eitaa logo
رسانه انقلاب اسلامی
1.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
196 فایل
☑️اینجا رسانه انقلاب اسلامی است.🔻 @rasaneh_enqelab ✅این کانال وابسته به مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری می‌باشد.🔻 @t_manzome_f_r 📩 مدیر کانال: @tabyin_manzome
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۸۷/۱۰/۲۱ در نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت، سیاست‌های کلی برنامه‌ی پنجم توسعه را ابلاغ کردند. 💠 این سیاستها که در چارچوب سند چشم‌انداز بیست ساله و با رویکرد پیشرفت و عدالت ابلاغ شد، در ۵ سرفصل «فرهنگی»، «علمی و فناوری»، «اجتماعی»، «اقتصادی» و «سیاسی، دفاعی و امنیتی» و در ۴۵ بند تنظیم شده بود. 📚امور اقتصادی، رشد مناسب اقتصادی ۲۱. تحقق رشد اقتصادی به میزان حداقل ۸ % نرخ رشد سالیانه تولید ناخالص داخلی ۲۲. تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن ۲۳. —اصلاح ساختار نظام بانکی —تأمین اعتبارات خرد و اعتبارات لازم برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ ۲۴. ارتقاء کمّی و کیفی بازارهای مالی ( سرمایه و پول و بیمه) ۲۵. تحقّق سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ و الزامات مربوط به هر یک از بندها ۲۶. —توجه به ارزش آب —مهار آبی که از کشور خارج می‌شود ۲۷. سرمایه‌گذاری در استحصال و استخراج منابع نفت و گاز و معادن مشترک با همسایگان ۲۸. حفظ ذخایر راهبردی ارزی جهت اطمینان از تأمین نیاز کشور در مدّت معیّن ۲۹. تأکید بر راهبرد توسعه صادرات ۳۰. گسترش همه‌جانبه همکاری با کشورهای منطقه جنوب غرب آسیا ۳۱. ارتقاء هماهنگی میان اهداف توسعه انسانی ۳۲. تبدیل نظام بودجه‌ریزی کشور به بودجه‌ریزی عملیاتی ۳۳. برقراری ارتباط کمّی و کیفی میان برنامه‌ی ۵ ساله و بودجه سالیانه با سند چشم‌انداز 📚 گسترش عدالت اجتماعی ۳۴. تنظیم همه‌ی فعالیت‌های مربوط به توسعه‌ی اقتصادی بر پایه‌ی عدالت، کاهش فاصله‌ی در آمدی طبقات و رفع محرومیت اقشار کم‌ درآمد ۳۵. اقدامات لازم برای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی گذشته کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۸۷/۱۰/۲۱ در نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت، سیاست‌های کلی برنامه‌ی پنجم توسعه را ابلاغ کردند. 💠 این سیاستها که در چارچوب سند چشم‌انداز بیست ساله و با رویکرد پیشرفت و عدالت ابلاغ شد، در ۵ سرفصل «فرهنگی»، «علمی و فناوری»، «اجتماعی»، «اقتصادی» و «سیاسی، دفاعی و امنیتی» و ‌در ۴۵ بند تنظیم شده بود. 📚 امور سیاسی، دفاعی و امنیّتی ۳۶. تقویت حضور و مشارکت مردم ۳۷. جهت‌دهی به جریان‌های سیاسی ۳۸. —حمایت از آزادی‌های مشروع —صیانت از حقوق اساسی ملّت ۳۹. اعتلای شأن، موقعیت و اقتدار و نقش جمهوری اسلامی در منطقه و نظام بین المللی ۴۰.— حضور فعّال و هدف‌مند در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای — تلاش برای ایجاد تحوّل در رویه‌های موجود بر اساس ارزش‌های اسلامی ۴۱. ارتقای نقش مدیریتی ایران (در اقتصاد بین‌الملل) ۴۲. تقویت تعامل با جهان به ویژه حوزه‌ی تمدّن اسلامی _ایرانی ۴۳.