آیه16🌹ازسوره آل عمران 🌹
الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا إِنَّنا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ قِنا عَذابَ النَّارِ
(پرهيزگاران) كسانىاند كه مىگويند: پروردگارا! براستى كه ما ايمان آوردهايم، پس گناهان ما را ببخشاى و ما را از عذاب آتش حفظ فرما
آیه16🌹ازسوره آل عمران 🌹
الَّذِينَ = کسانی که
يَقُولُونَ= می گویند
رَبَّنا =پروردگارا
إِنَّنا =همانا ما
آمَنَّا =ايمان آوردیم
فَاغْفِرْ=پس بيامرز
لَنا= برای ما
ذُنُوبَنا=گناهانمان را
وَ قِنا =ونگه دارمارا
عَذابَ =از عذاب
النَّارِ=آتش
آیه17🌹ازسوره آل عمران 🌹
الصَّابِرِينَ وَ الصَّادِقِينَ وَ الْقانِتِينَ وَ الْمُنْفِقِينَ وَ الْمُسْتَغْفِرِينَ بِالْأَسْحارِ
(پرهيزگاران، همان) صابران و راستگويان و فرمان برداران فروتن و انفاق كنندگان و استغفار كنندگان در سحرها هستند.
آیه17🌹ازسوره آل عمران 🌹
الصَّابِرِينَ= همان شکیبایان
وَ الصَّادِقِينَ=وراستگویان
وَ الْقانِتِينَ=وفرمانبرداران
وَ الْمُنْفِقِينَ =وانفاق کنندگان
وَ الْمُسْتَغْفِرِينَ= وآمرزش خواهان
بِالْأَسْحارِ=درسحرگاهان
🔹وقتی برای خاکسپاریِ شهید خلبان عباس بابایی رفتیم، امیر نادری [کابین عقب شهید بابایی] برایم تعریف کرد: ما رفتیم خاک عراق. بمبها را رها کرده بودیم و داشتیم برمیگشتیم داخل خاک خودمان. به منطقه سردشت رسیدیم.
🔹بابایی با لهجه قزوینی به من گفت: نادری! پایین را نگاه کن، مثل بهشت است! الله اکبر، الله اکبر. ناگهان یک چیزی گفت «تق» [و] ایشان ساکت شد.
🔹حس کردم یک چیزی به هواپیما خورد. احتمال دادم گلوله خورده. گلوله سمت چپ گردنش خورده بود. درست روز عید قربان بود.
🔹[بعد] امیر دادپی تعریف کرد که وقتی به ما گفتند: بابایی شهید شده، فکر کردیم در عربستان درگیری شده و شهید شده، چون من ایشان را روز عرفه ضمن دعای عرفه دیدم. گفتم چطور؟
🔹گفت: به جان سه تا بچههام، در عرفه دیدم ایشان چند صف جلوتر از من با لباس احرام اشک میریزد و دعا میخواند. من فکر کردم دیر آمده، نشسته دعا میخواند.
خاطرات امیر سرتیپ خلبان،
صفحات ۴۳۴ تا ۴۳۶
💠 شهید سرلشکر خلبان عبّاس بابایی؛ معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
🍀 پانزدهم مرداد [1366 هـ.ش]، سالروز شهادت شهید عبّاس بابایی گرامیباد.
#شهدا
#شهید_عبّاس_بابایی
#
.
♻️ تکلیف نیروهای فراجا مشخص شده است
🔰امام خامنهای: به من نامه مىنويسند؛ بعضى هم تلفن مىكنند و مىگويند: «ما نهى از منكر مىكنيم. اما مأمورين رسمى، طرف ما را نمىگيرند. طرف مقابل را مىگيرند!»
من عرض مىكنم كه مأمورين رسمى - چه مأمورين انتظامى و چه مأمورين قضايى - حق ندارند از مجرم دفاع كنند. بايد از آمر و ناهى شرعى دفاع كنند. همهٔ دستگاه حكومت ما بايد از آمر به معروف و ناهى از منكر دفاع كند. اين، وظيفه است.
