eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.9هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
155 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🔞🛑عمر : چرا نام را میآوری؟...😁 🔰❕سپس ابو ذر و مقداد به بيعت كردند، و احدى از امت👈 غير از على عليه السّلام و ما چهار نفر به اجبار بيعت نكردند👉، و در بين ما هم احدى گفتارش شديدتر از نبود. او وقتى بيعت كرد چنين گفت: «اى پسر ، بخدا قسم اگر اين طاغيانى‌ كه ترا كمك كردند نبودند تو در حالى كه شمشيرم همراهم بود نزديك من نمى‌آمدى، به خاطر پستى و ترسى كه از تو سراغ دارم، ولى طاغيانى يافته‌اى كه به كمك آنان قوى‌شده‌اى و قهر و غلبه نشان مى‌دهى. ⭕️🛑❗️عمر عصبانى شد و گفت: آيا نام صُهاك را مى‌آورى؟ گفت: مگر صُهاك كيست؟! و چه مانعى از ذكر نام او هست؟ صهاك زنى بود، آيا اين مطلب را انكار مى‌كنى؟ 🔞⭕️❕آيا كنيز حبشى جدم عبد المطلب نبود كه جدّ تو نفيل با او كرد و پدرت را بدنيا آورد. عبد المطلب هم صهاك را بعد از زنايش به جدت بخشيد و بعد خطاب را به دنيا آورد. خطّاب غلام جد من و است‌.! 📚أسرار آل محمد عليهم السلام صفحه : 237 🔥روافض الحیدری🔥 @ravafez_alhaydari
⭕️⭕️نقد آتئیست و همجنسگرایی به درخاست 👇👇 🛑آدم خواری و -->آدم خواری و -->همه ما با مفهوم "استفهام انکاری" آشناییم ،در این نوع سوالات شخص پرسشگر یک مفهوم مثبت را با تعجب به صورت منفی می پرسد ! یعنی نظر مثبت خودش را با سوالی که فعل آن منفی است می پرسد ! و یا برعکس ،فعل مثبت می آورد ولی منطورش تکذیب آن است بعنوان مثال : کجا دانند حالِ ما سبکباران ساحل‌ها؟ مقصود شاعر این بوده که حال ما را سبکباران ساحل‌ها به هیچ وجه نمی‌فهمند، این جملۀ خبری منفی را در قالب پرسش آورده و به دنبال تکذیب سؤال است. ✏️ریچارد داوکینز بصورت استفهام انکاری می پرسد : چرا ما آدمی را که در جاده کشته شده و هیچ دوست ویافامیلی ندارد را نخوریم ؟! آیا خوردن این شخص انحراف شدیدی دارد ؟؟ درواقع او می خواهد بگوید : ما می توانیم این آدم را بخوریم و این کار انحراف شدیدی دربر ندارد ! انسانیت آتئیست ها افسانه ای پیش نیست! روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 آتئیست های آدم خوار 👇 🗣متن صحبتهای داوکینز : 🔰ما موافقیم که آدمخواری اشتباه است . اما اگر ما نیاز نداشته باشیم که کسی را بکشیم تا او را بخوریم ،آیا می توانیم درباره ی چرایی اشتباه بودن آن بحث کنیم ؟ [منظور چرایی اشتباه بودن خوردن انسانهاست؛مترجم] چراما افرادی را که در جاده کشته می شوند نمی خوریم ؟ بله [بدلیل اینکه خوردن فردی که در تصادف کشته شده است] برای دوستان و خانواده ی آن شخص ناگوار خواهد بود .اما فرض کنید که ما میدانیم که این شخص فرضا هیچ دوست یا فامیلی ندارد👈 چرا ما او را نخوریم ؟👉 آیا در این اتفاق [خوردن این شخص ] انحراف شدیدی وجود دارد که باید در نظر بگیریم ؟ آیا ما [نیاز داریم که ] این سوالات منطقی را [درحضور] یک استاد اخلاق ادامه دهیم و پیرامونشان بحث کنیم ؟ من باور دارم که ما بعنوان عقل گرایان غیر مذهبی، باید آماده بشویم که بتوانیم درباره این چنین مسائلی با دلیل و منطق بحث کنیم [نه احساسات] ما نباید عوام را مجبور به ورود به مباحث فرضی و دردناک کنیم ،همچنین ما نباید مانع پیگیری مباحث توهمی اینچنینی بوسیله ی مردمی که آمادگی آن را دارند بشویم . ✅We agree that cannibalism is wrong. But if we don’t need to kill someone in order to eat them, can we discuss why it would be wrong? Why don’t we eat human road-kills? Yes, it would be horrible for the friends and relatives of the dead person, but suppose we hypothetically know that this person has no friends or relatives of any kind, 👉why wouldn’t we eat him? 