— تقویت هویّت اسلامی و ایرانی ایرانیان خارج از کشور — تقویت خط و زبان فارسی در میان ایرانیان خارج از کشور — حمایت حقوقی از ایرانیان خارج از کشور — تسهیل مشارکت ایرانیان خارج از کشور در توسعه‌ی کشور ۴۴. تحکیم و ارتقاء امنیت پایدار، فراگیر و تضمین کننده‌ی اهداف و منافع ملّی ۴۵. ارتقاء توانمندی‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
871021syasatekoli (1).pdf
128.9K
فایل سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه👆 🔹 رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۸۷/۱۰/۲۱ در نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت، سیاست‌های کلی برنامه‌ی پنجم توسعه را ابلاغ کردند. این سیاست‌ها که در چارچوب سند چشم‌انداز بیست ساله و با رویکرد پیشرفت و عدالت ابلاغ شد، در ۵ سرفصل «فرهنگی»، «علمی و فناوری»، «اجتماعی»، «اقتصادی» و «سیاسی، دفاعی و امنیتی» و در ۴۵ بند تنظیم شده بود. کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی 🔰 این پیشرفت علمی، اگرچه که با فراگیری علم از کشورها و مراکز پیشرفته‌تر علمی حاصل خواهد شد - بخشی از آن بلاشک این است - اما فراگیری علم یک مسئله است، تولید علم یک مسئله‌ی دیگر است. نباید ما در مسئله‌ی علم، واگن خودمان را به لوکوموتیو غرب ببندیم. ❌ البتّه اگر این وابستگی ایجاد بشود، یک پیشرفت‌هائی پیدا خواهد شد؛ در این شکی نیست؛ لیکن دنباله‌روی، نداشتن ابتکار، زیر دست بودن معنوی، لازمه‌ی قطعی این چنین پیشروی‌ای است؛ و این جایز نیست. 🔸 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار نخبگان علمی و اساتید دانشگاه‌ها مورّخ ۱۳۸۷/۷/۳ کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ ایرانی ❌ در دهه‌ی اوّل، پیشرفت را بسیاری از انقلابیّون در الگوی چپ؛ چپ دهه‌ی شصت، یعنی الگوی گرایشمند به سوسیالیسم می‌دیدند. 🔰 هر کس هم مخالفت می‌کرد، یک تهمتی، لکّه‌ای، چیزی متوجهش می‌کردند. ❌ یک عدّه‌ای از مسئولین، دست‌اندرکاران، فعّالین عرصه‌ی کار در جمهوری اسلامی، نگاهشان نگاه حاکمیّت دولت و مالکیّت دولت بود؛ خوب، این نگاه، نگاه غلطی بود. ❌ نگاه به پیشرفت کشور از زاویه‌ی دید تفکّر شرقیِ سوسیالیستیِ چپ محسوب می‌شد؛ این غلط بود. البتّه غلط بودن این خیلی زود فهمیده شد، حتّی آن کسانی که آن روز مروّج همین دیدگاه بودند، ناگهان صد و هشتاد درجه برگشتند! آن افراط به یک تفریط حالا تبدیل شد. 🔸 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز مورّخ ۱۳۸۷/۲/۱۴ کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
🔹رهبر انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی یک  دارد.  اهمّیّت این انقلاب و علّت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد؛ نه، علّت این بود که یک منظومه‌ی فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومه‌ی فکری در حال پیشرفت است. ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ 🔸با همراهی مجموعه‌ی تبیین می‌توانید با رهبر انقلاب (نرم‌افزار انقلاب اسلامی) آشنا شوید. 🔹پاسخ بسیاری از سوالات خود پیرامون انقلاب اسلامی را می‌توانید در مجموعه‌ی تبیین بدست آورید. https://eitaa.com/t_manzome_f_r https://eitaa.com/t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🌐 ادامه‌ی مطلب دیروز👇👇👇👇 ❌ یک برهه‌ای از زمان، نگاه به پیشرفت، نگاه غربی بود؛ یعنی همان راهی که آن‌ها رفتند، این‌ها هم باید بروند؛ تصوّرشان این بود. خودشان را در حدِّ انگلیس و فرانسه و آلمان هم نمی‌دیدند؛ در حدّ همین کشورهائی مثل کره‌ی جنوبی می‌دیدند. این هم رد شد. 🔰امروز در ذهن و فکر مسئولان و به صورت یک گفتمان عمومی در ذهن نخبگان و فرزانگان، نقشه‌ی پیشرفت غربی کشور رد شده است؛ غلط از آب درآمده است. علّتش هم این است که انتقاد از نقشه‌ی پیشرفت به شیوه‌ی غربی، امروز مخصوص ملّت‌های شرق نیست، مخصوص ما نیست؛ خودِ اندیشمندان غربی، خودِ فرزانگان غربی، زبان به انتقاد گشوده‌اند؛ هم در زمینه‌های اقتصادی، هم در زمینه‌های اخلاقی، هم در زمینه‌های سیاسی. ❌ همان چیزی که به آن افتخار می‌کردند به عنوان لیبرال دموکراسی، امروز مورد انتقاد است؛ پس این هم نقشه‌ی پیشرفت نیست. 🔰امروز ما این‌ها را می‌دانیم. البتّه نقشه‌ی پیشرفت اسلامی - ایرانی چیست؟ 💠 این باید تدوین شود، باید روشن شود، باید ابعاد و زوایایش مشخّص شود؛ این کار به طور کامل انجام نگرفته است و باید بشود. امّا همینی که ما فهمیده‌ایم که باید برگردیم به نقشه‌ی اسلامی _ایرانی، این خودش موفقیّت بزرگی است. این موفقیّت را امروز داریم. 🔸 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز مورّخ ۱۳۸۷/۲/۱۴ کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
🌐 ادامه‌ی مطلب پیشین👇👇👇👇 💠 خوب، این مسیر پیشرفت است. مسیرِ پیشرفت، مسیر غربی نیست، مسیر منسوخ و برافتاده‌ی اردوگاه شرقِ قدیم هم نیست. ❌ بحران‌هائی که در غرب اتفاق افتاده است، همه پیش روی ماست، می‌دانیم که این بحران‌ها گریبان‌گیر هر کشوری خواهد شد که از آن مسیر حرکت کند. 💠 پس ما بایستی مسیرِ مشخّصِ ایرانی _اسلامی خودمان را در پیش بگیریم و این را با سرعت حرکت کنیم؛ با سرعت مناسب. 💠 راه حلّی که بر اساس این مقدّمات وجود دارد، این راه حل را شما باید پیدا کنید. شما باید به نتیجه برسید، به این استنتاج برسید، امّا آن‌چه که من می‌توانم به عنوان راهنمائی و راهبرد کلّی به شما عرض کنم، تلاش و مجاهدت جوانانه و پیگیر است. 💠 شما که در دانشگاهید، فعالیّت شما فعالیّت دانشگاهی است؛ باید درس بخوانید، تحقیق کنید، به فکر نظریه‌سازی باشید. ❌ الگو گرفتن بی قید و شرط از نظریه‌پردازهای غربی و شیوه‌ی ترجمه‌گرائی را غلط و خطرناک بدانید. 💠 ما در زمینه‌ی علوم انسانی احتیاج داریم به نظریه‌سازی. بسیاری از حوادث دنیا حتّی در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و غیره، محکومِ نظرات صاحب‌نظران در علوم انسانی است؛ در جامعه‌شناسی، در روان‌شناسی، در فلسفه؛ آن‌ها هستند که شاخص‌ها را مشخّص می‌کنند. 💠 در این زمینه‌ها ما باید نظریه‌پردازی‌های خودمان را داشته باشیم و باید کار کنیم؛ باید تلاش کنیم؛ دانشجو باید تلاش کند. دانشجو و محیط دانشگاه باید نگاه کلان به هدف‌های انقلاب داشته باشد؛ دنبال آن‌ها برود. 🔸 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز مورّخ ۱۳۸۷/۲/۱۴ کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی 🔹 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی که ما یک سال، دو سال گذشته مطرح و تکرار کردیم، می‌پرسند چقدر عمل شد؟ 🔹 درست است، جای سؤال دارد. پژوهشگاه دانشجوئی که پیشنهاد شد، به نظر من پیشنهاد خوبی است. 🔹 خوب است مسئولان وزارت‌های آموزش عالی رسیدگی کنند، بررسی کنند؛ فکر خوبی است. 🔹 بگذاریم دانشجوها در این مقوله‌ی کار دانشگاهی اگر وقت می‌کنند، اگر می‌توانند، در یک مرکزی به نام پژوهشگاه و پژوهشکده، فعّالیت‌هائی را انجام دهند؛ این ایده‌ی قابل توجّهی است و می‌تواند دنبال شود. 🔸 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز مورّخ ۱۳۸۷/۲/۱۴ کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانینقطه‏ی مقابل اعتماد به نفس، خودکم‏بینی است؛ خودکم‏بینی در مقابل فکر یک جناحی از ملّتهای عالم - که امروز غرب مظهر آن است - خودکم‏بینی در مقابل فلسفه‏ی آن‌ها، خودکم‏بینی در مقابل علم آن‌ها، حتّی خودکم‏بینی در مقابل الگوهای توسعه‏ی ملّی که آن‌ها پیشنهاد می‌کنند؛ در حالی که الگوی توسعه‏ی ملّی نسبت به ملّت‌های مختلف، گوناگون است. ✅ ✅ در دوران دفاع مقدّس، اوائل کار، بخصوص بچه‏های سپاه و بسیج واقعاً چیزی نداشتند؛ سلاح لازم را نداشتند؛ عمده‏ی سلاحشان همین کلاشینکف بود؛ یک تفنگ انفرادی. نمی‌شد با این سلاح جنگید؛ لذا به فکر افتادند. خود این به فکر افتادن، باب‌هایی را به روی آن‌ها باز کرد. 🔰 من توصیه‏ام به جوان‌های عزیز این است که شرح حال سرداران شهید را بخوانید. در لابه‏لای حرف‌های این‌ها، حالا یک بخش‌هایی عاطفی و معنوی و این‌هاست - که آن‌ها هم به نوبه‏ی خود منافعی دارد - اما بخش‌هایی هم بخش‌های تجربیِ کارهای این‌هاست که در میدان جنگ چگونه عمل می‌کردند. ❌ من بارها گفته‏ام که در دوران جنگ، ما بایستی "آر.پی.جی هفت" را به صورت قاچاقی با پولِ چند برابر از کشورهای دیگر می‏آوردیم و نهایت سختی را متحمّل می‌شدیم؛ پولِ چند برابر هم می‌دادیم تا یک تعداد سلاح‌های ابتدائیِ این‌طوری را به دست بیاوریم. 🔰 نتیجه‏ی آن تجربه‏ها و اعتماد به نفس این شد که ملّت ایران به جائی برسد که سلاح‌هایی که خودش تولید می‌کند، در منطقه بخشی‏اش درجه‏ی یک و بی نظیر باشد، بخشی هم کم نظیر باشد. این به خاطر همین نیاز بود؛ چون به ما نمی‌فروختند، چون به ما نمی‌دادند. 🔰 ما احساس کردیم که باید به خودمان تکیه کنیم. جوان‌های ما به خودشان تکیه کردند. این تکیه‏ی به خود، استعدادها را جوشاند. این جوشش استعدادها فراورده دارد؛ فراورده‏ها هر یکی چندین دنباله دارد. این در همه جا هست. 👌👌 این اعتماد به نفس، هم در کشفیات هست، هم در علم هست، هم در ساخت و تولید هست، هم در الگوی توسعه هست. 🔸 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های یزد مورّخ ۱۳۸۶/۱۰/۱۳ کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
