🌐 ادامهی مطلب قبلی👇👇👇👇
🔻 مسئلهی بعد، مسئلهی حکومت است؛ که باز در این باب هم اسلام نظرات ویژهای دارد. صلاح فردی در امر حکومت در اسلام، یک امر بسیار مهم و اساسی است. هر کسی به هر اندازهای از مدیریت که میخواهد مباشرت کند، بایستی صلاحیت آن را در خودش بهوجود بیاورد یا در خودش ببیند و بپذیرد؛ بدون این، عمل نامشروعی انجام داده.
🔹 عدم علو، عدم اسراف، عدم استئثار، مسئلهی مهمی در امر حکومت است. خداوند دربارهی فرعون میفرماید: «کان عالیا من المسرفین»؛ یعنی گناه فرعون این است: عالی است. بنابراین برای حاکم، علو و استعلاء یک نقطهی منفی است؛ نه خود او حق دارد استعلاء کند، نه اگر اهل استعلاء است، حق دارد قدرت را قبول کند، نه مردم اجازه دارند که او را به عنوان حاکم و امام جامعه بپذیرند.
🔸 استئثار یعنی همه چیز را برای خود خواستن؛ در مقابل ایثار است. ایثار یعنی همه چیز را به نفع دیگران از خود جداکردن، استئثار یعنی همه چیز را به نفع خود از دیگران جداکردن. علو و استعلاء و استئثار جزو نقاط منفی حکومت است.
🔹 امیرالمؤمنین در نهجالبلاغه دربارهی بنیامیه فرمودند: «یأخذون مال اللَّه دولا و عباد اللَّه خولا و دین اللَّه دخلا بینهم». یعنی دلیل بر اینکه اینها برای حکومت صلاحیت ندارند، این است که این خصوصیت را دارند: «یأخدون مال اللَّه دولا»؛ یعنی اموال عمومی دست به دست بین خودشان میگردد، با اینکه مال عامهی مردم است. «و عباد اللَّه خولا»؛ مردم را مثل بردگان خود به حساب میآورند و استخدام میکنند. «و دین اللَّه دخلا بینهم»؛ دین خدا را هم هر جوری که دوست میدارند، دستکاری میکنند.
🔸 بنابراین در حکومت، اسلام نظر دارد. این بایستی در الگوی زندگی ما برای بلندمدت حتماً گنجانده و ملاحظه شود.
🔸 بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست اندیشههای راهبردی مورّخ ۱۳۸۹/۹/۱۰
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
🌐 پایان مطالب قبلی👇👇👇👇
🔻 در خصوص مسئلهی اقتصاد، آقایان بحثهای خوبی کردید. «کی لا یکون دولة بین الأغنیاء منکم» یک معیار مهمی است. مسئلهی عدالت، بسیار مهم است. یکی از ارکان اصلی این الگو باید حتماً مسئلهی عدالت باشد. اصلاً عدالت معیار حق و باطل حکومتهاست. یعنی در اسلام اگر چنانچه شاخص عدالت وجود نداشت، حقانیت و مشروعیت زیر سؤال است.
🔻 مسئلهی دیگر، نگاه غیرمادی به اقتصاد است. بسیاری از این مشکلاتی که در دنیا پیش آمده، به خاطر نگاه مادی به مسئلهی اقتصاد و مسئلهی پول و مسئلهی ثروت است. همهی این چیزهائی که دوستان از انحرافهای غرب و مشکلات فراوان و مسئلهی استثمار و استعمار و اینها ذکر کردند، به خاطر این است که به پول و به ثروت نگاه مادهگرایانه وجود داشته. میتوان این نگاه را تصحیح کرد. اسلام برای ثروت اهمیت قائل است، اعتبار قائل است.
🔻 تولید ثروت در اسلام مطلوب است؛ منتها با نگاه الهی و معنوی. نگاه الهی و معنوی این است که از این ثروت برای فساد، برای ایجاد سلطه، برای اسراف نباید استفاده کرد؛ از این ثروت بایستی برای سود جامعه بهره برد. و بقیهی مسائل فراوانی که وجود دارد.