👈Or is there a slippery slope that we should consider?” Do we proceed to discuss such questions rationally and logically with the professor of moral philosophy? Or do we throw an emotional fit and run screaming from the room? I believe that, as non-religious rationalists, we should be prepared to discuss such questions using logic and reason. We shouldn’t compel people to enter into painful hypothetical discussions, but nor should we conduct witch-hunts against people who are prepared to do so. http://m.huffpost.com/uk/entry/5633885 ( به کوشش نقد الحاد) روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑(تضاد با ژنتیکی بودن ) ◀️بسیار ساده است: بدلیل آنکه ژن همجنسگرایی مانع از فرآیند بقای ژن و تولید مثل میشود؛ و اگر چنین ژنی وجود میداشت طبیعتاً بواسطه انتخاب طبیعی باید حذف میشد. Professor Miron Baron, M.D., the renowned medical researcher and Professor at Columbia University, wrote in BMJ (British Medical Journal) that there is a conflict relative to the theory of evolution and the notion of genetic determinism concerning homosexuality. Dr. Baron wrote "...from an evolutionary perspective, genetically determined homosexuality would have become extinct long ago because of reduced reproduction ⏺در این رابطه استاد دانشگاه کلمبیا آقای میران بارون می گوید : بین اوولوشن( تکامل) و ایده ی جبرگیرایی ژنتیکی همجنسگرایی درگیری نسبی وجود دارد. ⏺ این استاد دانشگاه می نویسد: براساس دیدگاه تکاملی، ژن همجنسگرایی احتمالا مدت ها قبل به دلیل کاهش تولیدمثل منقرض شده است!!! 📑 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1678219/ 🔰 قابل توجه همجنسگرایان و فرگشت باوران روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑📝تأثیر همجنس‌گرایی بر سلامت عمومی و نظم اجتماعی ⏺آیا همجنس‌گرایان "خطری برای جامعه نیستند" و آیا همجنس‌گرایی "با سلامت سازگار است"؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، ۴۳۴۰ پاسخگوی بزرگسال از ۵ منطقه شهری ایالات متحده از طریق نمونه‌گیری احتمالی، پرسشنامه‌ی جنسیت/نظم عمومی(با ۵۰۰ سوال) را پاسخ گفتند. ▫️نتیجه اجمالی پرسش‌نامه‌ها: 🔹️دوجنس‌گرایان و همجنس‌گرایان (حدود ۴ درصد نمونه) در مقایسه با دگرجنسگراها، بیشتر خود را در معرض خطرات بیولوژیکی (برای نمونه: سادومازوخیسم، مشت، جانورخویی و بلع مدفوع) قرار می‌دهند. 🔹️آنها از نظر جنسی تنوع‌طلب‌تر هستند. (به عنوان مثال بیشتر اوقات که به شرکت در اورژی، نوعی میهمانی که در آن با حالت مستی اقدام به آمیزش می‌کنند، اعتراف می‌کردند. و نیز به میزان قابل توجهی شرکای جنسی خود را گزارش می‌کردند)؛ 🔹️گزارش‌های بیشتری از شرکت در رابطه‌های خیانت‌کارانه دارند. (به عنوان مثال: انتقال عمدی عفونت به دیگران، خیانت کردن در ازدواج و تماس‌های ناپسند و جنسی تلفنی)؛ ‌ 🔹️و نیز گزارش‌های بیشتری از مشارکت در فعالیت‌های آسیب‌زای اجتماعی در پرونده خود دارند. (مانند: جنایت، دزدی از مغازه و فریب‌های مالیاتی). ⭕از نظر بهداشت فردی، بهداشت عمومی و نظم اجتماعی، شرکت جستن در فعالیت‌های همجنس‌خواهانه را می‌توان برای جامعه خطرناک دانست و آن را با سلامت عمومی جامعه در تضاد دید. 📑 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2762461 🖇پ.ن: به نظر می‌رسد این دلایل برای افرادی که می‌گویند همجنسگرایی کاملا بی ضرر است کافی باشد روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑وحشی گری در همجنس‌گرایان 🔹خشونت و رفتار پر خطر در افراد همجنسگرا بیشتر از افراد دگرجنسگرا است. ❌برخی می‌گویند افراد همجنسگرا می‌توانند با گرفتن حضانت یک بچه یتیم نیاز خود را به اولاد برطرف بکند و هم کودک بی کس و کار به نوای برسد اما به نظر علم پرورشگاه امن تر از یک خانواده همجنسگرا است. چرا که بسیار رفتار خشونت بار و سادیسمی در همجنسگرایان دیده می‌شود! ⭕️🔹️مطالعات اخیر دولت کانادا مشخص می کند: خشونت خانگی در بین همجسنگرایان دو تا سه برابر خانواده های معمولی است. مطالعات نشان می دهند رفتارهای خشونت امیز بین زوج های همجنسگرا بطور قابل ملاحظه ای در سطح بیشتری بروز می یابد 📑 http://www.statcan.gc.ca/pub/85-570-x/2006001/findings-resultats/4144394-eng.htm 🔹️آسیب شناس برجسته دکتر ویلیام اکرت می نویسد :قتل های فوق العاده وحشیانه در بین قتلهای لزبین ها و همجنسگرایان دیده می شود که قطعا یک شکل از جرم و جنایت سادیسمی است . 📑 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8838474 @LGBT روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 هم از فرار می کرد😳😱 🛑فرار شیطان از عمر بن صهاک برای اینکه نشود. 🔻 ✅قال رسول الله صلی الله علیه و آله: 🔰ما لقيك الشيطان قطّ سالكا فجّا إلّا سلك فجّا غير فجّك‏. ✅حضرت محمد صلی الله علیه و آله به عمر بن صهاک فرمود: 🔰قسم به آن كس كه جانم در دست او است هرگز شيطان تو را در راهى نمی بيند مگر آنكه راه ديگرى مى‏ رود. 🔥روزی به عمر رسید شیطان در راه 🔥بگریخت از او تا که نگردد گمراه 🔥میرفت عمر ز پیش و شیطان میگفت 🔥لا حول و لا قوة الا بالله 📚📚شرح نهج البلاغة/ابن أبي الحديد/ج‏۱۲/ص۱۷۸ 📚📚صحيح بخارى/ج۴/ص۱۵۳ 📚📚صحيح مسلم/ج۴/ص۱۸۶۳ 📚📚بحار الأنوار/ج‏۳۱/ص۲۵ 🖇⁉️ یه سوال: این بی پدر دیگه کی بوده که ابلیس میترسیده گمراهش نکنه‼️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 در هر جنگی و و دوربر امیرالمؤمنین بودند. 🔰♦️-حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ إِدْرِيسَ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ خَلَفِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْعَبْدِيِّ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ عَنْ عَمْرِو بْنِ حَبَشِيٍّ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَا قَدِمَتْ رَايَةٌ قُوتِلَ تَحْتَهَا أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلاَّ نَكَسَهَا اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ غُلِبَ أَصْحَابُهَا « وَ اِنْقَلَبُوا صٰاغِرِينَ » وَ مَا ضَرَبَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِسَيْفِهِ ذِي اَلْفَقَارِ أَحَداً فَنَجَا وَ كَانَ إِذَا قَاتَلَ [قَاتَلَ قَاتَلَ] جَبْرَئِيلُ عَنْ يَمِينِهِ وَ مِيكَائِيلُ عَنْ يَسَارِهِ وَ مَلَكُ اَلْمَوْتِ بَيْنَ يَدَيْهِ 🔰👈امام حسن مجتبى عليه السّلام فرمود: هيچ پرچمى پيش روى على عليه السّلام افراشته نشد،مگر اينكه با آن جنگ كرد و خداوند آن پرچم را واژگون ساخت و سپاهيان آن را شكست داد و با ذلت بازگشتند.امير مؤمنان عليه السّلام شمشير ذوالفقار بر كسى فرود نياورد،مگر اينكه او هلاك شد.و هرگاه پيكار مى‌كرد،جبرئيل در راست او بود و ميكائيل در جانب چپ و عزرائيل در پيش‌روى او. 📚📚-الأمالی(للصدوق)/ترجمہ‌هدایتی‌ج۲ص۲۹۱ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔰علماء اهل بیت و جهال دشمنان ایشان و اولوا الالباب شیعیان اند. ♦️🔸قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ إِنَّما یَتَذَکَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ 📜سوره زمر / آیه ۹ ♦️🔹بگو آیا کسانی که می‌دانند و کسانی که نمی دانند یکسانند؟ تنها خردمندانند که پندپذیرند. ❤️💐حضرت امام باقر علیه السّلام در تفسیر این آیه شریفه فرمود: 💠ما اهل بیت کسانی هستیم که دارای علمیم و دشمنان ما نادانند و شیعیان ما اولوا الالباب (خردمندان). 📔بحارالانوار، مجلد ۲۴، صفحه ۱۱۹، حدیث ۱ ❤️💐حضرت امام صادق علیه السّلام نیز فرمود: 💠ما کسانی هستیم که می‌دانیم و دشمنانمان نادانند و شیعیان ما خردمندان. 📔بحارالانوار، مجلد ۲۴، صفحه ۱۲۰، حدیث ۴ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و اهلسنت 📌 اعتراف جالب و مهم ابن حجر عسقلانی: اهل بیت آیهء تطهیر همان اهل کساء هستند و مرجع و مصدر آنان نیز حضرت علیها السلام است . 💠 نزول آیهء تطهیر در شان اهل بیت علیهم السلام 👤 ابن حجر عسقلانی از علمای بزرگ اهل سنت است که نظر جالبی در مورد آیه ی تطهیر دارد : 📝 وَ فِی ذِکْرِ الْبَیْتِ مَعْنًى آخَرُ لِأَنَّ مَرْجِعَ أَهْلِ بَیْتِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إِلَیْهَا لِمَا ثَبَتَ فِی تَفْسِیرِ قَوْلِهِ تَعَالَى إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ قَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ لَمَّا نَزَلَتْ دَعَا النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فَاطِمَةَ وَعَلِیًّا وَالْحَسَنَ وَالْحُسَیْنَ فَجَلَّلَهُمْ بِکِسَاءٍ فَقَالَ اللَّهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَیْتِی الْحَدِیثُ أَخْرَجَهُ التِّرْمِذِیُّ وَغَیْرُهُ وَمَرْجِعُ أَهْلِ الْبَیْتِ هَؤُلَاءِ إِلَى خَدِیجَةَ لِأَنَّ الْحَسَنَیْنِ مِنْ فَاطِمَةَ وَفَاطِمَةُ بِنْتُهَا وَعَلِیٌّ نَشَأَ فِی بَیْتِ خَدِیجَةَ وَهُوَ صَغِیرٌ ثُمَّ تَزَوَّجَ بِنْتَهَا بَعْدَهَا فَظَهَرَ رُجُوعُ أَهْلِ الْبَیْتِ النَّبَوِیِّ إِلَى خَدِیجَةَ دُونَ غَیْرِهَا. 📝 و در ذکر معنای " البیت " معنی دیگری نیز وجود دارد چرا که مصدر و منبع اهل بیتِ پیامبر ، حضرت خدیجه است برای آن که در تفسیر آیه ی " انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا " ثابت شده است که ام سلمه گفته است هنگامی که آیه نازل شد، پیامبر فاطمه و علی و حسن و حسین را فراخواند و عباء را روی آن ها قرار داد و گفت : خدایا این ها اهل بیت من هستند. 📚📙فتح الباری،ج7،ص169 🔰 این حدیث را ترمذی و دیگران نقل کرده اند و مرجع و مصدر این اهل بیت خدیجه است؛ چرا که حسنین فرزندان فاطمه هستند و فاطمه دختر خدیجه است و علی در خانه ی خدیجه رشد و نمو یافت در حالی که کوچک بود و سپس با دختر او { حضرت خدیجه } بعد از وفاتش ازدواج کرد.پس معلوم شد که مرجع اهل بیت نبوی خدیجه است نه غیر از او. همانطور که ملاحظه کردید، ابن حجر عسقلانی معتقد است که طبق احادیثی که ترمذی و دیگران نقل کرده اند، اهل بیت آیه ی تطهیر همان اهل کساء هستند و مصدر و منشا آنان نیز حضرت خدیجه سلام الله علیها هستند که مادر حضرت فاطمة سلام الله علیها هستند و امیرالمومنین نیز در خانه ی ایشان تحت تربیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بوده اند و نه غیر او ، نه عایشه و نه دیگری👌 📸 اسکن کتاب http://s5.picofile.com/file/8153933584/000.jpg http://s5.picofile.com/file/8153933626/001.png http://s5.picofile.com/file/8153933684/002.png روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔰شیعه از مرگ کراهت ندارد چون ائمه علیهم السّلام سر بالین او خواهند آمد. ❤️🌼راوی گوید که از امام صادق سلام الله علیه پرسیدم: آیا مؤمن از مردن کراهت دارد؟ که حضرت پاسخ دادند: ⭕️لَا إِذَا أَتَاهُ مَلَکُ الْمَوْتِ لِقَبْضِ رُوحِهِ جَزِعَ لِذَلِکَ فَیَقُولُ لَهُ مَلَکُ الْمَوْتِ یَا وَلِیَّ اللَّهِ لَا تَجْزَعْ فَوَ الَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ لَأَنَا أَبَرُّ بِکَ وَ أَشْفَقُ عَلَیْکَ مِنَ الْوَالِدِ الْبَرِّ الرَّحِیمِ بِوَلَدِهِ افْتَحْ عَیْنَیْکَ وَ انْظُرْ قَالَ فَیَتَمَثَّلُ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ فَاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ وَ الْأَئِمَّةُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ فَیَقُولُ هَؤُلَاءِ رُفَقَاؤُکَ فَیَفْتَحُ عَیْنَیْهِ وَ یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ ثُمَّ تُنَادَی نَفْسُهُ یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ إِلَی مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ علیهم السلام ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً بِالْوَلَایَةِ مَرْضِیَّةً بِالثَّوَابِ فَادْخُلِی فِی عِبادِی یَعْنِی محمد (مُحَمَّداً) وَ أَهْلَ بَیْتِهِ وَ ادْخُلِی جَنَّتِی فَمَا مِنْ شَیْ ءٍ أَحَبَّ إِلَیْهِ مِنِ انْسِلَالِ رُوحِهِ وَ اللُّحُوقِ بِالْمُنَادِی. 💠مؤمن از مردن کراهت ندارد، وقتی فرشته مرگ برای قبض روح او می‌آید ناراحت می‌شود، ملک الموت به او می‌گوید، ای دوست خدا! ناراحت نباش. به آن خدایی که محمّد را به حق برانگیخته، من به تو از پدر مهربان مهربانترم. چشم بگشا و نگاه کن. در این موقع پیامبر اکرم و امیر المؤمنین و فاطمه و حسن و حسین و ائمه علیهم السّلام برایش مجسم می‌شوند. می‌گوید اینها رفیق‌های تو هستند. آنها را مشاهده می‌کند، آنگاه به نفس او خطاب می‌شود: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» ای نفسی که اطمینان به محمّد و اهل بیت او داشتی: «ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً» بر ولایت «مرضیة» خوشحال از ثواب: «فَادْخُلِی فِی عِبادِی» محمّد و اهل بیت «وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» در آن موقع چیزی برایش بهتر از این نیست که هر چه زودتر روحش خارج شود و به آن صدا برسد. 📔بحارالانوار، مجلد ۲۴، صفحه ۹۴، حدیث ۷ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑18 رجب 1 ـ ﻭﻓﺎﺕ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 10 هـ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله علیه ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻓﺖ. ﻣﺎﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﻣﺎﺭﻳﻪ ﻗﺒﻄﻴﻪ علیها السلام ﺑﻮﺩ. ولادتش در ماه ذی حجّه سال 8 هـ بوده است. ﺳﻦّ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭﻓﺎﺕ ﺑﻪ ﻗﻮﻟﻰ 18 ﻣﺎﻩ، ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻟﻰ یک ﺳﺎﻝ ﻭ ﺩﻩ ﻣﺎﻩ ﻭ ﻫﺸﺖ ﺭﻭﺯ و به قولی دو سال و چند ماه ﺑﻮﺩ. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari