فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️قبلا خیلی هشدار داده شده روی لینک ناشناس نزنید، حالا تصویری ببینید چه اتفاقی میفته
🔹فیلم رو بصورت کامل مشاهده کنید و توجه داشته باشید در پیامکی که از سامانه اصلی و معتبر الکترونیک قضایی براتون ارسال میشه هیچگونه لینکی و... نداره
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گدایی از سلبریتیها و اینفلوئنسرها ممنوع‼️
محمدصادق شهبازی، قائممقام شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در پاسخ به خبرنگار دانشجو گفت:
🔸ما به این سمت نرفتیم که از سلبریتیها کاسبی کنیم.
🔸ما به سراغ هنرمندانی رفتیم که بر اساس داشتههای مردمی و انقلاب اسلامی ایران کار تولید کنند.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
سوادرسانه بدر
✅جلد اول کتاب داستان «هزارتویهای بن بست» در بستر کتابراه منتشر شد. ✅کتاب «هزارتوهای بن بست» مجموع
⬇️ دانلود رایگان جلد دوم کتاب داستان «هزارتویهای بن بست»
⭕کتاب هزارتوهای بن بست - بر اساس پروندههای واقعی پلیس فتا و زیر نظر کارشناسان پلیس نوشته شده است.
🔍نسخه الکترونیک رایگان جلد دوم این کتاب را از اینجا دریافت کنید 👇
http://ketabrah.ir/go/b78364
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📽️#ببینید | تیزر رسمی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار منتشر شد.
🔻افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در تاریخ ۲۱ دیماه در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد شد.
🔻نمایش مرکزی آثار از ۲۲ دی ماه تا ۲۸ دی ماه در سینما فلسطین تهران و همزمان با آن در سراسر کشور انجام خواهد شد.
🔻 اختتامیه جشنواره روز ۲۹دی ماه خواهد بود.
🎥️ جشنواره مردمی فیلم عمار
🌐 @AmmarFest
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 مهارتهای شهروندی دیجیتال
🔰 *آشنایی با پسوند دامنه سایتهای اینترنتی*
⁉️ چرا باید به پسوند دامنه سایتها توجه کنیم؟!
👈 با دیدن این فیلم کوتاه اول میفهمیم که دامنه یا پسوند چیه و بعد از اون از *خطراتی* که بیتوجهی به اونها ما رو *تهدید* میکنه آگاه میشیم.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
- جبهه انقلاب اسلامی.mp3
24.72M
#صوت | #نشست
🎧کودکان آنلاین و تغییر سبک زندگی در فضای مجازی
👤استاد معصومه نصیری ، پژوهشگر و مدرس سواد رسانهای
🔸به اعتقاد کارشناسان؛ فضای مجازی برای فرزندان یا دانشآموزان میتواند باعث دگرگونی ارتباطات، آمیختگی مرز درست و نادرست، ایجاد زمینه برای دسترسیهای نامناسب شود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
20140630142819-9718-91.pdf
355.7K
📝 #مقاله| سینمای ایران
و ارزیابی ابعاد شخصیت مرد در آن براساس متون اسلامی/
بررسی فیلم «تسویه حساب»
🖇 سینما باید با نگاه معرفت شناختی براساس خاستگاه و مبانی برگرفته از فرهنگ اسلامی به ارائه الگوی مناسب از شخصیت مرد یا زن بپردازد. این مقاله ضمن بررسی نظریات موجود دربارهٔ ارتباط مردان و زنان و نظریه حاکمیت مردان، برابری مردان و زنان، نظریهٔ «تفاوت» به طرح نظریهٔ «مکملیت» و ارتباط این نظریات با سینما میپردازد.
🖇 با بررسی شخصیت مرد در اسلام ویژگیهای مطلوب مردان را از آیات و روایات جمع آوری کرده است. در ادامه، بـه شخصیت مرد در فیلم سینمایی تسویه حساب با روش «تحلیل روایت» و «تحلیل رمزگان» جان فیسک پرداخته شده است.
🖇 هدف از این تحقیق بررسی ویژگیهای شخصیت مرد در اسلام و تطبیق آن با فیلم سینمایی مزبور است. به نظر میرسد ویژگیهایی که در این فیلم برای شخصیت مرد بیان، شده نه تنها با فرهنگ اسلامی مطابقت ندارد، بلکه بعکس آن است و الگوهای غیرخودی در آن نقش دارد.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
یکی از تئوریهای مهم درحوزه #رسانه، نظریه چارچوبسازی است که بر اساس آن، رسانهها جهان اطراف را به وسیله کلمات، تصاویر، #موسیقی و ... در یک چارچوب خاص عرضه می کنند؛ چارچوبی که بر ادراک و تفسیر مخاطب اثر می گذارد.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔘 جستجو کردن میتواند باعث شود اخبار جعلی را زودتر باور کنیم
▪️ جستجو کردن امروزه برای اکثر ما به فعالیتی روزمره تبدیل شده است. تا حدی که پژوهشگرانی مانند ست استیونز دیویدویتس معتقدند بررسی سابقۀ جستجوهای انسانها بیشتر از هر منبع دیگری دربارۀ آن شخص به ما اطلاعات میدهد. چرا که افراد معمولاً حتی چیزهایی را که خجالت میکشند با دیگران مطرح کنند، از موتورهای جستجو میپرسند. بدینترتیب شاید بتوانیم بگوییم موتورهای جستجو صمیمیترین دوستان برخط ما هستند و چیزهایی دربارۀ ما میدانند که هیچکس دیگری نمیداند.