🔸 بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست اندیشههای راهبردی مورّخ ۱۳۸۹/۹/۱۰
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی
🔹ما گفتیم این آغاز یک راه است؛ یعنی جلسهی امشب ما یک شروع بود؛ این باید ادامه پیدا کند. ممکن است دربارهی همین مسئلهی الگوی اسلامی _ایرانی برای پیشرفت، ده و شاید دهها گردهمائی و نشست لازم باشد. ممکن است دهها حلقهی علمی لازم باشد که در دانشگاههای مختلف تشکیل شود. ممکن است صدها نفر از فرزانگان و نخبگان و دانشمندان ما که ترجیح میدهند کار شخصی بکنند - اهل کار جمعی نیستند - آماده باشند در خانههای خودشان مطالعه کنند؛ از اینها بایستی استفاده شود.
🔹 حلقههای فکری تشکیل شود، دانشگاهها و حوزهها با این مسئله درگیر شوند، تا اینکه بتوانیم انشاءاللّٰه این را به نقطهی مطلوب خودش برسانیم.
🔹 البته گزارشی که آقای دکتر داوودی دادند، گزارش بسیار خوبی بود؛ من هم کموبیش بیاطّلاع نبودم از این مطالبی که ایشان گفتند؛ لیکن با این تفصیل ما اطلاع نداشتیم. اینها بسیار خوب است، با هم هیچ منافاتی ندارد. این کار، کار یک مجموعهی خاص و محدود نیست؛ کاری است که باید همهی ظرفیّت نخبگانی کشور به میدان بیاید.
🔹 همان طور که عرض کردیم، کار کوتاهمدّت و از آن پروژههای زودبازده هم نیست؛ این کار بلندمدّتی است، باید انجام بگیرد، عجلهای هم نداریم. ما پیش خواهیم رفت.
🔹 این چیزی هم نیست که دولتها یا مجالس بتوانند آن را تصویب کنند؛ این همانجور که گفتیم، نسبت به همهی اسناد مهمِ سازندهی فعال در کشور، جایگاه بالادستی دارد؛ باید خیلی مراحل را طی کند و به یک قوام لازم برسد.
این فکرها باید کاملاً ورز بخورد تا اینکه بتواند به یک نقطهی اساسی برسد.
🔸 بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست اندیشههای راهبردی
مورّخ ۱۳۸۹/۹/۱۰
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
🌐 ادامه مطلب دیروز👇👇👇👇
💠 یک مرکزی هم برای این کار لازم است که این مسئله را دنبال کند؛ این مرکز را انشاءاللّٰه تشکیل خواهیم داد. باید جائی باشد که این حرکت را در انحصار نگیرد.
🔹 ما از آن مرکز توقع نخواهیم کرد که این کار را او انجام دهد؛ بلکه توقع خواهیم کرد که او این حرکت عظیم نخبگانی در کشور را زیر نظر بگیرد، از آنها خبر بگیرد، به آنها کمک کند، پشتیبانیهای گوناگون بکند؛ جوری باشد که این حرکت متوقف نشود.
🔹البته عرض کردیم؛ لازم است یک کانون مرکزی و ستادی به وجود بیاید و انشاءاللّٰه به وجود خواهد آمد.
🔹 بنابراین امشب کار ما با شما تمام نمیشود. یعنی این مسئله، مسئلهای نیست که توی این جلسه شروع شده باشد و توی این جلسه تمام شود؛ این انشاءاللّٰه ادامه پیدا خواهد کرد.
🔹 البتّه جمعهای گوناگونی خواهند بود؛ یعنی افراد فراوانی هستند، شخصیّتهای مختلفی هستند. همان طور که آقای دکتر واعظزاده سفارش کردند، من هم درخواست میکنم آقایانی که نظراتی دارند و میخواستند نظرات خود را بیان کنند، این نظرات را بدهند.
🔹مطالبی هم که اینجا گفته شد، بعضی از آنها مطالبی است که انسان باید رویش فکر کند؛ یعنی بایستی حلقههای فکری تشکیل شود، روی اینها بحث شود، حلاجی شود، دفاع شود، اشکال بشود، اِنْقَلَّت و قُلَّت طلبگی انجام بگیرد تا انشاءاللّٰه به یک نتائجی برسیم.
