eitaa logo
روابط عمومی پلیس ایلام
731 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
25 فایل
جهت ارتباط با ادمین 09378456178
مشاهده در ایتا
دانلود
از قدرت فرمان برای بهشت رفتن انسان ها استفاده کنید رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: باید یاد بگیریم چگونه از قدرت فرمان دادن استفاده کنیم، اگر از قدرت فرمانتان برای بهشت رفتن خود و انسان ها استفاده کنید به کمال مطلوب که همان قرب الهی است رسیده اید. 🇮🇷 ادامه خبر در کانال روابط عمومی عقیدتی سیاسی ایلام
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم 💫یا حَیُّ یا قَیّوم؛ ای زنده، ای پاینده💫 🌱🌸 سلام صبح بخیر 🌱🌸 💫چهار شنبه 💫 ۱۷ آبان ۱۴۰۲ 💫۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵ 💫۸ نوامبر ۲۰۲۳ https://eitaa.com/ravabetomoomiilam
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَمَا تِلْكَ بِيَمِينِكَ يَا مُوسَىَ» و آن چیست در دست راست تو، ای موسی؟! (سوره مبارکه طه/ آیه ۱۷)
تفسیر: بدون شک پیامبران براى اثبات ارتباط خود با خدا، نیاز به معجزه دارند و گرنه هر کس مى تواند دعوى پیامبرى کند، بنابراین، شناخت پیامبران راستین از دروغین، جز از طریق معجزه میسّر نیست. این معجزه مى تواند در محتواى دعوت و کتاب آسمانى پیامبر باشد، و نیز مى تواند، امور دیگرى از قبیل معجزات حسى و جسمى باشد به علاوه معجزه، در روح خود پیامبر نیز مؤثر است و به او قوت قلب، قدرت ایمان و استقامت مى بخشد. به هر حال، موسى(علیه السلام) پس از دریافت فرمان نبوت، باید سند آن را هم دریافت دارد، لذا در همان شب پر خاطره، موسى(علیه السلام) دو معجزه بزرگ از خدا دریافت داشت. 🌺🌺🌺 قرآن این ماجرا را چنین بیان مى کند: خداوند از موسى سؤال کرد: چه چیز در دست راست تو است اى موسى؟! (وَ ما تِلْکَ بِیَمِینِکَ یا مُوسى). این سؤال ساده که توأم با لطف و محبت است علاوه بر این که موسى را که طبعاً در آن حال غرق طوفان هاى روحانى شده بود، آرامش بخشید، مقدمه اى بود براى بازگو کردن یک حقیقت بزرگ. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۷، سوره‌ مبارکه طه)
اعزام سفیران قرآنی به اداره وظیفه عمومی و مواد مخدر انتظامی استان ایلام عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان ایلام
اعزام سفیران قرآنی به اداره آگاهی و فاوا و پلیس راه استان ایلام عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان ایلام
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم 💫لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ المَلِک الحقّ المُبین نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار💫          💫پنجشنبه💫 💫 ۱۸ آبان  ۱۴۰۲ 💫 ۲۴ ربیع الثانی ۱۴۴۵ 💫 ۹ نوامبر ۲۰۲۳
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «قَالَ هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَىَ غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَىَ» گفت: «این عصای من است؛ بر آن تکیه می‌کنم، برگ درختان را با آن برای گوسفندانم فرومی‌ریزم؛ و مرا با آن کارها و نیازهای دیگری است. (سوره مبارکه طه/ آیه ۱۸)
تفسیر: موسى در پاسخ گفت: این قطعه چوب، عصاى من است (قالَ هِیَ عَصایَ). و از آنجا که مایل بود سخنش را با محبوب خود که براى نخستین بار در را به روى او گشوده است ادامه دهد، و نیز از آنجا که شاید فکر مى کرد تنها گفتن این عصاى من است کافى نباشد، بلکه، منظور بازگو کردن آثار و فوائد آن است، اضافه کرد: من بر آن تکیه مى کنم (أَتَوَکَّؤُا عَلَیْها). و برگ درختان را با آن براى گوسفندانم فرو مى‌ریزم (وَ أَهُشُّ بِها عَلى غَنَمِی). علاوه بر این، فوائد و نتایج دیگرى نیز در آن دارم (وَ لِیَ فِیها مَآرِبُ أُخْرى). 🌺🌺🌺 البته پیدا است، عصا براى صاحبان آن چه فوائدى دارد، گاهى از آن به عنوان یک وسیله دفاعى در مقابل حیوانات موذى و دشمنان استفاده مى کنند، گاهى در بیابان به توسط آن سایه بان مى سازند، گاه ظرفى به آن بسته و از نهر آب مى کشند. به هر حال، موسى در تعجب عمیقى فرو رفته بود که در این محضر بزرگ این چه سؤالى است، و من چه جوابى دارم مى گویم، آن فرمان هاى قبل چه بود؟ و این استفهام براى چیست؟ (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۸، سوره‌ مبارکه طه) https://eitaa.com/ravabetomoomiilam
🔺️اندیشکده رَند آمریکا: عملیات نظامی برای اسرائیل اجتناب‌ناپذیر است اما موفقیتی به دنبال ندارد 🔹اسرائیل با سه هدف عمده یعنی نابودسازی تونل‌های زیرزمینی حماس، نجات اسرا و احتمالاً پایان‌دهی به عمر حماس جنگ زمینی را آغاز کرده است. 🔹در سال ٢٠٢١، ارتش اسرائیل بیش از ١۵٠٠ حمله هوایی به غزه انجام داد، اما تنها به پنج درصد از تونل‌های غزه آسیب رساند. 🔹تنها در صورتی ایدئولوژی و الهام‌بخشی ملی‌گرایانه حماس از بین می‌رود که همزمان با این ورود زمینی، اسرائیل به بازسازی اقتصادی و سیاسی جامعه غزه بپردازد. 🔹این یک کار طولانی و پرهزینه است و برخلاف عملیات زمینی، هیچ دکترینی برای بازسازی اقتصاد، انجام اصلاحات سیاسی، یا التیام اجتماعی که به شدت آسیب دیده و به دلیل کشتار مردم متخاصم شده، وجود دارد. https://eitaa.com/ravabetomoomiilam
چـٰادرَش‌دسـتِ‌نـَوازِش‌بـِه‌سـَردَشـت‌کـِشید دَشـت‌هـم‌از‌نـَفـَسِ‌چـٰادُراوگـُل‌میـچیـد...!) # تولیدی ع.س ایلام
معاونت تبلیغات وروابط عمومی عقیدتی سیاسی استان ایلام برگزار می کند: مسابقه کتابخوانی"تحلیلی بر جنگ نرم دشمنان با ابزار بی حجابی" مهلت شرکت در مسابقه (۲۰آبان لغایت ۱۵ آذرماه سال ۱۴۰۲) جهت دانلود فایل کتاب و شرکت در مسابقه به وبگاه روابط عمومی عقیدتی سیاسی ایلام بخش آزمون مراجعه نماید. https://eitaa.com/ravabetomoomiilam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم 💫یا رَبَّ الْعالَمین: ای پروردگار جهانیان💫 🌱🌸 سلام صبح بخیر 🌱🌸 💫شنبه 💫 ۲۰ آبان ۱۴۰۲ 💫۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵ 💫۱۱ نوامبر ۲۰۲۳
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «قَالَ خُذْهَا وَلَا تَخَفْ سَنُعِيدُهَا سِيرَتَهَا الْأُولَىَ» گفت: «آن را بگیر و نترس، ما آن را به صورت اولش بازمی‌گردانیم. (سوره مبارکه طه/ آیه۲۱)
تفسیر: در اینجا به موسى فرمود: آن را بگیر، و نترس، ما آن را به همان صورت نخستین باز مى گردانیم! (قالَ خُذْها وَ لاتَخَفْ سَنُعِیدُها سِیرَتَهَا الاْ ُولى). 🌺🌺🌺 گر چه مسأله ترس موسى(علیه السلام) در اینجا براى جمعى از مفسران سؤال انگیز شده است که این حالت، با شجاعتى که در موسى سراغ داریم و عملاً در طول عمر خود به هنگام مبارزه با فرعونیان به ثبوت رسانید، به علاوه از شرائط کلّى انبیاء است، چگونه سازگار است؟ ولى با توجه به یک نکته پاسخ آن روشن مى شود; و آن این که طبیعى هر انسانى است ـ هر قدر هم شجاع و نترس باشد ـ که اگر ببیند قطعه چوبى ناگهان تبدیل به مار عظیمى شد و سریعاً به حرکت آمد، موقتاً متوحش شود و خود را کنار کشد، مگر آن که در برابر او این صحنه بارها تکرار گردد، این عکس العمل طبیعى هیچ گونه ایرادى بر موسى(علیه السلام) نخواهد بود و با آیه 39 احزاب که مى گوید: أَلَّذِیْنَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لایَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللّهَ: کسانى که ابلاغ رسالت هاى الهى مى کنند و از او مى ترسند، و از هیچ کس جز او ترسى ندارند منافاتى ندارد، این یک وحشت طبیعى زودگذر و موقتى در برابر یک حادثه کاملاً بى سابقه و خارق عادت است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۲۱، سوره‌ مبارکه طه)
معاونت تبلیغات وروابط عمومی عقیدتی سیاسی استان ایلام برگزار می کند: مسابقه کتابخوانی"تحلیلی بر جنگ نرم دشمنان با ابزار بی حجابی" مهلت شرکت در مسابقه (۲۰آبان لغایت ۱۵ آذرماه سال ۱۴۰۲) جهت دانلود فایل کتاب و شرکت در مسابقه به وبگاه روابط عمومی عقیدتی سیاسی ایلام بخش آزمون مراجعه نماید. https://eitaa.com/ravabetomoomiilam
صبح امروز : ترفیع جناب سرهنگ دوم عمران رضاییان در دفتر ریاست محترم عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان ایلام
💢بازدید جناب حجت الاسلام والمسلمین تیموری از کانون فرهنگی فاطمه الزهرا و روند اجرایی تعمیر و بازسازی مجموعه https://eitaa.com/ravabetomoomiilam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم 💫یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام؛ ای صاحب جلال و بزرگواری💫 🌱🌸 سلام صبح بخیر 🌱🌸 💫یکشنبه 💫 ۲۱ آبان ۱۴۰۲ 💫۲۷ ربیع الثانی ۱۴۴۵ 💫۱۲ نوامبر ۲۰۲۳
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَاضْمُمْ يَدَكَ إِلَىَ جَنَاحِكَ تَخْرُجْ بَيْضَاءَ مِنْ غَيْرِ سُوءٍ آيَةً أُخْرَىَ» و دستت را به گریبانت ببر، تا سفید و بی‌عیب بیرون آید؛ این نشانه دیگری (از سوی خداوند) است. (سوره مبارکه طه/ آیه ۲۲)
تفسیر: آنگاه به دومین معجزه مهم موسى اشاره کرده که به او دستور مى دهد: دست خود را در گریبانت فرو بر، تا سفید و روشن بیرون آید، بى آن که عیب و نقصى در آن باشد، و این معجزه دیگرى براى تو است (وَ اضْمُمْ یَدَکَ إِلى جَناحِکَ تَخْرُجْ بَیْضاءَ مِنْ غَیْرِ سُوء آیَةً أُخْرى). گر چه در تفسیر جمله وَ اضْمُمْ یَدَکَ إِلى جَناحِکَ... مفسران عبارات گوناگونى دارند، اما با توجه به آیه 32 سوره قصص که مى گوید: اسْلُکْ یَدَکَ فِی جَیْبِکَ و آیه 12 سوره نمل که مى گوید: وَ أَدْخِلْ یَدَکَ فِی جَیْبِکَ به خوبى استفاده مى شود که موسى مأمور بوده است دست خود را در گریبانش فرو برد و تا زیر بغل یا پهلو ادامه دهد (چرا که جناح در اصل به معنى بال پرندگان است و در اینجا مى تواند کنایه از زیر بغل بوده باشد). بَیْضاء به معنى سفید است، و جمله مِنْ غَیْرِ سُوء اشاره به این است که سفیدى دست تو، بر اثر بیمارى پیسى و مانند آن نخواهد بود، به دلیل این که درخشندگى خاصى دارد، در یک لحظه ظاهر و در لحظه دیگرى از بین مى رود. 🌺🌺🌺 ولى از بعضى روایات استفاده مى شود که دست موسى در آن حالت، نورانیت فوق العاده اى پیدا کرد، اگر چنین بوده است باید قبول کرد که جمله مِنْ غَیْرِ سُوء مفهوم دیگرى جز آنچه در بالا گفتیم خواهد داشت، یعنى نورانیتى دارد بدون عیب، نه چشم را آزار مى رساند، نه لکّه تاریکى در میان آن دیده مى شود و نه غیر آن. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۲۲، سوره‌ مبارکه طه) https://eitaa.com/ravabetomoomiilam