eitaa logo
عکس نگاشت (رسم بهشت)
151 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
155 ویدیو
15 فایل
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 💡 استفاده از عکس نوشته ها 🌷بدون لینک یا 🌻با لینک کانال و نام خودتان 👌مجاز است 💡 #حلال 🌹برای رضای خدا #وقف است قربه الی الله 🌹 ادمین 👇 @ange_1991 تبلیغ و تبادل نمی کنیم ❌ به احترام شما مهمانان عزیز
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨سردار روحیات اخلاقی خاصی داشت. به اعضای تیم حفاظتشان اهمیت خاصی می‌داد، رابطه‌اش با محافظ‌ها و اعضاء تیم حفاظتی اش واقعا رابطه پدر و فرزند بود. ✨کجا کسی دیده که فرمانده‌ای با محافظانش بر سر یک سفره بنشیند و برایشان لقمه بگیرد؟ ✨یکی از دوستان مدافع حرم تعریف می‌کرد که در سوریه شهید «زمانی نیا» را دیدم و گفتم: «می‌توانم حاج قاسم را ببینم و یک عکس یادگاری با ایشان بگیرم؟» شهید زمانی گفت: « بیا و از دست ایشان لقمه بگیر که برکت است.» این دوستمان می‌گفت صبحانه‌ای که لقمه از دست حاج قاسم گرفتم را هیچ وقت فراموش نمی کنم. #مرد_ميدان #حاج_قاسم #سردار_دلها https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺👈 امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) را از زبان پیامبر (ص) و در خطبه غدیر بشناسید ... 🔆هر کس باید به فکر خود باشد و راهی برای ارتباط با حضرت حجت (عج) و فَرَج شخصی خود پیدا کند، خواه ظهور و فرج آن حضرت (عج) دور باشد، یا نزدیک! 1⃣4⃣ #امام_زمان_در_خطبه_غدیر #امام_زمان #پیامبر_اکرم(ص) https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۲۷ نهج البلاغه بخش دوم.mp3
6.29M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 / قسمت دوم 🔺بیماری، درد و درمان در نهج البلاغه 2⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح 2⃣ 🔹 بیماری، درد و درمان در نهج البلاغه 🔰 بخش دیگری از مبحث بیماری ذیل حکمت ۲۷ مربوط به سرایت بیماری است. ⁉️ آیا بیماری از کسی به کسی سرایت می کند یا نه؟ 🔻در نهج البلاغه شریف در حکمت ۴۰۰ امیرالمؤمنین (علیه السلام) مطلبی را فرموده اند که بعضی از عزیزان تصور کردند که منظور حضرت این است که اصلا بیماری مُسری نداریم. آن عبارت این است: «الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ»؛ مرحوم آقای دشتی هم اینگونه ترجمه کرده است: " اعتقاد به رسیدن بیماری به دیگری درست نیست ". از این عبارت اشتباهاً برداشت شده است که پس ما بیماری مُسری نداریم، پس اصلاً مسأله کرونا ، مراقبت و دست ندادن و ماسک و... چیز بیخودی است! بنده ان شاءالله توضیح میدهم تا این شبهه هم به بهانه حکمت ۲۷ دفع بشود. 🔻اولاً اگر در این حکمت از ابتدا دقت کنید، امیرالمؤمنین (علیه السلام) مشغولند و درمورد بعضی از اعتقادات و باورهایی که از زمان جاهلیت برای اعراب مانده است صحبت می کنند؛ بعضی را نفی می کنند و بعضی را اثبات می کنند. مثلا می فرمایند: "چشم زخم حقیقت دارد. استفاده از نیروهای مرموز طبیعت حقیقت دارد. سحر و جادو وجود دارد. فال نیک راست است. رویداد بد را بد شگون دانستن درست نیست و..." 🔻نظیر این فرمایش در روایت پیامبر عظیم الشأن هم هست با همین عبارت:«لا الْعَدْوَی» یا « الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ». در آنجا پیامبر(صلوات الله علیه و اله) می فرمایند: العدوی حقیقت ندارد، "هامَّه" و "صفر" هم حقیقت ندارد. 