🔸 بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست اندیشههای راهبردی
مورّخ ۱۳۸۹/۹/۱۰
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی
🔰دربارهی اینکه الگو معنایش چیست؟ ایرانی به چه لحاظ، اسلامی به چه لحاظ، و پیشرفت در چه جهات؟
بحثهای خوبی انجام گرفت.
🔰 آنچه که من میخواهم اضافه کنم، این است که اولاً کلمهی «پیشرفت» را ما با دقّت انتخاب کردیم؛ تعمّداً نخواستیم کلمهی «توسعه» را به کار ببریم. علّت این است که کلمهی توسعه، یک بار ارزشی و معنائی دارد؛ التزاماتی با خودش همراه دارد که احیاناً ما با آن التزامات همراه نیستیم، موافق نیستیم. ما نمیخواهیم یک اصطلاح جاافتادهی متعارف جهانی را که معنای خاصّی را از آن میفهمند، بیاوریم داخل مجموعهی کار خودمان بکنیم.
🔰 ما مفهومی را که مورد نظر خودمان است، مطرح و عرضه میکنیم؛ این مفهوم عبارت است از «پیشرفت». معادل معنای فارسی پیشرفت را میدانیم؛ میدانیم مراد از پیشرفت چیست؟
تعریف هم خواهیم کرد که منظور ما از این پیشرفتی که در فارسی معنایش روشن است، چیست؟
پیشرفت در چه ساحتهائی است؟
به چه سمتی است؟
ما این وام نگرفتن مفاهیم را در موارد دیگری هم در انقلاب داشتهایم.
🔸 بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست اندیشههای راهبردی مورّخ ۱۳۸۹/۹/۱۰
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی
🔷 طرّاحی و تدوین الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، به نظر من در هیچ جائی جز دولت وجود ندارد. هر چه انسان فکر میکند که کجا این کار را میشود انجام داد، به نظر میرسد تنها جائی که میتواند این را انجام بدهد، همین دستگاههای دولتی است.
🔷 واقعاً از افراد متفکّر هم استفاده بشود و بنشینند الگوی پیشرفت را طرّاحی کنند. چون این دهه، دههی پیشرفت و عدالت است. ما پیشرفت را با عدالت با هم آوردیم؛ یعنی درست نقطهی مقابل آن چیزی که در دنیای مادیِ امروز مطرح است.
🔴 آنها میگویند ما اگر بخواهیم در پیشرفت، رعایت این مسائل عدالتی را بکنیم، آن پیشرفت به دست نخواهد آمد، بنابراین عدالت را میگذاریم بعد از آنکه پیشرفت را حاصل کردیم. آن وقت با راههای جبرانی مثل همین بیمهها و کمکها، تا آن حدّی که بشود - که غالباً هم نمیشود - جبران میکنیم.
🔷 ما میگوئیم نه، پیشرفتِ همراه با عدالت. در ذات این پیشرفت، عدالت بایستی ملحوظ شده باشد. خوب، این الگو لازم دارد؛ بنشینید الگویش را ترسیم کنید.
🔷 این، نگاه کلانی خواهد بود به آیندهی کشور. و شما چهار سال فرصت دارید؛ این چهار سال میتواند یک پایهگذاری باشد که هر کسی هم بعد از شما آمد، این پایهگذاری شما راهنمای او باشد.
🔸 بیانات امام خامنهای در دیدار اعضای هیئت دولت مورّخ ۱۳۸۸/۶/۱۶
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#تبیین و #تحلیل
سخنرانی امروز آقا، مثل سخنرانی ایشان در مبعث گذشته مبتنی بر نقشهی #منظومه_معرفتی و #منظومه_ارزشی و #تبیین_راهبردها بود.
۱. منظومهی معرفتی: تبیین نقشهی جامع بعثت و اهداف آن و انطباق انقلاب اسلامی بر نقشهی بعثت
۲. منظومهی ارزشی: تبیین سه عنصر ارزشی به نام #بصیرت و #صبر و استقامت و #امید
تمام خیرات و پیشرفتها در مرحلهی عینیت خارجی (متن جامعه) سوار بر این سه عنصر است.
راهبردها: تبیین نقش #تواصی و روایتِ #انقلابی، از جنس روایت #آوینی، بهعنوان راهبرد اساسی در راستای تحقق ارزشهای مبتنی بر منظومهی معرفتی.
