eitaa logo
راسخ
262 دنبال‌کننده
95 عکس
8 ویدیو
3 فایل
راهبردهای اسلامی #سیاست_خارجی لیظهره علی الدین کله نه فقط قله‌ای بدون مسیر انگاشته شده، که نقشه راهی دارد در همین کتاب مبین
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 جلسه پنجم دوره مقدماتی تربیت استراتژیست های جوان 📄موضوع: استراتژی آمریکا در نظم در حال تغییر جهانی 🔰محورهای جلسه: 1⃣ مولفه های افول قدرت آمریکا 2⃣ ورود آمریکا به دوره رقابت قدرت های بزرگ 3⃣ دلالت های رویکرد جدید آمریکا در قبال ایران 👤استاد: دکتر محمدی رمضانی 🕙 زمان: سه شنبه ۱۱ بهمن ماه از ساعت ۱۸:۲۰ 🏠 مکان: سازمان دارالقرآن کریم، واقع در خیابان رشت (ضلع شمالی دانشگاه امیرکبیر) ♦️ لینک شرکت مجازی در جلسه در اختیار کسانی که در دوره ثبت نام کرده اند قرار خواهد گرفت. 👨‍👧‍👦خانواده مرکز راهبری برهان https://eitaa.com/joinchat/2819424319C5600cf07d3 👨‍👧‍👦خانواده گروه سیاست خارجی مرکز راهبری برهان https://eitaa.com/joinchat/2533032055Cc4fd6f813
هدایت شده از تبیان تا تبیین
22.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽تیزر معرفی دوره تبیان تا تبیین طرح ملی تربیت طلبه قرآنی 🔹طلبه ای که قرآنی نباشد، طلبه نیست 🔸اهمیت و ضرورت فهم قرآن در جنگ تبلیغاتی و جنگ نرم 🔹نگاه ویژه امام خمینی و رهبر انقلاب به قرآن در دوران مسئولیت 🎁مهلت ثبت نام، تمدید شد. ⚠️فرصت تکمیل ظرفیت «فقط تا ۱۰ بهمن» 📎 ثبت نام 📎 اطلاعات بیشتر در وبگاه سازمان دارالقرآن الکریم با ما در اطلاع رسانی این دوره همراه باشید. 🆔 @tebyan_ta_tabyin
هدایت شده از تبیان تا تبیین
11.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 جلوه متحرک (موشن گرافی) معرفی دوره تبیان تا تبیین طرح ملی تربیت طلبه قرآنی (ویژه برادران) 🔸وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ 🔹قرآن کتاب تبیان و مهم‌ترین منبع جهاد تبیین است. 🔸تمسک علمی و عملی امامین انقلاب به قرآن کریم در گذر از بحران ها ⚠️روز پایانی ثبت نام⚠️ 📆«۱۰ بهمن ۱۴۰۱» 🔻 ثبت نام 🔻 اطلاعات بیشتر 🔆 با ما در اطلاع رسانی این دوره همراه باشید. 🆔 @tebyan_ta_tabyin
🔸 گروه تعلیم و تربیت مرکز راهبری برهان با حمایت سازمان دارالقرآن الکریم و همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار می کند: 🔰 دوره آرمان معلم 🎯 ویژه دانشجو معلمان، معلمان و مربیان کانون های تربیتی 🕋 در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی و آفلاین ⭕ توضیحات: ✅ بررسی ایده ی محوری قرآن برای تربیت ✅ ماموریت محوری در هویت سازی قرآنی ✅ بررسی تفاوت نگاه قرآن به تربیت با نگرش های سنتی تربیت اسلامی و رویکردهای غربی 🚦 محور روایت ها: 🔹 روایت خلقت حضرت آدم ع به عنوان نقطه شروع تقابل جبهه حق و باطل 🔹 روایت قوم یهود و حضرت موسی ع به عنوان اولین قوم برگزیده 🔹 روایت هایی از حوادث صدر اسلام و جنگ های پیامبر ص به عنوان امت نهایی 👤 با ارائه حجت الاسلام اعلایی 🌐 ثبت نام و شرکت در دوره 👇👇👇 https://lms.telavat.ir/addon/anbia.aspx ---------------------------------- 💠 کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم ✅ @telaavat
