eitaa logo
روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
286 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.2هزار ویدیو
43 فایل
گر بر سر فتنه بر نجوشی مردی.. ور تیغ زبانها بنیوشی مردی.. ای ذره که در راه هوا می کوشی.. در راه خدا اگر بکوشی مردی.. حکیم باباافضل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠📢 آقایان اگر می‌خواهید همسرتان شیفته شما شود : 💠 دنبال بهانه برای تعریف کردن از او باشید: 🔅از رفتارش 🔅از نگاهش 🔅از ظاهرش 🔅از جملاتش 🔅از دست پختش ✓#تعامل_باهمسرhttps://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
✅ «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» ▪️متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔻این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. ▪️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. ▪️شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. ▪️جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. ▪️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. ▪️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. ▪️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. ▪️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. ▪️«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. ▪️سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ ▪️سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! ▪️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. ▪️بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. ▪️درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. 🔻توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید. سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵
ترویج فحشا و فساد در ویدیویی دیگر از حضور بانوان پر‌سپولیسی در اطراف ورزشگاه آزادی قبل از ورود به استادیوم واضح است
یاس مجاهدان: 🌸با نیت کار کن👌 🌺مثلا در حمام خودت را به این نیت بشوی که داری نفست را از صفات رذیله و از هوی و هوس و آرزوهای دور و دراز می شویی💧 🌺سرت را به این نیت اصلاح کن که داری گناهان و خیالات باطل را از وجودت قیچی می کنی سرت را به نیت شانه کردن سر یک یتیم شانه کن 🌺خانه را که جارو می زنی و لباس ها را که می شویی، به نیت بیرون ریختن دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) از زندگی و وجودت انجام بده. 🌺چند وقت که با نیت کار کردی، آن وقت ببین که نور همه ی فضای زندگی‏ت را پر می‌کند و راه سیرت باز می‏‌شود. 🎤حاج آقا ✍برگرفته از کتاب مصباح الهدی آیا زن دو قلب دارد؟؟ بله قرآن کریم ثابت کرده که، برای زن دو قلب وجود دارد...!!! در کنفرانسی که، تعدادی از بزرگان دینی و بسیاری از دانشجویان حضور داشتند... دکتر از اعجاز قرآن و فصاحت و بلاغت و دقت و ریزه کاری پروردگار صحبت به میان آورد... به طوری که اگر کلمه ای به جای کلمه دیگری قرار گیرد، معنا و مفهوم آن تغییر می کند، و برای حاضران در کنفرانس نمونه هایی ذکر کرد... یکی از دانشجویان ملحد بلند شد و گفت: حرف شما را قبول ندارم!! کلماتی در قرآن وجود دارند که، دلیل بر رکاکت قرآن کریم است!!! دلیل این آیه قرآن (ما جعل الله لرجل من قلبین في جوفه): ما برای مرد دو تا قلب قرار ندادیم. [سوره الأحزاب آیه 4] چرا خداوند متعال گفته "مرد" و نگفته "انسان"...!!! همه انسانها دارای یک قلب هستند، حالا چه زنان باشند یا مردان ... بعد از این سوال سکوت عجیبی سالن را فرا گرفت... و تمام نگاهها بسوی دکتر خیره شدند و منتظر جواب قانع کننده از طرف دکتر شدند...؟؟ ظاهراً کلام دانشجو درست بود، در درون ما تنها یک قلب و جود دارد... حالا چه مرد یا زن... پس چرا خداوند متعال فرموده برای مرد...؟!!! جواب رابخوانید: جوابی که در نهایت دقت و شگفت انگیزی است .. محال است که، به این جواب برسی مگر با تفکر عمیق در آیات الهی... بله مرد محال است که، دارای دو قلب باشد در درونش...