🌐 ادامه‌ی مطلب دیروز 👇👇👇👇 🔰 من در یکی دو تا دیدار دانشجوئیِ سفرهای سال گذشته در مشهد و سمنان، راجع به مسئله‏ی الگوی توسعه صحبت کردم؛ الگوی توسعه‏ی ایرانی، الگوی توسعه‏ی بومی، که ما برای توسعه‏ی کشور به سراغ نظریّات دانشمندان اروپائی نرویم. 🔰 نمی‌گویم از علم آن‌ها استفاده نکنیم؛ امّا نسخه‏ی آن‌ها مال خودشان. علم آن‌ها را یاد بگیریم؛ امّا نسخه‏ی بیماریِ خودمان را خودمان بنویسیم، تا مورد اعتماد خودمان باشد، تا بتوانیم به آن تکیّه کنیم، اطمینان کنیم. حالا اگر اعتماد به نفس نباشد، می‌گوئیم آقا مگر ما می‌توانیم؟ 🔰 این همه دیگران تجربه کردند، ما حالا چه بالاتر از آن‌ها می‌خواهیم بیاوریم؟ این، نبود اعتماد به نفس است؛ که الان هم متأسّفانه بعضی‏ها می‌گویند! 🔰 بعضی از تحصیل‌کرده‏های ما همین را می‌گویند. ما گفتیم الگوی توسعه‏ی بومی تهیّه کنیم، می‌گویند آقا کدام الگوی توسعه‏ی بومی؛ مگر می‌شود؟! ببینید، این همان رسوبات باقیمانده‏ی از گذشته است؛ نبود اعتماد به نفس است. اگر یک ملّت می‌خواهد پیشرفت کند، نمی‌شود منتظر دیگران باشد. 🔸 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های یزد مورّخ ۱۳۸۶/۱۰/۱۳ کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی 🔰بحثی که امروز من مطرح می‌کنم، بحث لزوم بازشناسی الگوی توسعه و پیشرفت است. ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم. مدل این پیشرفت چیست؟ 🔰این مدل را باید بازشناسی کنیم. در آخرین دیداری که من با دانشجوها داشتم - چند ماه قبل در سمنان - بحث تحوّل را مطرح کردم. گفتم تحوّل، سنّت الهی است در زندگی بشر. با او سینه به سینه نباید شد؛ از او استقبال باید کرد. باید تحوّل را مدیریّت کرد، تا به پیشرفت بینجامد؛ جامعه را پیش ببرد. 🔰این را آن‌جا مطرح کردم. البتّه همان‌جا هم گفتم - الان هم تکرار می‌کنم - دانشگاهیان؛ چه دانشجو، چه استاد و حوزویان؛ چه طلبه، چه استاد، همه باید این خط و رشته‌ی فکری را تعقیب و دنبال کنند. حالا توضیحات بیشتری عرض خواهم کرد تا بتوانیم به نتیجه برسیم. ✅ کارهای بزرگ از ایده‌پردازی آغاز می‌شود. این ایده‌پردازی کاری نیست که در اتاق‌های دربسته و در خلأ انجام بگیرد. باید فکرهای گوناگون، اندیشه‌های گوناگون با آن سر و کار پیدا کنند، تماس پیدا کنند تا آن‌چه که محصول کار هست، یک چیز عملی و منطقی از آب در بیاید. 🔰 پس جان کلام، در این بحثی که امروز من می‌خواهم بکنم، این است که ما باید توسعه و پیشرفت را بازشناسی کنیم، ببینیم برای کشور ما، برای جامعه‌ی ما، مدل پیشرفت چیست؟ 🔸 بیانات امام خامنه‌ای در دیدار دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد مورّخ ۱۳۸۶/۲/۲۵ کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻 @rasaneh_t_t ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