eitaa logo
روابط عمومی انتظامی زنجان
328 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.6هزار ویدیو
39 فایل
﷽وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ شهادت یعنی،متفاوت به آخر برسیم و گرنه،مرگ پایان همه قصه‌هاست . ✅ امام خامنه‌ای: حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد ارتباط با ادمین کانال @Admin_R_O_E_Zanjan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پ.ب
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش فوق العاده جنجالی و بحث برانگیز کامران نجف زاده در آمریکا، که به دلایل نامعلوم هرگز از صدا و سیما پخش نشد و توسط خود ایشان در اینترنت اشتراک‌گذاری شد! گزارشی که دیدن و اطلاع رسانی آن بر همگان لازم است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیویی جالب از ارادت تعدادی آفریقایی به امیرالمومنین علی(ع) 🌏 🇮🇷 ما را در پیام رسان های زیر دنبال کنید ... 🇮🇷 کانال روابط عمومی فا. زنجان https://eitaa.com/ravabetomomizanjan Splus.ir/ravabetomomi.zanjan
کانال رسمی پلیس زنجان: ♨️راه‌كارهای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های آينده ⏪ افول نسبی ارزش‌های اسلامی در نسل جديد و كمرنگ شدن فضايل و كمالات اخلاقی در دهه اخير،‌ دغدغه‌ای است كه نمی‌توان از ديده پنهان داشت. 1.شناخت آسيب‌ها و تهديدها هوشياری در برابر پيدايش و شكل‌گيری آسيب‌ها و تهديدها اولين گام مؤثر در انتقال و ترويج و نهادينه ساختن ارزش‌ها در جامعه است. شناخت علمی آسيب‌ها كمك زيادی در برنامه‌ريزی و تدوين چشم‌انداز آينده نظام اسلامی دارد. امام خمينی(ره) درباره‌ی اهميت شناسايی آسيب‌ها می‌فرمايد: «يك كشوری وقتی آسيب می‌بيند كه ملتش بی‌تفاوت باشد راجع به آسيب‌ها»[2] طوفان سهمگين امواج گسترده ماهواره‌ها و سايت‌های اينترنتی، سيل ويرانگر شبهات سياسی، دينی، ترويج اباحه‌گری و رشد قارچ‌گونه عرفان‌های ساختگی و صوفيگری؛ شعارهای بی‌محتوا در عرصه فرهنگ و اقتصاد و اجتماع، تجمل‌گرايی و تخطئه ارزش‌های دينی گوشه‌هايی از آسيب‌ها و تهديدهايی است كه نسل امروز از تركش‌های سوزاننده‌ی آنها در امان نيست. از اين رو در طراحی نظام مهندسی فرهنگی كشور بايد اينگونه موانع و نيز آفت‌های جديدتری كه در راه هستند محاسبه شوند و ضمن آشنا كردن جوانان با زيان‌های جبران‌ناپذير آسيب‌ها نسخه‌های درمانی مناسب همراه با داروهای شفابخش تجويز شود تا بذر ارزش‌های دينی در جان و روح اين نسل جوانه زند و رشد يابد. 2. نهادينه ساختن مبانی فكری فرهنگی انقلاب  انقلاب اسلامی، جنبشی با درون‌مايه اعتقادی و مذهبی فرهنگ اصيل اسلام بود، بنابراين ضروری است كه مبانی فكری و نظری و ارزش‌های دينی و اخلاقی در ذهن و انديشه مردم نهادينه شود و مهمترين بخش از نمادهای مبانی فكری و اعتقادی انقلاب جلوه‌های ارزش‌های اسلامی در جامعه است. بهينه‌سازی سطح اخلاق و فرهنگ عمومی كشور مؤثرترين راه برای پيشگيری از تباهی‌ها و هنجارشكنی‌هاست. منشأ بسياری از پيداش تعفن فسادهای اقتصادی، سياسی و اداری دوران پس از دفاع مقدس و رانت‌خواری‌ها و باندبازی‌ها و كمرنگ شدن ارزش‌های دينی دوری از گلستان اخلاق اسلامی است. 3. الگودهی  گرايش به اسوه و اسطوره‌ها و توجه زياد به نخبگان و قهرمانان تاريخی يك از خصلت‌های روحی دوران جوانی است. نسل سوم كه فقط از شخصيت‌هايی چون امام خمينی(ره) سرداران شهيد دفاع مقدس، شهدای محراب، و متفكرانی همانند استاد مطهری، شهيد بهشتی، مفتح و باهنر، تصوير و يادبودی ديده است بيشتر تشنه آشنايی كامل با سيره‌ی عملی و انديشه ناب اين بزرگواران هستند تا بتوانند با پيروی از افكار و انديشه‌ی اين بزرگان و با تطبيق رفتارها و عملكردهای خويش با الگوهای ايده‌آل خود، كاستی‌های معنوی و رفتاری خود را جبران كنند و خلاهای روحشان را پر كنند. از اين رو تبليغ و معرفی سيره‌ی اخلاقی و تربيتی پيامبراكرم(ص) كه قرآن كريم او را به عنوان يك سرمشق نيكو به مومنان تاريخ انسانيت معرفی می‌كند[9] و نيز ساير