اما زن هرگاه که باردار شد با خود دو تا قلب حمل می کند. پس در این صورت در درونش دارای دو قلب است، یکی مال خودش و دیگری مال بچه ای که به آن حامله است...نگاه کنید به معجزه پروردگار بروی کره خاکی!!! 📖 کتاب پروردگار باتمام کلماتش معجزه است. همه آیاتش، خداوند متعال هیچ کلمه ای را در آیه ای قرار نداده مگر اینکه، دارای حکمتی استوار است، که اگر کلمه ای در جای کلمه دیگری قرار گیرد، معنی آن بهم می خورد. 💠{ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ في‏ جَوْفِه}. "خداوند برای هیچ مردی در درونش دو قلب ننهاده است     گریۀ زنان، اقتدار مردان را له می کند! (1) ✍روح الله کریمی خویگانی تا به حال دقت کرده اید که واکنش آقایان در برابر «گریۀ زنان» شان چگونه است؟ برخی از مردان روی به «تهدید خانم» می آورند؛ درب خانه را باز می کنند، با تهدید می گویند: می خواهی گریه کنی، بفرما بیرون! گریه هاتو که کردی برگرد! برخی از مردان روی به «تمسخر خانم» می آورند؛ بچه شدی؟ خجالت بکش! باز اشک تمساح...بسه دیگه! برخی از مردان روی به «بی اعتنایی با خانم» می آورند؛ خانم در حال گریه کردن است، آقا می رود در اتاق بغل، پتو روی سر خود می اندازد و می خوابد و یا لپ تاب خود را باز می کند، خود را سرگرم می کند و یا سر در گوشی موبایل خود می کند و ابراز بی اعتنایی می کند. البته برخی هم اعتنا می کنند و برای آنکه صدای گریه و شیون و اعتراض خانم به اطراف نرسد، «تسلیم» می شوند که شاید در کوتاه مدت به نفع خانم باشد، لیکن در دراز مدت به ضرر آنان است و یک جای دیگر تلافی می کنند. ادامه دارد..‌ گریه زنان اقتدار مردان رو له می کند!(۲) ✍روح الله کریمی خویگانی وقتی زن گریه می کند منظورش این است که «شکسته ام مرا دریاب». با این کار می خواهد نظر شوهر را به خود جلب کند تا محبت بیشتری دریافت کند و به خواسته های او توجه بیشتری بشود، غافل از آنکه مرد از رفتار گریۀ زن این برداشت را ندارد. بلکه احساس می کند که زن به او می گوید: «برو گمشو»! و وقتی به یک مرد پیام «برو گمشو» داده می شود، اقتدار خود را شکسته شده قلمداد می کند و برای دفاع از اقتدار خود دست به پرخاشگری و خصومت می زند. البته جالب است که این احساس مرد نسبت به همسر خودش است و در برابر گریۀ زنان دیگر این احساس پرخاشگری را ندارد. ادامه دارد...
🔹سخنرانی دختر عالمه شهید رئیسی، رحمت خدا بر پدر و مادرت؛ چقدر عالی یاد و مرام پدر را توضیح و تفسیر کرد. https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402 🍎🍎🍎
آیه 112🌹 ازسوره نساء🌹 وَ مَنْ يَكْسِبْ خَطِيئَةً أَوْ إِثْماً ثُمَّ يَرْمِ بِهِ بَرِيئاً فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبِيناً و هر كس كه خطا يا گناهى مرتكب شود، سپس آن را به بى‌گناهى نسبت دهد، به يقين بار تهمت و گناه آشكارى را بر دوش گرفته است آیه 112🌹 ازسوره نساء🌹 وَ مَنْ =وهرکه يَكْسِبْ=کند خَطِيئَةً=خطایی أَوْ=یا إِثْماً=گناهی را ثُمَّ =سپس يَرْمِ =بیندازد بِهِ =آن را بَرِيئاً=[برگردن] بی گناهی فَقَدِ=پس به راستی احْتَمَلَ=بردوش کشیده است بُهْتاناً =[بار]بهتان وَ إِثْماً =وگناهی مُبِيناً =آشکاررا https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
آیه 112🌹 ازسوره نساء🌹 وَ مَنْ يَكْسِبْ خَطِيئَةً أَوْ إِثْماً ثُمَّ يَرْمِ بِهِ بَرِيئاً فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبِيناً و هر كس كه خطا يا گناهى مرتكب شود، سپس آن را به بى‌گناهى نسبت دهد، به يقين بار تهمت و گناه آشكارى را بر دوش گرفته است آیه 112🌹 ازسوره نساء🌹 وَ مَنْ =وهرکه يَكْسِبْ=کند خَطِيئَةً=خطایی أَوْ=یا إِثْماً=گناهی را ثُمَّ =سپس يَرْمِ =بیندازد بِهِ =آن را بَرِيئاً=[برگردن] بی گناهی فَقَدِ=پس به راستی احْتَمَلَ=بردوش کشیده است بُهْتاناً =[بار]بهتان وَ إِثْماً =وگناهی مُبِيناً =آشکاررا https://eitaa.com/ravabetomomi_agahi_fateb1402
