eitaa logo
روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
289 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
3.2هزار ویدیو
40 فایل
گر بر سر فتنه بر نجوشی مردی.. ور تیغ زبانها بنیوشی مردی.. ای ذره که در راه هوا می کوشی.. در راه خدا اگر بکوشی مردی.. حکیم باباافضل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷️ با ما همراه باشید در ... *┅══✼🍃🌹🍃✼══┅* پیام رسان‌ سروش https://splus.ir/ravabetomomi.fateb پیام رسان ایتا👇👇 https://eitaa.com/RahrovanVelayat124
23.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆گزارش یک دو صفر از کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در طرح آرامش در شهر طرح تشدید برخورد با قاچاقچیان ، فروشندگان مواد مخدر وجمع آوری معتادین متجاهر
حضور شما در پای صندوق های رای بارز ترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه ی انقلاب و‌ کشور است.
آیه 114 🌹ازسوره نساء🌹 لا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِنْ نَجْواهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلاحٍ بَيْنَ النَّاسِ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً در بسيارى از (جلسات و) سخنان درگوشى آنان، خيرى نيست، مگر (سخن) كسى كه به صدقه يا كار نيك يا اصلاح و آشتى ميان مردم فرمان دهد و هر كس براى كسب رضاى خدا چنين كند پس به زودى او را پاداشى بزرگ خواهيم داد آیه 114 🌹ازسوره نساء🌹 لا خَيْرَ=نيست خیری فِي=در كَثِيرٍ =بسیاری مِنْ =از نَجْواهُمْ=رازگویی هایشان إِلَّا=مگر مَنْ=کسی که أَمَرَ =فرمان دهد بِصَدَقَةٍ=به صدقه أَوْ=یا مَعْرُوفٍ=کارنیک أَوْ=یا إِصْلاحٍ=آشتی ای بَيْنَ=درمیان النَّاسِ=مردم وَ مَنْ=وهرکه يَفْعَلْ=کند ذلِكَ=این را ابْتِغاءَ=برای جستن مَرْضاتِ=خشنودی اللَّهِ =الله فَسَوْفَ=پس به زودی نُؤْتِيهِ=می دهیم به او أَجْراً=پاداشی عَظِيماً=بزرگ را https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
آیه 115 🌹ازسوره نساء🌹 وَ مَنْ يُشاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدى‌ وَ يَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ ما تَوَلَّى وَ نُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِيراً و هركس پس از آنكه هدايت برايش آشكار شد با پيامبر مخالفت كند و راهى جز راه مؤمنان را پيروى كند، او را بدان سوى كه روى كرده بگردانيم و او را به دوزخ افكنيم كه سرانجام بدى است آیه 115 🌹ازسوره نساء🌹 وَ مَنْ =وهرکه يُشاقِقِ=مخالفت کند الرَّسُولَ=با این پیامبر مِنْ=از بَعْدِ ما=پس آنکه تَبَيَّنَ=آشکارشد لَهُ=برای او الْهُدى‌=هدايت وَ يَتَّبِعْ =وپیروی کند[ ازراهی] غَيْرَ =جز سَبِيلِ=راه الْمُؤْمِنِينَ =مؤمنان، نُوَلِّهِ=واگذاریم اورا ما =به آنچه تَوَلَّى=روی کرده وَ نُصْلِهِ =ودرآوریم اورا جَهَنَّمَ=به دوزخ وَ ساءَتْ=وبد مَصِيراً =بازگشتگاهی است https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
آیه 116🌹 ازسوره نساء🌹 إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالًا بَعِيداً همانا خداوند از اينكه به او شرك ورزيده شود (بدون توبه) درنمى گذرد ولى پائين‌تر و كمتر از آن را براى هر كس كه بخواهد (و شايسته بداند) مى‌بخشد. و هركس به خداوند شرك ورزد حتماً گمراه شده است، گمراهى دور و دراز آیه 116🌹 ازسوره نساء🌹 إِنَّ =همانا اللَّهَ =الله لا يَغْفِرُ=نمی آمرزد أَنْ يُشْرَكَ=که شرک آورده شود بِهِ =به او وَ يَغْفِرُ=ومی آمرزد ما=آنچه دُونَ =جز ذلِكَ =آن است لِمَنْ =برای هرکسی يَشاءُ =بخواهد وَ مَنْ =وهرکه يُشْرِكْ =شرک ورزد بِاللَّهِ=به الله فَقَدْ =پس به راستی ضَلَّ=گمراه شده است ضَلالًا =[به ]گمراهی ای بَعِيداً=دور https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
از نایب عباس پرسیدند مردم در چه حالت شناخته می‌شوند؟ پاسخ داد: 1⃣ اقوام در هنگامِ غربت 2⃣ مرد در بیماریِ همسرش 3⃣ دوست در هنگامِ سختی 4⃣ زن در هنگامِ فقرِ شوهرش 5⃣ مؤمن در بلا و امتحانِ الهی 6⃣ فرزندان در پیریِ پدر و مادر 7⃣ برادر و خواهر در تقسیمِ ارث
❎ آیاتی که ظریف تفسیر به رای کرد 🔸استاد قاسمیان پاسخ میدهد: https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
اصغر فرشچی( عدلی تبربزی): 🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌺🍂 🌾 اهمیت و منزلت غدیر خم قسمت چهارم علی علیه السلام منصبش به خلافت , ازجانب خداوند است. نکات شایان توجه اینکه در قرآ ن کریم مکرّراً روی این حقیقت تأکید دارد که منصب خلافَه اللّهی و عهده دار شدن امر هدایت عالم انسان, منصبی است که باید محضاً ازجانب خدا جعل گردد و جز او احدی حق دخالت در اعطای آن ندارد . این آیه را دقّت فرمائید وَرَبُکَ یَخلُقُ ما یَشاءُ وَ یَختارُ ما کانَ لَهُم الخِیَرَهُ سُبحانَ اللهِ وَ تَعالی عَمّا یُشرِکُونَ سورۀ قصص آیۀ68 خدای تو ای رسول! هر چه را بخواهد می آفریند و هر چه که را بخواهد برمی گزیند, آنان (آدمیان) حق برگزیدن ندارند .خدا منزّه و متعال از آن چیزی است که آنها شریک خدا پندارند از پیش خود , موجودی خلیفۀ خدا در امر هدایت دانستن , نوعی شرک ورزیدن است, هر دو کار آفرینش و گزینش هادی, مختصّ به خداست اَللهُ اَعلَمُ یَجَعلُ رسالتَهُ خدا داناتر است که رسالت خود را در کجا قرار دهد. در سقیفۀ بنی ساعده جمع شدن و خلیفه تراشی کردن و ابو بکر را از درون آن به عنوان خلیفه بیرون آوردن و بعد از او عمر را خلیفۀ خویش معیّن نمودن و تشکیل شورای ساختگی توسط عمر برای خلیفه شدن عثمان و .... دخالت در کار خدا کردن است و برای او شریک ساختن .... در حالیکه فرموداست:ما کانَ لَهُمُ الخِیَرَهُ آنها حق انتخاب و گزینش ندارند.سُبحانَ اللهِ وَ تَعالی عَمّا یُشرِکُونَ اگر علی علیه السلام نبود عمرهلاک می شدعمربه جهل و نادنی خود پی برد و شاید از آن موارد است که بارها گفته است ( لَولا علِیُّ لَهَلَکَ عُمَرُ) اگر علی نبود عمر هلاک می شد. از این قبل جریانات ,زیاد است و نشانگراین است که اگر قرآن به دست بشر عادی بیفتد,سبب ضلالت و گمراهی می گردد. شما ملاحظه می فرمایید مسأله ی وضو که از مسائل مبتلا بِه شبانه روزی مسلمانان است , چگونه مورد اختلاف شیعه و سنّی قرار گرفته است . این بدین جهت است که نخواستند که قرآن را از امام معصوم بگیرند و به تبعّیت از عمر گفتند (حسبنا کتاب الله)کتاب خدا در دست ما هست و ما در فهم آن نیاز به کسی نداریم. ادامۀ مطلب در قسمت پنجم ان شا الله التماس دعا اصغر فرشچی ( عدلی تبریزی) 🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🍃🌺🍂 🌺🍂 🌾 در ادامۀ مطلب اهمیت و منزلت غدیر خم قسمت پنجم در ادامه سخنان.... درحالیکه خداوند متعال در سورۀ مائده آیۀ 6 می فرماید: ای کسانیکه ایمان آورده اید , وقتی خواستید به نماز باستید , صورت و دستهای خود را تا مرفق (آرنج) بشوئید و سروپاها را تا مفصل ( برآمدگی پشت پا) مسح کنید و با این همه , می بینیم چگونه در این مسأله به اختلاف افتاده اند . اگر درِ خانۀ امام معصوم, که به حکم خود قرآن ,مبیّن قرآن است می رفتند و معنا و مقصود آیه را از کیفیّت و کمیّت « غُسل ومسَح» می پرسیدند به بلای بزرگ تفرقه و اختلاف نمی افتادند. موضوع هدایت انسان یعنی تشخیص هدف خلقت و تعیین مسیر به سوی آن هدف و تنظیم برنامۀ سیردرآن مسیر ,هم به حکم عقل و هم به حکم قرآن در رتبۀ اوّل , مختصّ به خداست . امّا از نظر عقل , تنها خالق انسان است که از اسرار خلقت او با خبراست و می داند هدف خلقت انسان چیست و آن مسیری که باید بپیماید تا به هدف برسد کدام است و آن برنامه ای که باید طبق آن عمل کند و این سیر را به پایان برساند چه برنامه ای است و تنها خدا خالق انسان است که هم هدف خلقت او را تشخیص می دهد و هم مسیر را معیّن می کند و هم برنامۀ سیر را منظم می نماید. این حکم عقل است .قرآن نیز به همین حکم عقل ارشاد می کند و می فرماید: قُلِ اللهُ یَهدِی لِلحَقَّ بگو خداست که هدایت به حق میکند سورۀ یونس آیه35 قُل للهُ المَشرِقُ وَالمُغرِبُ یَهدِی مَن یَشاءُ إلی صِراطٍ مُستَقِیمَ سورۀ بقره 142 «بگو: مشرق و مغرب از آنِ خداست او هر کس را بخواهد به صراط مستقیم هدایت میکند. اِهدِنَا الصّراطَ المُستَقِیمَ از خدا هدایت به «صراط مستقیم»را بخواهیم .پس به حکم عقل و قرآن , هدایت انسان در رتبۀ اوّل مختصّ به خدا و در رتبۀ دوّم وظیفۀ آن انسانی است که از جانب خدا مأذون و خلیفۀ خدا در امر هدایت عالَم انسان است , یعنی خدا در ساختمان وجود او مشعلی روشن کرده و هم مسیر و هم بـرنامۀ سیر را می شناسـد و او همان رسـول مبعوث از جانب خدا و امامان منصوب از سوی او میباشد . خدای متعال در قرآن کریم خطاب به رسول مکرمش می فرماید: وإ نَّکَ لَتَهدِی إلی صراطٍ مُستَقیم ( سورۀ شوری آیۀ52 )
حقیقت آن که تو , به صراط مستقیم هدایت می کنی قرآن در مورد پیشوایان حق فرموده است :وَجَعَلنا هُم أ ئِمَّهً یَهدُونَ ِبأمرِنا وَ أو حَینا إلَیهِم فِعلَ الخَیراتِ. (سورۀ انبیا 73) ما آنان را امامانی قرار دادیم که به امر و فرمان ما هدایت می کنند وانجام تمام نیکی ها را به آنها وحی کردیم منصب امامت آنان به جعل ما بوده است اعطای عنوان امامت و هدایت به امامان کار مختصّ به من است و دیگران حقّ دخالت درآن را ندارند.خداوند دربارۀ حضرت ابراهیم علیه السلام می فرماید: إنّی جاعِلُکَ لِلنّاس اِماماً من در بارۀ توجعل امامت کرده وامام مردم قرارداده ام. قالَ رَبَّ اشرَح لِی صَدری * وَیَسَّر لِی أمرِی * وَاحلُل عُقدَهً مِن لِسانِی* یَفقَهُوا قَولِی *وَجعَل لِی وزیراً مِن أ هلِی* هاروُنَ أخِی (طاها آیات 25تا 30) خدایا هارون را که برادرم من است وزیر من قرار بده او نگفت : حالا که من خودم پیامبرم و عالِم به حقایقم می توانم برادرم را وزیر و خلیفۀ خودم معیّن کنم بلکه ازخدا خواست که جعل خلیفه نماید. و خدا هم نفرمود تو خودت پیامبر هستی و برادرت را می شناسی و حق داری اورا به عنوان وزیر و خلیفۀ خویش انتخاب کنی بلکه قالَ قَد اُتِیتَ سؤلَکَ یا مُوسی (طاها آیۀ 36) اِذهَب أنتَ وَ أخُوکَ بِآیاتی ( طاها 42) فقُولا إنّا رَسُولا رَبّک (طاها 47) اجابت شد ای موسی برادرت هارون را وزیر تو قرار دادم تو و برادرت آیات من را ببرید او (به فرعون ) بگوئید : فرستادگان خدای تو هستیم. بقیه مطالب در قسمت ششم ان شا الله التماس دعا اصغر فرشچی ( عدلی تبریزی) 🌸🍃🌾🌼
هم اکنون برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده های کارکنان انتظامی در حسینیه چهارده معصوم علیه السلام ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ #پلیس_مجاهد #اقتدار_امنیت #مسابقات_قرآن_کریم #تولیدی_عس_فاتب
برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور پرشور کارکنان پایور و وظیفه و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده های کارکنان انتظامی در حسینیه چهارده معصوم علیه السلام ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ #پلیس_مجاهد #اقتدار_امنیت #مسابقات_قرآن_کریم #تولیدی_عس_فاتب