🔹باید به #تواصی به بصیرت و صبر و استقامت به عنوان یک #راهبرد اساسی نگاه کرد. تواصی بدون #تبیینِ صحیح و کامل، تواصی نیست.
#تواصی_یعنی_تبیینِ_درست
#تواصی
#تبیین
#راهبرد
[واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری]
@t_manzome_f_r
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی
🔰در مسئلهی اول _یعنی تبیین نمای کلّی پیشرفت_ من چند نکته را میگویم که مجموع این نکات، این نمای کلّی را به ما نشان خواهد داد.
🔰نکتهی اول این است که ما وقتی میگوئیم پیشرفت، نباید توسعهی به مفهوم رائج غربی تداعی بشود. امروز توسعه، در اصطلاحات سیاسی و جهانی و بین المللی حرف رائجی است. ممکن است پیشرفتی که ما میگوئیم، با آن چه که امروز از مفهوم توسعه در دنیا فهمیده میشود، وجوه مشترکی داشته باشد _که حتماً دارد_ اما در نظام واژگانی ما، کلمهی پیشرفت معنای خاص خودش را داشته باشد که با توسعه در نظام واژگانی امروز غرب، نبایستی اشتباه بشود. آن چه ما دنبالش هستیم، لزوماً توسعهی غربی _با همان مختصّات و با همان شاخصها_ نیست.
🔰غربیها یک تاکتیک زیرکانهی تبلیغاتی را در طول سالهای متمادی اجرا کردند و آن این است که کشورهای جهان را تقسیم کردند به توسعهیافته، در حال توسعه و توسعهنیافته. خب، در وهلهی اول انسان خیال میکند توسعهیافته یعنی آن کشوری که از فناوری و دانش پیشرفتهای برخوردار است، توسعهنیافته و در حال توسعه هم به همین نسبت؛ در حالی که قضیه این نیست. عنوان توسعهیافته _و آن دو عنوان دیگری که پشت سرش میآید، یعنی در حال توسعه و توسعهنیافته_ یک بارِ ارزشی و یک جنبهی ارزشگذاری همراه خودش دارد.
🔰در حقیقت وقتی میگویند کشور توسعه یافته، یعنی کشور غربی! با همهی خصوصیّاتش: فرهنگش، آدابش، رفتارش و جهتگیری سیاسیاش؛ این توسعهیافته است. در حال توسعه یعنی کشوری که در حال غربی شدن است؛ توسعهنیافته یعنی کشوری که غربی نشده و در حال غربی شدن هم نیست. این جوری میخواهند معنا کنند. در واقع در فرهنگ امروز غربی، تشویق کشورها به توسعه، تشویق کشورها به غربی شدن است! این را باید توجه داشته باشید. بله، در مجموعهی رفتار و کارها و شکل و قوارهی کشورهای توسعهیافتهی غربی، نکات مثبتی وجود دارد _که من ممکن است بعضیاش را هم اشاره کنم_ که اگر بناست ما اینها را یاد هم بگیریم، یاد میگیریم؛ اگر بناست شاگردی هم کنیم، شاگردی میکنیم؛ اما از نظر ما، مجموعهای از چیزهای ضد ارزش هم در آن وجود دارد. لذا ما مجموعهی غربی شدن، یا توسعهیافتهی به اصطلاحِ غربی را مطلقاً قبول نمیکنیم. پیشرفتی که ما میخواهیم چیز دیگری است.
🔸 بیانات امام خامنهای در دیدار استادان و دانشجویان کردستان مورّخ ۱۳۸۸/۲/۲۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
🌐 ادامهی مطلب دیروز👇👇👇👇
🔰 مطلب دوّم این است که پیشرفت برای همهی کشورها و همهی جوامع عالم، یک الگوی واحد ندارد.
پیشرفت یک معنای مطلق ندارد؛ شرائط گوناگون _شرائط تاریخی، شرائط جغرافیائی، شرائط جغرافیای سیاسی، شرائط طبیعی، شرائط انسانی و شرائط زمانی و مکانی_ در ایجاد مدلهای پیشرفت، اثر میگذارد. ممکن است یک مدل پیشرفت برای فلان کشور یک مدل مطلوب باشد؛ عیناً همان مدل برای یک کشور دیگر نامطلوب باشد.