⭕️مروری بر ۱۷ برنامه و اقدام رهبر انقلاب در ۱۲روز اخیر 🔷️ با ما همراه باشید در ... *┅══✼🍃🌹🍃✼══┅* پیام رسان‌ سروش https://splus.ir/ravabetomomi.fateb پیام رسان ایتا👇👇 https://eitaa.com/RahrovanVelayat124
چاپ و پخش نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و اروپا 📍 استکهلم سوئد 🔷️ با ما همراه باشید در ... *┅══✼🍃🌹🍃✼══┅* پیام رسان‌ سروش https://splus.ir/ravabetomomi.fateb پیام رسان ایتا👇👇 https://eitaa.com/RahrovanVelayat124
🔷️ با ما همراه باشید در ... *┅══✼🍃🌹🍃✼══┅* پیام رسان‌ سروش https://splus.ir/ravabetomomi.fateb پیام رسان ایتا👇👇 https://eitaa.com/RahrovanVelayat124
برنامه سالگرد در سال 403؛ حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب انصاری روز شنبه در نشست خبری به منظور اعلام برنامه‌های مراسم ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و همچنین سالگرد قیام ۱۵ خرداد، گفت: مهمترین محور فعالیت ما بحث شناخت آرا و نظرات امام (ره) است. وی افزود: مراسم ۱۴ خرداد از ۸ صبح در حرم امام (ره) آغاز می شود و رهبر معظم انقلاب در این برنامه سخنرانی خواهند داشت. رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: در شهرهای مختلف نیز در مصلی‌ها و مراکز شهرها، این مراسم نیز برگزار می‌شود. عرب انصاری با اشاره به برنامه ۱۵ خرداد، گف: هر سال برنامه ۱۵ خرداد مورد احترام و بزرگداشت مردم ایران قرار می‌گیرد و در سراسر کشور برنامه تعظیم به شهدا و بزرگداشت خاطره ۱۵خرداد برگزار می شود، از این رو امسال به تناسب در دو نوبت صبح و عصر، برنامه‌ها در مراکز عمومی ـ مصلی‌ها، تکایا، مساجد جامع و مرقد شهدای گمنام برنامه‌هایی برای بزرگداشت حماسه ۱۵ خرداد برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در همه مراسمی که امسال به یاد امام و شهدای ۱۵ خرداد برگزار می‌شود، تجلیل و تکریم و یادبود شهدای خدمت همزمان را هم خواهیم داشت و ما در همه این برنامه‌ها یاد و نام آنها را گرامی می‌داریم. رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور شد: همزمان با برنامه تهران و مراکز استانها، در شهرها و عمده روستاهای کشور نیز این مراسم تشکیل خواهد شد. عرب انصاری با بیان اینکه بعد از مراسم عاشورای حسینی که همگانی و عمومی است و در همه نقاط کشور برگزار می‌شود، دومین برنامه‌ای که تا این حد بسط و گسترش و در کشور جامعیت دارد و در نقاط مختلف برگزار می‌شود مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد است، که از حرم امام(ره) تا اقصی نقاط کشور امتداد دارد، افزود: در شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز کشور، این برنامه ها بر پا می‌شود. وی تاکید کرد: همچنین برنامه هایی در حسینیه جماران در تهران و زادگاه امام خمینی(ره) در شهر خمین و همچنین در منزل ایشان در قم و در نجف و ویژه برنامه ای هم در نوفل لوشاتو محل اقامت امام برگزار می‌شود. در کنار برنامه‌های عمومی و رسمی که در کشور خواهیم داشت، اعزام مبلغ به سراسر کشور را هم در دستور کار داریم و اکنون همه سخنرانان اعزام به سراسر کشور مشخص شدند و هماهنگی‌های لازم انجام شده است. رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور شد: در تهران هم شاهد خواهیم بود که همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، امنیتی و انتظامی و خدماتی دست به دست هم می‌دهند تا یک برنامه روان و مناسب را برای مردم آماده کنند. عرب انصاری همچنین با بیان اینکه در آستانه یک آزمون دیگر قرار داریم، گفت: مردم ایران در انتخابات پیش رو، مسولیت خطیری برعهده دارند و با بصیرتی که از آنها سراغ داریم امیدواریم از این آزمون سرفراز بیرون بیایند و رئیس جمهور آینده با رأی قاطع و حضور حداکثری مردم بصیر و انقلابی عهده‌دار مسئولیت و تشکیل دولت جدید شود.
تظاهرات ۱۵ خرداد، معروف به قیام ۱۵ خرداد مجموعه وقایعی است که در خرداد ۱۳۴۲ در پی بازداشت روح‌الله خمینی رهبر فقید و عزیز ، در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد. این تظاهرات در شهرهای تهران، قم و ورامین علیه دولت اسدالله علم در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی برگزار شد و به زد و خورد بین مأموران شهربانی و تظاهرکنندگان انجامید. در دی ۱۳۴۱ اصلاحات اقتصادی-اجتماعی توسط محمدرضاشاه با عنوان انقلاب سفید یا انقلاب شاه و مردم، اعلام و طی یک همه‌پرسی تصویب شد. طرح انقلاب سفید با مخالفت‌هایی از سوی جبهه ملی و همچنین محافل مذهبی روبه‌رو شد. یکی از مهم‌ترین مخالفان این طرح‌ها، خمینی بود. وی ضمن مخالفت با موضوعاتی چون اصلاحات ارضی و حق رأی زنان به نفوذ بیشتر آمریکا در ایران معترض بود. اعتراضاتی که در خرداد ۱۳۴۲ در شهرهای بزرگ ایران رخ داد.] برخی تحلیل‌گران و نیز خمینی معتقدند که تظاهرات ۱۵ خرداد نقطه عطفی در آغاز انقلاب ۱۳۵۷ به‌شمار می‌رود. 
قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ ریشه درحوادثی دارد که متعاقب تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در مهرماه ۱۳۴۱ به وقوع پیوسته‌اند. ناگفته نماند این لایحه نیز خود روایت و بخش دیگری از اصلاحات مورد نظر آمریکا در اواخر دهه‌ی ۳۰ بود که به علت مخالفت آیت الله بروجردی با اصلاحات ارضی به تعویق افتاده بود. آیت الله بروجردی در پاسخ به فرستاده شاه که گفته بود،«ما مجبور به انجام اصلاحات ارضی هستیم و کشورهای همسایه نیز دست به چنین اصلاحاتی زده‌اند، او هم گفته بود، کشورهای همسایه، اول جمهوری شده بعد چنین اصلاحاتی را انجام داده‌اند، اینجا که هنوز سلطنتی است. اما با رحلت معظم له در فروردین ۱۳۴۰، مرجعیت یک دست و مطلق شیعیان به‌ویژه ایرانیان، از میان رفت و بتدریج مقام مرجعیت یا به نجف اشرف منتقل و یا در بین تعدادی از مراجع قم از جمله امام خمینی(ره) تقسیم شد.  شاه نیز که اصلاحات مذکور را تا زمان حیات آیت الله بروجردی به تعویق انداخته بود، بلافاصله پس از رحلت او، با انتصاب دکتر علی امینی به نخست وزیری در اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ درصدد اجرای آنها برآمد. امینی برای آسوده شدن از مخالفت�های احتمالی علمای قم علیه اصلاحات به قم رفت و با مراجع آن شهر دیدار و به طور خصوصی گفت‌وگو کرد و به هر ترتیبی که بود اصلاحات ارضی در بیستم دی�ماه همان سال به تصویب رسید و به اجرا درآمد، امام خمینی(ره) که از یک سو ابعاد و نتایج اصلاحات را در هاله‌ای از ابهام می‌دیدند و از سوی دیگر از متهم شدن به طرفداری از زمین‌داران می‌هراسیدند، مخالفتی علنی با اصلاحات نکرده و به انتظار تحولات بعدی نشستند.  با این همه شاه که از افزایش قدرت علی امینی و اعتماد کامل آمریکا به او در انجام اصلاحات، نگران به نظر می.رسید به تکاپو افتاد و در سفری به آمریکا به دولت مردان آن کشور قول داد که حاضر است خود اصلاحات را انجام دهد؛ بدین ترتیب امینی در ۲۷ تیرماه ۱۳۴۱ استعفاء داد و اسدالله عَلَم به جایش نشست.  عَلَم تحصیلات عالیه نداشت و در میان مردم و مخالفان سیاسی چهره خوش نامی نبود، با این وجود، نفوذ بی‌نظیری در امور کشور داشت و از نزدیکترین و مورد اعتمادترین دوستان شاه به شمار می‌رفت، او که مأمور اجرای اصلاحات شده بود، در ۱۶ مهر ۱۳۴۱، لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی را به تصویب رساند. در این طرح حق رأی بانوان در انجمن‌ها تصریح شد، قید اسلام از شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان حذف شد و در مراسم سوگند انتخاب شوندگان، ذکر «کتاب آسمانی» به جای «قرآن»، کافی دانسته شد. امام خمینی(ره)، در این مرحله به واکنشی سریع و قاطع اقدام کرد و با دعوت آیات عظام شریعتمداری، گلپایگانی، مرعشی به منزل مرحوم آیت الله حائری، موضوع را به بحث و تصمیم گیری گذاشتند.  ایشان در این جلسه، دورنمای نقشه‌های رژیم شاه را خانمانسوز و مأموریت او را پاسداری از منافع استعمار و امپریالیسم که با نابودی اسلام و ملت مسلمان همراه است قلمداد کردند و چنین تصمیم گرفته شد که علاوه بر تلگرام ابراز مخالفت با شاه، علمای تهران و شهرستان‌ها را در جریان امر قرار داده و دعوت به مقابله با دولت کنند.  شاه در پاسخ، خود را تبرئه و مسأله را به دولت احاله می‌کند، امام خمینی(ره) در اعتراض به «عَلَم»، بدون آنکه القابی برای او ذکر کنند، با لحنی شدید به نصیحت او پرداخته و ضمن رو در رو قرار دادن ملت و دولت، اعتراضات را فراتر از تصویب‌نامه یاد شده می‌بردند. سرانجام با پافشاری امام و اعتراضات مستمر که در دیدار با مردم و مکاتبه با برخی از علما ابراز می‌شد، علم در تلگرافی به سه تن از مراجع، غیر از امام خمینی با خواست‌های آنان موافقت می‌کند. امام خمینی(ره) با کافی نشمردن این واکنش و ضروری دانستن لغو طرح مزبور در هیأت وزیران، موضوع جدید «خطر صهیونیسم» را به میان می‌کشند که به تعبیر ایشان در ایران در شکل «حزب بهایی» ظهور کرده است و از «عدم آزادی مطبوعات» و «نابسامانی زندگی مردم» سخن به میان می‌آورد. سرانجام، با عقب نشینی کامل دولت و لغو رسمی تصویب‌نامه در آذرماه، دامنه نزاع در این مرحله فروکش می‌کند. در دی ماه همین سال، شاه اعلام می‌کند که قصد دارد اصول ششگانه‌ای را که بعداً از آن با عنوان «انقلاب سفید» یاد کرد، به رفراندوم بگذارد؛ الغای رژیم ارباب رعیتی، ملی کردن جنگل‌ها، فروش سهام کارخانجات دولتی، سهمیم کردن کارگران در منافع کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و اصلاح قانون انتخابات، مفاد اصول یاد شده بود؛ به رغم تلاش‌هایی که شاه در دعوت مراجع و جلب نظر آنها در عدم مخالفت و ابراز حمایت از حرکت مزبور کرد، در پی توجه شاه به ابعاد سیاسی طرح و اظهار اینکه ناگزیر از اجرای رفرم‌های یاد شده است، امام خمینی(ره) به‌عنوان مخالفی سرسخت، دست به واکنش می‌زنند. 
ششم بهمن ۱۳۴۱، به‌عنوان روز رفراندوم یا به تعبیر شاه «تصویب ملی» اعلام می‌شود و در مقابل امام خمینی(ره)، در پاسخ به استفتای جمعی، بنابه اشکالاتی که برمی‌شمارند، نظیر پیش بینی نشدن آن در قانون، روشن نبودن مقام صالحه اجرای آن در قانون، کم بودن مهلت بررسی، کافی نبود معلومات رأی دهندگان برای بررسی و وجود جو زور و فشار، آن را تحریم می‌کنند. به دنبال انتشار اعلامیه امام خمینی(ره) و دیگر مراجع، پاره‌ای اغتشاشات و تظاهرات در تهران و قم رخ می‌دهد و شاه درصدد برمی‌آید با سفر به قم در جهت کنترل اوضاع اقدام کند اما در سفر خود به قم با عدم استقبال و بی‌اعتنایی مواجه می‌شود و در واکنش به این وضع، طی یک سخنرانی روحانیت را با تعابیر موهن «ارتجاع سیاه» و بدتر از «ارتجاع سرخ» مورد حمله قرار می‌دهد. سرانجام در ششم بهمن، رفراندوم انجام شده و اعلام می‌شود که اصول پیشنهادی شاهنشاه به تصویب ملت رسید.  کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا پیروزی شاه را تبریک می‌گوید و سفیر انگلیس رضایت ملکه انگلیس را به عَلَم اعلام می‌کند و رادیو مسکو برنامه اصلاحی شاه را می‌ستاید. امام خمینی(ره) به علما و مراجع پیشنهاد می‌کنند در ماه رمضان که از هشتم بهمن آغاز می‌شد، از شرکت در نماز جماعت و سخنرانی خودداری کرده، همه‌ی مساجد کشور تعطیل شود و دلایل آن نیز به دنیای اسلام اعلام شود.  به دنبال این حرکت وضعیت فوق العاده‌ای در کشور پدید آمده و مساجد در پاره‌ای از شهرها تعطیل می‌شود و ماه رمضان در هاله‌ای از تردید و سکوت آغاز می‌شود. در عید فطر همان ماه، هفتم اسفند، امام خمینی(ره) با صدور اعلامیه‌ای نوروز ۱۳۴۲ را عزای عمومی اعلام می‌کنند و در جلسه‌ای با مراجع و علمای قم از آنها نیز درخواست می‌کند چنین اقدام کنند که برخی با این اقدام مخالفت می‌کنند، اما مألاً ایات عظام میلانی، شریعتمداری، روحانی و بهبهانی در اعلامیه‌های جداگانه و چهل و شش نفر از علمای سرشناس تهران در اعلامیه مشترک، عید نوروز را عزای عمومی اعلام می‌کنند. این واکنش وضعیت ویژه‌ای را در کشور پدید می‌آورد و سرآغاز دور تازه‌ای در مسیر تحولات این مقطع می‌شود. عصر دوم فروردین، هنگام برگزاری مجلس سرگواری امام صادق(ع) از طرف آیت الله گلپایگانی، نیروهای شاه به مدرسه فیضیه هجوم می‌برند و با حمله به طلاب و به گلوله بستن مدرسه، اثاثیه حجره‌ها را در وسط مدرسه به آتش می‌کشند. در این حادثه عده‌ای از طلاب کشته و زخمی شدند.  در همین روز حمله مشابهی نیز به مدرسه طالبیه تبریز صورت می‌گیرد. این واقعه طنین خود را در کشور بازیافت؛ نماز جماعت مساجد تهران و پاره‌ای دیگر از شهرها تا یک هفته تعطیل شد. علمای نجف، کربلا و مشهد با صدور تلگرام‌هایی واکنش نشان دادند و آیت الله خویی و شیرازی، شاه را عامل این جنایت تلقی کردند و آیت الله حکیم تقاضای مهاجرت مراجع ایران به نجف به‌عنوان اعتراض به شاه را کرد.  رژیم شاه تلاش کرد واقعه را درگیری میان مردم و دهقانان از یک سو و روحانیان از سوی دیگر، بر سر مسأله اصلاحات ارضی و حق رأی بانوان معرفی کند. شاه برای تحقیر روحانیان، دستور داد آنها به خدمت وظیفه اعزام شوند؛ در مقابل، امام خمینی(ره) از این امر استقبال کرده و طلاب را دعوت به فراگیری خوب تعلیمات نظامی‌کردند. امام خمینی(ره) به مناسبت چهلم حادثه فیضیه دعوت به برگزاری مجلس ختم کردند و روز بعد در بیانات آغاز درس حوزه، دولت را مورد حمله قرار دادند. ایشان در همین زمان علمای نجف و قم را نیز مورد عتاب قرار می‌دهند. مذمت دولت در رابطه با حمایت از فرقه بهایی و یادآوری خطر نزدیکی ایران به اسرائیل از مضامین مورد تأکید امام در اظهارات خود بود و لحن کلام ایشان آشتی ناپذیر و حملات او بی‌امان می‌کردند و هیچ گونه طریق مصالحه‌ای را نمی‌پذیرفتند.  ایشان پیش از آغاز محرم، وعاظ را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواستند سیاست‌های ضد اسلامی شاه و همدستی او با اسرائیل را مورد انتقاد قرار دهند. ساواک نیز متقابلاً عده‌ای از وعاظ را احضار کرد و از آنان خواست به سه مطلب اشاره نکنند؛ بر ضد اعلی حضرت سخنی نگویند، بر علیه اسرائیل مطلبی نگویند، نگویند اسلام و قرآن در خطر است که امام خمینی(ره) بار دیگر این حرکت را مورد حمله قرار می‌دهند و بر همان مطلب، بیش از پیش تأکید می‌کنند. امام خمینی(ره) از آغاز محرم در منزل خود مجلس روضه خوانی منعقد می‌کنند و هر شب نیز به یکی از مجالس سوگواری محله‌های قم سر می‌زنند. پیشتر به مراجع و علمای قم نیز پیشنهاد کرده بودند تا در روز عاشورا در مدرسه فیضیه سخنرانی کرده و از مظالم رژیم سخن گویند. در این زمان، غلیان و التهابی در شهر پدید آمده و بسیاری نیز از دیگر شهرها به قم آمدند. بعد از ظهر عاشورا، ۱۳ خرداد، امام خمینی(ره) به طرف مدرسه فیضیه رهسپار شد. جمعیت بسیاری در اطراف فیضیه و در صحن حرم تجمع کردند. 
اکنون این امام(ره) بودند که واکنشهای ایشان امواج اجتماعی را به حرکت در می‌آورد؛ ایشان در سخنرانی کوبنده خود، حادثه حمله به فیضیه را مورد مؤاخذه قرار می‌دهند، به اسرائیل و نقش او در سیاست ایران حمله می‌کنند و به نصیحت شاه می‌پردازند.  صبح این روز در تهران نیز مردم به خیابانها ریخته و در میدان بهارستان و دانشگاه تهران تجمع می‌کنند. روز بعد نیز تظاهرات و حرکت‌های خیابانی ادامه می‌یابد. این حرکت‌ها در قم در شکل دسته‌های عزاداری تا پاسی از شب ادامه یافت. شاه دیگر دریافته بود که موج‌های خروشان در دستان امام قرار گرفته و تصمیم می‌گیرد با حذف او از صحنه، به هر شکل ممکن به کنترل امور بپردازد.  در نیمه شب ۱۲ محرم، ۱۵ خرداد ماه، مأموران نظامی به منزل امام(ره) هجوم آورده، ایشان را دستگیر کرده، به باشگاه افسران تهران و از آنجا به پادگان قصر منتقل می‌کنند، اما این حرکت خود منشأ انفجارهای بعدی می‌شود؛ در روز ۱۵ خرداد با رسیدن خبر دستگیری امام، مردم در شهر به حرکت در می‌آیند، تظاهرات تبدیل به شورش گسترده خیابانی می‌شود و دستجات مردم بی‌مهابا در مواجهه با نظامیان مستقر در شهر قرار می‌گیرند. اکنون شهرهای دیگری غیر از قم و تهران نیز شاهد حرکت مردم بودند.  در خیابان‌های مرکزی قم و تهران سیل جمعیت غیرقابل کنترل می شود. به تعبیر حسین فردوست از آنجا که تظاهرات ۱۵ خرداد امری سازمان نیافته و غیرقابل پیش‌بینی بود، تا یک روز پیش از آن نیز ساواک و شهربانی از آن بی‌اطلاع ماند و از این رو ساواک و نیروهای انتطامی و نظامی سخت غافلگیر شدند و شاه شدیداً به وحشت افتاد؛ بنابراین دستور آتش و کشتار خونین تنها راهی بود که شاه در مواجهه با این وضع پیش روی خود می‌دید.  آتش گلوله و رگبار نظامیان در میادین و خیابان‌های اصلی تهران و قم و قتل عام کفن پوشانی که از ورامین به سمت تهران می‌آمدند، آخرین تلاشهای رژیم در فرونشاندن بحران بود. در عین حال، سرکوب گسترده حرف آخر شد و «جنبش» مهار شد. گرچه این جنبش با فرو خزیدن به درون لایه‌های اجتماعی در سال‌های بعد لبه‌های تیزتر خود را در سطوحی گسترده تر نمایان ساخت. امام خمینی(ره) در بازداشت، با استناد به اینکه استقلال قضایی در ایران وجود ندارد و قضات تحت فشارند، از پس دادن بازجویی خودداری کردند و علما و روحانیون در ایران و عراق با صدور تلگرام‌هایی دستگیری امام و دیگر روحانیون و کشتار مردم عزادار دوازدهم محرم را محکوم کردند. 
رهبری پبامبرگونه امام خمینی(س) انقلاب.. امام خمینی(س) ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود رئیس عس آگاهی فاتب با بیان اینکه امام خمینی(س) ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود، گفت: امام خمینی(س) بت های زمان را شکست و نور را بر ظلمت چیره کرد. حاج آقا ولی زاده در جلسه بزرگداشت رحلت امام خمینی(س) عنوان کرد: امام خمینی ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود که در طول 14 قرن مانند او نداشته ایم. وی ادامه داد: امام خمینی(س) با استفاده از نیروی مردمی در کمترین زمان انقلاب را به پیروزی رساند. ریس ع س پلیس آگاهی فاتب در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(س) توانست با دم مسیحایی خود روح اسلام را در ایران زنده کند، تاکید کرد: همه انسانها مدیون تلاش های ایشان در قرن حاضر هستند. حاج آقا ولی زاده بیان کرد: اگر امروز شاهد آزادی خواهی در  بین اندیشمندان جهان هستیم، نتیجه تلاش رهبرکبیر انقلاب است. وی با تاکید براینکه برچیده شدن نظام شاهنشاهی با همت وی به وقوع پیوست، اذعان کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال جدید به نام حماسه سیاسی و اقتصادی باید مراسم بزرگداشت امام خمینی باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شود.
رهبری پبامبرگونه امام خمینی(س) انقلاب.. امام خمینی(س) ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود رئیس عس آگاهی فاتب با بیان اینکه امام خمینی(س) ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود، گفت: امام خمینی(س) بت های زمان را شکست و نور را بر ظلمت چیره کرد. حاج آقا ولی زاده در جلسه بزرگداشت رحلت امام خمینی(س) عنوان کرد: امام خمینی ابر مرد تاریخ معاصر ایران بود که در طول 14 قرن مانند او نداشته ایم. وی ادامه داد: امام خمینی(س) با استفاده از نیروی مردمی در کمترین زمان انقلاب را به پیروزی رساند. ریس ع س پلیس آگاهی فاتب در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(س) توانست با دم مسیحایی خود روح اسلام را در ایران زنده کند، تاکید کرد: همه انسانها مدیون تلاش های ایشان در قرن حاضر هستند. حاج آقا ولی زاده بیان کرد: اگر امروز شاهد آزادی خواهی در  بین اندیشمندان جهان هستیم، نتیجه تلاش رهبرکبیر انقلاب است. وی با تاکید براینکه برچیده شدن نظام شاهنشاهی با همت وی به وقوع پیوست، اذعان کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال 1403بایستی حماسه سیاسی و اقتصادی بیافرینیم و باید مراسم بزرگداشت امام خمینی باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شود.