eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
261 دنبال‌کننده
279 عکس
197 ویدیو
27 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب ((گلستان یازدهم))
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
کتاب ((گلستان یازدهم))
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب ((گلستان یازدهم))
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 نماهنگ آن سوی معبر 🔸درباره شهید علی چیت سازیان 🌀 راهکار شهادت 💠 سیم خاردار نفس 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
🌀چند جمله ای پیرامون درس خارج تفسیر المیزان و روش تفسیری به مناسبت پایان یافتن تفسیر سوره حمد 💠 ان شاءاللّه از روز یکشنبه ٢۶ دی ماه ١۴٠٠ تفسیر سوره بقره آغاز خواهد شد. مشتاقان به مباحث تفسیری، فرصت را غنیمت بدانند و از ابتدای این سوره از این درس بهره مند شوند. کسانی که امکان شرکت حضوری ندارند می توانند پخش آنلاین جلسات را از کانال نسیم حکمت https://rubika.ir/nasimehekmat در روبیکا مشاهده فرمایند. ❇️ برای آشنایی با درس خارج المیزان و روش تفسیری استاد، به برخی از روش ها در حد وُسع و ظرفیت خود پرداخته ام ان شاءاللّه مفید باشد. 🗒 مطالعه بفرمایید🔰🔰
🌀چند جمله ای پیرامون درس خارج تفسیر المیزان و روش تفسیری 🗓 سال ١٣٩٧ که به قم هجرت کردم از اولین درس هایی که خدای متعال توفیق حضور در آن را روزی نمود درس خارج تفسیر المیزان حضرت استاد در آن سال با شروع تفسیر سوره حمد بود. ✅ امروز ٢۱ دی ماه ١۴٠٠ بعد از ٢٣٠ جلسه درسی پیرامون تفسیر سوره حمد به توفیق الهی این سوره به پایان رسید. 🔅 به خاطر دارم زمان شروع تفسیر سوره حمد استاد فرمودند:((چون این سوره به منزله کل قرآن است و از بُطنان عرش است باید حوصله کنیم و عُمق مباحث را تا جایی که میتوانیم مطرح کنیم؛ لذا ایشان در تفسیرسوره حمد تمام تلاش خود را برای این امر مهم به صحنه آوردند)). ☑️ مناسب است به برخی از روش های تفسیری استاد در حد فهم و وُسع خود بپردازیم: 1️⃣ استاد ابتدا متن المیزان را تدریس می فرمودند و بعد از آن به بیان مختار خودشان می پرداختند و در بیان مختار مباحث فراتر از المیزان را مطرح می کردند از جمله: عمق بخشیدن به مباحث علامه طباطبایی، جوانب کار علامه، نقد برخی از آراء علامه، بررسی نظرات مفسرین و ... . 2️⃣ معتقد بودن و استفاده از تفسیر قرآن به قرآن: ایشان در شروع هر آیه تمام سعی خود را می کردند هر آیه ای با آیات دیگر تفسیر شود، به صدها آیه ارجاع داده می شد برای اینکه معنای قرآنی آیه و مراد خدای متعال فهم شود(بحث قرآنی). 3️⃣ ظهورگیری:از آیات فروان قرآن کمک گرفته می شد تا ظهور آیه مد نظر معلوم گردد. البته اندیشه پشتیبان استاد به ایشان تیزبینی خاصی داده است که بصورت جامع به آیات می پردازند. 4️⃣ پرداختن به بحث لغوی کلمات هر آیه و استفاده از منابع لغوی و عدم توقف در آنچه که فقط در کتب لغوی اشاره شده است. در کنار رجوع به منابع لغوی ایده ارتکاز را مطرح می فرمودند. 