🔰 بنابراین یک مدل واحدی برای پیشرفت وجود ندارد که ما آن را پیدا کنیم، سراغ آن برویم و همهی اجزاء آن الگو را در خودمان ایجاد کنیم و در کشورمان پیاده کنیم؛ چنین چیزی نیست.
🔰 پیشرفت در کشور ما _با شرائط تاریخی ما، با شرائط جغرافیائی ما، با اوضاع سرزمینی ما، با وضع ملت ما، با آداب ما، با فرهنگ ما و با میراث ما_ الگوی ویژهی خود را دارد؛ باید جستجو کنیم و آن الگو را پیدا کنیم.
🔰 آن الگو ما را به پیشرفت خواهد رساند؛ نسخههای دیگر به درد ما نمیخورد؛ چه نسخهی پیشرفت آمریکائی، چه نسخهی پیشرفت اروپائی از نوع اروپای غربی، چه نسخهی پیشرفت اروپائی از نوع اروپای شمالی کشورهای اسکاندیناوی، که آنها یک نوع _دیگری هستند_ هیچ کدام از اینها، برای پیشرفت کشور ما نمیتواند مدل مطلوب باشد.
💠 ما باید دنبال مدل بومی خودمان بگردیم. هنر ما این خواهد بود که بتوانیم مدل بومی پیشرفت را متناسب با شرائط خودمان پیدا کنیم. من این بحث را در محیط دانشگاه دارم میکنم؛ معنایش این است که این تحقیق و این پیگیری و این تفحص را شما دانشجو، شما استاد و شما عنصر دانشگاهی، با جدّیت باید انجام بدهید؛ و انشاءاللّٰه خواهید توانست.
🔸 بیانات امام خامنهای در دیدار استادان و دانشجویان کردستان مورّخ ۱۳۸۸/۲/۲۶
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
🌐 ادامهی مطلب دیروز👇👇👇👇
🔰 نکتهی بعدی هم نکتهی مهمّی است: مبانی معرفتی در نوع پیشرفت مطلوب یا نامطلوب تأثیر دارد. هر جامعه و هر ملّتی، مبانی معرفتی، مبانی فلسفی و مبانی اخلاقیای دارد که آن مبانی تعیین کننده است و به ما میگوید چه نوع پیشرفتی مطلوب است، چه نوع پیشرفتی نامطلوب است.
❌ آن کسی که ناشیانه و نابخردانه، یک روزی شعار داد و فریاد کشید که باید برویم سرتاپا فرنگی بشویم و اروپائی بشویم، او توجّه نکرد که اروپا یک سابقه و فرهنگ و مبانی معرفتیای دارد که پیشرفت اروپا، بر اساس آن مبانی معرفتی است؛ ممکن است آن مبانی بعضاً مورد قبول ما نباشد و آنها را تخطئه کنیم و غلط بدانیم.
💠 ما مبانی معرفتی و اخلاقی خودمان را داریم.
🔰 اروپا در دوران قرون وسطی، سابقهی تاریخی مبارزات کلیسا با دانش را دارد؛ انگیزههای عکسالعملی و واکنشی رنسانس علمیِ اروپا در مقابل آن گذشته را نباید از نظر دور داشت.
🔰تأثیر مبانی معرفتی و مبانی فلسفی و مبانی اخلاقی بر نوع پیشرفتی که او میخواهد انتخاب کند، یک تأثیر فوق العاده است. مبانی معرفتی ما به ما میگوید این پیشرفت مشروع است یا نامشروع؛ مطلوب است یا نامطلوب؛ عادلانه است یا غیرعادلانه.
💠 مطلب بعدی این است که ما اگر نقاط افتراق پیشرفت با منطق اسلامی را با توسعهی غربی میشماریم، نباید از نقاط اشتراک غفلت کنیم؛ یک نقاط اشتراکی هم وجود دارد که اینها در توسعهی کشورهای توسعه یافتهی غربی کاملاً وجود داشته؛ #روح_خطرپذیری _که انصافاً جزو خلقیّات و خصال خوب اروپائیهاست_ #روح_ابتکار، #اقدام_و_انضباط، چیزهای بسیار لازمی است؛ در هر جامعههای که اینها نباشد، پیشرفت حاصل نخواهد شد. اینها هم لازم است.