▪️ پژوهشگران سواد رسانهای عموماً جستجوکردن را عادتی مفید میدانند که باعث میشود فرد در معرض منابع اطلاعاتی گوناگونی قرار بگیرد و با مقایسۀ آنها کمتر در دامِ اطلاعات گمراهکننده بیفتد.
▪️ بااینحال، پژوهشی جدید که نتایج آن در مجلۀ نیچر منتشر شده است، نشان میدهد که جستجوکردن همیشه ما را به افرادی آگاهتر تبدیل نمیکند. بلکه برعکس، ممکن است باعث شود زودتر اخبار جعلی یا اطلاعات گمراهکننده را باور کنیم. کوین اسلت و همکاران او در دانشگاه فلوریدا برای سنجیدن اثر جستجو در باور به اخبار جعلی، تحقیقی پنجمرحلهای را طراحی کردند که طی آن مشارکتکنندگان دربارۀ دو دسته از اطلاعات، در فواصل زمانی گوناگون، جستجو میکردند. یک دسته از این اطلاعات درست بودند و دستۀ دیگر را اخبار جعلی و گمراهکننده تشکیل میداد.
▪️ آنها اطلاعاتی راجع به همهگیری کرونا، واکسیناسیون و اقدامات دونالد ترامپ را به مشارکتکنندگان دادند تا با استفاده از جستجو تعیین کنند که درست هستند یا جعلی.
▪️ نتایج این تحقیق بسیار نگرانکننده بود. زیرا پیوستگی معناداری بین میزان استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی و باور به جعلیات دیده میشد. نویسندگان این تحقیق میگویند احتمالاً مقصر اصلی را باید الگوریتمهای هدایتکنندۀ موتورهای جستجو دانست. زیرا این الگوریتمها اهمیت اندکی به اعتبارسنجی نتایجی میدهد که برای کاربران خود پیدا میکنند و تکیۀ آنها بر مطالب ساده، پرطرفدار و جنجالبرانگیز است. آنها بهجای اینکه «مفیدترین» اطلاعات را به کاربر بدهند، «جالبترین» نتایج را به او نشان میدهند.
▪️الگوریتمهای شخصیسازی نتایج در موتورهای جستجو نیز میتوانند این شرایط بدتر کنند. چرا که در نتیجۀ آنها به شکلی گریزناپذیر به ردپاهای دیجیتال خود میچسبیم و احتمال دریافت دادهها یا تحلیلهای متفاوت کاهش مییابد.
▪️ پیش از این، متخصصان هشدارهای جدی دربارۀ اتکا به جستجوهای اینترنتی در حوزههایی مانند سلامتی روانی یا مصرف دارویی دادهاند. اما تحقیق اسلیت و همکارانش نشان میدهد که باید این مسئله را در ابعادی بزرگتر نگریست. در دنیای شلوغ و سریع امروز، ما ناچاریم تا دربارۀ خیلی چیزها سرچ کنیم، اما لازم است به تکنیکهای دیگر سواد رسانهای نیز مجهز باشیم تا در دریای اطلاعات گمراهکننده و اخبار جعلی اینترنت غرق نشویم.
▪️ مقاله کوین اسلیت و همکارانش «سرچهای آنلاین دربارۀ اطلاعات نادرست میتواند تصور صحت آنها را افزایش دهد» (Online searches to evaluate misinformation can increase its perceived veracity)
✍ سید آرمان
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔺 خواندن کتاب چاپی بهتر است یا کتاب الکترونیکی؟
🔹 مطالعهای که محققان دانشگاه والنسیا انجام دادهاند نشان میدهد خواندن کتابهای الکترونیکی از روی گوشی و تبلت بر کودکان تأثیر منفی میگذارد.
خبر در لینک👇
https://www.citna.ir/node/289918
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
✔️نشست علمی فقه سایبر✔️
🟠💢بررسی روش موضوع شناسی و حل تزاحمات در موضوعات پیچیده اجتماعی با تمرکز بر فضای سایبر💢🟡
✅ارائه: استاد آیت الله ملک زاده
✅زمان:دوشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
✅مکان: هنرستان بعد از خیابان شهید تراب نجف زاده، ساختمان موسسه شناخت، پ۲۴۵، طبقه دوم.