5️⃣ بهره بردن از روایات اهل بیت (علیهم السلام) و سطح بندی آن برای تفسیر آیات. 6️⃣ نگاه دقیق و جامع به آیات قرآن و سوره های قرآنی: ایشان احاطه جامع به جوانب آیه دارند لذا گاهی اوقات تقسیم بندی ها، نسبت سنجی ها، کلی و جزئی کردن های چندگانه برای یک آیه و یا کلمات آیه مطرح می کردند برای مثال: تقسیم بندی دوگانه و سه گانه ((صراط)) و ((سبیل)) و تفاوت و نسبت های بین آن ها، تقسیم بندی دو گانه هدایت، بحث جامع پیرامون اسم اعظم، بحث پیرامون الله ذاتی و الله وصفی ذیل آیه بسم الله الرحمن الرحیم، بررسی مراحل بندگی و عبودیت ذیل آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین که از سطح ایمان ظاهری تا لایه بقاء بعد فناء و تکمیل فناء را در بر میگیرد. 7️⃣ بررسی قواعد و مبانی تفسیری که علامه طباطبایی به آن ها اشاره کرده بودند و حضرت استاد بصورت مفصل این مبانی را توضیح فرمودند مانند: مباحث لغت، مباحث جری که حدود ٣٣ جلسه به آن پرداخته شد. در حقیقت این مبانی که دانش پژوه را برای فهم بهتر متن کمک می کند. معمولاً به قواعدی پرداخته می شد که اصل و اساس کار تفسیری مبتنی بر آنها بود و در کار تفسیری از آن ها بهره برده می شد. 8️⃣ عدم ورود و مخلوط کردن مباحث فلسفی و عرفانی با آیات در مراحل ابتدایی: از هنرهای استاد این است با اینکه به مطالب فلسفی و عرفانی احاطه کامل دارند ولی ابتدا مصمم هستند از خود قرآن کریم و روایات برای تفسیر قرآن استفاده کنند و ظهورگیری ها را انجام دهند لذا مباحث را با کلمات و مباحث فلسفی و عرفانی گره نمی زدند. بعد از اینکه تفسیر آیه با بیان قرآنی و روایی آن تمام می شد و ظهورگیری ها انجام می شد، بحث جداگانه ای پیرامون تفسیر فلسفی و عرفانی آیه مطرح می کردند. 9️⃣ پرداختن به سیاق هر آیه و هر سوره، هم از سیاق آیه به فهم آیه می رسیدند و هم از سیاق سوره، آیات را تفسیر می کردند. به سیاق های شناور قرآنی نیز واقف بودند و از آن استفاده می نمودند. 0️⃣1️⃣پرداختن به تفسیر سلوکی آیات: استاد قائل هستند یک دوره تفسیر سلوکی برای قرآن کریم نگاشته شود، برای این امر متناسب با هر آیه ای به بیان و بهرهای سلوکی آیات پرداخته می شدو اسرارسلوکی هر آیه مطرح میشد. 1️⃣1️⃣ پرداختن به تفسیر اجتماعی: یکی از مهم ترین ویژگی های مباحث استاد این است که امتداد اجتماعی آن را بیان می کنند و قائل هستند نزول و بستر اولیه قرآن، اجتماعی بوده و باید تفسیر اجتماعی قرآن همراه با مبانی آن جمع آوری شود لذابه تفسیر اجتماعی آیات سوره حمد پرداختند و نقش برخی ازآیات را در ایجاد تمدن نوین اسلامی بیان نمودند. 2️⃣1️⃣ بیان روان و پرهیز از بیان دشوار: بیان استاد، بیان روان و بسیار قابل فهم هست. دسته بندی ها و مرحله مرحله بحث را ادامه دادن با بیان روان از ویژگی های درس ایشان است. 3️⃣1️⃣ ذهن نظام مند: به علت احاطه نظام اندیشه ای به مباحث اسلامی و مبانی، سوره حمد را با دید کلان تفسیر نمودند و تمام جزئیات سوره را ذیل نگاه کلان سامان می دادند و نظام واره مباحث را مطرح می نمودند. 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 @rastakhiz_ir
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
🌀چند جمله ای پیرامون درس خارج تفسیر المیزان و روش تفسیری #استاد_یزدان_پناه 🗓 سال ١٣٩٧ که به قم هجرت
