eitaa logo
روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
286 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
43 فایل
گر بر سر فتنه بر نجوشی مردی.. ور تیغ زبانها بنیوشی مردی.. ای ذره که در راه هوا می کوشی.. در راه خدا اگر بکوشی مردی.. حکیم باباافضل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 در کوچه می‌گذشتم و پایم به سنگ خورد! سنگی که فکر و ذکر دلم را دچار کرد!
۵ آذر ۱۴۰۲
آیه 114🌹ازسوره آل عمران 🌹 يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُسارِعُونَ فِي الْخَيْراتِ وَ أُولئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ‌ آنان به خدا و روز قيامت ايمان دارند و امر به معروف و نهى از منكر مى‌كنند و در كارهاى خير شتاب مى‌ورزند و آنان از افراد صالح و شايسته هستند. آیه 114🌹ازسوره آل عمران 🌹 يُؤْمِنُونَ =ايمان می آورند بِاللَّهِ=به الله وَ الْيَوْمِ=و روز الْآخِرِ=واپسین وَ يَأْمُرُونَ=وفرمان می دهند بِالْمَعْرُوفِ=به کار شایسته وَ يَنْهَوْنَ =وبازمی دارند عَنِ =از الْمُنْكَرِ=کارناشایست وَ يُسارِعُونَ =ومی شتابند فِي =در الْخَيْراتِ=خوبی هاا وَ أُولئِكَ=وآنان مِنَ =از الصَّالِحِينَ‌=شایستگانند آیه 115🌹ازسوره آل عمران 🌹 وَ ما يَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَلَنْ يُكْفَرُوهُ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ بِالْمُتَّقِينَ‌ و آنچه از خير انجام دهند، هرگز درباره آن ناسپاسى نبينند و خداوند به (حال) پرهيزكاران داناست آیه 115🌹ازسوره آل عمران 🌹 وَ ما =و آنچه يَفْعَلُوا =انجام دهند مِنْ =از خَيْرٍ =خوبی فَلَنْ يُكْفَرُوهُ=پس هرگز ناسپاسی نبينند درباره‌ی آن وَ اللَّهُ=والله عَلِيمٌ =داناست بِالْمُتَّقِينَ‌=به حال پرهيزكاران قاریان افضل ایران
۵ آذر ۱۴۰۲
در راستای آموزش سربازان بدو ورود.. توصیه های زیر توسط حاج آقا ولی زاده ارائه گردید.. سرباز به عنوان نیروی خط مقدم دفاع و مبارزه با دشمن و حتی به عنوان نیروی صف اول تلاش برای پیشرفت کشور در طول تاریخ مورد توجه بوده و بسیاری از بزرگان عرصه جهاد و خدمت سرباز بودن را بالاترین افتخار خود می‌دانستند و می‌دانند، تاجایی که سید شهیدان مقاومت حاج قاسم سلیمانی هم خود را سرباز معرفی می‌کرد. در اهمیت جایگاه سرباز در اسلام روایات مختلفی از اهل بیت‌ (ع) وجود دارد و امیر مؤمنان علی (ع) بارها در نامه‌ها، خطبه و فرمایشات خود به توجه به سربازان تأکید کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به نامه امام به مالک اشتر نخعی اشاره کرد که در آن به صورت ویژه مالک را به توجه به سربازان دعوت می‌کنند. توصیه امام علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر توجه به سربازان و رفع مشکلاتشان... امام علی (ع) در سال ۳۸ هجری پس از انتصاب مالک اشتر به فرمانداری مصر در نامه‌ای به او ضمن بیان اصول حکومت، با دقت ویژه‌ای مالک را به توجه به سربازان از منظر مالی، روحی، تأمین تجهیزات و ابراز، مهر و عطوفت با آنان توصیه می‌کند. امام خطاب به مالک می‌فرماید: «برگزیده‌ترین فرماندهان سپاه تو، کسی است که از همه بیشتر به سربازان کمک رساند و از امکانات مالی خود بیشتر در اختیارشان گذارده باشد تا در نبرد