه میگیریم، فقط منابعمون فرق داره
▪️به همین دلیل به نظرم بهترین راهکار برای سواد رسانه، کار کردن روی #مبانی فکری (انسانشناسی، خداشناسی، هستیشناسی و هدف زندگی) هست که در مراحل بعدی میتونه کانال های ارتباطی ما رو تصحیح کنه
▪️پس اگر یه بچه #مذهبی بار بیاریم، خودش دیگه سراغ منابع دروغپراکن ضد دین نمیره و اگر نکنیم، نمیشه از اون منابع جداش کرد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
@savad_rasaneh
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53