🔰 ما اگر باید اینها را یاد بگیریم، یاد هم میگیریم؛ اگر هم در منابع خودمان باشد، باید آنها را فرا بگیریم و عمل کنیم.
🔸 بیانات امام خامنهای در دیدار استادان و دانشجویان کردستان مورّخ ۱۳۸۸/۲/۲۶
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
🌐 ادامهی مطلب دیروز👇👇👇👇
💠 اینها یک مختصّاتی از جملهی مختصّات پیشرفت مورد نظر ما بود که عرض کردیم. همانطور که گفتم با این حرفها تمام نمیشود: باید دقّت کرد، باید تعقیب کرد، باید تحقیق کرد.
💠 صاحبان فکر در دانشگاهها بنشینند و روی این مسائل مطالعه کنند؛ تبیین علمی بشود؛ مدلسازی علمی بشود تا بتوانیم این را به برنامه تبدیل کنیم و بیندازیم در میدان اجرا تا در پایان ده سال، ملّت احساس کنند که پیشرفت حقیقی پیدا کردند.
💠 یکی از الزامات ما این است: هر الگوی پیشرفتی بایستی تضمین کنندهی استقلال کشور باشد؛ این باید بعنوان یک شاخص به حساب بیاید.
❌ هر الگوئی از الگوهای طراحی شوندهی برای پیشرفت که کشور را وابسته کند، ذلیل کند و دنبالهرو کشورهای مقتدر و دارای قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی بکند، مردود است.
💠 یعنی استقلال، یکی از الزامات حتمیِ مدل پیشرفت در دههی پیشرفت و توسعه است.
❌ پیشرفت ظاهری - با وابسته شدن در سیاست و اقتصاد و غیره - پیشرفت محسوب نمیشود.
❌ امروز هستند کشورهائی - بخصوص در آسیا - که از لحاظ فنّاوری، از لحاظ دانش، از لحاظ مصنوعات، پیشرفتهای ظاهری دارند؛ خیلی از جاهای دنیا را هم تصرّف کردهاند؛ اما وابستهاند، وابستهاند.
⁉️⁉️ ملّت و به تبع آنها دولت، از خودشان هیچ نقشی ندارند: نه در سیاستهای جهانی، نه در سیاستهای اقتصادی عالم و نه در طرّاحیهای مهمّی که در عرصهی بین المللی مورد توجّه است. دنبالهرو اند؛ غالباً هم دنبالهرو آمریکا. این پیشرفت نیست و ارزشی ندارد.
🔸 بیانات امام خامنهای در دیدار استادان و دانشجویان کردستان مورّخ ۱۳۸۸/۲/۲۶
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی
📚 اینک سیاستهای کلّی برنامه پنجم که باید مبنای تهیّه و تدوین قانون برنامهی پنجساله پنجم توسعهی جمهوری اسلامی ایران باشد، ابلاغ میگردد.
📚 انتظار میرود این سیاستها که با رویکرد مبنایی پیشرفت و عدالت تنظیم شده، بتواند در جای جای کلیّه فعالیّتهای کشور چه در بُعد تقنین و چه در بُعد اجرا ظاهر گردد.
🔰 بیگمان اهتمام و دقّتنظر جنابعالی و هیئت محترم دولت و مجلس محترم شورای اسلامی و سایر دستگاههای رئیسی نظام می تواند دراینباره نقش تعیین کننده ایفا کند.
🔰 انتظار دارم در دورهی پنجساله آینده اقدامات اساسی برای تدوین الگوی توسعه ایرانی _اسلامی که رشد و بالندگی انسانها بر مدار حق و عدالت و دستیابی به جامعهای متّکی بر ارزشهای اسلامی و انقلابی و تحقّق شاخصهای عدالت اجتماعی و اقتصادی در گرو آناست، توسّط قوای سهگانهی کشور صورت گیرد.
🔸 ابلاغ سیاستهای کلّی برنامهی پنجم توسعه مورّخ ۱۳۸۷/۱۰/۲۱
#الگوی_پیشرفت_اسلامی_ایرانی
کانال رسانه تشکیلات تبیین🔻
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