با دشمن، سربازان اسلام تنها به یک چیز بیندیشند. همانا مهربانی تو نسبت به سربازان،‌ دل‌هایشان را به سوی تو می‌کشاند...» آرزوهای سپاهیان را بر آور، همواره از آنان ستایش و خواسته‌های معقولشان را اجابت کن «پس از آن آرزوهای سپاهیان را بر آور و همواره از آنان ستایش کن و کارهای مهمی که انجام داده‌اند بر شمار، زیرا یادآوری کارهای ارزشمند آنان، شجاعان را بر می‌انگیزد و ترسوها را به تلاش وا می‌دارد...» ۵ توصیه مهم امام به مالک برای توجه به سرباز امام علی (ع) در نامه‌اش به مالک ۵ توصیه مهم درباره سرباز به مالک اشتر بیان می‌کند که عبارتند از «عنایت ویژه فرماندهان نسبت به سربازان»، « توجه به حل مشکلات مالی سربازان و خانواده آنان»، «مهربانی و محبت به سربازان»، «اجابت خواسته‌های معقول و مشروع سربازان» و «ستایش و اکرام و تشویق سربازان موفق» ضرورت تلاش برای آماده نگه‌داشتن سرباز و توصیه وحدت به سربازان حضرت در سخنان دیگری آمادگی سربازان برای نبرد را یکی از امور واجب در امت اسلام بیان می‌کنند که این امر نشانه نیاز جامعه به این قشر است و غفلت سرباز را سبب فروپاشی سپاه و شکست بیان می‌کند، تا جایی که در این زمینه توصیه می‌کنند که سرباز در میدان باید کم بخوابد زیرا بقای جامعه بسته هوشیاری و بیداری سرباز است. نکته دیگری که در این گفتار امیر‌المؤمنین (ع) بیان شده موضوع وحدت و همدلی و در کنار هم بودن سربازان است که ثمره آن نظم و وحدت و نهایتاً پیروزی نصرت است. ایشان در نامه نامه ۱۱ نهج‌البلاغه صفحه ۴۹۳ می‌فرماید: «با هم فرود آیید و هرگاه کوچ می‌کنید همه با هم کوچ کنید و چون تاریکی شب شما را پوشاند نیزه‌داران را پیرامون لشکر بگمارید و نخوابید مگر اندک، چونان آب در دهان چرخاندن و بیرون ریختن». تجلیل امام علی (ع) از سربازان کوفه برای مقاومت در برابر تهاجم شورشیان موضوع تکریم از سربازان بارها توسط مولا علی (ع) انجام شده است به عنوان مثال در سال ۳۶ هجری، شورشیان بصره به کوفه هجوم آوردند و لشکر بصره دربرابر این تهاجم به خوبی مقاومت کرد و نهایتاً پیروز شد. امام پس از این پیروزی نامه‌ای محبت‌آمیز خطاب به سربازان و مجاهدان نوشته ضمن قدر‌دانی و تشویق آنان در حق سربازان اسلام دعای خیر کردند. امام فرمودند: «خداوند شما مردم کوفه را از سوی اهل بیت پیامبر (ص) پاداش نیکو دهد،‌ بهترین پاداشی که به بندگان فرمانبردار و سپاس‌گزاران نعمتش عطا می‌فرماید، زیرا شما دعوت ما را شنیدید و اطاعت کردید، به جنگ فرا خوانده شدید و بسیج گشتید». سرباز باید همیشه و هر لحظه آماده جهاد و دفاع باشد و لحظه‌ای غفلت نکند، چنانکه آن حضرت خود بعنوان سربازی فداکار و آماده نبرد لحظه‌ای از پا ننشست چنان‌که فرمود: «سوگند به جان خودم در مبارزه با مخالفان حق و آنان که در گمراهی و فساد غوطه‌ورند یک لحظه مدارا و سستی نمی‌کنم.» اهمیت رفع شبهات سربازان و اقناع آنان به جای استفاده از زور رفع شک و شبه از دل سرباز از دیگر موضوعاتی است که امر مؤمنان به آن بسیار اهمیت می‌داد و همواره به فرماندهان سپاهش توصیه می‌کرد که اگر سرباز یا سربازانی دچار شک و شبهه شدند به جای استفاده از زور آنها را قانع کنند، زیرا در غیر این صورت آن شک سبب می‌شود که سرباز به خوبی در میدان نبرد ظاهر نشود.