🔻 اجازه بدهید "هامَّه" را توضیح بدهم تا معلوم بشود پیامبر در آن حدیث و امیرالمؤمنین در حکمت ۴۰۰ چه چیزی را دارند نفی و رد می کنند. "هامَّه" یعنی چه؟ عرب از زمان جاهلیت اعتقاد داشت وقتی کسی می میرد، استخوانهایش شبیه یک جغد میشود و این جغد گاهی می آید و بر می گردد روی دیوار خانه می نشیند و این بدشگون است، چون در واقع خبر مرگ است. بعضی ها هم گفته اند نه "هامَّه" اصلا خودش اسم جغد است. اعتقاد عرب جاهلی این بوده است که اگر جغدی آمد بر در خانه ای نشست و آواز خواند این دارد خبر مرگ اهل خانه را می دهد. این اعتقاد غلط را داشتند. حضرت فرمودند " هامَّه" غلط است. یا "صُفْر"، "صَفْر" و " صَفَرْ" هر سه درست هستند. معتقد بودند یک نوع بیماری در شکم شتر هست که به بقیه منتقل می شود که حضرت این را دفع کردند. 🔻 اما اینکه " العَدوی" را هم نفی کردند، ببینید وقتی نفیِ "العدوی" می کنند دو معنی از آن برداشت میشود: یکی اینکه آیا واقعا سبب نیست؟ یعنی اگر من با یک جُذامی رفت و آمد و معاشرت کردم، راحت غذایش را خوردم ،این معاشرت مقدمه نیست برای اینکه من هم جُذام بگیرم؟ چنین چیزی از این روایت برداشت نمیشود. چون بر خلافش، روایات زیادی داریم. امروز هم علم هم اثبات کرده است. مثلا از خود پیامبر حدیث داریم که از جُذامی فرار کنید، همانگونه که از شیر درنده فرار میکنید. یا روایت داریم که انسان بیمار را از جمع سالم جدا کنید. پس معنی اینکه " العدوی" حق نیست، چیست؟ معنی اینکه "العدوی" حق نیست این است که بیماری به تنهایی نمی تواند به صورت قطعی باعث بیماری شخص دیگری باشد، مگر اینکه اراده الهی باشد و تقدیر الهی باشد. یعنی برای بیماری سببیّت میشود قائل شد، اما علت تامّه نیست. 🔻 نتیجه این نگاه این است: ما موظفیم از اسباب بیماری دوری کنیم، اما اعتقادمان این نیست که حتما اگر کسی با یک بیمار نشست ، بیماری را از او گرفته! ممکن است عامل دیگری داشته باشد. پس از این عبارت « الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ» کسی حق ندارد برداشت کند که مراقبتهایی که در قصّه کرونا یا هر بیماری دیگری باید انجام بشود، اینها بیخود است. چون اصلا ما بیماری مُسری نداریم! چرا بیماری مُسری داریم اما اعتقاد به اینکه بدون اذن و اراده خدا این بیماری منتقل بشود، غلط است و الّا سببیتش درست است. یعنی یکی از راههایی که ممکن است انسان دچار بیماری بشود، همنشینی و معاشرت با کسی است که این بیماری مُسری را دارد. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بارزترین ویژگی اخلاقی همسرم نماز اول وقت او بود. از زمان ازدواج تاکنون حتی یک روز روزه او قضا نشد. روزهای بسیار گرم و هنگام کار سخت نیز او را از روزه گرفتن باز نمی‌داشت. گاهی اوقات بعد از افطار به منزل می‌آمد، با این وجود نمی‌توانست نسبت به نماز و روزه بی‌اهمیت باشد. سعی می‌کرد هر روز یک جز قرآن را تلاوت کند و در طول ماه یکبار قرآن کریم را ختم می‌کرد. یک قرآن بزرگ داشت که هنوز هم داخل مغازه است. ✨یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای همسرم علاقه شدید او به مقام معظم رهبری بود که همیشه سخنرانی ایشان را گوش می‌داد و به آنها عمل می‌کرد. همیشه به من تأکید می‌کرد که برای سلامتی معظم له صدقه کنار بگذارم و دعا کنم. در آخرین تماس تلفنی به من تأکید کرد که صدقه دادن برای رهبری را هرگز فراموش نکن. همیشه برای سلامتی امام زمان(ع) صدقه می‌داد و اگر کار خیر و بدون توقع انجام می‌داد از همه می‌خواست که در عوض برای سلامتی امام زمان(عج) صلوات بفرستند. ✨همیشه به فقرا و نیازمندان کمک می‌کرد و نصف درآمد روزانه خود را برای کمک به فقرا کنار می‌گذاشت و هر روز که از مکانیکی برمی‌گشت نصف درآمد خود را برای فقرا و نیمی دیگر را برای هزینه‌های منزل کنار می‌گذاشت. ✨ او اهل تجملات نبود. از روز اول زندگی مشترک به من گفت که الگوی ما باید حضرت فاطمه(س) و امیرالمومنین(ع) باشد و همچون آنها زندگی کنیم و با این روش زندگی را ادامه داد تا به شهادت رسید. هیچ وسیله اضافی برای منزل نمی‌گرفت و سعی می‌کرد درآمد اضافه خود را به نیازمندان ببخشد و برای خود پس‌انداز نمی‌کرد. ✍راوی: همسر شهید #شهید_رضا_عباسی @rasmebehesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸همه در حيرتم امشب، كه شب هيفده ماه ربيع است و يا يازده غره شعبان معظم، 🔹شب ميلاد محمّد شده يا آينه‌ی طلعت نورانی احمد 🔸به سر دست حسين است و يا آمده از غار حرا باز محمّد 🔹عجبا اين گل نورسته علي اكبر ليلاست 🔸بگو يوسف زهرا است 🔹بگو آينه‌ی طلعت طاهاست 🔸بگو دسته گل فاطمه امّ ابيهاست 🔹بگو روح بتول است 🔸بگو جان رسول است 🔹سلام و صلوات همه بر خُلق و خصالش به جلالش به جمالش 🔸همه مبهوت كمالش همه مشتاق وصالش 🔹كه سراپاست همه آينه‌ی احمد و آلش 🔸چه به خلقت چه به طينت چه به صورت چه به سيرت چه به قامت چه به هيبت 🔹همه بينيد در اين خال و خط و چهره گل روی رسول دو سرا را. #میلاد_حضرت_علی_اکبر #روز_جوان #ماه_شعبان https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹👈 امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) را از زبان خود امام بشناسید ... جهان سه نقطه ی پوچی است، خالی از نامت پر از «همیشه همین طور» از «همان که هنوز» همه پناه گرفتند در پسِ «هرگز» و پشت «هیچ» نشستند از این گمان که «هنوز» ولی تو «حتماً»ی و اتفاق می افتی! ولی تو «باید»ی ای حسّ ناگهان که هنوز 1⃣4⃣ #امام_زمان_از_زبان_امام_زمان #امام_زمان #رسم_بهشت https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صحیفه سجادیه 🔺دعای ۲۰، فراز دهم #ما_ملت_امام_حسینیم #امام_سجاد(ع) #صحیفه_سجادیه https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تنها پدر حضرت علی اکبر نبود بلکه حسین علیه السلام دریائی بود که ثروت زیاد علم و حکمت و بزرگی را از جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله که مدینه العلم بود و پدرشان که باب مدینه العلم بود ارث برده بود و از چشمه جوشان آن علم به فرزندانش نوشانده بود. ✨حضرت علی اکبر بسیار مهربان و فروتن بر مومنین بود و در برابر دشمنان چون شیر ، غرنده بود. ✨علی اکبر علیه السلام در تمامی خلق و خوی خود پشت سر پدرش گام می نهاد. #میلاد_حضرت_علی_اکبر #روز_جوان #ماه_شعبان https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹👈 رساله الحقوق امام سجاد (ع) را بخوانیم. ▫️فحقوق ائمتک ثلاثه اوجبها علیک؛ حق سائسک بالسلطان؛ ثم (حق) سائسک بالعلم؛ ثم حق سائسک بالملک؛ و کل سائس امام. 6⃣ #رساله_الحقوق #امام_سجاد #رسم_بهشت https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨حاج قاسم چهره بسیار تاثیرگذاری در منطقه بود و بین قبایل عرب در عراق بسیار محبوبیت داشت. مجادله‌های قبیله‌ای بین خودشان را با حاج قاسم داوری می‌کردند و صحبت‌هایش را با جان و دل می‌شنیدند و می‌پذیرفتند و برای ایشان ارزش و احترام بسیاری قائل بودند. ✨ایشان یک مدیر لایق و یک فرمانده خوب میدانی بود. زمانی که تیم حفاظت خسته می شد، حاج قاسم خودش کارها را انجام می‌داد و یا گاهی بدون محافظ می‌رفت. ✨البته این رابطه دو طرفه بود، در عملیات‌های خارج از کشور دوستانی که همراهش بودند با وجود اینکه گاهی ۳ تا ۴ ساعت بیشتر استراحت نداشتند اما این خستگی‌ها خدشه‌ای به کارشان وارد نمی‌کرد و بسیاری موارد که احساس خطر می‌کردند بدون انتقال موضوع به سردار، موانع را دفع می‌کردند تا حاجی با آرامش کارش را انجام دهد. #مرد_ميدان #حاج_قاسم #سردار_دلها https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫از عقبة بن سمعان روایت شده که می گفت: «در اواخر شب، امام حسین(ع) دستور داد از «قصر بنی مقاتل» آب برداشته و کوچ کنیم. ✨اندکی پس از حرکت، امام(ع) همان گونه که سوار بر مرکب بود، مختصری به خواب رفت، سپس بیدار شد و فرمود:"انّا للله و انّا الیه راجعون و الحمدالله ربّ العالمین" سپس امام(ع) دو یا سه مرتبه این جمله را تکرار کردند. ✨علی بن الحسین(ع) روی به پدر نمود و گفت: "ای پدر! جانم فدای تو باد، خدا را حمد کردی و آیه استرجاع خواندی، علّت چیست؟" ✨امام(ع) فرمود: "پسرم! در میانه راه، خواب مختصری بر من عارض شد، پس در خواب شخصی را سوار بر اسب دیدم، در حالی که می گفت: "این قوم راه می پیمایند و اَجَل هم به سوی آنان در حرکت است، دانستم که خبر مرگ ماست که به ما داده شده است." ✨علی بن الحسین(ع) گفت: "ای پدر! خدا شر را از تو دور گرداند، آیا ما بر حق نیستیم؟" امام(ع) فرمود: "سوگند به آن کسی که بازگشت بندگان به سوی اوست، ما بر حقّیم." ✨علی بن الحسین(ع) گفت: "پس اگر بر حقیم ما را از مرگ باکی نیست." امام(ع) به علی اکبر(ع) فرمود: "خداوند به تو جزای خیر دهد آن گونه که پدری به فرزندش جزای خیر می دهد." #میلاد_حضرت_علی_اکبر #روز_جوان #ماه_شعبان https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺👈 امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) را از زبان پیامبر (ص) و در خطبه غدیر بشناسید ... 🔆قلب ها از ایمان و نور معرفت خشکیده است. قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا کنید، تا برای شما امضا کنیم که امام زمان علیه السلام آن جا هست! 1⃣5⃣ #امام_زمان_در_خطبه_غدیر #امام_زمان #پیامبر_اکرم(ص) https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تو شهزاده ای و علی اکبری علی اکبری یا که پیغمبری ؟ در خانه ات ازدحام گداست ولی خم به ابرو نمی آوری تو آنی که در بین گهواره ات به نازی دل عمه را می بری برای اذان گفتن کربلا تو از هر کس دیگری بهتری #میلاد_حضرت_علی_اکبر #روز_جوان #ماه_شعبان https://eitaa.com/joinchat/1324875833C4c9d5a8ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۲۷ نهج البلاغه بخش دوم.mp3
6.29M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 / قسمت دوم 🔺بیماری، درد و درمان در نهج البلاغه 2⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح 2⃣ 🔹 بیماری، درد و درمان در نهج البلاغه 🔰 بخش دیگری از مبحث بیماری ذیل حکمت ۲۷ مربوط به سرایت بیماری است. ⁉️ آیا بیماری از کسی به کسی سرایت می کند یا نه؟ 🔻در نهج البلاغه شریف در حکمت ۴۰۰ امیرالمؤمنین (علیه السلام) مطلبی را فرموده اند که بعضی از عزیزان تصور کردند که منظور حضرت این است که اصلا بیماری مُسری نداریم. آن عبارت این است: «الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ»؛ مرحوم آقای دشتی هم اینگونه ترجمه کرده است: " اعتقاد به رسیدن بیماری به دیگری درست نیست ". از این عبارت اشتباهاً برداشت شده است که پس ما بیماری مُسری نداریم، پس اصلاً مسأله کرونا ، مراقبت و دست ندادن و ماسک و... چیز بیخودی است! بنده ان شاءالله توضیح میدهم تا این شبهه هم به بهانه حکمت ۲۷ دفع بشود. 🔻اولاً اگر در این حکمت از ابتدا دقت کنید، امیرالمؤمنین (علیه السلام) مشغولند و درمورد بعضی از اعتقادات و باورهایی که از زمان جاهلیت برای اعراب مانده است صحبت می کنند؛ بعضی را نفی می کنند و بعضی را اثبات می کنند. مثلا می فرمایند: "چشم زخم حقیقت دارد. استفاده از نیروهای مرموز طبیعت حقیقت دارد. سحر و جادو وجود دارد. فال نیک راست است. رویداد بد را بد شگون دانستن درست نیست و..." 🔻نظیر این فرمایش در روایت پیامبر عظیم الشأن هم هست با همین عبارت:«لا الْعَدْوَی» یا « الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ». در آنجا پیامبر(صلوات الله علیه و اله) می فرمایند: العدوی حقیقت ندارد، "هامَّه" و "صفر" هم حقیقت ندارد. 🔻 اجازه بدهید "هامَّه" را توضیح بدهم تا معلوم بشود پیامبر در آن حدیث و امیرالمؤمنین در حکمت ۴۰۰ چه چیزی را دارند نفی و رد می کنند. "هامَّه" یعنی چه؟ عرب از زمان جاهلیت اعتقاد داشت وقتی کسی می میرد، استخوانهایش شبیه یک جغد میشود و این جغد گاهی می آید و بر می گردد روی دیوار خانه می نشیند و این بدشگون است، چون در واقع خبر مرگ است. بعضی ها هم گفته اند نه "هامَّه" اصلا خودش اسم جغد است. اعتقاد عرب جاهلی این بوده است که اگر جغدی آمد بر در خانه ای نشست و آواز خواند این دارد خبر مرگ اهل خانه را می دهد. این اعتقاد غلط را داشتند. حضرت فرمودند " هامَّه" غلط است. یا "صُفْر"، "صَفْر" و " صَفَرْ" هر سه درست هستند. معتقد بودند یک نوع بیماری در شکم شتر هست که به بقیه منتقل می شود که حضرت این را دفع کردند. 🔻 اما اینکه " العَدوی" را هم نفی کردند، ببینید وقتی نفیِ "العدوی" می کنند دو معنی از آن برداشت میشود: یکی اینکه آیا واقعا سبب نیست؟ یعنی اگر من با یک جُذامی رفت و آمد و معاشرت کردم، راحت غذایش را خوردم ،این معاشرت مقدمه نیست برای اینکه من هم جُذام بگیرم؟ چنین چیزی از این روایت برداشت نمیشود. چون بر خلافش، روایات زیادی داریم. امروز هم علم هم اثبات کرده است. مثلا از خود پیامبر حدیث داریم که از جُذامی فرار کنید، همانگونه که از شیر درنده فرار میکنید. یا روایت داریم که انسان بیمار را از جمع سالم جدا کنید. پس معنی اینکه " العدوی" حق نیست، چیست؟ معنی اینکه "العدوی" حق نیست این است که بیماری به تنهایی نمی تواند به صورت قطعی باعث بیماری شخص دیگری باشد، مگر اینکه اراده الهی باشد و تقدیر الهی باشد. یعنی برای بیماری سببیّت میشود قائل شد، اما علت تامّه نیست. 🔻 نتیجه این نگاه این است: ما موظفیم از اسباب بیماری دوری کنیم، اما اعتقادمان این نیست که حتما اگر کسی با یک بیمار نشست ، بیماری را از او گرفته! ممکن است عامل دیگری داشته باشد. پس از این عبارت « الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ» کسی حق ندارد برداشت کند که مراقبتهایی که در قصّه کرونا یا هر بیماری دیگری باید انجام بشود، اینها بیخود است. چون اصلا ما بیماری مُسری نداریم! چرا بیماری مُسری داریم اما اعتقاد به اینکه بدون اذن و اراده خدا این بیماری منتقل بشود، غلط است و الّا سببیتش درست است. یعنی یکی از راههایی که ممکن است انسان دچار بیماری بشود، همنشینی و معاشرت با کسی است که این بیماری مُسری را دارد. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع