🌹حجاب و عفاف از نگاه مشاهیر جهان
✏️ ژوزف کنت گوبینو_نویسنده و فیلسوف فرانسوی
🔷 شکل حجابی که در ایران است بیش از آنکه مستند به اسلام باشد، به ایران قبل از اسلام مستند است.
#حجاب_وعفاف
#ژوزف_کنت_گوبینو
#
❎ نماز عادی بخونید.
اما به موقع بخونید.
مثل داروئی که اگه به موقع نخوری اثر نداره.
هیچ کس در انتخابات بر دیگری مقدم نیست، همه افراد ملت یک جور هستند در انتخابات، یعنی همان آدمی که یک کار کوچکی انجام میدهد با آن کسی که در رأس همه امور هست در باب انتخابات هیچ با هم فرقی ندارند، این یک رأی دارد، آن هم یک رأی دارد.
صحیفه امام، همان، ص: 381
#انتخابات
#
#حجاب_در_آخرالزمان🔥
🔸امام علی (ع) فرمودند:
در آخر الزمان که بدترین دوران است؛جمعی از زنان پوشیده اند در حالیکه برهنه اند( لباس دارند اما آنقدر نازک و کوتاه است که گویی هنوز برهنه اند..) و از خانه با آرایش بیرون میآیند،
💥اینها از دین خارج شده اند،و در فتنه ها وارد شده اند و به سوی شهوات میل دارند..و به سوی لذات خوارکننده شتاب میکنند و حرام ها را حلال میدانند و (اگر توبه نکنند ) در دوزخ به عذاب ابدی گرفتار میشوند..
📚وسائلالشعیه ج14ص19
#حجاب_عفاف
#ظهور
#ما_ملت_شهادتیم
آن شب بینهایت ترسناک بود، از شدت انفجارها در پناهگاه باز و بسته میشد» این صحبت را «استیسی کولمن»، سرهنگ دوم ارتش آمریکا از شب خوف برانگیز در پایگاه عینالاسد میگوید. او در مصاحبه با سی.ان.ان اذعان میکند «حدود هفت انفجار در جایی که ما پناه گرفته بودیم رخ داد و بینهایت ترسناک بود... ما فکر میکردیم قرار است چند راکت به پایگاه شلیک شود، اما مطمئن نبودیم.»
«استیسی کولمن» تنها افسر ارتش آمریکا نبود که آن شب را بینهایت ترسناک توصیف کرد. واشنگتن پست گفتوگویی را با «آلن جانسون» یکی دیگر از نظامیان حاضر در پایگاه عینالاسد انجام داد و او از کابوس شبهای خود بعد از شب ترسناک صحبت کرد. جانسون گفت از زمانیکه یک موشک در 18 متری پناهگاهش در عینالاسد برخورد کرده است، او مشکل تمرکز پیدا کرده است
#ناک_اوت
#ایران_قویhttps://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
🎥 رؤیا حشمتی چطور هشتگ شد؟
🔹تا همین چند روز پیش هیچ اسمی از رؤیا حشمتی در شبکه ایکس نبود؛ اما به یکباره تبدیل به هشتگی داغ شد. پروژه رؤیا با ادعای «شلاق به خاطر کشف حجاب» کلید خورد؛ اما بعد جزئیات پرونده نشان داد ماجرا فراتر از این حرفهاست.
┗━━ °•🖌•°━━┛
برگی از داستان #استعمار
قسمت 130: سرزمین ثروت
همه اروپایی هایی که در عصر شاه عباس به ایران آمدند و سفرنامه نوشتند به رونق تجارت و رفاه بیشتر مردم در این دوران اشاره کرده اند.
شاه عباس پس از آزاد کردن سرزمینهای اشغال شده به ساماندهی وضعیت داخلی ایران مشغول شد. او از قدرت سران سپاه کاست، راه ها را امن و تجارت را تشویق کرد.
کاروانسراها، راه ها و پلهای زیادی ساخت و صنایع، کشاورزی و تولید ابریشم را تشویق کرد.
رونق تجارت و صنعت در ایران باعث شد اروپایی ها به چشم دیگری به ایران نگاه کنند؛ آن ها تا آن روز به ایران به چشم سرزمینی نگاه می کردند که می تواند با عثمانی وارد جنگ شود و سربازان عثمانی را از جبهه های اروپا به شرق بکشاند؛ اما اکنون ایران کشوری بود که آن ها می توانستند از تجارت با آن سود ببرند و باید بیش از گذشته به آن راه پیدا می کردند.
شاه پایتخت خود را از قزوین به اصفهان منتقل کرد و این شهر، محل دیدار تاجرانی از کشورهای دور و نزدیک بود.
در میدان نقش جهان بازرگانان ایرانی، هندی، مصری، روسی، آلمانی، اسپانیایی، چینی، عرب، پرتغالی، هلندیایتالیایی و فرانسوی با یکدیگر دیدار و معامله میکردند.
تاورنیه، جهانگرد و تاجر فرانسوی، که چند سال را در ایران به سر برده بود، در خاطراتش می نویسد:
در یک جلسه که در دربار تشکیل شده بود به دوازده زبان صحبت می شد؛ لاتینی، فرانسه، هلندی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، فارسی، ترکی، عربی، هندی و مالایی (زبان مردم جنوب شرقی آسیا).
دادوستد کالا و رفت وآمد بازرگانان بین ایران و سرزمین های دیگر به قدری زیاد بود که یکی از کاروان هایی که از هند به ایران آمد از حدود ده هزار شترتشکیل می شد؛ طول این کاروان تقریباً به چهل کیلومتر می رسیده است!
در وسط میدان نقش جهان، تجار و فروشندگان، چادرهای فراوانی را برپا میکردند که بسیاری از آن ها اجاره ای بود ؛ جهانگرد دیگری به نام شاردن می نویسد:
در اصفهان چادردوزی را دیدم که هر چادر را روزی دو پول اجاره می داد و پس از مدتی سود او به یک میلیون پول رسید.
او چنان ثروتمند شده بود که حمامی را به نام «چادردوز» برای استفاده مردم ساخت.
در این دوران سراسر اصفهان پر از بازارهای مختلف شده بود : بازار گلشن، بازار قیصریه، بازار نیم آور، بازار آقا، بازار بوریاباف ها، بازار دارالشفا، بازار قنادها، بازار کلاهدوزها، بازار متقال فروش ها، بازار زرگرها، بازارعلیقلی آقا، بازار مقصودبیگ و بسیاری بازارهای دیگر.
توضیحاتی که جهانگردان اروپایی از رونق اقتصادی و ثروت ایران در سفرنامه هایشان می نوشتند بازرگانان و دولت های اروپایی را بیش از گذشته شیفته ایران میکرد.
جهانگرد دیگری درباره خزانه شاه نوشت: در خزانه ۶۰۰ کیسه الماس دیدم. در اینجا قطعات فیروزه را به شکل خرمن روی هم می ریزند.
میان من و خزانه دار آن قدر فیروزه ریخته بود که ما همدیگر را نمی دیدیم. هر یک از کیسه های چرمی که از طلا پر بودند بین ۲۰ تا ۲۵ کیلو وزن داشتند. بیشتر ظرف ها حتی سطل و دیگ از طلا بودند.
حتی میخ های طویله شاه طلایی بودند. آخور اسب ها هم از طلای ناب بود ! شاه در یک نوع چینی سبزرنگ غذا میخورد که هر قطعه آن پانصد سکه طلا ارزش داشت و می گفتند با تغییر رنگ، سم غذایی را که مسموم شده باشد، مشخص میکند.
بدون شک، گزارش جهانگردان، تنها بخش کوچکی از اخبار و آگاهیهایی بود که از ثروت و شکوفایی اقتصاد ایران به اروپا می رسید.
تاجران اروپایی بیشتر این اطلاعات را درباره اوضاع ایران به کشورهای خود می بردند و دولت هایشان را برای ارتباط و دادوستد با ایران بر سر شوق می آوردند؛ دولت هایی که در آغاز قرن هفدهم میلادی به رقابت با هم برخاسته بودند تا هر یک بهره بیشتری از ثروت مشرق زمین به دست آورند.
سرگذشت استعمار #مهدی_میرکیایی ج9ص29
آیه165🌹ازسوره آل عمران 🌹
أَ وَ لَمَّا أَصابَتْكُمْ مُصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَيْها قُلْتُمْ أَنَّى هذا قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
آيا چون مصيبتى (در جنگ احد) به شما رسيد كه دو برابرش را (در جنگ بدر) به آنها (دشمن) وارد ساخته بوديد، گفتند: اين مصيبت از كجاست؟ (و چرا به ما رسيد؟) بگو: آن از سوى خودتان است. قطعاً خداوند بر هر كارى تواناست
آیه165🌹ازسوره آل عمران 🌹
أَ وَ لَمَّا =آيا هنگامی که
أَصابَتْكُمْ=رسيد به شما
مُصِيبَةٌ=آسیبی
قَدْ أَصَبْتُمْ=که رسانده بودید
مِثْلَيْها=دوچندانش را به دشمن
قُلْتُمْ=گفتید
أَنَّى هذا=ازکجاست این
قُلْ =بگو
هُوَ=آن
مِنْ عِنْدِ= ازنزد
أَنْفُسِكُمْ =خودشماست
إِنَّ=همانا
اللَّهَ =الله
عَلى=بر
كُلِّ=هر
شَيْءٍ=چیزی
قَدِيرٌ=تواناست
هدایت شده از قاریان افضل ایران
آیه166🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ ما أَصابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَ لِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ
و آنچه روز مقابلهى دو گروه (كفر و ايمان در احد) به شما وارد شد، به اذن خدا بود (تا شما را آزمايش كند) و مؤمنان را مشخّص كند
آیه166🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ ما=و آنچه
أَصابَكُمْ=رسید به شما
يَوْمَ=روزی که
الْتَقَى =رویاروی شدند
الْجَمْعانِ =آن دوگروه
فَبِإِذْنِ =به اذن
اللَّهِ =الله بود
وَ لِيَعْلَمَ =وتا بشناسد
الْمُؤْمِنِينَ=مؤمنان را
آیه167🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ لِيَعْلَمَ الَّذِينَ نافَقُوا وَ قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا قالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتالًا لَاتَّبَعْناكُمْ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمانِ يَقُولُونَ بِأَفْواهِهِمْ ما لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما يَكْتُمُونَ
و چهرهى منافقان معلوم شود، (كسانى كه چون) به آنها گفته شد: بياييد شما (هم مثل ديگران) در راه خدا بجنگيد و يا (لااقل از حريم خود) دفاع كنيد، گفتند: اگر (فنون) جنگى را مىدانستيم، حتماً از شما پيروى مىكرديم. آنها در آن روز، به كفر نزديكتر بودند تا به ايمان. با دهانشان چيزى مىگويند كه در دلشان نيست و خداوند به آنچه كتمان مىكنند، آگاهتر است
آیه167🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ لِيَعْلَمَ =وتابشناسد
الَّذِينَ =کسانی را که
نافَقُوا=نفاق ورزیدند
وَ قِيلَ=وگفته شد
لَهُمْ =به آنان
تَعالَوْا=بیایید
قاتِلُوا =بجنگید
فِي=در
سَبِيلِ=راه
اللَّهِ=الله
أَوِ =یا
ادْفَعُوا =دربرابر دشمن دفاع کنید
قالُوا=گفتند
لَوْ =اگر
نَعْلَمُ =می دانستیم
قِتالًا =جنگی درکار است
لَاتَّبَعْناكُمْ =البته پیروی می کردیم شمارا
هُمْ =آنان
لِلْكُفْرِ= به کفر
يَوْمَئِذٍ=درآن روز
أَقْرَبُ=نزدیکتر بودند
مِنْهُمْ=ازخود آنها
لِلْإِيمانِ=تا به ايمان
يَقُولُونَ=می گویند
بِأَفْواهِهِمْ =با دهانهایشان، زبانشان
ما=آنچه را
لَيْسَ=نیست
فِي=در
قُلُوبِهِمْ=دلهایشان
وَ اللَّه=و الله
أَعْلَمُ=داناتر است
بِما =به آنچه
يَكْتُمُونَ=پنهان می دارند
هدایت شده از قاریان افضل ایران
1_8043895793.mp3
5.21M
آیه168🌹ازسوره آل عمران 🌹
الَّذِينَ قالُوا لِإِخْوانِهِمْ وَ قَعَدُوا لَوْ أَطاعُونا ما قُتِلُوا قُلْ فَادْرَؤُا عَنْ أَنْفُسِكُمُ الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ
منافقان كسانى هستند كه (بعد از پايان جنگ احد، دست به تبليغات يأسآور زده و در حالى كه خود از جنگ سر باز زده و در خانههاى) خود نشستهاند و در حقّ برادران خود گفتند: اگر از ما پيروى مىكردند كشته نمىشدند. به آنان بگو: اگر راست مىگوييد، مرگ را از خودتان باز داريد
آیه168🌹ازسوره آل عمران 🌹
الَّذِينَ=آنان که
قالُوا =گفتند
لِإِخْوانِهِمْ =درباره ی برادرانشان
وَ قَعَدُوا=درحالی که خود ازجنگ بازنشستند
لَوْ =اگر
أَطاعُونا =فرمان می بردند مارا
ما قُتِلُوا =کشته نمی شدند
قُلْ=بگو
فَادْرَؤُا=بازدارید
عَنْ=از
أَنْفُسِكُمُ =خودتان
الْمَوْتَ =مرگ را
إِنْ =اگر
كُنْتُمْ =هستید
صادِقِينَ=راستگو
آیه169🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
و هرگز گمان مبر آنها كه در راه خدا كشته شدهاند، مردگانند؛ بلكه آنها زندگانى هستند كه نزد پروردگارشان روزى داده مىشوند
آیه169🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ لاتَحْسَبَنَّ =والبته مپندار
الَّذِينَ=کسانی را که
قُتِلُوا=کشته شده اند
فِي=در
سَبِيلِ=راهه
اللَّهِ =الله
أَمْواتاً=مرده اند
بَلْ= بلكه
أَحْياءٌ =آنان زنده اند
عِنْدَ =نزد
رَبِّهِمْ =پروردگارشان
يُرْزَقُونَ= روزی داده می شود
آیه170 🌹ازسوره آل عمران 🌹
فَرِحِينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ
آنان بخاطر آنچه خداوند از فضلش به آنها داده، شادمانند و به كسانى كه به دنبال ايشانند، ولى هنوز به آنها ملحق نشدهاند، مژده مىدهند كه نه ترسى بر آنها است و نه غمى خواهند داشت.
آیه170 🌹ازسوره آل عمران 🌹
فَرِحِينَ = شادمانند
بِما =به آنچه
آتاهُمُ =داده شده است به آنان
اللَّهُ =الله
مِنْ =از
فَضْلِهِ =بخشش خود
وَ يَسْتَبْشِرُونَ =وشادی می کنند
بِالَّذِينَ=درباره ی کسانی که
لَمْ يَلْحَقُوا=هنوز نپیوسته اند
بِهِمْ =به آنها
مِنْ=از
خَلْفِهِمْ=پس ایشان
أَلَّا =که نه
خَوْفٌ=ترسی
عَلَيْهِمْ=برآنان است
وَ لا=ونه
هُمْ=آنان
يَحْزَنُونَ=اندوهگین می شوند
آیه171🌹 ازسوره آل عمران 🌹
يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ وَ أَنَّ اللَّهَ لا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ
به نعمت و فضل خدا و اينكه خداوند پاداش مؤمنان را تباه نمىكند، (آيندگان را) مژده مىدهند.
آیه171🌹 ازسوره آل عمران 🌹
يَسْتَبْشِرُونَ =شاد می شوند
بِنِعْمَةٍ=به نعمتی
مِنَ=از
اللَّهِ =الله
وَ فَضْلٍ =وبخششی بزرگ
وَ أَنَّ=واینکه
اللَّهَ =الله
لا يُضِيعُ=تباه نمی کند
أَجْرَ=پاداش
الْمُؤْمِنِينَ=مؤمنان را