۶ آذر ۱۴۰۲
در فرازهای ۱۳۰ و ۱۳۱ از نامه ۵۳ نهج‌البلاغه آمده است ابو برده هنگامی که علی علیه‌السلام را مقابل افرادی مانند عایشه، طلحه و زبیر دید دچار تزلزل شد از این رو بر باطل بودن کشتگان دشمن در جنگ جمل شک کرد. حضرت شخصاً به بیان استدلال به این سرباز پرداخت و در پایان به او گفت: آیا هنوز تردید داری و ابو برده به حقانیت راه امام اذعان کرد. امام همچنین گاهی سربازان را برای گرفتن پاسخ سؤالات و شبهاتشان به بزرگانی مانند جناب عمار یاسر ارجاع می‌دادند. حزن امام، هنگامی که سربازانش در راه خدا به شهادت می‌رسیدند امام علی (ع) همواره در جنگ‌ها بر شهادت سربازان اندوهگین می‌شدند و خود را از عزاداران آنها می‌دانستند. در جنگ صفین آن حضرت در حالی که شمشیر به دست داشت خطبه‌ای در وصف سربازان رشیدش قرائت کرد. «کجایند آن برادرانم که راه را به حقیقت طی کردند و بر اساس حق از دنیا گذشتند. عمار، ابن تیهان و ذوالشهادتین کجا هستند و کجایند نظیر آنان از برادرانشان که بر جانبازی پیمان بستند و سرهای پاکشان برای تبهکاران فرستاده شد. آه بر آن برادرانم که قرآن را تلاوت کرده آن را استوار داشتند، واجبات را اندیشه نموده، برپا کردند، سنت را زنده نمودند و بدعت را می‌راندند. به جهاد دعوت شدند اجابت کردند، به پیشوا اعتماد نموده تابع شدند...»
۶ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام یگانه مرقی:نگاه به چهرۀ پیامبر(ص)بخش دوم حدیث حضرت زهرا: «النَّظَر فِی وَجهِ رَسُولِ اللَّهِ» آن حضرت نگاه به چهرة رسول خدا(ص) را دوست داشت؛ یا از آن جهت که پدر مهربان او بود و یا از آن جهت که پیامبر(ص) پیشوا، امام و رهبر او بود. هر کدام که باشد، نگاه به ایشان ثواب دارد. در حدیث کساء می خوانیم: «وَ صرْتُ أَنْظُرُ إِلَیهِ وَ إِذَا وَجْهُهُ یتَلَأْلَأُ کأَنَّهُ الْبدْرُ فِی لَیلَةِ تَمَامِهِ وَ کمَالِهِ؛[و همچنان به چهرة او [پدرم] نگاه می کردم که همانند ماه شب چهارده در حالی که کامل و تمام است، می درخشید.» به هر حال، اگر مراد از نظر، صرف نگاه کردن باشد، نگاه به چهرة رسول خدا(ص) از چند جهت عبادت بوده است، چنان که خود رسول خدا(ص) می فرماید: «النَّظَرُ إِلَی الْعالِمِ عبَادَةٌ، وَ النَّظَرُ إِلَی الْإِمَامِ الْمُقْسِطِ عِبَادَةٌ، وَ النَّظَرُ إِلَی الْوَالِدَین برَأْفَةٍ وَ رَحْمَةٍ عبَادَةٌ، وَ النظَرُ إِلَی أَخ تَوَدُّهُ فِی اللَّهِ (عزَّ وَجَلَّ) عِبَادَةٌ؛[نگاه به (چهره) عالم عبادت است. و نگاه به (چهره) امام عادل و عدالت پیشه عبادت است. و نگاه به چهرة والدین از روی رأفت و مهربانی عبادت است. و نگاه به چهرة برادر (دینی) که برای خدا دوستش داریم، عبادت است.» رسول اکرم(ص) هم عالم بود، هم پیشوای عدالت پیشه و هم پدر حضرت زهرا، بنابراین، نگاه به چهرة حضرت از جهات متعددی عبادت بود. ممکن است مراد از نگاه به چهرة رسول خدا(ص)، عشق و محبت قلبی به آن حضرت باشد که این را نیز حضرت زهرا در سطح عالی برخوردار بود. پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «یا فاطِمَةُ أَنْتِ مِنِّی و اَنَا مِنکِ؛[تو از من هستی و من از تو.» این حدیث اوج دلبستگی عاطفی این پدر و دختر را می رساند، خصوصاً اگر به شأن نزول این حدیث توجه شود: از حضرت زهرا نقل شده است که فرمود: وقتی این آیه نازل شد: [لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَینَکمْ کدُعاءِ بَعْضِکمْ بَعْضاً][«رسول خدا (ص) را آنگونه که همدیگر را صدا می زنید، (با اسم) نخوانید!» ترسیدم که رسول خدا(ص) را با لفظ «ای پدر» بخوانم. من نیز مانند دیگران، پدر را با نام «یا رسول الله» صدا زدم. بدین خاطر پیامبر(ص) یک بار یا دو بار یا سه بار از من روی گردانید (و پاسخ نگفت)، سپس رو به من کرد و فرمود: ای فاطمه! این آیه دربارۀ تو و خانوادۀ تو و نسل تو نازل نشده است. تو از من هستی و من از توام. همانا این آیه برای (ادب کردن) جفاکاران درشت خوی قریش و انسانهای خودخواه و متکبّر نازل شده است. مرا با جملة «ای پدر!» خطاب کن که مایۀ حیات قلب من است و خداوند را خشنود می کند. محبّت شدید فاطمه(ع) به پیامبر اکرم (ص) در سیره و گفتار حضرت زهرا موارد متعددی یافت می شود که شاهدی است بر محبّت شدید آن حضرت به پیامبراکرم (ص)؛ در اینجا به دو مورد از آن اشاره می شود: 1. تسلیم محض پیامبر (ص) وقتی پیامبر اکرم(ص) اعلام کرد که خدا از آسمان به ازدواج فاطمه با علی(ع) رضایت داد، عرض کرد: «رَضِیتُ بِمَا رَضِیَ اللَّهُ لِی وَ رَسُولُهُ؛[خشنودم به آنچه که خدا و پیامبر او برای من رضایت دادند.» و در جای دیگر عرض کرد: «یَا رَسُولُ اللَّه أَنتَ أَولَی بِمَا تَرَی؛[ای رسول خدا! تو از من سزاوار تری (در مورد ازدواج من).» حضرت زهرا در مورد فدک به پیامبر(ص) نیز عرض کرد: «أَنْتَ أَوْلَی بِی مِنْ نَفْسِی وَ مَالِی لَک. .. أَنْفِذْ فِیهَا أَمْرَک؛ تو بر من سزاوارتری و اموال من، مال تو است؛. .. [اما برای اثبات حق من در فدک مدرک و سند آن] و امر خود را محکم و استوار فرما.» 2. جملات جانسوز در فقدان پدر حضرت زهرا جملات جانسوزی در فقدان رسول خدا(ص) فرمودند که برای پرهیز از اطالة کلام فقط به چند نمونه اشاره می شود: 1. «وَاغَمَّاهُ لِغَمِّکَ یَا اَبَتَاهُ؛ وای از این اندوه، در غم تو ای پدر!» 2. «یا رَسُولَ اللَّهِ قَدْ قَطَعْتَ قَلْبِی وَ أَحْرَقْتَ کبِدِی لِبُکائِک؛[ای رسول خدا! همانا قلب مرا از جا کندی، و جگرم را سوزاندی به خاطر گریه ات.» 3. «یا أَبَتَاهْ إِلَی جَبْرَئِیلَ ینْعَاهُ؛ ای پدر! پس از تو باید شکوه های دل را به جبرئیل گفت.» 4. «یا أَبَتَاهْ... وَ الثُّکلُ شَامِلُنَا وَ الْبُکاءُ قَاتِلُنَا وَ الْأَسَی لَازِمُنَا؛[ی پدر! غم تو ما را فراگرفته، و گریه قصد جان ما را دارد و بدی روزگار دامنگیرمان شده است.» 5. «یا أَبَتَاهْ... یاحَبِیبَ اللَّهِ وَ حَبِیبَ القُلُوبِ؛[ی پدر! ای حبیب خدا و محبوب دلهای همه!» این جملات و امثال آن نهایت درجة محبت حضرت زهرا به پدر بزرگوارشان را نشان می دهد و ثابت می کند که یکی از محبوبهای دل زهرای مرضیه شخص رسول خدا(ص) می باشد.
