212.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام حسین(ع):
دوچیز منفعت بسیار دارد
اخلاق نیک و جوانمردی
دوچیز بقا ندارد
جوانی و قوّت
دوچیز بلا را دور ڪند
صـلـۀ رحم و صدقه
دوچیز مقام رافزون ڪند
حل مشڪل دیگران و فروتنی
نقش نیروی انتظامی در تحقق اصول 7 گانه بیانیه گام دوم انقلاب :
✅نقش نیروی انتظامی در ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه
✅استفاده از جوانان در تامین امنیت
✅تحقیق و پژوهش برای تامین امنیت
✅تربیت نیروهای پلیس با تکیه بر دین و اخلاق
✅مبارزه با مفسدان اقتصادی
✅جدا کردن خط فتنه دشمنان انقلاب از مردم
✅تاثیر عملکرد پلیس بر سبک زندگی مردم
#پلیس_انقلابی
#پلیس_مجاهد
#اقتدار_امنیت
#ایران_قوی
❓ آیا سرباز امام زمان هستیم ؟!
امروز اگر میبینیم در هر نقطه دنیا، ظلم و بیعدالتی و تبعیض و زورگویی وجود دارد ؛ اگر ما سرباز امام زمانیم باید برای مبارزه با اینها آماده شویم.
#پلیس_مجاهد
#پلیس_در_تراز_انقلاب
حضور سردار شهید بازگیر در ۱۳ عملیات دفاع مقدس
عنایت الله بازگیر در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی در روستای امامزاده نورالدین (ع) کهگیلویه متولد د و در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید.
سردار شهیدی که در ۱۳ عملیات حضور داشت به شهید بازگیر از همان ابتدای تولد، در میان خانواده از محبوبیتی خاص برخوردار و در عین حال دارای استعداد و هوش سرشاری بود. زمانی که پای در راه مدرسه گذاشت، توانست این هوش و استعداد را بیشتر نشان دهد، ذهن قوی و حافظه خوب او باعث شده بود که در درسهایش نمرات بالایی داشته باشد.
سردار شهید عنایت اله بازگیر از همان کودکی با وجود کمی سن، با افراد مختلف بسیار پخته و حساب شده برخورد میکرد، به گونهای که رفتارش نشان میداد که یک سر و گردن از نظر عقلی بالاتر است.
از کودکی علاقه زیادی به مطالعه داشت، بیشتر اوقات خود را صرف مطالعه کتاب، آن هم کتابهای مذهبی میکرد و به این وسیله به پرورش روح و فکر خود میپرداخت.
شهید بازگیر پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در زادگاهش روستای امام زاده نورالدین (ع)، برای ادامه تحصیلات به شهر دهدشت رفت.
تحصیلات دوره راهنمایی خود را بازحمت و پشتکار فراوان و دور از خانواده، در شهر دهدشت ادامه داده و در ایام تعطیلی مدارس نیز جهت کمک به امرار معاش خانواده در شرکت ترانس ترمینال واقع در بندر امام خمینی (ره) و در کنار پدر خویش مشغول به کار گشت. پس از اتمام دوره راهنمایی وارد هنرستان شهید باهنر شد و در رشته برق ساختمان، شروع به تحصیل نمود.
این دوران را میتوان به عنوان نقطه عطفی در زندگی عنایت اله به حساب آورد.
وی در این دوره توانست با وسعت بخشیدن به آگاهیهای خود و روی آوردن ب
✅چرا از #مرگ مىترسیم؟
✍️راننده زمانى در جاده می ترسد كه یا بنزین ندارد؛ یا #قاچاق حمل كرده؛ یا اضافه سوار كرده؛ یا با سرعت غیر مجاز رفته؛ یا جاده را گم كرده؛ یا در مقصد جایى را آماده نكرده؛و یا همراهانش نا اهل باشند.
اگر انسان براى بعد از مرگ خود، زاد و توشه لازم را برداشته باشد، كار خلاف نكرده باشد،راه را بداند، در مقصد جایى را در نظر گرفته باشد،و دوستانش افراد #صالح باشند،و حركتش طبق مقررات و مجاز باشد؛نگرانى نخواهد داشت!
👤حجت الاسلام والمسلمین #قرائتی
📗✒️جامعه شناسی احساسات
🔘"با هم بودن"
ریچارد سنت(Richard Sennett)، جامعهشناس آمریکایی، کتابی دارد با عنوان: "با هم بودن" . دغدغهی اصلی "سنت" در این کتاب، "همکاری اجتماعی" است. تلاش میکند به توصیف انواع همکاری بپردازد و عوامل موثر بر آن را توضیح دهد. "سنت"، ضمن شرح مفصل علل و موانع همکاری، تقسیمبندیهای قابل تاملی را ارائه میدهد.
یکی از آنها، تمایزگذاری میان سه مفهوم زیر است:
"خلوتگزینی"،
"انزواگزینی"
و "تکافتادگی"(تنهایی)،
"سنت"، به شرح هریک از این مفاهیم سهگانه میپردازد و نسبتشان را با همکاری اجتماعی توضیح میدهد.
ریچارد سنت بر این باور است که:
خلوتگزینی و انزواگزینی، در یک امر مشترکاند؛ و آن، خودخواسته بودن هر دوی آنهاست. اما تکافتادگی و تنهایی، بر انسان تحمیل میشود.
در نظر "سِنِت"، تکافتادگی همیشه آسیبزا و آزاردهنده است. اما خلوتگزینی چنین نیست و بلکه ضرورتی برای استکمال روحی و معنوی بهحساب میآید.
در این دیدگاه، خلوتگزینی، زمینههای شکوفایی آدمی را فراهم میکند. "ژانپل سارتر" میگوید: تمام انسانها لازم است درد تنهایی را بچشند. سارتر در کتاب هستی و نیستی، این نوع تنهایی را "تنهایی معرفتشناختی" مینامد. به اعتقاد او، این نوع تنهایی، ما را از جایگاه محدودمان در جهان آگاه میسازد، زیرا بهتعبیر ساموئل بکت، "فقدان"، جزء اساسی وضع بشر است. آدمی باید بر وضع و حال خود، آگاهی یابد و از رهگذر این آگاهی، مناسباتش را با جهان تنظیم نماید. آگاهی از تنهایی اگزیستانسیال (آنگونه که اروین یالوم در رواندرمانی اگزیستانسیل، توضیح میدهد)، مسیری برای انسان شدن است.
از سوی دیگر، میان خلوتگزینی و انزواگزینی، تفاوت عمیقی وجود دارد. از نظر "سنت"، انزواگزینی، برای کاهش اضطراب است و سویهی وجودی با معنوی ندارد؛ آدمی را به اشراق نمیرساند و بلکه چشمان او را میبندد و نابینایش میکند بهتعبیر دیگر، باید به انزواگزینی و تکافتادگی، بهمنزلهی یک مسئلهی آسیبشناسی نگریست و آنها را از خلوتگزینی که ضرورت شکوفایی است، تمایزگذاری کرد. انزواگزینی و تکافتادگی، علاوه بر آسیبهای روانشناختی، به همکاری و اعتماد اجتماعی، انسجام، و در نهایت خرسندی نیز آسیب میزند.
انزواگزینی، شامل دو مولفهی روانشناختی است:
الف) "خودشیفتگی"
ب) "خوشبینی"
"سنت" در تعریف خودشیفتگی، و به پیروی از فروید، خودشیفتگی را "مرحلهی آیینهای" میداند. و آن، وقتی است که "شخص، هنگام تعامل با دیگران، صرفاً خودش را میبیند و بس، دقیقا مثل زمانی که به آینه نگاه میکند".
اما خوشبینی چیست؟ خوشبینی را میتوان در دو معنای متفاوت صورتبندی کرد:
معنای اول خوشبینی، عبارت است از اینکه شخص به آیندهای که خواهد آمد، با نگاه مثبت مینگرد و بر این باور است که اگر اکنون اوضاع، مطلوب نیست اما آینده، همان خواهد شد که باید باشد.
معنای دوم از خوشبینی، که اتفاقا مقصود "سنت" است، عبارت است از:
"همه چیز، آنگونه که اکنون هست زیباست". این همان ایدهی دکتر پانگوس، شخصیت خوشبین در داستان "کاندید" ولتر است که میگوید:
"همهچیز در این جهان، بهترین حالت از بین تمام جهانهای ممکن است."
"سنت" بر این باور است که گرچه خودشیفتگی و خوشبینی از اضطراب آدمی میکاهد اما "رفتار مسئولانه و التزام به اصول اخلاقی در قبال دیگران را دچار اختلال میکند." در نتیجه، مانع همکاری و همدلی با دیگران میشود. زیرا وقتی ناظر، شرایط را همان ببیند که باید باشد، آنگاه برای او بهبود زندگی دیگران معنایی ندارد.
در این معنا،
"خوشبینی"، شیوهای فریبکارانه برای گریختن از مسئولیت اجتماعی و اخلاقی در برابر دیگران و شانه خالی کردن از بار کنش مشفقانه و اصلاحجویانه است. در حقیقت، خوشبینی، توجیهی به ظاهر کارساز برای کرختی و بیتفاوتی اجتماعی است.
🌹عملیات کربلای 7
1365/12/12
♦️ضربهای از شمالیترین منطقه جنگی به دشمن طرح دفاع متحرک عراق همزمان در چند منطقه اجرا شد و علیرغم تلاش رزمندگان و فرماندهان جنگ، هنوز مناطقی در اشغال قوای عراقی باقی مانده بود .رژیم بعث که منتظر عکسالعمل جمهوری اسلامی در جبهههای نبرد بود، با وجود عملیات کربلای2 در منطقه عمومی حاج عمران، توانست ارتفاعات گردمند و قله 2519 را در اختیار گرفته و همچنان در اشغال خود نگاه دارد . این ارتفاع که پیشتر در عملیات والفجر2 آزاد شده بود، پس از سقوط در دوره دفاع متحرک، در عملیات کربلای2 نیز تأمین نگردید، تا اینکه در تاریخ 13/12/65 طی عملیات کربلای7 و با رمز یا مولای متقیان به دست رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی (لشکر64 ارومیه) آزادشد. علاوه بر ارتفاع یاد شده که در زمان عملیات پوشیده از برف بود، تپه سرخی و یال کله اسبی از دشمن پاکسازی شد . طی عملیات کربلای 7 دهها قبضه سلاح از انواع سنگین و نیمه سنگین و شماری زاغه مهمات منهدم شد. تعداد 2485 نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی و اسیر شدند. همچنین چندین قبضه سلاح سبک و سنگین و چندین خودرو به غنیمت نیروهای خودی درآمد .
اعمال ما از نظر او مخفی نیست
🔸️براى اينكه دلهایمان به نور ولايت منور شود، بايد سعى كنيم دل هایمان مثل هر خانه تميزى،از هر گونه آلودگى و خيال بد، پاك باشد.
🔸️مطمئن باشيم كه اعمال ما از نظر حضرت ولی عصر اروحانافداه مخفى نيست. هر كار خيرى انجام بدهيم ،هر قدمى كه در راه اسلام و تشيع برداريم، مورد توجه و رضايت آن حضرت خواهد بود [و برای ما دعا خواهند کرد].
۱۳۸۲/۰۷/۰۴