✨لینک پخش زنده نشست:📺✨
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/feqh_rasane
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔎درباره یک نامستند آشفته و بازنمایی سکولار
▫️مستند #عمامه_صورتی فارغ از فرم شتابزده،از حیث بازنمایی یکسری مبانی، مساله ها و دلالت هایش، حاوی نکات تامل برانگیزی است که مورد بررسی قرار میدهیم.
1⃣ سه تصویر سکولار از روحانیت:
۱.بازنمایی "پیش از اجتماع" از روحانیت؛ خیلی کلیشهای و تکراری در سکانس اول مستند، با یک بازنمایی کاتولیکی از روحانیت، حرف آخر را اول میزند. #روحانیت_بالای_کوه بریده از جامعه که مشغول کنش ورزشی/فانتزی بوده و مبتلا به تصور شاد از خود و به اصطلاح یک #خودآگاهی_کاذب است.گویا که طعنه ای به گرایش عرفانی_اخلاقی روحانیت هم داشته باشد.
۲.بازنمایی "در اجتماع" از روحانیت؛ روحانیتی که کم توجه به قواعد و شئون ارتباطات از منظر دین(تعبیر گناه کوچک راوی)، وارد کافی شاپ، پارک و گفتگوی رو در رو با مردم!(دختران نوجوان و جوان بی/کمحجاب) با فیگور مردم شناسی! میشود. در این مواجهه با توجه به سوال راوی که خط روایت داستان را مدیریت میکند و پاسخ مصاحبه شوندگان، تصویر منفی جدایی مردم از روحانیت/دیوار حائل میان حوزه و جامعه، بازنمایی میگردد. گفتگوها بسیار تیز و #ساختارشکن و با جهتگیری نفرت از روحانیت و حکومت، پیش میرود و از طرف راوی مستند هم همین روایت غلط فریز میشود.
۳.بازنمایی "بر اجتماع" از روحانیت؛ در ادامه تابوشکنی و روایت سازی مسموم، تصویری قدرت زده، توتالیتر، ضدعلم و منفور از روحانیت ارائه میدهد که از وقتی وارد عرصه حکمرانی شده، فساد سیاسی_اقتصادی را در پی داشته است.از دیالوگ سمی که در باب #مونوریل_نیمهکاره بود و عبارت "حرم من" هم بهره میبرد و نیز پرسش بدون پاسخی که راوی در باب تغییر سمت مردم/روحانیت از قبل و بعد انقلاب طرح میکند، همین روایت را تقویت مینماید.
2⃣ دو تحلیل کژتاب از موضوع حجاب:
۱. تعمیم غلط و سوگیرانه: با نوع قاب بندی، تیپ سوژه ها و لوکیشنهای مصاحبه، #حجاب را یک مساله از دست رفته و بی حجابی را یک موضوع فراگیر نشان می دهد که البته با واقعیت و آمارهای رسمی در تعارض جدی است. اینکه قاب دوربین را به چند پارک و کافی شاپ و فروشگاه معطوف بکنیم و برای اثبات مدعای سخیف، رطب و یابس را بهم ببافیم و در برخی پلان ها، ماجرا را امنیتی جلوه دهیم، جز #تعمیم_سوگیرانه چیز دیگری نمیتوان گفت.
۲. تحلیل حاد و بسیط و خطی: وقتی قاب دوربین را موقعیتی و ذوقی ببندیم و کشور را به لب ساحل و چند موقعیت طبقه زده اشرافی و لاکچری تنزل دهیم و از طرفی، دست داشتن ۹ سفارتخانه بیگانه در اغتشاشات ۱۴۰۱ و استعاره دیوار برلین و نقش سرویسهای جاسوسی را سانسور کنیم، نتیجه طبیعی این خواهد شد که مساله حجاب را به غلط، #پروژه_فریب و نفوذ جریانهای سیاسی داخلی معرفی کنیم.
3⃣ سه تجویز تامل برانگیز در باب امر به معروف:
۱. تقلیل/تبدیل فناوری دینی به گفت و شنود شهروندی: وقتی #منش_بیقاعده روحانی مستند در کافیشاپ و پارک و نوع نگاه راحت و مواجهه ریلکس با پوشش های نامناسب و بعضا زننده برخی از شهروندان را مشاهده میکنیم، دلالتی جز تقلیل یا تبدیل ناشیانه یک فناوری دینی به #گفتوشنود_منفعلانه_شهروندی بدون اثر اصلاحی در ساحت اجتماعی را دریافت نمیکنیم.
۲. یک استراتژِی شکست خورده: وقتی غالب اشکالات مطرح شده از ماجرای #سینما_رکس تا بحث عبارت "چرا نمیرید؟" و سوالات ساختارشکن دیگر بی پاسخ میمانند یا پاسخ ضعیف و بلاگری دریافت میکنند و در انتها نیز زیر عمامهاش میزنند، #تصویر_افسرده و شکست پروژه امر به معروف را در ساحت پذیرش اجتماعی به مخاطب منتقل میکند. بماند که با شیطنت خاصی، عبارت #خروج درب فروشگاه را بالای سر روحانی مستند بعد از فرایند حضور اجتماعی، به عنوان یک قاب استعاری هم مشاهده کردیم!
۳. خوانش غلط از مطالبه درست: اینکه #امر_به_معروف و نهی از منکر را از سد ثروت و قدرت باید رهانید و در ساحت مسئولان و سرمایهداران هم پیگیری نمود حرف درستی است، اما اینکه #دوگانه_مصنوعی از فرهنگ_اقتصاد یا سیاست_اقتصاد درست کنیم و با تعجیل و بساطت تحلیلی یا خوانش غلط یکی را بر دیگری ترجیح بدهیم، تلقی درستی نیست.
4⃣ تکنیک تقطیع در خدمت اعتباربخشی
▫️آفت #تقطیع هم در عصر رسانه، به یک رفتار فراگیر تبدیل شده و دامان هر متن و انسان مقدس و جدی را هم گرفته است. دادهها و عباراتی که در موقعیتی از جانب بزرگی مطرح شده که نه قبل و بعد و موقعیت کلام، روشن است و نه با منظومه سخن و اندیشهاش سنجیده میشود و صرفا چون دلالتی بر ادعای مورد نظر دارد، برش خورده و مصرف میشود. در مستند جناب #شمقدری هم این تکنیک اعتباربخشی گزینشی به پیرنگ روایی داستان، با دو کلیپ کوتاه از حضرت امام و رهبرانقلاب، استفاده شده و صرفا تقویت و تعمیم شبهات علیه روحانیت را دنبال میکند و الا با واقعیتها و دیگر عبارات امامین انقلاب، نسبت شاذ و دوری دارد.
✍علیرضامحمدلو
https://eitaa.com/rasanebadr
📋 لیست ابزارهای هوش مصنوعی رایگان برای پژوهش
✅ سایت typeset.io
📌 پاسخ به سوال بر اساس مقالات
📌 ساخت جدول اطلاعات از فایل مقاله
📌 دستیار مطالعه مقاله
📌 بازنویسی متن
✅ سایت researchrabbit.ai
📌 دسته بندی مقالات
📌 پیدا کردن و اتصال مقالات مشابه
✅ سایت glasp.co
📌 یادداشت برداری از مقالات
✅ ابزار bing.com
📌 جستجو با هوش مصنوعی
📌 سوال و جواب از فایل و سایت
📌 دستیار مطالعه مقاله
📌 درک و توضیح تصویر
✅ سایت bard.google.com
📌 جستجو با هوش مصنوعی
📌 درک و توضیح تصویر
✅ سایت semanticscholar.org
📌 جستجوی مقاله
📌 پیدا کردن مقالات مشابه
✅ سایت consensus.app
📌 پاسخ به سوال براساس مقاله
✅ سایت elicit.com
📌 پاسخ به سوال بر اساس فایل مقاله
📌استخراج لیست مفاهیم برای مقاله
📌 استخراج اطلاعات از مقالات
✅ سایت scite.ai
📌 استناد جملات به مقالات
✅ سایت connectedpapers.com
📌 پیدا کردن مقالات مشابه
✅ سایت scholarcy.com
📌 خلاصه سازی مقاله
✅ سایت paperpal.com
📌 کمک به نوشتار مقاله
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
هدایت شده از پویانمایی بچه شیعه 📺
❓ما کی هستیم واینجا کجاست؟
من یه مادر دهه هفتادی و دغدغه مند هستم🧕🏻
زمانیکه فرزندم را با خیال راحت جلوی تلوزیون جمهوری اسلامی میگذارم،❗️خبر ندارم که در کنار ظاهراسلامی شبکهی پویا ونهال، فرزندم ممکن است طعمهی ضد فرهنگها شود..
🌻اینجا برای بچه ها انیمیشن های مناسب میذاریم ،خوشحال میشیم شما هم کنارمون باشید🙏🏻
☀️جمعه ها برای والدین،تحلیل ونقد 🎞 داریم ، تا آگاهانه تر انتخاب کنیم ⚠️
با جستجوی هشتگ ها می تونین انیمیشن های مناسب هر رده سنی رو پیدا کنید✔️
#خردسال (۲ تا ۵) #کودک(۵ تا ۱۰) #نوجوان(۱۰ تا ۱۴)