🌀 بزرگوارانی که تصمیم بر استماع صوت مقدمه تفسیر المیزان (١١٢ جلسه) و تفسیر سوره حمد (٢٣٠ جلسه) دارند از لینک زیر(سایت نفحات) می توانند دریافت نمایند🔰🔰 https://b2n.ir/h36264 💠 همچنین بزرگوارانی که نمی توانند بصورت حضوری در تفسیر سوره بقره (که از یکشنبه ٢۶دی ماه ساعت ١١:١٠ دقیقه آغاز خواهد شد) شرکت نمایند، می توانند بصورت پخش آنلاین(روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر هفته) توسط لینک زیر (کانال نسیم حکمت) در پیام رسان روبیکا در کلاس شرکت نمایند(تا ۴٨ساعت امکان مشاهده در روبیکا هست و بعد از آن توسط پیام رسان حذف می شود) 🔰🔰🔰 https://rubika.ir/nasimehekmat ✅ کسانی که در پخش آنلاین نیز نمی توانند شرکت نمایند، صوت دروس هر هفته تفسیر، آخر هفته (معمولاً جمعه) در کانال زیر بارگزاری می شود🔰🔰 @nasimehekmat_tafsir 💠 کسانی هم که تمایل به شرکت بصورت حضوری در درس را دارند روزهای یکشنبه تا سه شنبه ساعت ۱۱:١٠ دقیقه می توانند شرکت نمایند. آدرس: قم، چهارمردان، مسجد آیت اللّه جوادی 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
340 تفسیر المیزان-315.mp3
947.9K
🌀 سلوک اجتماعی 🌀 : 💠 سلوک قرآنی در بستر است ✅ بستر اولیه قرآن، اجتماعی است 📚 توضیح سوره های مکی و مدنی ☑️ بعضی ها سلوک فردی و بروزات اجتماعی اندک دارند ولی یک موقع چهره غالب، اجتماعی است که عمدتاً در قرآن این است. 🌀 قبل از حضرت امام (ره)، علمایی بودند که کار سلوکی می کردند ولی مثل کار امام (ره) و جبهه ها نشد 🔆 به برکت ، جوانهای ناب تربیت شدند 📢 جلسه ٣۴٠ درس خارج تفسیر المیزان 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 (از اساتید اخلاق و شاگردان آیت اللّه سعادت پرور): 💠 وای بر ما اگر هنوز به اصالت این نظام شک داریم، خدا بر من و شما حجت را تمام کرده است 💠 انقلاب اسلامی، میوه زحمات انبیای عظام ✅ کار این نظام، از بُن دست خدای متعال بوده 📡 کانال توحید تشیع🔰🔰 🔅 http://eitaa.com/ShiaTowhid 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
🔹️گفت و گوی ویژه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان 🔺️به مناسبت اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی قدس‌سره 🔴جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت قسمت اول برنامه آیه مقاومت به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.aparat.com/v/Xi296 💻 @mesbahyazdi_ir
🔹️گفت و گوی ویژه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان 🔺️به مناسبت اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی قدس‌سره 🔴جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت قسمت دوم برنامه آیه مقاومت به لینک زیر مراجعه کنید: https://aparat.com/v/BsLJM 💻 @mesbahyazdi_ir
💐 گلستان یازدهم، زندگی عاشقانه و مخلصانه همراه با نصرت به انقلاب اسلامی 💐 💠 مطالعه بفرمایید 🔰🔰
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
💐 گلستان یازدهم، زندگی عاشقانه و مخلصانه همراه با نصرت به انقلاب اسلامی 💐 💠 مطالعه بفرمایید 🔰🔰