اگر كسى نماز بخواند و كس ديگرى به نمازگزار حمله كند، دستگاههاى ما از كداميك بايد دفاع كنند؟ از نمازگزار يا از آن كسى كه سجاده را از زير پاى نمازگزار مىكشد؟ امربهمعروف و نهیازمنکر نيز همينطور است. امر به معروف هم مثل نماز، واجب است. (۲۲ تیر ۷۱)
*
┏━━ °•🖌•°━━┓
┗━━ °•🖌•°━━┛.
[سوره الإسراء (17): آيه 82]
🔹و نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ (82)
🔸و آنچه از قرآن فرو مىفرستيم، مايهى شفا (ى دل) و رحمتى براى مؤمنان است
◽️بیانات رهبر انقلاب در دیدار شرکت کنندگان در سىویکمین دورهى مسابقات بینالمللى قرآن کریم/.۱۳۹۳/۰۳/۱۳
🔹اگر دیدید دلتان به قرآن نزدیک است، خدا را شکر کنید؛ اگر دیدید معارف قرآنى را بهآسانى قبول میکنید و در دل میپذیرید و تحمّل میکنید، بدانید که خداى متعال اراده کرده است شما را هدایت کند؛ فَمَن یُرِدِ اللهُ اَن یَهدِیَهُ یَشرَح صَدرَهُ لِلاِسلمِ وَ مَن یُرِد اَن یُضِلَّهُ یَجعَل صَدرَهُ ضَیِّقًا حَرَجًا کَاَنَّما یَصَّعَّدُ فِى السَّماء
کجایید ای شهیدان خدایی
بلاجویان دشت کربلایی
کجایید ای سبک روحان عاشق
پرندهتر ز مرغان هوایی
کجایید ای شهان آسمانی
بدانسته فلک را درگشایی
کجایید ای ز جان و جا رهیده
کسی مر عقل را گوید کجایی
کجایید ای در زندان شکسته
بداده وامداران را رهایی
کجایید ای در مخزن گشاده
کجایید ای نوای بینوایی
در آن بحرید کاین عالم کف او است
زمانی بیش دارید آشنایی
کف دریاست صورتهای عالم
ز کف بگذر اگر اهل صفایی
دلم کف کرد کاین نقش سخن شد
بهل نقش و به دل رو گر ز مایی
برآ ای شمس تبریزی ز مشرق
که اصل اصل اصل هر ضیایی
مولانا، دیوان شمس، غزلیات، غزل شماره ۲۷۰۷.
چرا کنترل چشم اهمیت زیادی دارد؟
حجتالاسلام رفیعی
https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
زندهیاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی.. روضه های خانگی
دلاوری امام حسین (ع).. روضه های خانگی زنده یاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی..
شجاعت یکی از والاترین صفات و ویژگیهای انسانی است که نقطه اوج آن در شخصیت والا و بزرگ امام حسین بن علی (ع) متجلی شده است؛ بلکه میتوان گفت امام حسین (ع) ملاک و معیاری برای دلاوری و رشادت بوده و بهترین مصداق برای درک کمال شجاعت، دلاوری و رشادت محسوب میشود.
دلاوری امام (ع) در ایستادگی در برابر قدرتِ گسترده یزید بن معاویه- که بر همه مناطق جهان اسلام در آن روزگار حاکم بود و کسی را یارای ایستادگی در برابر اقتدار چنین مرد توانمندی نبود- مثال زدنی بلکه شگفت انگیز است. امام حسین (ع) با وجود یاران اندک و انبوه دشمنان، هرگز از رسالت خویش عقب نشینی نکرد و دستِ بیعت به ستمگران و گردنکشان زمان خویش نداد؛ امام (ع) با دلاوری فراوان در برابر ارتش جرار دشمن ایستادگی و جان گرانمایهاش را نیز در این راه مقدس نثار کرد و درخت اسلام را با خون مقدس و ارجمند امام آبیاری شد.
ثبات قدم، استواری و دلاوری امام حسین بن علی (ع) در همه صحنههای زندگی (بویژه در روز عاشوراء که به حق میتوان آن روز را نماد شجاعت، ایستادگی، پایمردی و استواری بر مسیر حق و عدم تزلزل در برابر باطل دانست) مشهود و قابل ملاحظه است.
امام حسین (ع) آن دلاوری است که قدمش در آوردگاههای دشوار هرگز سست نشد؛ بلکه استواری و استقامت آن حضرت (ع) از کوه نیز بیشتر بود و کوچکترین تزلزلی در ایستادگی و مقاومتش در برابر ستمگران و گردنکشان (با وجود یاران اندکی که پیرامونش حلقه زده بودند و با جانهایشان از امام (ع) و اهل بیتش (ع) محافظت میکردند) بوجود نیامد.
در روز عاشوراء گروه بسیاری از سپاهیان یزید به فرماندهی عمر بن سعد بن أبی وقاص، امام حسین بن علی (ع) و اصحابش را محاصره کرده و آب را بر خیام امام (ع) بستند؛ اما این رخداد کوچترین تاثیری در شجاعت ستودنی امام حسین (ع) بوجود نیاورد. (۳)
درباره دلاوری و رادمردی امام حسین (ع) جادارد سخنان بسیاری گفته شود؛ اما در این مختصر به همین اندازه بسنده میکنیم
روضه های خانگی زندهیاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی.. محله بالا منزل مرحوم محمد خیرخواه.. جوانمردی و بخشش امام حسین (ع)
🍃 🌹 امام حسین بن علی (ع) در جود، بخشش، گشاده دستی، خوشرویی و مهربانی با همه مردم بویژه با بینوایان، تهیدستان و یتیمان جایگاهی رفیع داشته و در قله بخشش، گشاده دستی و مهرورزی قرار داشته است. درباره این اخلاق والا و صفت برجسته انسانی سالار شهیدان (ع) حکایتها و داستانهای فراوانی به طرق معتبر روایت شده است که در این فرصت کوتاه به چند نمونه اشاره میکنم صلواتی اهدا بفرمایید:
یک بار کنیزی که به امام حسین (ع) خدمت میکرد، گلی به آن حضرت (ع) تقدیم کرد. امام (ع) نیز که دریای جود، بخشش و کرم بوده و در برابر لطفی کوچک احسانی بزرگ را تقدیم میفرمود، به پاس این احترام و اکرام، آن کنیز را در راه خدا آزاد کرد.
برخی گفتند: او تنها به شما (ع) یک شاخه گل تقدیم کرد و شما در ازای آن، او را آزاد میکنید؟
امام پاسخ فرمود: مگر این آیه را نشنیدهای که خداوند میفرماید: «وَ إذا حُیِّیتُم بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأحسَنَ مِنهَا أو ردُّوها.» (: هنگامی که تحیت و شادباشی از دیگری مشاهده کردید، بهتر از آن تحیت گویید و یا همان را به او بازگردانید.) بهتر و نیکو تر از احسان او، آزادیاش بود.
نقل شده است: مرد عربی به شهر مدینه آمد و از مردم این شهر، سراغ کریمترین و بخشندهترین مرد آن شهر را گرفت. مردم شهر که از میزان بخشش، مهربانی و گشاده دستی امام حسین بن علی (ع) باخبر بودند، او را به سالار شهیدان (ع) رهنمون ساختند.
وی به جستوجوی امام حسین بن علی (ع) پرداخت تا اینکه وارد مسجد شد و مشاهده کرد امام (ع) مشغول نماز و راز و نیاز با معبود است. وی چند بیت شعر خواند و در آن اشعار، خواستههای خویش را مطرح ساخت و عرض حاجت و نیاز خویش را به امام حسین (ع) طرح کرد.
هنگامی که امام حسین بن علی (ع) از نماز و عبادت فراغت یافت، به قنبر فرمود: آیا از مال حجاز چیزی باقی مانده است؟
قنبر پاسخ داد: آری؛ چهار هزار دینار مانده است. امام (ع) فرمود: آن مال را حاضر کن که مردی سزاوارتر از ما اکنون حاضر گشته است.
امام حسین (ع) به خانه رفت و آن سکهها را که قنبر آماده کرده بود، به آن مرد عرب تقدیم فرمود. آن مرد ناشناس نیز پول را دریافت کرد و هنگامی که این همه بخشش و بزرگواری امام حسین (ع) را مشاهده کرد، بسیار گریست.
امام حسین (ع) فرمود: ای اعرابی، گویا بخشش ما را کم شمردی؟
وی عرض کرد: بر این میگریم که دستان با جود، کرم و بخشش شما چگونه در میان خاک پنهان میشود؟
در حکایت مشهور دیگری چنین میخوانیم: یکی از اعراب بادیه نشین نزد امام حسین بن علی (ع) آمد و خدمت امام (ع) عرض کرد: ای فرزند رسول خدا (ص)، ضامن دیهای کامل شدهام و از پرداخت آن ناتوانم. نزد خود گفتم: از بخشندهترین مردم تقاضا کنم؛ اما [هر چه جستوجو کردم] کریمتر و بخشندهتر از اهل بیت پیامبر (ص) نیافتم.
امام حسین (ع) در پاسخ این مرد حاجتمند فرمود: ای برادر عرب، از تو سه سوال می پرسم؛ اگر به یکی از آن پرسشها پاسخ گفتی، یک سوم مال [و بدهیات] را پرداخت میکنم. اگر به دو پرسش پاسخ گفتی دو سوم مال و اگر هر سه پرسش را پاسخ دادی، همه مال [و دیهای که ضامن شدهای] را به تو خواهم بخشید.
آن مرد عرب گفت: ای فرزند رسول خدا (ص)، آیا کسی مانند شما از فردی همچون من پرسش میکند؟ شما از اهل بیتِ علم، دانش و شرافت هستید؟
امام ابا عبدالله الحسین (ع) در پاسخ فرمود: آری؛ از جدم رسول خدا (ص) شنیدم که میفرمود: نیکی به اندازه دانش و معرفت است. (هر قدر میزان دانش و معرفت کسی افزایش یابد، استحقاق و لیاقتش برای دریافت احسان و نیکی نیز فزونی خواهد یافت.)
آن مرد عرب گفت: هر چه می خواهید بپرسید؛ اگر بدانم پاسخ میدهم و در غیر این صورت، از شما خواهم آموخت و قدرتی جز به اراده خداوند وجود ندارد.
امام حسین بن علی (ع) از آن مرد عرب پرسید: بهترین کردار چیست؟
مرد عرب بیابان نشین پاسخ داد: ایمان به خدا.
امام (ع) در ادامه فرمود: راه رهایی از نابودی چیست؟
آن مرد گفت: اعتماد و تکیه به خداوند.
امام حسین (ع) فرمود: آراستگی انسان به چیست؟
آن مرد پاسخ داد: علمی که همراهش بردباری باشد.
امام (ع) فرمود: اگر [این دو خصلت] نبود چه؟
آن مرد عرب پاسخ گفت: دارایی و ثروتی که با جوانمردی آمیخته شود.
امام (ع) فرمود: اگر نبود چه؟
آن مردی عربی گفت: فقر و نداری همراه با شکیبایی.
امام (ع) فرمود: اگر نبود چه؟
آن مرد پاسخ داد: در این صورت صاعقهای از آسمان فرود آید و او را بسوزاند که سزاوار آن است.
امام حسین (ع) لبخندی زد و کیسه ای به آن مرد عرب عطا فرمود که در آن هزار دینار بود. علاوه بر این، انگشتر خویش را که نگین گرانقیمتی داشت (۲۰۰ دینار) به آن مرد عطا فرمود.
آنگاه امام حسین (ع) به آن مرد فرمود: با آن پول بدهیات را پرداخت نما و با آن انگ
شتر، هزینه خود را تامین کن.
نکته قابل تامل در این حکایت تاریخی این است که امام حسین (ع) میتوانست بدون اینکه از آن مرد عرب پرسش نماید و میزان دانش او را بسنجد، بدهیاش را پرداخت کرده و به او عطای خود را هدیه فرماید. اما میزان کمک خود را به میزان دانش و معرفت آن مرد مشروط ساخت. این مساله گواهی است بر اهمیت علم، دانش، معرفت و اینکه هر کس باید در حد توان خویش در پی کسب دانش بوده و در هیچ حالی از دانش اندوزی و تلاش برای دریافت علم و دانش کوتاهی نکرده و بداند نیکی به انسانها بر اساس میزان دانش و میزان معرفتشان متفاوت است.
گردن لاتهای مجازی رو اینجوری باید خرد کرد، آفرین به نیروی انتظامی
ماشاالله سردار رادان مقتدر
♨️به نام خداپاس گل #امید_نادان به #محمد_جوانی
📍پردهبرداری و افشای سناریوی منافقین حامی #مهسا_کومله برای خرابکاریهای مسلحانه خیابانی خواهش میکنم بدون غرائض سیاسی کلیپ وببینیدتادشمن تادندان مسلح وخوب بشناسید
✍این کلیپ را نشان کسانی بدهید که هنوز در خواب خرگوشیاند و با مطالب خودمتاسفانه دچار اختلال محاسباتی و محافظهکاری شدهاند؛ آنهایی که جدال دوقطبی واقعی حقوباطل را در کف خیابانها نمیبینند یا نمیخواهند ببینند!
باید برای مردم تبیین شود که دشمن چگونه میخواهد از طریق نفوذ شناختی، بدنهی انقلابی را ترغیب به عقبنشینی و تفریط، همزمان جریان ضدانقلاب را جسور به حمله و افراط کند!
آگاه باشیم که در این جدال، اگر قطب باطل فرصت جولان پیدا کند و زودتر متوقف نشود، چادر که هیچ، مطمئن باشید اجازه نخواهد داد حتی روسری روی زنهاوبچههایمان بماند و تا پای تخریب تمام مظاهر دینی به پیش خواهد رفت!البته که حامیان این جریان بسیار بزدلاند و همگان شاهدند که چطور سال گذشته با اعدام فقط چندنفرشان، فیتیلهی شرارتهای آنها پایین کشیده شد!
از این نادان متشکرم که با حرفهای رادیکال خود باعث هوشیاری بیشتر بدنهی انقلابی میشود؛ البته که ما هنوز انتقام آرتین و آرمانهایمان را نگرفتهایم و بغض فروخفتهای داریم؛بسماللّهِقاِصمِالجَّبارینَ ✌️
به نادان هم توصیه میکنم تا روز فرارسیدن مرگ سگی، قرصهای اعصباش را بموقع مصرف کند و زنش را از ترس نفوذی بودن، حبس خانگی نکند!👍
#مهساکومله
#امیدنادان
سخنرانی ۲۰ سال پیش رهبر انقلاب: رابطه بیحجابی و ترویج فاحشهگری و نقشه حمله نظامی به ایران!
❇️ همه آنچه ما باید بدانیم و فرزندان و جوانان این مملکت باید بدانند در همین دو دقیقه سخنان مولی و مراد ماست؛ لطفاً با تأمل بسیار گوش کنیم و روشنگری کنیم.
# حجاب زن نماد عفت زن و غیرت مرد
است...قاریان افضل ایران
آیه 18🌹ازسوره آل عمران 🌹
شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ وَ الْمَلائِكَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
خدايى كه همواره به عدل و قسط قيام دارد، گواهى داده كه معبودى جز او نيست و فرشتگان و صاحبان دانش (نيز به يگانگى او گواهى دادهاند) جز او كه مقتدر حكيم است، معبودى نيست
آیه 18🌹ازسوره آل عمران 🌹
شَهِدَ=گواهی می دهد
اللَّهُ =الله
أَنَّهُ=که همانا
لا =نيست
إِلهَ =هیچ خدایی
إِلَّا =جز
هُوَ =او
وَ الْمَلائِكَةُ=و نيز گواهی می دهند فرشتگان
وَ أُولُواالْعِلْمِ=ودانشمندان
قائِماً= درحالی که خدا برپادارنده
بِالْقِسْطِ=به عدل است
لا =نيست
إِلهَ =هیچ خدایی
إِلَّا =جز
هُوَ =او
الْعَزِيزُ =که پیروزمند
الْحَكِيمُ=سنجیده کار است
https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
@،
بعضی از دوستان پیام دادن و توضیح بیشتری نسبت به این مطلب خواستند
بله عزیزان، شاید این فیلم ها از بعضی جهات قوی باشه مثلا از جهت فیلمنامه یا از جهت انتخاب بازیگر و...
ولی آنچه در گام اول منظور بنده هست، رویکرد فیلم هست
این که فیلم دقیقا به دنبال چه چیزی است؟
ابتدا باید به این سوال پاسخ بدیم
در واقع این کار، مهمترین بخش در فهم فیلم است
مابقی ویژگی های فیلم، تماماً در راستای همان رویکرد معنا میشه
پس فهمیدن روح حاکم بر فیلم، بسیار مهمه