۶ آذر ۱۴۰۲
⏪ 🌼مقام_معظم_رهبرے ⬅️ چگونه کانون خانواده را حفظ کنیم؟ ↙️ مبادا با گله‌ها، با دلخوری‌ها، با افزون‌طلبی و پُرتوقعی‌ها، با بی‌محبتی‌ها، و گاهی با دخالت‌های دیگران، کانون خانواده سست بشود. ↙️ هم دختر و هم پسر سعی کنند که این عُلقه‌ی زوجیت را حفظ کنند. این، با اطمینان و با محبت متقابل حفظ میشود. ↙️ ⛔️ زن به مرد تحمیل نکند و زور نگوید؛ مرد هم به زن زور نگوید و افزون‌طلبی نکند. ↩️ مثل دو رفیق و مثل دو شریک، با هم صمیمی باشند، تا این کانون خانواده حفظ بشود!🌹🌹 .. عقیدتی سیاسی پلیس پلیس آگاهی
۶ آذر ۱۴۰۲
حاج آقا ولی زاده.. آیا می دونید خونه کجاست❓ خونه یعنی فضای خالی از خالی از قرص خواب و استرس خونه یعنی وقتی واردش میشی لبخند بزنی و لبخند ببینی یه خونه خوب متراژش بالا نیست وسعت قلب آدماش زیاده در خانه ای که آدما همدیگر را دوست ندارند بچه ها نمی توانند بزرگ شوند شاید به ظاهر قد بکشند خانه‌ای که در آن پدر وجود داشته باشد ۴۰ برابر امن تر از خانه‌ای است که درش ۴۰ تا قفل دارد. خانه ای که مادر داشته باشد چهل برابر راحت تر از هتلی ست که چهل تا خدمه دارد پدر یعنی امنیت مادر یعنی آرامش خدایا امنیت و آرامش تمام خانه ها را بیمه ی خودت کن...❤️
۶ آذر ۱۴۰۲
حدیث روز ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
پرسش و پاسخ احکام نماز آذر ماه ۱۴۰۲ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
۶ آذر ۱۴۰۲
💠 دلایل تلاش برای حفظ زندگی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقامه عزای فاطمیه 💠 توصیه آیت الله وحید خراسانی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
✅ بایدهایی در زمان تشنج . خلوت‌کردن اطراف: گاهی وقتی کسی دچار تشنج می‌شود افرادی جمع می‌شوند. از افراد بخواهید فاصله بگیرند و دور فرد موردنظر را خلوت کنند. . فرد را به پهلو بخوابانید: این وضعیت کمک می‌کند فرد در اثر بلع هر چیزی مثلاً غذایی که در دهان دارد خفه نشود. . فرد را در وضعیت راحتی قرار دهید: زیر سر فرد یک چیز صاف و نرم مثل پتو یا کت تا شده قرار دهید. عینک فرد را بردارید و لباس‌های تنش را آزاد کنید. . به طول مدت تشنج دقت کنید. این اطلاعات می‌تواند مشخص‌کننده شدت تشنج باشد. افرادی که دچار اختلال تشنج هستند متوجه خواهند شد چه شرایطی برایشان نرمال است و اینکه آیا لازم است با پزشک خود تماس بگیرند یا خیر. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه 💠 اثرات دل شکستن چیه؟؟؟ 🎤 استاد عالی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
💠 چرا باید از مظلوم حمایت کرد؟ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه 💠 خطرات یک بی حجاب در جامعه 🎤 استاد عالی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
شیر و آب‌میوه‌های غیرپاستوریزه شیر و آب‌میوه‌های غیرپاستوریزه می‌توانند حاوی باکتری‌های مضر مانند لیستریا، سالمونلا، و کمپیلوباکتر باشند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث عفونت‌های جدی در مادر و جنین شوند، از جمله: - سقط جنین - زایمان زودرس - وزن کم هنگام تولد - آسیب مغزی در نوزاد برای اطمینان از ایمنی شیر و آب‌میوه‌ها، بهتر است همیشه از محصولات پاستوریزه استفاده کنید. پاستوریزاسیون یک فرآیند حرارتی است که باکتری‌های مضر را از بین می‌برد. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۶ آذر ۱۴۰۲
✅ کارشناس شبکه اوکراینی: 📍ایرانیان استاد جنگ هیبریدی و ترکیبی هستند و از آن بهره می‌برند... قاریان افضل ایران. عاشقان عترت و قران━┛
۶ آذر ۱۴۰۲
داستانک محرومیت از تحصیل راضیه نادران، از کلرمون فرانسه می‌گوید: روزها می‌گذشت و من به مدرسه می‌رفتم و هر روز مدیر برای پدرم نامه می‌فرستاد و از او می­خواست که مرا بی‌حجاب به مدرسه بفرستد. فرانسه را به‌‌اصطلاح مهد آزادی می‌دانند؛ اما به‌تازگی در این کشور آزاد، بسیاری از دختران مسلمان به دلیل حفظ حجاب، از مدارس اخراج شده‌اند. آنها فکر می‌کردند من حجابم را به اجبار پدرم، رعایت می‌کنم. مدیر مدرسه در آخرین نامه‌ای که در هفتِ نوامبر (۱۶ آبان) نوشت، گفت: «اگر راضیه روسری‌اش را در نیاورد، دیگر حق ندارد مدرسه بیاید!» این نامه را صبح به من داده بود و بعدازظهر وقتی برای آوردن کتاب‌ها و دفترهایم به مدرسه رفتم، دیدم مثل فرمانده پادگان با چند نفر از معلمان جلوی در ایستاده بود و به خیال اینکه من می‌خواهم به کلاس بروم، باعصبانیت و خشونت گفت: «نه، نه راضیه!» من در آن موقع ناراحت شدم و بغض گلویم را فشار می‌داد؛ ولی بااین‌حال، به او گفتم: «من برای برداشتن کیف آمده‌ام. من از آن روز، دیگر به مدرسه نمی‌روم و در خانه درس‌های ایرانی‌ام را ادامه می‌دهم؛ اما این برخورد بد و بی‌ادبانه مدیر را هرگز فراموش نمی‌کنم. من تا به حال، چند مصاحبه داشته‌ام. در جواب خبرنگار شبکه سه تلویزیون فرانسه که پرسید: آیا به حجابم ادامه می‌دهم یا نه، گفتم: حجاب در اسلام، از نُه سالگی برای ما دختران واجب است. من از نُه سالگی چادر به سر کردم و تا آخر عمر هم به سر دارم و حاضرم در خانه تنها باشم؛ ولی خدا از من راضی باشد. به دخترهای مسلمان می‌گویم از این سروصداهای فرانسوی‌ها و سیاست‌های ضدّ اسلامی‌شان نترسند و به مبارزه خود ادامه دهند که حتماً پیروزی از آنِ ماست
۶ آذر ۱۴۰۲
۶ آذر ۱۴۰۲
ارتباط عفاف و حجاب با پدر خانواده. استاد پناهیان. #
۶ آذر ۱۴۰۲
تأکید و توجه به تولید اقتصادی از اساسی ترین ویژگی شخصیت امیر مؤمنان (ع) است. زندگی شخصی او در دوران حیات پیامبر (ص) و پس از آن دائماً با تولید درگیر بوده است. ایشان در سال های اولیه مهاجرت به مدینه با کار کردن در باغات و آب کشیدن از چاه ها برای ساخت خشت، برای خود و پیامبر درآمدی کسب می کرد. هر دلو آب در ازای یک دانه خرما. با کشیدن دلو آب دستانش تاول می زد، خرما را می گرفت و با پیامبر از آن استفاده می کردند. علاوه بر احداث باغات متعدد در اطراف مدینه، در منطقه با خرید زمین، باغات متعددی ایجاد کرد، چاه های پرآبی را حفر کرد. حفر «چشمه أبی نیزر» و وقف آن در کتاب های حدیثی و تاریخی نقل شده است. او کسالت و تنبلی در کسب درآمد و کارهای مربوط به دنیا را منفور می دانست و می فرمود: «مردی که در کار دنیای خود کسل باشد دشمن می دارم چون در امر آخرت کسالت بیشتری خواهد داشت». و در نظر او کسالت در امر دنیا به دین او ضرر وارد می کند و می فرمود: «کار تولیدی و کسب رزق یاور دینداری شخص است». همچنین کار برای کسب درآمد و تأمین معاش زندگی را مجاهده در راه خدا می دانست.
۶ آذر ۱۴۰۲