eitaa logo
روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
288 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
3.2هزار ویدیو
40 فایل
گر بر سر فتنه بر نجوشی مردی.. ور تیغ زبانها بنیوشی مردی.. ای ذره که در راه هوا می کوشی.. در راه خدا اگر بکوشی مردی.. حکیم باباافضل
مشاهده در ایتا
دانلود
عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق برنامه‌ریزی شد و میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ درگرفت. فرماندهی نیروهای جمهوری اسلامی ایران در این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی و فرماندهی مجاهدین خلق برعهدهٔ مسعود رجوی بود. پس از چند روز درگیری در پایان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شدند. تعداد زیادی در این نبرد کشته شدند. این نبرد آخرین نبرد در جنگ ایران و عراق به‌شمار می‌رود.[۳] عملیات مر
عملیات مرصاد، نام نبردی است که بین نیروهای جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق، بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، در سال ۱۳۶۷ درگرفت. عملیات مرصاد در پاسخ به عملیاتی به نام فروغ جاویدان صورت گرفت، که توسط نیروهای مجاهدین خلق مستقر در عراق، طراحی و اجرا و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق برخوردار بود و با هدف فتح تهران، طی یک برنامه زمانبندی شده ۳۳ ساعته، طراحی و تدارک یافته بود. در این نبرد فرماندهی سازمان مجاهدین به عهده مسعود رجوی بود. این عملیات بعد از چند روز درگیری با پیروزی نیروهای جمهوری اسلامی، به پایان رسید
رحیم‌پور ازغدی: امام حسین نوکر نمیخواد، حضرت عباس هم سگ نمیخواد امام شیعه میخواد... شیعه‌ی عاشقِ عاقل @ravabetomomi_agahi_fateb1402
زندگی 57 ساله امام سجاد(علیه‌السلام) سراسر در دیانت و سیاست بوده است و هیچگاه این دو امر را کنار نگذاشتند.این امام بزرگوار از خودشان یک صحیفه ای باقی گذاشتند که مونس شب های ماه رمضان مؤمنین است. 
زنده یاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی. درس های از زندگی امام سجاد (ع) 1. امام خودش را غرق در خداوند کرده بودند عبادت خداوند مانند بال پروازی است که ‌شما را به سمت آسمان ها و بلندای معرفت می‌برد. هر کسی که بتواند در این سفره ربانی رزق بیشتری بردارد به نفع خودش است چون کوله معرفت او بیشتر خواهد شد. برای عبادت خداوند لازم است خودمان را شبیه امام سجاد (علیه‌السلام) کنیم. «فرزند خردسال زین العابدین علیه السلام در حالی که آن حضرت مستغرق عبادت است، از بلندی سقوط می کند و دستش می شکند . فریاد بچه، و زن های خانه غوغا می کند و بالاخره شکسته بند می آید و دست بچه را می بندد. زین العابدین علیه السلام پس از فراغ از نماز - یعنی پس از بازگشت از این سفر آسمانی - چشمش به دست بچه می افتد و با تعجب می پرسد: مگر چه شده است که دست بچه را بسته اید؟! معلوم می شود این فریاد و غوغا نتوانسته است امام را از استغراق خارج کند.» [2]  توجه: این همه نعمتی که خداوند به ما داده، لازم است در مقابل این نعمت ها از خداوند تشکر کنیم و بهترین نوع تشکر این است که خداوند را در مقابل این نعمت ها عبادت کنیم. «امام سجاد (علیه‌السلام) فرمودند ؛بزرگ ترین حق خدا این است که او را عبادت کنی و چیزی را با او شریک قرار ندهی . پس اگر این کار را با اخلاص انجام دادی، خدا بر خود لازم می کند کار دنیا و آخرت تو را کفایت کند و هر چه از دنیا و آخرت بخواهی، برایت پاس دارد».[3]   2. امام سجاد، محبت خودش را از کسی دریغ نمی‌کردند یکی از تکنیک های که می‌تواند دیگران را جذب کند، محبت کردن است. وقتی شما به عنوان شیعه، رفتار محبت آمیز خودتان را تقدیم دیگران کنید، آنها به شما جذب خواهند شد. چون همه انسان ها در وجود خودشان نیاز دارند که از طرف دیگران مورد محبت قرار گیرند و اگر فردی باشد که بتواند این نیاز را تامین کند، قطعا مورد توجه فرد قرار می‌گیرد. امام سجاد (علیه‌السلام) محبت کردن را از هیچ کسی دریغ نمی‌کردند و همه افراد را از محبت خود سیراب می‌کردند.  شهید مطهری در این رابطه می‌نویسد؛ زین العابدین (علیه السلام) پیک محبت بود. این هم عجیب است: راه می رفت، هرجایی کسی را می دید، هرجا غریبی را می دید، فقیر و مستمندی را می دید ... به او محبت می کرد و به خانه خودش می آورد ... روزی یک عده جذامی را دید (همه از جذامی فرار می کنند). از اینها دعوت کرد، این را به خانه خود آورد. خانه زین العابدین، خانه مسکینان و یتیمان و بیچارگان بود. [4]    3. مدارا و مردم داری یکی از حقوق مورد تأکید ائمه (علیهم السلام) در زندگی اجتماعی، رعایت حق همسایگان است. امام سجاد (علیه السلام) در صحیفه علاوه بر تربیت فردی، ما را به آداب اجتماعی نیز توجّه می­ دهد. «دعای بیست و ششم صحیفه به رفق و مدارا با همسایگان اختصاص یافته است. در آغاز دعا امام از خدا می­ خواهد که او را در رعایت حق همسایگان و دوستان همراهی فرماید. خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، و مرا در مورد حق همسایگان و دوستانم که به حق ما معرفت دارند و با دشمنان ما در ستیزند به بهترین صورت یاری فرما.» [5]    4. احترام و ارزش دادن به فرزندان احترام کردن و ارزش نهادن به شخصیت افراد از سوی دیگران نیازی طبیعی و غریزی است که البته برای کودکان، نوجوانان و جوانان اهمیت بیشتری دارد و چنانچه درخانواده تأمین شود، متربّی احساس آرامش می­ کند و احترام به دیگران را از خانواده می ­آموزد. حق فرزند این است که مورد احترام والدین قرار بگیرید تا احساس ارزشمند بودن پیدا کند. خانواده های که آموزه های دینی و اسلامی را در زندگی خود پیاده می سازند، در امر تربیت فرزند موفق تر هستند. «امام سجاد (علیه‌السلام) فرمودند: حق فرزندت این است که بدانی او از تو است و خوبی و بدی او در دنیا بستگی به تو دارد و تو که سرپرستی او را به عهده گرفته ­ای مسؤول تربیت و راهنمایی­ اش به سوی خداوند و اطاعت او هستی، پس درباره­ی او مانند کسی عمل کن که کارش را در این دنیا به حسن اثر خویش آراسته می­ کند.»[6]  توجه؛ امام سجاد (علیه‌السلام) دارند به ما آموزش می‌دهند که نحوه درست و صحیح برخورد با فرزند چگونه است و اگر در این مدار حرکت کنید، موفق خواهید شد و الا گرفتار مشکل می شوید.    5. فصاحت و بلاغت امام امام سجاد، صحیفه کامله سجادیه را به جهان عرضه داشت. صحیفه‏ ى که چون آن نیامده و نخواهد آمد. صحیفه‏ اى که در ضمن دعا، معارف اسلام، سیاست اسلام، اخلاق اسلام را نیز شامل می‌شود. مضمون های این صحیفه خود نشانگر فصاحت بالای امام سجاد (علیه‌السلام) است.  پی نوشت : [1] تحلیلى از زندگانى امام سجاد علیه السلام ،جلد 1،صفحه :53 [2] مرتضی مطهری، مجموعه آثار شهید مطهری، قم: انتشارات صدرا ،جلد 3، صفحه 301  [3] تحف العقول، ص 184 [4] مجموعه آثار شهید مطهری ، جلد 18، صفحه 32 [5] صحیفه سجادیه، دعای 26 [6] شیخ 
حاج اقا صاحب: 📌حرکت بانوان پشت سر دسته های عزاداری!!! ❌یکی از مسائلی که در عزاداری های امروزی متداول شده است شرکت زنان در دسته های عزاداری و پشت سر دسته های سینه زنی و زنجیرزنی می باشد. به همین علت لازم دانستیم که حکم شرعی آن عدد را خدمت شما ارائه دهیم چرا که در ایام شهادت بسیاری از هیئات مذهبی اقدام به راه‌اندازی دسته‌جات مذهبی می‌نمایند و زنان نیز پشت سر مردان حضور دارند. آیا این حضور زنان در پشت سر مردان در دسته‌جات اشکال دارد؟ ✅ نظر مقام معظم رهبری در خصوص شرکت زنان دردسته جات عزاداری چیست؟ 🔴 اولا اگر مصداق اختلاط محرم و نامحرم باشد حرام است و حدودی برای این مسئله مشخص شده است و همین جا توصیه میکنیم در هیئت‌ها و در مجالس عزا، همه جا باید این رعایت شود و خانم‌ها حجاب‌شان را مراعات کنند و همه نگاه‌شان را چه زن و چه مردبه نا محرم نگاه دارند. ❌اما در خصوص اینکه خانم‌ها هم دنبال دسته عزا راه بیافتند و یا دسته عزاداری راه بیندازند فرمودند: 🔴 این شایسته نیست که خانم‌ها دسته عزاداری داشته باشند؛و یا حتی دنبال دسته‌های عزاداری راه بیافتند. 🟢 شیوه عزاداری برای خانم ها از قدیم‌الایام مرسوم بوده که خانم‌ها در مجالس و عزاخانه ها ی زنانه شرکت می‌کردند و این چنین ارادتشان را به اهل بیت نشان می دادند این بهتراست. 🏴🏴 و کشتی نجات زینبی خط قرمز ماست🚨
متن شبهه: ۱_به جای هزینه های میلیاردی برای ساخت ضریح طلا به فقرا کمک کنیم کدام واجب تر است؟ رسیدگی به معیشت زنده ها در ایران یا مرده پرستی در عراق؟ ۲_کلیپ شبهه هزینه ساخت صحن حضرت زهرا و توسعه حرم امام علی و طلاکاری گنبد ائمه در عراق. ۳_و دیگر شبهات مشابه فوق الذکر. 🔵پاسخ شبهه: 1⃣ آیا این جملات صحیح است: ◀️به جای هزینه های میلیاردی احداث پارک و بوستان و شهربازی، به فقرا کمک کنیم ◀️به جای هزینه های میلیاردی احداث مدرسه و دانشگاه به فقرا کمک کنیم. ◀️به جای هزینه های میلیاردی احداث بیمارستان به فقرا کمک کنیم. 2⃣ اینکه کسی سوالات فوق را نمی پرسد، اما مدام به زیارت، روضه و هزینه های آن اشکال وارد می کنند به این دلیل است که ضرورت رسیدگی به نیازهای رفاهی، تفریحی، علمی و بهداشتی انسان برای همگان قابل درک است. اما نیازهای معنوی انسان مورد غفلت قرار می گیرد. همانطور که نیازهای مادی باید تامین شود، نیازهای معنوی نیز مهم است و اساساً در تقابل قرار دادن نیازهای مادی و معنوی یکی از ترفندهای قدیمی دیندستیزان است. 3⃣ مرده پرستی نامیدن زیارت نیز ریشه در تفکری دارد که مرگ را نابودی می پندارد و لذا سعی می کند توجه انسان را از آن منصرف کند و تمام همّ و غمّ انسان را دنیا و مسائل مادی آن تعریف کند. 4⃣ زیارت و حل مشکلات: بسیاری از مشکلات مادی دنیا تنها در اثر توجهات معنوی قابل حل است. بسیاری افراد به دلیل تمسک به حضرت علی به ایتام رسیدگی می کنند. افراد زیادی به دلیل شفاعت امام حسین، به فقرا کمک می کنند. اشخاص متعددی به عشق امام رضا(ع) و به دلیل سفارشات مکرر ایشان، به محرومین رسیدگی می کنند. این موارد در اثر پیوند روحی با پیشوایان که حاصل از زیارت ایشان است، به دست می آید. 5⃣ یکی از خادمان امام رضا(ع) که یک پزشک است تعریف می کند: جهت معاینات لازم در هنگام اعدام یک قاتل نزد او بودم که شنیدم مدام برلبش ذکر یاضامن آهو جاری است. این مسئله را که به پدر مقتول منتقل کردم، ابتدا رو به حرم امام رضا علیه السلام کرد و گفت: «السلام علیک یا امام الرئوف» و سپس طناب را از گردن قاتل برداشت. بسیاری از کارهای خیریه نیز با همین نیت صورت می گیرد. 6⃣ در زیارت جلوه های زیادی از وحدت و پیوندهای ملی میان مردم نیز حاصل می شود که آرزوی بزرگان هر ملتی برقراری مقداری از آن با صرف هزینه های زیاد است. (وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مَّا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ) 7⃣ نکته: هزینه های زیارت یا ساخت ضریح و طلاکاری گنبد و گلدسته و... تماماً مردمی و حاصل اعتقاد و عشق آنان که نوعا افراد متوسط یا فقیرند، تأمین می شود. گاهی تمام هزینه ای که برای ساخت یک ضریح مهم مانند ضریح سیدالشهدا علیه السلام می شود، برابری می کند با هزینه ای که یک نفر برای عشق به فلان خودروی میلیاردی صورت می گیرد. (در حالی که حرم مورد استفاده میلیون ها نفر و خودروی آن شخص فقط برای یک نفر است) 8⃣ اسلام برای تامین اجتماعی و رسیدگی به فقرا، مجراهای مالی گوناگونی مانند زکات واجب، زکات فطره، انفاق و صدقه مستحب، مقرری از بیت المال و... تعیین کرده که اگر همه ی افراد مانند دین داران به این دستورات عمل می کردند، اثری از فقر در جامعه مشاهده نمیشد. 9⃣پیامبر گرامی فرمود: «برای خداوند حرمات سه گانه ای است که هر کس آنها را احترام و تکریم کند خداوند امر دین و دنیای او را محفوظ میدارد و آن سه چیز عبارت است از؛ احترام و تکریم قرآن؛ احترام و تکریم پیامبر و احترام و تکریم اهل بیت» [خصال ج۱ص۱۴۶] راههای بزرگداشت و تکریم: 1- حفظ و نگهداری آثار و عمل به دستورات و سخنان آنان. 2- احترام به مقام و موقعیت معنوی و پاسداشت ایام ولادت و شهادت آنان. 3-حفظ و تعمیر قبور و رعایت حرمت در ساخت بارگاهایی که در شان آنها باشد؛ مساله تعظیم وتکریم و آبادسازی قبور ائمه در روایات متعددی نیز توصیه شده ؛ امیرالمومنین از پیامبر گرامی سوال کرد؛ «ای رسول خدا از برای کسی که قبور ما را زیارت کند و آن را آباد وبازسازی کند چه پاداشی است پیامبر گرامی پاسخ داد: «خداوند قبرتو و قبر فرزندانت را بقعه هایی از بهشت قرار داده و قلوب برگزیدگان از خلقش را به سوی شما متمایل کرده که خواری و اذیت را تحمل کرده و «قبور شما را آباد میکنند» فراوان زیارتشان میکنند آنان مخصوص به شفاعت من هستند و وارد حوض من در قیامت میشوند و آنان زوار من در بهشت هستند «کسی که قبور شما را آباد کند» گویا سلیمان را بر ساخت بیت المقدس یاری داده است» --تهذیب الاحکام ج۶ص۴۵۰ --وسائل الشیعه ج۱۴ص۳۸۲ --بحار الانوار     ج۹۷ص۱۲۰ روشن است که آباد سازی قبور ائمه از طریق ساختن گنبد و بارگاه از طلا و نقره مصداق روشن عمل به این نوع روایات میباشد. ✅ *اما نکته بسیار مهم:* باید بدانیم که این هجم
اما نکته بسیار مهم:* باید بدانیم که این هجمه ضد تبلیغی علیه ساخت و ساز حرم ‌های شریف، آنهم در دوره ‌ای که بیش از همه ادوار تاریخی نسبت بتخریب آنها به بهانه شهرسازی یا حتی با انفجار و ... اقدام میشود، بمقاصد دیگری است و اهداف دیگری از این تاکتیک تبلیغاتی تعقیب میشود. و گریه کردن برای فقر و فقرا نیز همه بهانه و توجیه حمله و نیز پوششی است تا قصد و غرض اصلی مخفی بماند. ،،، وگرنه اگر هزاران برابر این هزینه‌ ها صرف ساختن و آباد کردن مراکز فسق و فجور شود، نه تنها گله نخواهند کرد، بلکه مشتاقانه استقبال هم میکنند و حتی شده با قرض و نزول به زیارت محبوب خود نیز میشتابند. آیا میدانیم سالانه چند میلیارد دلار هزینه واردات لوازم آرایش و آن هم اغلب تقلبی میشود؟!
پرونده هنجارشکنی «ازکی» روی میز بیمه مرکزی 🔹در پی تصویر منتشر شده از کشف حجاب کارمندان شرکت ازکی، پرونده تخلف این شرکت خرید بیمه، روی میز بیمه مرکزی قرار گرفت و احتمال تعلیق مجوز این شرکت وجود دارد. 🔹صفحه اینستاگرام ازکی، امروز در قالب یک استوری اعلام کرد: محتوای این موارد که بدون اطلاع و اجازه شرکت منتشر شده، بیان کننده مواضع رسمی ازکی نیست.
طاهریان: چه تونه ؟ بابا ول کنید چیه به یه تار مو گیر دادید؟ بهترین جوابی که تا حالا شنیدم😎😎 ┅─═इई 🌺🌼🌼🌺ईइ═─┅ 🌹برای نشر دهیم
آیه9🌹ازسوره آل عمران 🌹 رَبَّنا إِنَّكَ جامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لا رَيْبَ فِيهِ إِنَّ اللَّهَ لا يُخْلِفُ الْمِيعادَ (راسخان علم در ادامه دعا گويند:) پروردگارا! همانا تو مردم را براى روزى كه در آن شكى نيست گرد آورى. همانا خداوند وعده‌ى خود را تخلّف نمى‌كند آیه9🌹ازسوره آل عمران 🌹 رَبَّنا =پروردگارا إِنَّكَ=همانا تویی جامِعُ=گرد آورنده ی النَّاسِ=مردمان لِيَوْمٍ=برای روزی که لا =نيست رَيْبَ=هیچ تردیدی فِيهِ=در آن إِنَّ=همانا اللَّهَ=الله لا يُخْلِفُ=خلاف نمی کند الْمِيعادَ=وعده ی خودرا
والله از هرکسی بجز آیه الله العظمی بهجت این جمله را میشنیدم،حس میکردم شاید غلو کرده باشد این کیست ...
روابط عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب در یوم جاری 8_5_1402 همزمان با مراسم سوم امام حسین علیه السلام و به قولی شهادت حضرت سجاد مراسم عزاداری با حضور ریاست محترم عقیدتی سیاسی فاتب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موحدیان و رئیس بسیج مداحان کل کشور استاد حاج مصطفی خو رسندی در محل نمازخانه پیامبر اعظم بر گزار گردید در این مراسم ابتدا استاد حضرت حجت الاسلام حاج آقا موحدیان ضمن تبیین درسها و اهداف عاشورا افزود.. حادثه عاشورا حادثه عظیمی است که توسط مردانی بزرگ از طایفه ایمان به رهبری حسین علیه السلام رقم خورد. البته در مقابل این صفحه نورانی کربلا، ددمنشانی وجود داشتند که از هر گونه فضیلت اخلاقی و انسانی به دور بودند و به این ترتیب حادثه عاشورا از تقابل نور و ظلمت شکل گرفت. این حادثه عظیم از جهات گوناگون قابل بررسی است و انسان­‌ها در طول تاریخ می­‌توانند از آن درس و عبرت بگیرند و زندگی خود را به سوی کمال سامان بدهند؛ از خوبان عاشورا و فضائل آنها پیروی کنند و از بدان عاشورا و رذائل آنها دوری جویند. از این رو  هر یک از عالمان اخلاق، سالکان عرفان، حماسه­‌سرایان، حاکمان مردم­‌مدار الهی و فیلسوفان سیاست به نحوی از ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی و تربیتی عاشورا سخن گفته­‌اند و از این گنجینه بزرگ برای انسان­‌ها درهای بزرگی گشوده­‌اند. در بررسی کنیم. . خانواده در اسلام از جایگاه ویژه­ای برخوردار است و هر چه جامعه بشری بیشتر پیش می­‌رود و بر پیچیدگی­‌های آن افزوده می­‌شود، به ضرورت و جایگاه خانواده در نظام اجتماع بیشتر پی می­‌برد. اگر حادثه عاشورا را از جهت خانواده بنگریم که خانواده در عاشورا چه جایگاهی دارد و چه درس­‌ها و عبرت­‌هایی از عاشورا می­‌توان در این خصوص دریافت کرد و اینکه امروزه عاشورا چه تاثیری بر خانواده دارد ما به مواردی در این فرصت کوتاه اشاره خواهیم کرد خوب در خصوص دینداری عواملی را عنوان نمودند یکی از عوامل خود محیط است این محیط سبب دینداری و بی دینی می‌شود خیلی از فرزندان را مسبب دینداری و بی دینی پدران و مادران هستند.. شما دقت کنید در این جنگ حضور علی اصغر نشان مظلومیت است روزی حدود 60 کیلومتر. امام و یاران حر کت کرده و در هر منزلی دعوت می‌کرد. خوب یکی مثل ظهیر ابن قین است که پس از دعوت و تاکید همسر‌ ش در کنار امام و یاران قرار گرفت. خوب بعد از شب عاشورا و برداشتن بیعت یکی از ایشان دست بر ندا‌شت ظهیر گفت من را هزار مرتبه زنده کنی و بک‌‌شی دست از شما بر نمیدارم.. موعظه های امام را بنگرید در میان لشگر عمر سعد، خوب این محیط خانواده و اجتماع تاثیر گزار است خیابان ایران را مشاهده کنید در خیابانی دیگری هم وضعیت بس آلوده است این محیط و اجتماع تاثیر گزار است مردم شام محیط آلوده بود مردم شام پس از شهادت حضرت علی علیه السلام گفتند مگر حضرت علی ع نماز می‌خواند.. از طرفی در کوفه دقت بفرمایید در کوفه مردم برای ایشان نامه نوشتند.. نامه‌هایی که اهالی کوفه برای دعوت از امام حسین(ع) به کوفه و بیعت با او نوشتند. این نامه‌ها بعد از آن نوشته شد که امام حسین(ع) از بیعت با یزید خودداری کرد، از مدینه خارج شد و به مکه رفت. در میان نویسندگان نامه‌ها، نام برخی بزرگان شیعه مانند سلیمان بن صرد خزاعی، حبیب بن مظاهر و رفاعة بن شداد نیز وجود داشت. نامه‌های کوفیان باعث شد امام حسین(ع) به سوی کوفه حرکت کند، اما با روی کار آمدن عبیدالله بن زیاد در کوفه و سرکوب مردم به دست او، کوفیان از یاری امام حسین(ع) دست کشیدند و واقعه کربلا رخ داد. شیخ عباس قمی تعداد نامه‌های کوفیان به امام حسین(ع) را دوازده هزار دانسته است... انشالله موکب امام حسین ع در مهران بر گزار می‌شود همه در این امر خیر انشالله شرکت کنید.. السلام علیک یا ابا عبدالله امروز روز سوم شهادت امام و بنا به روایتی سالروز شهادت امام سجاد هم هست.. خوب سه شبانه روز جنازه ها زیر آفتاب بودند فرزندان رسول خدا را به حالت اسیری بردند..پس از آنکه عمر سعد به همراه سپاهش کشته‌های خود را دفن کرده و کربلا را به قصد کوفه ترک کرد، قبیلهٔ بنی اسد که ساکن قریهٔ غاضریه بودند، پس از یک روز از شهادت امام و یاران باوفایش، (بلعمی، مورخ قرن چهارم، تنها مورخی است که گفته است بدن مطهر امام (علیه‌السّلام) به همراه دیگر شهدا، سه روز، روی خاک کربلا افتاده بود  وی برای گفته خود، هیچ سندی ارائه نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد تلقی ایرانیان در این‌باره در قرن چهارم چنین بوده است که بلعمی آن را اختیار و گزارش کرده است. همچنین او مدعی است که بدن مطهر امام بدون پا نیز بوده است، که به نظر می‌رسد با توجه به اسب تاختن دشمن بر بدن مطهر امام (علیه‌السّلام)، بعضی از اعضای بدن حضرت، از هم جدا شده باشد، چنانکه حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) نیز بر سر جناز
بعضی از اعضای بدن حضرت، از هم جدا شده باشد، چنانکه حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) نیز بر سر جنازهٔ برادر، وی را «مقطع الاعضاء» وصف کرد.) به کربلا آمدند و بر بدن امام و یارانش نماز گزاردند .
هٔ برادر، وی را «مقطع الاعضاء» وصف کرد.) به کربلا آمدند و بر بدن امام و یارانش نماز گزاردند .روابط عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب در یوم جاری 8_5_1402 همزمان با مراسم سوم امام حسین علیه السلام و به قولی شهادت حضرت سجاد مراسم عزاداری با حضور ریاست محترم عقیدتی سیاسی فاتب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موحدیان و رئیس بسیج مداحان کل کشور استاد حاج مصطفی خو رسندی در محل نمازخانه پیامبر اعظم بر گزار گردید در این مراسم ابتدا استاد حضرت حجت الاسلام حاج آقا موحدیان ضمن تبیین درسها و اهداف عاشورا افزود.. حادثه عاشورا حادثه عظیمی است که توسط مردانی بزرگ از طایفه ایمان به رهبری حسین علیه السلام رقم خورد. البته در مقابل این صفحه نورانی کربلا، ددمنشانی وجود داشتند که از هر گونه فضیلت اخلاقی و انسانی به دور بودند و به این ترتیب حادثه عاشورا از تقابل نور و ظلمت شکل گرفت. این حادثه عظیم از جهات گوناگون قابل بررسی است و انسان­‌ها در طول تاریخ می­‌توانند از آن درس و عبرت بگیرند و زندگی خود را به سوی کمال سامان بدهند؛ از خوبان عاشورا و فضائل آنها پیروی کنند و از بدان عاشورا و رذائل آنها دوری جویند. از این رو  هر یک از عالمان اخلاق، سالکان عرفان، حماسه­‌سرایان، حاکمان مردم­‌مدار الهی و فیلسوفان سیاست به نحوی از ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی و تربیتی عاشورا سخن گفته­‌اند و از این گنجینه بزرگ برای انسان­‌ها درهای بزرگی گشوده­‌اند. در بررسی کنیم. . خانواده در اسلام از جایگاه ویژه­ای برخوردار است و هر چه جامعه بشری بیشتر پیش می­‌رود و بر پیچیدگی­‌های آن افزوده می­‌شود، به ضرورت و جایگاه خانواده در نظام اجتماع بیشتر پی می­‌برد. اگر حادثه عاشورا را از جهت خانواده بنگریم که خانواده در عاشورا چه جایگاهی دارد و چه درس­‌ها و عبرت­‌هایی از عاشورا می­‌توان در این خصوص دریافت کرد و اینکه امروزه عاشورا چه تاثیری بر خانواده دارد ما به مواردی در این فرصت کوتاه اشاره خواهیم کرد خوب در خصوص دینداری عواملی را عنوان نمودند یکی از عوامل خود محیط است این محیط سبب دینداری و بی دینی می‌شود خیلی از فرزندان را مسبب دینداری و بی دینی پدران و مادران هستند.. شما دقت کنید در این جنگ حضور علی اصغر نشان مظلومیت است روزی حدود 60 کیلومتر. امام و یاران حر کت کرده و در هر منزلی دعوت می‌کرد. خوب یکی مثل ظهیر ابن قین است که پس از دعوت و تاکید همسر‌ ش در کنار امام و یاران قرار گرفت. خوب بعد از شب عاشورا و برداشتن بیعت یکی از ایشان دست بر ندا‌شت ظهیر گفت من را هزار مرتبه زنده کنی و بک‌‌شی دست از شما بر نمیدارم.. موعظه های امام را بنگرید در میان لشگر عمر سعد، خوب این محیط خانواده و اجتماع تاثیر گزار است خیابان ایران را مشاهده کنید در خیابانی دیگری هم وضعیت بس آلوده است این محیط و اجتماع تاثیر گزار است مردم شام محیط آلوده بود مردم شام پس از شهادت حضرت علی علیه السلام گفتند مگر حضرت علی ع نماز می‌خواند.. از طرفی در کوفه دقت بفرمایید در کوفه مردم برای ایشان نامه نوشتند.. نامه‌هایی که اهالی کوفه برای دعوت از امام حسین(ع) به کوفه و بیعت با او نوشتند. این نامه‌ها بعد از آن نوشته شد که امام حسین(ع) از بیعت با یزید خودداری کرد، از مدینه خارج شد و به مکه رفت. در میان نویسندگان نامه‌ها، نام برخی بزرگان شیعه مانند سلیمان بن صرد خزاعی، حبیب بن مظاهر و رفاعة بن شداد نیز وجود داشت. نامه‌های کوفیان باعث شد امام حسین(ع) به سوی کوفه حرکت کند، اما با روی کار آمدن عبیدالله بن زیاد در کوفه و سرکوب مردم به دست او، کوفیان از یاری امام حسین(ع) دست کشیدند و واقعه کربلا رخ داد. شیخ عباس قمی تعداد نامه‌های کوفیان به امام حسین(ع) را دوازده هزار دانسته است... انشالله موکب امام حسین ع در مهران بر گزار می‌شود همه در این امر خیر انشالله شرکت کنید.. السلام علیک یا ابا عبدالله امروز روز سوم شهادت امام و بنا به روایتی سالروز شهادت امام سجاد هم هست.. خوب سه شبانه روز جنازه ها زیر آفتاب بودند فرزندان رسول خدا را به حالت اسیری بردند..پس از آنکه عمر سعد به همراه سپاهش کشته‌های خود را دفن کرده و کربلا را به قصد کوفه ترک کرد، قبیلهٔ بنی اسد که ساکن قریهٔ غاضریه بودند، پس از یک روز از شهادت امام و یاران باوفایش، (بلعمی، مورخ قرن چهارم، تنها مورخی است که گفته است بدن مطهر امام (علیه‌السّلام) به همراه دیگر شهدا، سه روز، روی خاک کربلا افتاده بود  وی برای گفته خود، هیچ سندی ارائه نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد تلقی ایرانیان در این‌باره در قرن چهارم چنین بوده است که بلعمی آن را اختیار و گزارش کرده است. همچنین او مدعی است که بدن مطهر امام بدون پا نیز بوده است، که به نظر می‌رسد با توجه به اسب تاختن دشمن بر بدن مطهر امام (علیه‌السّلام)،