🔆امام صادق علیه السلام:
🔰إنَّمَا يَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ مَنْ كَانَتْ فِيهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ عَامِلٌ بِمَا يَأْمُرُ بِهِ تَارِكٌ لِمَا يَنْهَى عَنْهُ عَادِلٌ فِيمَا يَأْمُرُ عَادِلٌ فِيمَا يَنْهَى رَفِيقٌ فِيمَا يَأْمُرُ رَفِيقٌ فِيمَا يَنْهَى
💠كسى مىتواند امر به معروف و نهى از منكر كند كه داراى سه صفت باشد:
1- به آنچه امر مىكند عمل كند و از آنچه نهى مىكند اجتناب نمايد.
2- در امر كردن و نهى نمودن ميانه روى را پيشه خود كند.
3- از روى دلسوزى و مهربانى و با مدارا امر و نهى كند.
📚وسایل الشیعه ج 16، ص 150، ح 21210
#حدیث
#اخلاق
🆔 @rasanewsagency
◾️یکی از شرایط مهم تبلیغ هماهنگی بین قول و عمل میباشد
📝بخشی از پیام حضرت آیتالله سبحانی به کنفرانس تبلیغ در مشهد:
◽️عدم مطالبه اجرت برای تبلیغ از مخاطبان.
◽️تواضع وی در برابر مخاطبین.
◽️مبلغ در تبیین دین خدا نباید اهل ملاحظه صاحبان منصب و مال باشد.
◽️تبلیغ باید بصیرت زا باشد و افراد جامعه را در برابر شبهات فکری و سیاسی و روشهای فریب کارانه دشمنان بیمه کند.
◽️نباید محراب و منبر جای تبلیغ جناح های سیاسی و تریبون احزاب و گروهها باشد.
◽️مبلغ باید به رفع نیازهای مادی و معنوی منطقه تبلیغ اهتمام بورزد به حل اختلافات و نزاعها همت بگمارد.
◽️تبلیغ باید متوازن و متناسب باشد همچنین معطوف به نیازهای فعلی جامعه باشد.
#خبر
#مراجع_تقلید
🆔 @rasanewsagency
◾️جهش تولید در راستای تمدن اسلامی
حجتالاسلام عسکری سلیمانی امیری، مدرس حوزه و دانشگاه:
▫️ فضای برنامههای تلوزیونی بسوی مصرفگرایی است که این با تمدن سازگاری ندارد، جهش تولید یعنی عبور از تنبلی تولید و تنپروری که با فروش نفت ایجاد شده است، از اشرافیتی که در جامعه بوجود آمده است باید عبور کنیم.
▫️وظیفه حوزه علمیه در تحقق جهش تولید در سطح اول گفتمان سازی است و در سطح دوم راهکارهای مستشاری است، یعنی طلبههایی که آموزش دیدند باید کنار هنرمندان به عنوان مستشار حضور داشته باشند و از کنار هم بودن آنها خروجی بدست میآید که به سمت مطلوب اسلامی حرکت میکند.
#مصاحبه
#جامعه
🆔 @rasanewsagency
◾️اهمیت مدیریت رفتار در فضای مجازی
دکتر سید علی نقی ایازی، جامعهشناس دین:
▫️در فضای حقیقی به دلیل محدودیت در جامعه هدف بُعد آن به مراتب کمتر است اما اهمیت زیست در فضایمجازی به دلیل گستره مخاطب و پیگیری لحظهای اخبار از اهمیت بیشتری برخوردار است.
▫️در فضایمجازی ما تقوای در گفتار، تقوای در نوشتار را باید بیشتر رعایت کنیم، مدیریت رفتار در فضای مجازی به مراتب سختتر از فضای حقیقی است چرا که در فضای مجازی، نوع تصاویری که گذاشته میشود و قابلیت تکنولوژی، کار را به مراتب دشوارتر میکند.
#مصاحبه
#رسانه
🆔 @rasanewsagency