💐 گلستان یازدهم، زندگی عاشقانه و مخلصانه همراه با نصرت به انقلاب اسلامی 💐 🌕 الحمدللّه خدای متعال توفیق عنایت فرمود در شب وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) مطالعه کتاب سراسر نور ((گلستان یازدهم)) (خاطرات همسر شهید علی چیت سازیان) را به پایان رساندم. 📙 صفحه صفحه کتاب پُر بود از بیان جزئیات زندگیِ کوتاه اما عاشقانه، مخلصانه و مجاهدانه. همسری که پا به پای شوهر خود دغدغه این را دارد در کنار او سهمی در یاری رساندن داشته باشد و تمام سختی های زندگی و فراق شوهر را به جان خرید. 🎙 راوی کتاب صحنه های غمناک و ناراحت کننده از زندگی خود و سختی های آن را با گره زده است که اوج زیبایی زندگی شان است. 🌀 با اخلاق های ویژه خودش نماد ((الهی هب لی کمال الانقطاع الیک)) بود و چنان دنیا را طلاق داده بود و عشق به شهادت کاری با او کرد که چهل روز قبل از به دنیا آمدن فرزندش به لقاءالله پیوست و عند ربهم یرزقون شد. 🔆 همسر شهید نقل می کند بعد از شهادت امیر چیت سازیان (برادر شهید علی چیت سازیان) حال علی دگرگون شد و عطشش برای شهادت بیشتر، یکی از رفقای شهیدش را خواب می بیند که در خواب به او می گوید راهکار شهادت است. اشک های صادقانه، عبادت های عاشقانه اش کاری می کند که چند ماه پس از شهادت برادر، به شهادت می رسد. 📝 نویسنده محترم کتاب خانم حقیقتاً هنرمندانه و بسیار خوش ذوق و ادبی نگاشته اند طوری که انسان دوست ندارد کتاب را از خودش جدا کند. شروع کتاب بسیار هنرمندانه نگاشته شده بود که ناخودآگاه اشک انسان را سرازیر می کند. 🌕عنایت خاص شهید به فرزندش از نمونه هایی بود که حاضر بودن شهدا را به یاد می آورد. 🌸 زوج های جوان مخصوصاً، مطالعه این کتاب کم نظیر را از دست ندهند چرا که چراغ راه آن ها خواهد شد و یک زندگی خالصانه و عاشقانه و در راه نصرت به انقلاب اسلامی را تجربه می کنند. 🌹شادی روح مادر شهیدان چیت سازیان که حق بزرگی بر گردن ما دارند فاتحه ای قرائت فرمایید. شب وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) ٢۵ دی ماه ١۴٠٠ ساعت ٢٢ 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 نماهنگ آن سوی معبر 🔸درباره شهید علی چیت سازیان 🌀 راهکار شهادت 💠 سیم خاردار نفس 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
☝️☝️ کتاب ((دردانه کرمان)) (خاطراتی از شهید حسین بادپا) 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
🌀 سلسله جلسات ((سیر تحصیل فلسفه و عرفان اسلامی)) 📢 ✅ ٩ جلسه 💠 این سلسله جلسات برای دانش پژوهانی که قصد تحصیل فلسفه و عرفان را دارند، طراحی شده است. ✅ در این جلسات استاد برنامه ها و سیر تحصیل فلسفه و عرفان را برای طبقات مختلفی از دانش پژوهان ارائه کرده اند: مانند طلبه ها، دانشجویان و کسانی که رشته تخصصی آنها فلسفه است و یا کسانی که رشته تخصصی آنها فقه و اصول و دیگر رشته هاست و … 🔶 برای کسانی که می خواهند فلسفه و عرفان را شروع کنند، این جلسات بازتاب دهنده تجربه سالیان متمادی استاد در حیطه حکمت اسلامی بوده و بسیار مفید می باشد. ☑️ موضوعات: 1⃣ چرایی و ضرورت تحصیل حکمت اسلامی: 🔻کارکرد فلسفه و عرفان 🔻 تأثیر فلسفه و عرفان در فهم دین 🔻 تأثیر حکمت اسلامی در تمدن سازی و علوم انسانی 🔻 و ... 2⃣ آداب تحصیل حکمت اسلامی: 🔻 زمان شروع حکمت پژوهی 🔻 روند آموختن کتابهای درسی 🔻 التفات به عوامل مؤثر در تعمیق متن 🔻 تحقیق و پژوهش 🔻 و... 3⃣ برنامه درسی فلسفه و عرفان اسلامی: 🔻 دوره عمومی فلسفه 🔻 دوره تخصصی فلسفه و دوره عمومی عرفان 🔻 دوره تخصصی عرفان اسلامی 🔻 برنامه تحصیلی برای طلابی که قصد تخصصی خواندن فلسفه را ندارند 🔻 برنامه تحصیلی برای دانش پژوهان غیر حوزوی لینک دانلود جلسات🔰🔰🔰 https://b2n.ir/d98264 ✳️ دریافت نمودار درختی مباحث🔰🔰 https://b2n.ir/p88013 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگو استاد ندارم... 🎙 استاد مؤیدی (از اساتید اخلاق و شاگردان آیت‌الله سعادت‌پرور) 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
