بسی.. تاسف..
🔹اینم از جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه شریف پردیس کیش. این گوگولی های خود بیرون ریخته و ول؛ قراره در آینده معلم و استاد و کارمند و مدیر این ممکلت باشن.
اما همین طور که می بینید. زیادی فارغن. فارغ از هر نوع حیا؛ عفت؛ انسانیت.
امیدواریم پروفسور زلفی گل. با فرصتی که در اختیار دارد تلاش کند ریشه مفاسد فکری بخصوص از طرف برخی اساتید فاسد در دانشگاهها را بخشکاند.
آیه 105🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ لا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ وَ أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ
و مانند كسانى نباشيد كه بعد از آنكه دلايل روشن برايشان آمد، باز هم اختلاف كرده و پراكنده شدند و براى آنان عذابى بزرگ است.
آیه 105🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ لا تَكُونُوا = ومباشید
كَالَّذِينَ=مانند کسانی که
تَفَرَّقُوا =پراکنده شدند
وَ اخْتَلَفُوا=واختلاف کردند
مِنْ بَعْدِما=پس از آنكه
جاءَهُمُ =آمدبرای ایشان
الْبَيِّناتُ=نشانه های روشن
وَ أُولئِكَ = وآنان
لَهُمْ =برایشان
عَذابٌ =عذابی
عَظِيمٌ=بزرگ است
آیه106🌹ازسوره آل عمران 🌹
يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمانِكُمْ فَذُوقُوا الْعَذابَ بِما كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ
(قيامت) روزى (است) كه صورتهايى سفيد و نورانى و صورتهايى سياه مىشوند. پس كسانى كه روسياه شدند، (از آنان سؤال مىشود:) آيا بعد از ايمانتان كفرورزيديد؟ پس به خاطر كفرتان عذاب الهى را بچشيد.
آیه106🌹ازسوره آل عمران 🌹
يَوْمَ =روزی که
تَبْيَضُّ= سپید شود
وُجُوهٌ=چهره هایی
وَ تَسْوَدُّ=وسیاه شود
وُجُوهٌ =چهره هایی
فَأَمَّا=پس اما
الَّذِينَ=کسانی که
اسْوَدَّتْ=سیاه شده
وُجُوهُهُمْ=چهره هایشان
أَ كَفَرْتُمْ =به آنان گفته می شودآیا کفرورزیدید
بَعْدَ =پساز
إِيمانِكُمْ =ايمانتان
فَذُوقُوا= پس بچشید
الْعَذابَ=عذاب را
بِما =به سبب آنچه
كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ= کفر می ورزيديد
آیه107🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ أَمَّا الَّذِينَ ابْيَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِي رَحْمَتِ اللَّهِ هُمْ فِيها خالِدُونَ
و امّا آنان كه روسفيد شدند، غرق در رحمت خدا شده و در آن جاودانهاند
آیه107🌹ازسوره آل عمران 🌹
وَ أَمَّا= واما
الَّذِينَ=کسانی که
ابْيَضَّتْ =سپید شود
وُجُوهُهُمْ =چهره هایشان
فَفِي = پس در
رَحْمَتِ=رحمت
اللَّهِ =الله اند
هُمْ = آنان
فِيها =درآن
خالِدُونَ=جاودانند
@
📜رساله حقوق امام سجاد
👶 حق فرزند بر پدر و مادر👨👩👧👦
حق فرزند تو آن است که بدانی او از توست و در این جهان در نیک و بد خویش وابسته توست و با تو نسبت به پرورش دادن خوب و راهنمایی کردن او به راه پروردگارش و یاری رساندن به او در اطاعت خداوند هم درباره خودت و هم حق او مسئول هستی و بر اساس این مسئولیت پاداش میگیری و کیفر میبینی پس در کار فرزند همچون کسی عمل کن که کارش را در این دنیا به حسن اثر خویش آراسته میکند و تو به سبب حسن رابطه میان خود و او و سرپرستی خوبی که از او کرده ای و نتیجه الهی که از او گرفته ای نزد پروردگار خویش معذور باشی و قوتی نیست مگر قوت خداوند متعال.
💠 همه جا خانم باید از آقا تبعیت کند!
🌹 مقام معظم رهبری مدظله العالی
✔️ این طور نیست که بگوییم همه جا خانم باید از آقا تبعیت کند؛ نخیر. چنین چیزی نه در اسلام داریم و نه در شرع.
✔️ «الرجال قوامون علی النساء» معنایش این نیست که زن بایستی در همهی امور تابع شوهر باشد. نه!
✔️ یا مثل برخی از این اروپا ندیدههای بدتر از اروپا و مقلد اروپا، بگوییم که زن بایستی همه کاره باشد و مرد باید تابع باشد. نه این هم غلط است.
✔️ بالاخره دو تا شریک و دو تا رفیق هستید. یک جا مرد کوتاه بیاید، یک جا زن کوتاه بیاید. یکی این جا از سلیقه و خواست خود بگذرد، دیگری در جای دیگر، تا بتوانید با یکدیگر زندگی کنید.
🎙مقام معظم رهبری - ۷۷/۱/۱۹
https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
#عفاف_وحجاب
#امام_خامنه_ای
🎥قبیله ای در آفریقا که هیچ کشوری حاضر به پذیرش آن نشده ، اما از تمام دنیا ، فقط یک نفر را می شناسند...
🚨
*┅══✼🍃🌹🍃✼══┅*
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب در یوم جاری 27 _8_1402 مراسم حماسه فتح سوسنگرد با روایتگویی سردار حاج جواد گلی معروف به شهید زنده، در محل نمازخانه این پلیس انجام شد ایشان با اشاره به اهمیت تبیین و جهاد در عرصه تبیین دفاع مقدس باز گویی رشادت ها ی این حماسه را واجب دانستند
به کانال روابطث عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب بپیوندید
https://splus.ir/ravabetomomi.fate
✨﷽✨
🌼تولد زینب(س) و گریه پیامبر
✍زینب کبرى (س) روز پنجم جمادى الاول سال 5 یا 6 هجرت در مدینه چشم به جهان گشود.
خبر تولد نوزاد عزیز، به گوش رسول خدا (ص) رسید. رسول خدا (ص) براى دیدار او به منزل دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) آمد و به دختر خود فاطمه (س) فرمود: دخترم ، فاطمه جان ، نوزادت را برایم بیاور تا او را ببینم.
فاطمه (س) نوزاد کوچکش را به سینه فشرد، بر گونه هاى دوست داشتنى او بوسه زد، و آن گاه به پدر بزرگوارش داد. پیامبر (ص) فرزند دلبند زهراى عزیزش را در آغوش کشیده صورت خود را به صورت او گذاشت و شروع به اشک ریختن کرد. فاطمه (ص) ناگهان متوجه این صحنه شد و در حالى که شدیدا ناراحت بود از پدر پرسید: پدرم ، چرا گریه مى کنى ؟! سول خدا (ص) فرمود: گريه ام به اين علت است كه پس از مرگ من و تو، اين دختر دوست داشتنى من سرنوشت غمبارى خواهد داشت ، در نظرم مجسم گشت كه او با چه مشكلاتى دردناكى رو به رو مى شود و چه مصيبتهاى بزرگى را به خاطر رضاى خداوند با آغوش باز استقبال مى كند.
👈🏼در آن دقايقى كه آرام اشك مى ريخت و نواده عزيزش را مى بوسيد، گاهى نيز چهره از رخسار او برداشته به چهره معصومى كه بعدها رسالتى بزرگ را عهده دار مى گشت خيره خيره مى نگريست در همين جا بود كه خطاب به دخترش فاطمه (س) فرمود: اى پاره تن من و روشنى چشمانم ، فاطمه جان ، هر كسى كه بر زينب و مصايب او بگريد ثواب گريستن كسى را به او مى دهند كه بر دو برادر او حسن و حسين گريه كند.
📚خطابه زينب كبرى (س) پشتوانه انقالب امام حسين (ع) صفحات 55-57 اثر دانشمند محترم محمد مقيمى از انتشارات سعدى ، به نقل از طراز المذهب ، ص 32 و 22
قاریان افضل ایران:
:
السلام علیک یا زینب کبری.. سلام الله علیها. روضه های زنده یاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی...
ولادت حضرت زینب ملقب به عقیله بنی هاشم بر طبق شواهد و منابع مشهور تاریخ پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجری رخ داده است. او سومین فرزند خاندان علی بن ابی طالب(ع) و فاطمه زهرا(س) است. ازدواج امیرالمومنین(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) در سال دوم هجری بعد از جنگ بدر اتفاق افتاد و که پنج فرزند(با احتساب فرزندِ شهید حضرت زهرا؛ محسن(ع)) ثمره آن ازدواج بود.
حجت الاسلام یگانه مرقی تحلیل قابل توجهی از زندگی حضرت زینب(س) ارایه کرده است.امیر المؤمنین (صلوات الله و سلامه علیه) وقتی میخواهد وصیت کند -میخواهم این جایگاه را ببینید- میفرماید فرزندان من در وصیت یکسان هستند، امّا برای تقرّب به خدا از فرزندان فاطمه شروع میکنم. فرزندان فاطمه جایگاه ویژهای دارند. حضرت در این وصیت به حضرت مجتبی خطاب میکند، راوی هم شیخ مفید است. میفرماید: حسن جان، یک به یک خواهران و برادران را وصیت میکند؛ محمّد حنفیه، بعضی دوست دارند تلاش کنند او ادّعای امامت کند، سعی کن حسادت او برانگیخته نشود، مراقب او باش. محمّد حنفیه در صفّین بسیار تلاش کرده است، فرماندهان اصلی سپاه صفّین مالک و محمّد بن حنفیه هستند. یک به یک اسم میبرد، به سیّد الشّهداء که میرسد، ویژگی را میگوید که این ویژگی با حضرت زینب مشترک است و بسیار حیرتانگیز است..
نوبت به امام حسین (سلام الله علیه) که میرسد-به خاطر ندارم صدر همه فرموده یا در پایان به عنوان حسن ختام فرموده- میفرماید: «أَمَّا أَخُوکَ الْحُسَیْنُ»من اینطور برداشت میکنم که امام میخواهد بگوید برادر تو، میخواهد ویژگی بگوید. اگر ما باشیم، چه ویژگی از امام حسین میگوییم؟ ایشان میفرماید: «أَمَّا أَخُوکَ الْحُسَیْنُ فَهُوَ ابْنُ أُمِّکَ» امّا برادر تو حسین پسر فاطمه است «وَ لَا أَزِیدُ الْوَصَاهَ بِذَلِکَ» هیچ چیز دیگری هم نمیگوید، این نشان میدهد پسر فاطمه بودن مهمترین معیار امیر المؤمنین است یا چشمگیرترین فضیلت حضرت است. یا باید اقلاً عدل مهمترین فضائل حضرت سیّد الشّهداء باشد و اگر نه معنی ندارد که بفرماید پسر فاطمه است، غیر از این هم نیازی نیست بگوید.
این ویژگی را زینب کبری هم دارد، فرزند فاطمه است. چون امروز روز ولادت حضرت است، نمیخواهم فضا را به سمتی ببرم که از بعضی مصائب ایشان به تصریح یاد کنم. گرچه اسم حضرت زینب (سلام الله علیها) که میآید، برای شیعیان سخت است که به یاد بیاورند چه اتّفاقاتی افتاده است. امّا آن بانو که بیجهت زینت امیر المؤمنین نشده است، یک کارهایی که انجام داده که امیر المؤمنین و زهرای مرضیه موفّق نشدند انجام بدهند.. حضرت ابراهیم (علی نبیّنا و آله و علیه السّلام) شیخ الانبیاء که به مقام امامت رسید، به اوج مقامات انسانی رسید، چون در راه یک نیّتی که محقّق نشد، صبر کرد. به امامت رسید برای صبر بر نیّتی که محقّق هم نشد. زینب (سلام الله علیها) نه فقط صبر کرد، که به مقام رضا رسید، در آن فاجعهای که محقّق شد. ما در برابر خدا ذرّهای کار میکنیم، برای کسی یک کاری انجام میدهیم، مدام به او یادآوری میکنیم. او میگوید: خدایا اصلاً قابلی نداشت. چون این کاری که در راه خدا کردیم، زیبا بود. این مقام رضا است، خیلی از مقام صبر حضرت ابراهیم جلوتر است، من چیزی نمیفهمم، ولی ظاهر این است که صدها نفر مثل حضرت ابراهیم باید بنشینند و مقابل زینب کبری درس پس بدهند.
* تربیت یافته مکتب وحی
هیچ خاندانی در تربیت فرزندانش به اندازه خاندان وحی موفق نبوده، خانواده علی (ع) و فاطمه(س) هم در تربیت پسر برترین فرزندان را به جامعه بشری هدیه نمودند و هم در پرورش دختران. موفقیت این خاندان در تربیت فرزندان به این دلیل است که اصول تربیتی در فضای خانه آنها رعایت می شد.
حضرت زینب کبری در دامن سه مربی بزرگ که برترین انسانها هستند، تربیت یافت.
پیامبرخاتم(ص) و امیرالمومنین(ع) و فاطمه(س) مربیان این بانوی بزرگوار بودند،گرچه نمی توان از نقش برادران آن حضرت یعنی حسنین(ع) چشم پوشی کرد.
لذا محیط رشد زینب(س)، فضای بسیار فضای مساعد برای رشد فرزندان است.
زینب کبری پنج سال ایشان در دامن رسول ا... بود و پیامبر بزرگوار که مربی همه انسانهاست، خود تربیت یافته خداوند سبحان است که علمنی ربی و هدبنی در موردش آمده است. رسول الله(ص) نقشی مهم در تربیت حضرت زینب داشته است به خاطر اینکه در این پنج سال همزمانی با پیامبر، رسول خدا(ص) همواره در خانه امیرالمومنین و حضرت فاطمه حضور داشتند و سجایای اخلاقی و معارفی ایشان در خاندان عترت شکوفا می شد. حضرت زینب تربیت یافته مکتب وحی رسول ا...(ص) است.
چنانچه حضرت در برابر آن سوء استفاده و تفسیر به رای یزید، با استفاده از محکمات پاسخ او را که در اوج غرور بود، دادند.
واین نشانه و گواه خوبی برای اثبات این سخن ماست که حضرت زینب مفسر مفاهیم قرآنی بودند. ضمن اینکه حضرت زینب(س)، یزید را فرزند آزاد شدگان خواند و سپس او را به دلیل اشتباه گرفتن ظلم با پیروزی تقبیح کرد و فرمود: شما ظلم و ستم و جنایت را با پیروزی اشتباه گرفته اید بر ما ظلم و ستم کردید در غل و زنجیر کشیدید حالا فکر می کنید پیروز هستید شما همان آزاد شدگان جد ما هستید که در فتح مکه اتفاق افتاد...
*الگو پذیری از زینب(س) با شعار محقق نمی شود
حضرت زینب(س) تنها خواهر شهید نبود، بلکه مادر شهید هم بود؛ ایشان فرزندانی را تربیت کردند که در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.
زینب کبری(س)، یک زن نمونه تربیت یافته فرهنگ وحیانی است ما اگر واقعاً بخواهیم در جامعه مان افرادی را به عنوان الگوی برای تربیت فرزندانمان و دخترانمان قرار دهیم، فکر نمی کنم نمونه هایی بهتر از فاطمه زهرا(س) و تربیت یافته اش حضرت زینب کبری(س) پیدا بکنیم.
الگو قرار دادن این دو بزرگوار تنها با شعار محقق نمی شود بلکه ختران مسلمان و شیعه باید از رفتار و زندگی آنها الگو بگیرند. این الگو گرفتن هم در حوزه عبادت و بندگی است و هم تربیت دینی فرزندان و شکوفایی خصایل اخلاقی و اسلامی در نسل های بعدی و نیز در زمینه حضور فعال اجتماعی. جامعه زنان باید در عین عفت و پاکدامنی در اجتماع حضور داشته باشند دراین صورت است که می توان مدعی شد، دختران شیعه از حضرت زهرا و زینب کبری(س) الگو پذیری دارند.
زن مسلمان باید در عین رعایت مقررات دینی و حفظ حریم الهی ، در صورت حضور در جامعه عفیف باشد. زیرا در اندیشه الهی و وحیانی، عفت و پاکدامنی زن به معنای زندگی در مدار بسته نیست. بلکه شریعت ما اندیشه ژرفا را می پذیرد که حضرت زهرا و عقیله بنی هاشم نمونه بارز این تفکر هستند..
کلاس های آموزشی ویژه خواهران. در محله بالا. منزل مرحوم محمد خیرخواه..
همچنین اندکی بیش از 5سال با مادر بزرگوارشان؛ فاطمه زهرا(س) زندگی کردند و در این مدت از معارف وحیانی حضرت فاطمه معارف آسمانی و رفتارهای تربیتی بهره جستند. و به همین دلیل انسانی شایسته و انسانی مومن، صبور و مقاوم رشد یافتند.
یکی از دلایلی که چنین فضای مساعدی برای تربیت حضرت زینب(س) فراهم شد، دقت نظر والدین ایشان و مراقبتهای قبل و بعد از ازدواج بود.
دقت در انتخاب همسر، ویژگی های همسران برمبنای وحی، شیوه زندگی و تربیت اصولی فرزندان از جمله نکات مهمی است که شریعت ما به آن توصیه کرده و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به بهترین شکل منادی و عامل این شرایط بودند.
درسهایی که از ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) به دست می آید، بسیار حایز اهمیت است؛ زن و مرد باید توجه داشته باشند که از همان آغاز خواستگاری فردی را برای ازدواج بپذیرند که شایستگی لازم برای تربیت فرزند داشته باشد.
مادر در زمان بارداری باید اصول اخلاقی و تربیتی آن زمان را رعایت کند. بعد از دوران بارداری، تربیت فرزند در دوران کودکی و نوجوانی و سپس جوانی مورد توجه شریعت ماست. در این سه فضا ما می بینیم که فرزندان حضرت زهرا (س) از تمام برنامه های تربیتی در دوران قبل از ازدواج، انتخاب همسر و دوران بارداری و بعد از تولد بهره بردند.
حضرت زینب(س) در مدت نزدیک به حدود پنج سال در دامن مادر بودند اما تا سن سی و پنج سالگی در مکتب تربیتی امیرالمومنین(ع) بهره بردند. در این دوران حضرت زینب(س) تمام آن دوران تربیت پذیری و رشد و تکاملی که یک فرد می تواند داشته باشد و از آن بهره ببرد را طی کردند در واقع همنشینی با پدر باعث ایجاد ویژگی های منحصر بفردی در ایشان شد.
* راوی خطبه فدک
حضرت زینب از صحابه رسول الله است که به مدت چهار یا پنج سال در دوران کودکی پیامبر را درک کردند. همچنین آن حضرت راوی حدیث است به این معنا که روایاتی از طریق ایشان به ما رسیده است. مرحوم صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه روایتی را از حضرت زهرا نقل می کند که راوی آن به حضرت زینب(س) می رسد. مهمترین روایتی که راوی آن به زینب بنت علی(ع) می رسد، خطبه فدک است. ابن عباس می گوید: خطبه فدک را روایت کرد عقیله ما...، و عقیله یعنی دانشمند و ژرف نگر. همچنین ابوالفرج اصفهانی و علامه طبرسی نیز نقل می کنند که حضرت زینب(س) راوی احادیث مادرشان بوده اند. عبادت، تقوا و عفت حضرت زینب (س) از ویژگی های دیگر آن حضرت است.
ایشان در شبهای سخت اسارت و یتیم داری زیر شکنجه، و حتی در غل و زنجیر نماز شب و نافله را ترک نکردند. این نشانه ای بسیار گویاست بر اینکه ایشان در عبادت یک فرد فرزانه و الگو برای دیگران بودند.
یکی از ویژگیهای دیگر حضرت زینب(س) آشنایی با معارف و تفسیر قرآن است. آن حضرت عالمه محدثه اهل بیت(ع) است. متاسفانه درباره دانش وحیانی حضرت زینب(س) کمتر صحبت شده است. در شرح زندگی ایشان آورده اند، در کوفه چندین سال، برای زنان کلاس تفسیر برگزار می کردند.
*محکمات در برابر متشابهات
مهمتر از برپایی این کلاس ها، موضع گیری ها و گفتارهایی است که از زینب به ما رسیده است. در مجلسی که بعد از شهادت امام حسین(ع) در کاخ یزید تشکیل شد و خاندان وحی نیز حضور داشتند. یزید از آیات متشابه قرآن برای مقابله و تخریب روحیه اهل بیت(ع) بهره برد و گفت: دیدید شما خاندان را خدا چگونه ذلیل کرده و به ما عزت داد؟
یعنی عزت و مُلک خودش را به خدا نسبت می داد و سپس آیات 26 به بعد سوره آل عمران را خواند« قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَىَ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ »
این یعنی بهره گیری از دین علیه دین که همواره دسیسه بنی امیه بود. در مقابل این حرکت یزید، حضرت زینب(س) او را رسوا کرد و آیات متشابه ای که یزید مورد استناد قرار داده بود را با محکمات برگرداند به فرمود: شما مُلک و سلطنت خودتان را به خدا نسبت می دهید؟ این طور نیست، شما اشتباه می کنید این آیات در مورد شما نیست که شما دارید می خوانید. البته هر قدرتی را خداوند به افراد داده است، اما این مشروعیت حکومت سلطه گران و جائران و ستمگران را ثابت نمی کند. بلکه شما مصداق این آیه اید که «و لا یحسبن الذی کفروا أنما نملی لهم خیر لانفسهم انما نملی لهم لیزداد و اثما و لهم عذاب مهین» منظور این آیه است که اگر ما به کفار مهلت می دهیم، فکر نکنند که این فرصت و مهلت که به آنها می دهیم به نفع آنهاست نه این گونه نیست این فرصتها را خدا به آنها می دهد تا گناهانشان بیشتر شود و عذاب دردناک تری را که خوار کننده است، در پی خواهد داشت. این جواب حضرت زینب، دلیل آشنایی و اشراف کامل ایشان بر محتوای و مضامین قرآن است.