چند تفاوت سیاستگذاری اسلامی4: وقتی می‌خواهیم مسئله‌ای را حل کنیم، معمولاً همان راه‌های دیگران به ذهنمان می‌رسد. خلاقیت‌هایی می زنیم و محاسباتی را توضیح می‌دهیم. با این فرق که ما همان خلاقیت و محاسبات را برای جمهوری اسلامی انجام می‌دهیم، دیگران برای کشور و مسائل خودشان. 🤦‍♂️تهش این است که هر کسی چیزی که به ذهنش رسیده را نظمی می‌دهد و آخرش می‌گوید حرف اسلام هم همین بود. در حالت بدتر، حرف را از غربی‌ها گرفته، در حالت بهتر خودش به آن فکر کرده و خلاقیت زده است. ولی آخرش اسلام باعث تغییر «نسخه و راه‌حل» (نه تغییر هدف) برای او نمی‌شود. اما واقعاً اسلام روی زمین هیچ تفاوتی ندارد؟ 1️⃣اسلام متفاوت است. مخصوصاً در سیاست های جنگ و قتال، اوج تفاوتش با منطق ظاهری است. یاری‌های الهی آنجا ظاهر است و کارساز: وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ وَ قالَ لا غالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَ إِنِّي جارٌ لَكُمْ فَلَمَّا تَراءَتِ الْفِئَتانِ نَكَصَ عَلى‏ عَقِبَيْهِ وَ قالَ إِنِّي بَري‏ءٌ مِنْكُمْ إِنِّي أَرى‏ ما لا تَرَوْنَ إِنِّي أَخافُ اللَّهَ وَ اللَّهُ شَديدُ الْعِقابِ (48انفال): تا قبل از جنگ شیطان جای جولان دارد، ولی وقت جنگ دیگر شیطان هم فهمیده که خدا در یاری رساندنش شوخی ندارد. (کلاً یاری‌های مذکوردرسوره انفال). ◀️مثلاً مسئلة تسلیحات، اوج فاصله‌گیریِ سیاستگذاری غیب باور از غیر آن است، چون خداوند تصمیم گرفته رفتار غیب را در این مسئله تندتر از بسیاری مسائل دیگر تنظیم نماید و هرگونه تکیه به طریق را در سیاستگذاری، کنار بزند درحالی که اصلِ خودِ تسلیحات را کنار نمی‌زند و مؤمن، به دستور خدا گسترشش می‌دهد؛ که بررسی شد. ✅اسلام واقعاً معجزه است. حکم هایش معجزه است، یعنی دست روی نقاط خاصی گذاشته که به ذهن دیگران نرسیده و متناسب با «شناخت کاملش از جهان» روی همان «نقاط اهرمی» حکم داده است. این حکم‌ها را که عصیان کنیم، با هزاران مسئله روبرو می‌شویم که حل کردنش عقل جنّ می خواهد و علمِ عالَم و عمر نوح(ع). ◀️مثلاً قرآن می‌گوید در سیاست خارجی‌ات فلان جور با موحدین عالَم حرف بزن. این حرف زدن در عمق جانشان می‌نشیند ولو نشان ندهند؛ و هر مقدار که قرار است جذب بشوند را جذب می‌کند. هویت ابراهیمی را طرح می کند و به شدت تفصیل می دهد و تاکید می کند. این را که اجرا کنیم تازه زمین بازی، شکل درستِ خودش را می گیرد. 2️⃣ اسلام قرار بوده راه زندگی را به ما نشان بدهد. معما که نمی خواسته طرح کند پس قاعدتاً حل مسئله طبق اسلام باید راحت تر از حل مسئله با دانش غیر وحیانی باشد. مشکل این است که نمی خواهیم به چیزی که اسلام دستور می دهد عمل کنیم. ◀️مثلاً این همه بر سرِ راهبرد سیاست خارجی در نظم جهانی سخن می‌گوییم. اسلام اصرار دارد که «هدف» این راهبرد «به هم ریختن نظم ظالمانه موجود» است بدون هیچ شائبه و تسامحی. همه کشورها در طراحی راهبردی‌شان به دنبال جایگاه و موازنه ای در نظم موجود می گردند، اما کشور اسلامی پاسخ به این سوال را در نظمی متفاوت می دهد. نظمی که «رژیم حقوقی اسلام» در آن اجرا می شود و کسی کدخدا نیست. این هدف، مسیرش چیست؟ نقشه‌راه قرآنی توضیح داده؛ مگر بخواهیم عصیان کنیم. نقشه‌راهِ قرآنی یعنی یک چیز واقعی، که باید به آن رجوع کرد و همین طوری خودبه‌خود از معارف کلیِ دین معلوم نیست. کارهای دیوانه‌وار -از نظر عقل و مصلحت و... غیر الهی- هم در بعضی جاها ندارد و در بعضی جاها دارد؛ در هر کدام باید رجوع کرد. خدا راهِ رسیدن به آن نقطة هدف را واضح نشان داده. 🔂حال وقتی خود را با آن تطبیق دادیم، دیگر در خود نقشه‌راه صلح و کوتاه‌آمدن و سازش از سر خستگی نداریم. وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (139). ذره‌ای کوتاه نمی آید. به قدر سر سوزنی عقب نمیکشد مگر جامعه‌ی خودی بخواهد عصیان کند و عواقبش را هم ببیند. 3️⃣اسلام جوّگیر نیست. مجموعه‌ای از احساسات و شعارهای کلیشه‌ای نیست که «فقط» به درد کف راهپیمایی‌ها بخورد. این هم هست، ولی حرف واقعی است. ◀️مثلاً می‌گوید تکلیفِ حمایت از مستضعفین عالَم بر اساس «موضع آنان نسبت به هجرت» تعیین می‌شود. اگر شعار می‌دهد که وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصيراً (75نساء)
در کنارش این را هم می گوید که: إِنَّ الَّذينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ ظالِمي‏ أَنْفُسِهِمْ قالُوا فيمَ كُنْتُمْ قالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفينَ فِي الْأَرْضِ قالُوا أَ لَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ واسِعَةً فَتُهاجِرُوا فيها فَأُولئِكَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ ساءَتْ مَصيراً (97)إِلاَّ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ لا يَسْتَطيعُونَ حيلَةً وَ لا يَهْتَدُونَ سَبيلاً (98)فَأُولئِكَ عَسَى اللَّهُ أَنْ يَعْفُوَ عَنْهُمْ وَ كانَ اللَّهُ عَفُوًّا غَفُوراً (99)وَ مَنْ يُهاجِرْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُراغَماً كَثيراً وَ سَعَةً وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً (100نساء) ◀️یا مثلاً وقتی با امریکا درگیر می شود، حواسش هست که یک وقت همپیمانان از فرصت استفاده نکنند و کشور اسلامی را غافلگیر نکنند. با هر پیمان شکنی برخورد پشیمان کننده و «عبرت آموز» برای دیگران می کند: فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ (57انفال) 4️⃣اسلام به معنای واقعی واقع‌گراست. پس وقتی روی یاری الهی می‌بندد و دستوری می‌دهد، «واقعیت همین است». ◀️مثلاً اسلام دیدِ کاملاً واقع‌گرایانه به سیاست‌گذاران جهان نسبت به انقلاب اسلامی دارد. ما يَوَدُّ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِكينَ أَنْ يُنَزَّلَ عَلَيْكُمْ مِنْ خَيْرٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ اللَّهُ يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظيمِ (105). هیچ کدام‌شان نمی‌خواهند هیچ خیری به ما برسد. چون هر کسی که حاکم باشد و به هرحال کشورش جایی در نظم موجود پیدا کرده باشد از برهم ریختن نظم گریزان خواهد بود. ◀️یا مثلاً وقتی حاج قاسم را زدند، این در منطق هر کسی که بخواهد واقعی ببیند جنگ است. زدن نیروی نظامی است به صورت رسمی. اینجا خدا وعده داده حرکت کن و برخورد کن و در «نگاه واقع‌بینانه» اگرنه کلاهت پسِ معرکه خواهد بود. می ماند سوال آخر؛ و این که چنین نقشه‌راهِ واضحی کو؟ مسیر کدام است؟ 👨‍👧‍👦 به گروه سیاست خارجی مرکز راهبری برهان بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2533032055Cc4fd6f813d