🌀 آموزهٔ غیب در قرآن 🌀 📢 📺 پخش شده در برنامه 🔻 قسمت اول: غیب و شهادت در قرآن 🔘 لینک دانلود 🔻🔻🔻 https://b2n.ir/t78905 🔻 قسمت دوم: علم غیب چیست؟ 🔘 لینک دانلود 🔻🔻🔻 https://b2n.ir/j43147 🔻 قسمت سوم: اختصاص علم اسماء به انسان 🔘 لینک دانلود 🔻🔻🔻 https://b2n.ir/j94490 🔻 قسمت چهارم: معنای مفاتح الغیب 🔘 لینک دانلود 🔻🔻🔻 https://b2n.ir/k41771 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
کتاب حاج قاسمی که من می شناسم، صفحه ۴٢ 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
🌀به نظرات امام راحل چگونه دست پیدا کنیم❓ 🎙 مقام معظم رهبری: ✅ می‌پرسند که به چگونه دست پیدا کنیم؟ به نظر من این کاملاً روشن است. 📖 نظرات امام یک است و خوشبختانه بیانات امام ثبت شده است و همین است که هست. مثل همه‌ى متونى که از آن‌ها می‌شود را کرد؛ منتها با . شیوه‌ى درستِ استنباط این است که همه حرف‌ها را ببینند، آن‌ها را در کنار هم قرار بدهند؛ توى آنها هست، هست؛ هست، هست. حرف‌ها را باید با همدیگر سنجید، کرد؛ این حرف‌ها، نظر امام است. ♨️ البته کار خیلى ساده‌اى نیست، اما روشن است که باید چه کار کنیم: یک کار است؛ اجتهادى است که از عهده‌ى شما برمى‌آید. بنشینند واقعاً گروه‌هاى کارى در زمینه‌هاى مختلف، نظر امام را استنباط کنند، از گفته‌هاى امام به دست بیاورند. 🔆۱۳۸۷/۷/۷ 🌀🌀 رستاخیز 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/1148256327Cdafe935374
✅ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند : ✨ دوره مجازی 💢 با تدریس : استاد فلاح شیروانی (زید عزه) 💠 مرحله اول کتاب: روح توحید نفی عبودیت غیر خدا (اثر رهبر معظم انقلاب) 🔻 ویژه طلاب (برادر و خواهر) 🔺 به صورت تدریس آفلاین و جلسات جمع بندی آنلاین 🔻شروع دوره : ۱۲ بهمن 🔺 مهلت ثبت نام : تا ۱۰ بهمن ❗️ توضیح: فایل های ارائه به صورت تصویری استدیویی ضبط شده و میانگین ۳۰ دقیقه است و هفته ای ۴ فایل دیده می‌شود و یک جلسه پرسش و پاسخ و رفع اشکال با استادیاران که از شاگردان استاد هستند برگزار می‌شود. 🌐 لینک ثبت نام : https://b2n.ir/s54504 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
Kafi-336.mp3
16.66M
📢 دروس ◽️ شرح 🔻 جلسه ۳۳۶ 🔸 بَابٌ فِي الْغَيْبَةِ 🔰 بحث حقیقت دوران غیبت - ١۶ (متن کامل) 🔻 نقد بحث «دوره غیبت، عصر حیرت» و تبیین رویکرد انحرافی مروجین آن 🗓 چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ 👈🏻 دسترسی به تمامی جلسات ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
Kafi-337.mp3
23.77M
📢 دروس ◽️ شرح 🔻 جلسه ۳۳۷ 🔸 بابٌ نَادِرٌ فِي حَالِ الْغَيْبَةِ 🔰 بحث حقیقت دوران غیبت - ١٧ (متن کامل) 🔻 نقد بحث «دوره غیبت، عصر حیرت» و تبیین رویکرد انحرافی مروجین آن 🗓 چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ 👈🏻 دسترسی به تمامی جلسات ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini