🔵آیا عدم حضور در شبکه های اجتماعی خارجی و تبلیغ نکردن در این فضا ، خلاف مطالبات مقام معظم رهبری است؟
❇️پاسخ:
🔹برخی فضای مجازی را فقط شبکههای اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام و توئتر و.. می دانند ، و مخالفت با حضور در این شبکههای صهیونیستی، را مخالفت با حضور در فضای مجازی می دونند.
ولی فضای مجازی شامل کلیه شبکههای اجتماعی ، بازیها، وبسایت، وبلاگ، میکروبلاگ، پادکست، ایمیل، تلفن ، پیامک و... میشود. و هیچ انسان عاقلی مخالف حضور و فعالیت در این فضاها نیست بلکه فعالیت مثبت در آنها ستودنی نیز هست.
🔹چیزی که با آن مخالفت می شود حضور همه افراد جامعه، بدون اطلاعات و بصیرت و سواد کافی و حضور بدون مدیریت و سازماندهی در فضاهایی هست که آسیبهای آن بیشتر از منافع آن است که معمولا در این محیط ها تاثیر گذاری آنچنانی هم وجود ندارد .
🔸و اما افرادی که دارای سواد و بصیرت کافی هستند :
🔺حضور و تبلیغ در فضاهایی که تاثیرگذاری و قدرت مدیریت دارند و مخاطین خودش را دچار آسیب نمی کند واجب کفایی محسوب می شود .
🔺اما اگر قدرت مدیریت و استقلال عمل ندارد (مثل شبکه های اجتماعی صهیونیستی اینستاگرام،تلگرام،واتساب ،توییتر و...)فقط افراد زبده آن هم بصورت مخفیانه (بدلیل 1-عدم شناسایی و مقابله به مثل از طررف دشمن 2-مجوزی برای حضور مردم عادی نباشد )و فقط برای اثر گذاری و تبلیغ نه برای مباحث مختلف اجتماعی،خانوادگی و...(البته اگر این امکان را شبکه های صهیونیستی بدهد و شخص یا محتوای او حذف نشود!)
🔹در ضمن مرتکب حرام نشدن نسبت به تبلیغ در اولویت است و این در حالی است که فرد با ورود به برخی از این شبکه ها ناخواسته دچار موارد غیر اخلاقی و غیر شرعی می شود و حتی اگر بگوید برای او این گونه نیست افرادی را که به بهانه تبلیغ و.. به این شبکه ها می کشاند ممکن است دچار این آسیب ها شوند.
🔹نکته دیگر اینکه برای تبلیغ نباید یک جامعه را در معرض خطر قرار داد .در دنیای امروزی اطلاعات طلای نامرئی می باشد و داده کاوی اطلاعات از مهمترین روشهای دشمنی، لذا اگر حضور در فضایی باعث شود اطلاعات جامعه دست دشمن قرار بگیرد حضور در آن فضا جایز نیست.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
سوادرسانه بدر
❇️اصول مدیریت رسانه در خانواده 4⃣«ممنوعیت» 🔹اگر ما در خانواده به فرهنگ ممنوعیت استفاده از رسانه د
❇️اصول مدیریت رسانه در خانواده
5️⃣«تشویق استفاده صحیح از رسانه»
به فرزندان خود نحوه استفاده از اینترنت به منظور شکوفائی و بالفعل شدن استعدادهای درونی آنان را آموزش دهید .
میتوانیم بچهها را به جای بازی کردن با تلفن همراه و تبلت، به ساختن انیمیشن با نرمافزارهای بسیار ساده تشویق کنیم؛
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
رهبر معظم انقلاب:
آرایش دشمن آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علیالظّاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البتّه حواس نظامیهای ما جمع است؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هشدار؛ «شبکه ملی اطلاعات»
🔺صفحات ترامپ از تمام شبکههای اجتماعی حذف شد و هر اپلیکیشنی هم به او اجازه ساخت اکانت بدهد از فروشگاههای اپلیکیشن حذف خواهد شد، یعنی خفگی ۱۰۰ درصد
🔺به دنیای دیکتاتورها خوش آمدید؛ آزادی بیان یعنی هرچیزی که برای ما خوشایند بود را آزاد هستید به هر نحوی که میخواهید بگویید
🔺وضعیت امروز ترامپ ممکن است آینده ما باشد؛ وقتی پروتکلها، زیرساختها، سختافزارها و نرمافزارها هیچ کدام در اختیار ما نیست، به راحتی میتوانند صدای ما را هم در فضای سایبر خفه کنند
🔺قرار نیست با شبکه ملی اطلاعات با دنیا قطع ارتباط کنیم؛ مگر روسیه و آمریکا قطع ارتباط کردند؟ اتفافا ترامپ با وابستگی به همین سیستم به طور کامل از شبکههای اجتماعی محو شد؛ تا وقتی وابسته باشیم امنیتی در فضای سایبر نخواهیم داشت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
♨️رسانه ها چگونه خبررسانی می کنند؟
مخاطب هوشمند نمی گوید رسانه ها دروغ می گویند، او می داند رسانه ها همه واقعیت را نمی گویند.
📝چند روشی که رسانه با استفاده از آن خبررسانی می کند:
💠برجسته سازی يا تعيين دستور کار: چيزي که برجسته شود اهميت پيدا مي کند. رسانهها با اهميت دادن و برجسته کردن برخي اخبار و موضوعات، آنها را در دستور کار جامعه قرار مي دهند و با وزن دادن به آنها، نيروهاي جامعه را به آن مشغول مي کنند. برجسته سازي از شناخته شده ترين تاکتيک هاي جنگ نرم محسوب میشود.
این روش از کارکردهاي اصلي رسانه ها در انحراف افکار عمومي به سمت دلخواه است. به عبارت ساده آنها از این طریق به مردم دیکته میکنند که به چه موضوعاتی و چگونه بیندیشند. رسانه ها از میان همه مطالب و اخبار، برخی مسائل را برجسته تر می کنند؛ این در حالی است که در واقعیت ممکن است آنقدر هم مهم نباشد.
1️⃣ رسانه ها واقعيت را منعکس نمي کنند، بلکه واقعيت را دستکاري کرده و به آن شکل تازه اي مي دهند.
2️⃣ تمرکز رسانه ها بر تعداد خاصي از مسائل و موضوعات باعث مي شود تا آن مسائل و موضوعات، نزد مخاطبان مهم جلوه کنند و در اولويت قرار گيرند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
❇️اصول مدیریت رسانه در خانواده
6️⃣«مطالبهگری هدفمند»
ما باید بتوانیم هرجا که خلافی دیدیم اطلاع بدهیم. در واقع هر اتفاقی که در فضای مجازی افتاد را به پلیس فنا انتشار بدهیم و خودمان به دنبال حقوق خودمان باشیم. در واقع این وظیفه شما است که کمک کنید و گزارش بدهید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
#دوره_آموزشی_سواد_رسانه
🔺جلسه۸
(تکنیک های اقناع مخاطب)
👤 مدرس : استاد خرسندی
🗓 دو شنبه۲۲دی
⏰ساعت ۲۱
💥دوستان خود را به گروه بصیرت در رسانه دعوت بفرمایید
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
@savad_k
@savad_r
امام خامنه ای ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
وقتی که مرز روشن نبود، دشمن میتواند نفوذ کند، میتواند خدعه کند، میتواند فریبنده عمل بکند، میتواند بر فضای مجازی مسلّط بشود.
اگر مرز با دشمن روشن بود، تسلّط او بر فضای مجازی، بر محیط فرهنگی به این آسانی نخواهد بود؛
این هم یک مطلب است که در آیهی شریفهی «لا تَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاءَ تُلقونَ اِلَیهِم»، تا میرسد به اینجا که «تُسِرّونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّةِ وَ اَنَا اَعلَمُ بِما اَخفَیتُم»، خدای متعال از این منع کرده که ما با دشمن به این صورت برخورد بکنیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
❇️سواد رسانه ای چیست؟
🔹فهم مبنایی مردم از سپهر رسانه در اشکال و مدلهای مختلف بنیان سواد رسانهای است.
🔹سواد رسانهای فقط با آموزش تکنیک صرف و مهارت در استفاده از ابزار دیجیتال(سواد دیجیتال)حاصل نمیشود
🔹تا زمانی که دانش و مهارت سواد رسانهای بومی نداشته باشیم تمام تلاشهای آموزشی و علمی ترویجی میتواند در مسیر تحقق رویکرد غرب به موضوع سواد رسانهای از جمله تحقق سند ۲۰۳۰ باشد.
🔹در بررسی رسانهها باید در قدم نخست ریشهها و ماهیت رسانه را شناسایی کرد و بعد محصولات رسانهای را رصد کنیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
سوادرسانه بدر
❇️اصول مدیریت رسانه در خانواده 6️⃣«مطالبهگری هدفمند» ما باید بتوانیم هرجا که خلافی دیدیم اطلاع بد
❇️اصول مدیریت رسانه در خانواده
7⃣الگو سازی
الگوسازی یعنی خیلی از چیزهایی را که ما لازم نیست، رعایت کنیم را هم رعایت کنیم. بچهها آن چیزی نمیشوند که شما میخواهید، آنچیزی خواهند شد که شما هستید. پس حواستان به عملکرد خودتان باشد. نمیشود شما به طور مدام سرتان داخل تلفن همراهتان باشد ولی از بچهها بخواهید اینطور نباشند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
تکنیک شاه ماهی سرخ
به این جمله دقت کنید! من نباید جریمه شوم. پلیس هم به جای اینکه به کار اصلی اش بپردازد یعنی جیب زن ها و معتادها را از خیابان جمع کند، می آید سراغ من که در یک خیابان خلوت به جای ۸۰ کیلومتر ۸۵ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته ام آن هم برای اینکه به کلاسم برسم. ببینید با دانشگاهیان چه برخوردی می کنند در حالی که جیب زن ها آزادند.
📌در این استدلال از تکنیک شاه ماهی سرخ برای فریب/ مغالطه استفاده شده است. موضوع اصلی چیست؟ جریمه به خاطر خلافی که مرتکب شده. اما این جا پلیس سرزنش میشود که چرا کار اصلیاش را انجام نمیدهد. اما کار اصلی اش از نظر گوینده فریب کار چیست؟ یک موضوع کاملا نامربوط: مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به نام جیب زن ها و معتادها.
شاهماهی سرخ یک استدلال مغلطهآمیز است که سازوکارش بر اساس پرت سازی حواس متکی است. در این تکنیک مرکز توجه منحرف میشود و توجه افراد به موضوعات نامرتبط کشانده می شود.
🔆اصطلاح شاه ماهی سرخ از کجا آمده است. شاهماهی سرخ ظاهرا اسم عجیبی است. اما داستان این است که این ماهی بوی شدیدی دارد و شکارچیان پی برده اند که باعث میشود جایی که بوی آن بپیچد، سگهای شکاری نتوانند بوهای ضعیفتر (مثلا خرگوشی که در جستجوی آن است) را دنبال کنند. تکنیک فریب شاهماهی سرخ هم همین کار را میکند؛ یک موضوع بیربط اما جذاب را وارد استدلال میکنند تا توجه را از موضوع اصلی منحرف کند. در این حالت مخاطبان ممکن است مسیر غلطی را دنبال کنند. اصطلاح نعل وارونه در زبان فارسی نیز به این شگردی برای رد گم کردن اشاره دارد. نعل را که به صورت وارونه به پای اسب بزنید، اثری که بر روی جاده میگذارد، جهتی خلاف جهت واقعی حرکت را نشان میدهد.
💢مراحل تکنیک فریب شاهماهی سرخ این است:
۱. زمانی که موضوع اول مطرح است.
۲. موضوع دوم که ربطی به موضوع الف ندارد اما ظاهرا ربط دارد و البته جذاب و حواس ربا [مانند دل ربا] است وارد بحث کنید.
۳. موضوع اول را فراموش کنید و بحث بر سر موضوع دوم را ادامه دهید.
شاهماهی سرخ زمانی بیشترین تاثیر را میگذارد که موضوع بیربط دوم، موضوعی باشد که بسیار جذاب (مانند عدالت) یا بسیار حساس (مانند رسوایی جنسی) باشد. به مثال زیر دقت کنید:
نفر اول: رییس جمهور کشور ایکس عملکرد بسیار خوبی دارد و توانسته است میزان اشتغال را در کشور به خوبی بالا برود و سطح رفاه در دوران او به خوبی و به وضوح افزایش پیدا کرده است.
نفر دوم: البته عملکرد یک رییس جمهور باید در ابعاد مختلف دیده شود. متاسفانه این رییس جمهور در افراد فقیر جامعه جایگاهی ندارد. چرا که از یک خانواده ثروتمند است، ماشین و خانه اش بسیار اشرافی است و در ضمن در دوران ریاست جمهوری اش هم یک پرونده فساد جنسی داشته است.
می بینید دوباره شاه ماهی سرخ بدبو در مسیر افکار ما قرار گرفت: اشرافی بودن و لاابالی بودن درست در زمانی مطرح می شود که مساله عملکرد اقتصادی آن مطرح است. اما این دو موضوع آنقدر جذاب (بخوانید آنقدر بدبو) است که تمام حواس ها را پرت می کند.
حالا سعی کنید شاه ماهی سرخ را در این جمله بیابید. پیشنهاد سرمایه گذاری شما در حوزه معدن جذاب است. اما دقت کنید که شرکت سرمایه گذاری آماندا هم که شرکت بدنامی است و در حوزه که ورود کرده یا فساد یا شکست داشته است نیز حوزه معدن را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده است.
☑️⭕️ تجویز راهبردی:
برای مقابله با تکنیک فریب شاه ماهی سرخ سه گام بردارید:
۱: موضوعات فرعی را از موضوعات اصلی تفکیک کنید.
۲: تاکید کنید که ما می خواهیم در این جلسه/گفتگو/مناظره در مورد موضوع اصلی صحبت کنیم و بگویید که موضوعات فرعی در جای خود می تواند مورد بررسی قرار گیرد و ممکن است با اهمیت نیز باشند اما در این جا این موضوع بی ربط است.
۳: موضوع اصلی را بر اساس شواهد، مدارک، منطق، استدلال بررسی کنید و سعی کنید از ورود مجدد شاه ماهی های سرخ جلوگیری کنید.
مثلا در مورد رییس جمهور کشور ایکس باید گفت: هدف ما بررسی عملکرد اقتصادی یک دولت است نه موارد دیگر. در ضمن تجربه نشان داده اشرافی بودن یک رییس جمهور ارتباط همیشگی با توفیق اقتصادی یا عدالت اجتماعی ندارد. چه بسا روسای جمهوری که به ظاهر غیراشرافی بودند اما شاخص های عدالت اقتصادی-اجتماعی را بدتر کردند و چه بسیار روسای جمهوری که از خانواده های متمول بودند اما کشورشان عدالت بیشتری را تجربه کرد. همچنین مسایل اخلاقی فردی به ما ربطی ندارند ما به اخلاق اجتماعی مسوولان می پردازیم همچون تحمل مخالفین، شفافیت، پاسخگویی به مردم و رسانه ها و … بنابراین برمی گردیم به موضوع اصلی بحث یعنی عملکرد اقتصادی.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
معرفی یک تکنیک مهم رسانهای: عقیده اکثریت
این تکنیک مشابه تکنیک «همراهی با جماعت» کار میکند. فرضیه اصلی این روش این است که اگر اکثریت مردم کاری را انجام میدهند یا به چیزی اعتقاد دارند، آن کار یا عقیده حتماً درست است. ما اغلب بهطور ناخودآگاه تحت تأثیر این موضوع قرار داریم.
استفاده از نظرسنجیها در پیامهای رسانهای هم دقیقا به همین منظور صورت میگیرد. سازندگان پیامهای رسانهای میخواهند نشان دهند که اکثر مردم نظر خاصی را دنبال میکنند، پس شما همچنین باشید.
این روش یکی از روشهای رایج برای تغییر سبک زندگی است. همه اینطور لباس میپوشند، همه اینطور حرف میزنند، همه اینطور رفتار میکنند و ......
🌀مراقب این روش باشید؛ "همه اینطور هستند" ها را هم باور نکنید. گاهی همه اینطور هستندها ساختگیاند برای اینکه شما در اقلیت قرار گرفته و مجبور به تبعیت از همه شوید.
❇️❇️و حالا مارپیچ سکوت و موجی که ما را برده است!
این روزها و در فضای غلبه رسانهها، دو مسئله فراموش شده است؛ نخست اینکه براساس استدلال، مطالعه و نتیجهگیری خودمان تحلیل کنیم و درواقع صاحب تحلیل باشیم و نکته دیگر اینکه کار درست را انجام دهیم حتی اگر غالب جامعه یا براساس تعارف یا برای ترس از تنها ماندن و ... راه دیگری را بروند.
.
نکته دیگر اینکه رسانهها قدرت زيادي دارند تا آنجاكه میتوانند شما را جادو كنند و سررشته افكارتان را در دست بگيرند. اما اگر به آنها علاقهای نداشته باشيد، اگر نتوانند شما را جادو كنند و اگر نتوانند در عقايدتان تغييري ايجاد كنند، بازهم میتوانند دستوپایتان را ببندند و به سكوت وادارتان كنند.
🌀نظريه مارپيچ سكوت چنين ادعايي دارد و میگوید حاكمان رسانهها با حذف تدريجي مخالفان خود، میتوانند هر روز تعداد بيشتري را به خاموشان جامعه اضافه كنند. خاموشانی که به دلایلی مثل طرد شدن، تنهایی، غلبه اکثریت و .... عطای «خود بودن» را بر لقایش میبخشند.
در این سیطره رسانهای، فرهنگها تغییر میکنند، ارزشها به ضد ارزش تبدیل میشوند و برعکس و درنهایت و در اکثر مواقع جامعهای تهی از صداقت و دانش و سرشار ازآنچه رسانهها تزریق کردند، باقی خواهد ماند.
رسانه به ما میگوید ایران عصبانیترین کشور دنیاست و همه متأثر از آن، باور میکنند اما همین رسانه به ما نمیگوید مثلاً در صد روز گذشته 52 نفر در لندن با چاقو کشته شدهاند. چرا؟ چون تصمیم بر این است ما خودمان را عصبیترین مردم دنیا بدانیم و خارج همیشه برای ما خارج باشد؛ جایی که مهد خوشبختی و آرامش و ... است.
این سطرها را نوشتم تا بگویم اول اینکه رسانهها با تکرار و تداعی معانی و کلیشه سازی و بزرگنمایی و جدیداً با محونمایی، فرصت تأمل روی مسائل را از ما میگیرند. درواقع ما در معرض بمباران خبری و اطلاعاتی هستیم و اساساً فرصتی برای تفکر درباره آنچه رخ میدهد، نداریم.
✅حواسمان باشد نکند موج رسانه ما را با خود ببرد. نکند در مارپیچ سکوت صدایمان خاموش شود. نکند تسلیم سرعت اخبار شویم و فکر کردن به زوایای مختلف آن را فراموش کنیم. نکند به مخاطبانی که هر چه گفتند را باور میکنند، تبدیل شویم. قصد رسانه هراسی نیست؛ هدف تأکید بر مهمترین ویژگی انسان یعنی «تفکر» است. از رسانه نترسید چون ترس ممکن است باعث تسلیم شود، در برابر رسانه قوی ظاهر شوید. اگر او برای مدیریت کردن شما برنامهریزی میکند، شما هم دروازهبانی خوبی در برابر محتواها داشته باشید. رسانه بدون شما هیچ است. پس قدرت خودتان را دودستی تقدیم آن نکنید. قدرت شما «تفکر» شماست.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️امام خامنه ای حفظه الله:
🔸من شمشیرم را کشیده ام و از چپ و راست داریم می زنیم و می جنگیم فقط نوعش متفاوت است
🔸الان جنگ نرم و جنگ اراده هاست
#جنگ_ارادهها
#رسانه
#عمار_انقلاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
✅سید علیرضا آل داود در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری تسنیم:
🔶مقابله با دخالت های آمریکا در امور ایران از طریق راهاندازی شبکه ملی اطلاعات
⭕️امروزه به خاطر پیشرفت سریع اطلاعات و ارتباطات، تسلط، اشراف، مدیریت و کنترل و اثر گذاری بر مخاطب یک موضوع جدی است و این مساله ای است که باید در حکمرانی فضای مجازی مدنظر واقع شود. تمام اسناد و شواهد نشان می دهد فضای سایبر در آینده نزدیک، تمام معماری فضای حاکمیتی جهان را تغییر خواهد داد و روی همه مدل های حکومتی در دنیا از جمله ما اثر خواهد گذاشت.
⭕️مالک اصلی اینترنت، ایالات متحده آمریکا و به خصوص آژانس امنیت ملی است. این آژانس دارای واحدهای مختلفی است که در این مرکز علاوه بر جمع آوری و سرقت بیگ دیتاها، کارهای دیگری مثل ردیابی، شنود و انجام حملات سایبری علیه کشورهای هدف انجام می شود. در این مرکز برای جنگ های ترکیبی برنامه ریزی می شود و در ترورهای ان اس ای نقش بسیار مهمی دارند. این مرکز از طریق شنود، ردیابی تلفن های هوشمند یا ابزارهایی که مجهز جی پی اس هستند به اهداف خود مثل شخصیت ها، اماکن و مناطق مختلف حمله های مختلف و عملیات نظامی انجام می دهند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
🔆 چرا ترکیب اخبار جعلی و هوش مصنوعی خطرناک است؟
🔺ما در زمانی زندگی میکنیم که متأسفانه به طور فزاینده همه چیز آن چیزی نیست که به نظر می رسد یا آنچه که باید باشد.
از زمان شکلگیری مفهوم اخبار جعلی، فناوری به سرعت پیشرفت کرده است. در نتیجه، ما اکنون با نمونههایی از اخبار جعلی روبرو هستیم که چند ماه پیش اصلا قابل تصور نبودند. ویدئوهای دیپ فیک یکی از معضلات ترکیب هوش مصنوعی با اخبار جعلی است.
🔺#دیپ_فیک یا جعل عمیق، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش مصنوعی است. جعل عمیق تصاویر و فیلمهای موجود را بر روی تصاویر یا فیلمهای منبع قرار میدهد. دیپ فیک فرد یا افرادی را درحال انجام یک کار در موقعیتی نشان میدهد که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است.
هر شخصی با استفاده از هوش مصنوعی میتواند یک دیپ فیک بسازد و برای این کار نیازی نیست که اصلاً شخص مورد نظر جملهای را ادا یا در مکان خاصی حضور پیدا کند.
🔺مورد خطرناک دیگر رباتهای دارای #هوش_مصنوعی هستند که می توانند حقیقت را مخدوش و محتوای دروغین را جای آن، جا بزنند. وقتی این رباتها هوشمندتر شوند، میتوانند با استفاده از دادههای موجود در دسترس عموم، صدا و دستخط هرکسی را تقلید کنند.
🔺#اخبار_جعلی عادی، به خودی خود خطرناک است؛ حال ترکیب آن با هوش مصنوعی، آن را به مراتب خطرناکتر خواهد کرد. تشخیص تفاوت بین جعل و واقعیت نیز به همان مراتب دشوارتر میشود.
⭕️دلایل زیادی برای خطرناک بودن اخبار جعلی مجهز به هوش مصنوعی وجود دارد؛ اما برجستهترین آنها از نظر عضو هیئتعلمی مؤسسه تحقیقات بلاکچین کانادا به شرح زیر است:
🔻اطلاعات و اخبار معتبر برای اداره جامعه بسیار مهم است. انسانها باید در مورد عملکرد خودشان مسئول باشند؛ اما اگر از وقوع این اقدامات توسط افراد اطمینان نداشته باشیم و نتوانیم تشخیص دهیم جعل کدام است و واقعیت کدام؛ انجام این امر بسیار مشکل خواهد بود.
🔻اخبار جعلی مجهز به هوش مصنوعی نه تنها تهدیدی برای دموکراسی است، بلکه بازارهای مالی را نیز تهدید میکند. چراکه به راحتی با انتشار اخبار جعلی درباره شرکتها و همچنین روند قیمتها، بر بازار سهام و قیمتها تاثیر میگذارد.
🔻مهمترین عامل «بیحسی نسبت به واقعیت» است که بر این اساس، مردم دیگر خسته شده و به اخبار هیچتوجهی نمیکنند؛ چراکه میدانند به هرحال بیشتر این اخبار، جعلی است و زمانی که چنین اتفاقی رخ دهد، سطح اساسی آگاهی مورد نیاز برای تحقق دموکراسی، بسیار ناپایدار خواهد بود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
سوادرسانه بدر
❇️اصول مدیریت رسانه در خانواده 7⃣الگو سازی الگوسازی یعنی خیلی از چیزهایی را که ما لازم نیست، رعایت
❇️اصول مدیریت رسانه در خانواده
8⃣همراهی
یکی دیگر از اصول مدیریت خانواده در فضای مجازی همراه شدن با فرزندان در هنگام استفاده از رسانه ها می باشد.
همراهی کودکان در فضای مجازی یک شرط دارد، اینکه از لحاظ فکری، هم قد بچهها بشویم و حرفهایشان را بشنویم و آنها را درک کنیم. آنوقت به جای پناه بردن به فضای مجازی، حرفها و احساساتش را برای شما میآورد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
سوادرسانه بدر
🔵🌐 اهداف کیفی شبکه ملی اطلاعات:
اگر بخواهیم برای شبکه ملی اطلاعات، اهدافی را از جهت کیفی بیان کنیم، اهداف زیادی را میتوان شمرد ولی، در اینجا، به مهم ترین این اهداف
اشاره می کنیم:
⭕️ معماری قابل ارتقاء برای شبکه ملی اطلاعات.
⭕️ بومی سازی فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری با تکیه برنرم افزارهای متن باز و توسعه معماری باز.
⭕️ بالابردن جایگاه ایران در رتبه بندی توسعه ارتباطات.
⭕️ افزایش درصد نفوذ اینترنت در کشور مطابق با استانداردهای اسلامی.
⭕️بهبود وضعیت شاخص های آمادگی الکترونیکی.
⭕️ ایجاد زمینه های لازم برای توسعه علمی کشور.
⭕️ ایجاد زمینه های نوین شغلی و اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی.
⭕️ ارتقاء شاخص های امنیتی، پایین آوردن ریسک ضربه پذیری و مقابله با تحریم های احتمالی.
⭕️ایجاد امنیت و مصون ماندن اطلاعات از حملات اینترنتی.
⭕️ برطرف کردن نیازهای کشور در حوزه های کسب وکار الکترونیکی، سلامت الکترونیک و آموزش الکترونیک.
⭕️ ایجاد موتور جستجوگر ملی.
⭕️ ایجاد ایمیل ملی در شبکه ملی اطلاعات.
⭕️ ایجاد تلویزیون اینترنتی، ویدیو درخواستی، آموزش از راه دور، دورکاری، سلامت الکترونیک و تجارت الکترونیک، روی شبکه ملی اطلاعات.
💠با توجه به اهداف ذکرشده در بالا میتوان به دو هدف کیفی دیگر هم، اشاره کرد:
⭕️ ایجاد زمینه لازم برای مقابله جدی و مؤثر با تهاجم فرهنگی.
⭕️ ایجاد زمینه لازم برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت امام خامنه ای :
نقشه ی دشمن ؛ جنگ مجازی ... ۹۶/۱۰/۰۶
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹بایگانی نشستها
@savad_k
🔹کانال(ایتا و شاد)
@savad_r