ائمه معصومين بايد در اولويت تبليغات دينی باشد و سپس معرفی كامل بزرگان دين و انديشمندان و فرهيختگانی كه عمر خود را در خدمت به مردم، دين و دنيای علم و تمدن گذرانده‌اند می‌تواند برای جوانان منشأ رشد و كمال صفات ارزشمند انسانی باشد. اصحاب رسانه و نويسندگان و مبلغان دينی به خوبی واقفند كه اگر نتوانند نسل جوان را به شيوه عقلانی و منطقی به الگوهای جامع و راستين و هدايت‌گر رهنمون شوند 4. كارآمدی مراكز تربيتی  تحول نسل جامعه امروز و پديد آمدن نسل سوم كه باورها و يافته‌هايش با نسل انقلاب متفاوت است؛ و نيز فقدان برنامه جامع و همه‌جانبه برای تربيت، آموزش جوانان بر مبنای تقويت اعتقادات و ترويج ارزش‌های اسلامی و همچنين كم‌توجهی به ايجاد تغييرات اساسی و ريشه‌ای در نگرش خانواده‌ها به اصول و آداب تربيت اسلامی نوجوانان نگرانی‌هايی را برای آينده ترسيم می‌كند. از اين رو ارتباط ارگانيك و مستمر و برنامه‌ريزی شده كانون خانواده، مساجد، حوزه‌های علميه و دانشگاه‌ها كه پايگا‌ه‌های اصلی انقلاب بودند در دستيابی به آرمان‌های فرهنگی و تربيتی؛ بسياری از مشكلات انتقال ارزش‌ها را به نسل جديد را حل می‌كند. مسائل تربيتی برجسته‌تريم بخش تئوری‌های انقلاب اسلامی را تشكيل می‌دهد. و اين جنبه انقلاب كاملاً متأثر از راهبردها و رهيافت‌های فرهنگ جامع و انسان‌ساز اسلامی است 5. توانمندی‌های مديريتی  بدون ترديد نياز اصلی و واقعی نسل جوان و جامعه ما فرهنگ و فرهنگ‌سازی است و اين حقيقت را نمی‌توان كتمان كرد كه در يك نگاه تحليلی و عميق بسياری از نارسايی‌ها در حوزه‌های مختلف حكومت و جامعه به فرهنگ به معنای عام و وسيع آن و ارزش‌های دينی برمی‌گردد و حل مشكلاتی از قبيل رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، امنيت داخلی، ‌اشتغال،‌ ارتقاء سطح علمی، اصلاح رفتارها و پرهيز از ناهنجاری‌ها با تقويت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و تعميق آموزه‌های دينی در متن جامعه امكان‌پذير است.
6. احيای امر به معروف و نهی از منكر قوی‌ترين ابزار فرهنگی تضمين‌كننده حيات توام با پويايی و شادابی ارزش‌ها و يكی از اصول كلی سياست داخلی فرهنگ اخلاقی نظام اسلامی احياء و استمرار اجرای اصل امر به معروف و نهی از منكر است. امام محمدباقر(ع) درباره‌ی سامان دادن تمام ابعاد امور زندگی انسان می‌فرمايد: «امر به معروف و نهی از منكر، راه پيامبران و روش صالحان است، ‌فريضه‌ی بزرگی است كه به سبب آن فرائض برپا، راه‌ها امن،‌ كسب‌ها حلال، مظالم(به صاحبانش بازگردانده) زمين آباد، حق از دشمنان گرفته می‌شود و امر(حكومت) تحكيم می‌يابد.[14] حضرت علی(ع) در مقايسه‌ای ميان امر به معروف و نهی از منكر با ساير فرايض دينی اين عمل را شايسته‌ترين كار نيك و محبوب نزد خداوند می‌داند و می‌فرمايد: «و تمام كارهای نيكو و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منكر چونان قطره‌ای(آب دهان) بر دريای مواج و پهناور است.»[15] قدر مسلم يكی از دلايل برتری اين فريضه دينی بر ساير اعمال اين است كه با احياء و همگانی شدن اين اصل تمام ارزش‌ها و نيكی‌ها در جامعه تجلی می‌يابد و كارهای ناپسند رخت برمی‌بندد و احساس مسئوليت همگانی نسبت به احياء و حفظ ارزش‌ها و طرد رفتار منفی در برابر ضدارزش‌ها پديد می‌آورد و سلامت جهت‌گيری كلی نظام بر محور ارزشمداری و اصلاحات دينی و اسلامی را تأمين می‌كند. 7. ولايت‌مداری  كارنامه درخشان و موفق انقلاب و رويش ارزش‌های اسلامی مرهون اطلاعات از امام و رهبری و نهادينه شدن فرامين و راهبردهای اين بزرگوار است. رهبری يكی از اركان اصلی نظام اسلامی و رهبر همانند طبيب توانمند و دردآشنايی است كه همواره نبض امور سياسی، اجتماعی و فرهنگی نظام اسلام را در كنترل خود دارد و هوشيارانه راهبردهای فرهنگی و راه‌های علاج مشكلات فرهنگی و جوانان را ترسيم می‌كند. عمل به نسخه‌های شفابخش ولايت فقيه همواره بايد نصب‌العين مديران و مسئولان و ملت قهرمان قرار گيرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا