6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑بیان فضائل🔥عمرسعدِملعون اززبان پناهیان😳
آقای#پناهیان وقتی به حضرات مقدسِ#نبیِ_اکرم وامیرعوالم حضرتِ#امیرالمومنین علی علیهماالسلام میرسد ایشان را العیاذ بالله#گوشت_تلخ خطاب می کند😭💔
واما
وقتی به🔥عمرسعدحرامزاده ملعون🔥 می رسد وی را فردی#اخلاق می داند‼️
آقای پناهیان چگونه#شقی_ترین_امت و #بزرگ آنان که #بزرگترین #جنایات کرده اند را#صاحب_فضائل می دانی⁉️
😫اول تیر را که به سمت#سپاه_امام_حسین_سلام_الله_علیه انداخت❓
😭چه کسی لشکر🔥#یزید_علیهم_العنه🔥 را#تجهیز و#بهترین های #خلق را#شهید🩸 کرد❓
#پناهیان
#تحریف_تاریخ
#عمر_سعد
#نشر_حداکثری
#مظلومیت_سیدالشهداء
ادامه دارد.....
الروافض الحيدري
✍🏻@karbalaionana
@ravafez_alhaydari
🛑سلب توفیق #عید_فطر از #اهلسنت و مخالفین ولایت تا ظهور #امام_زمان صلواتاللهعلیه
🖇 #عید_فطر به محضر حضرت صاحب الزمان مبارک باد
🌸امام صادق عليه السّلام فرمودند:
🔰آنگاه كه #حسين بن على را با تيغ كشتند و خواستند كه سر مبارك او را از تن جدا كنند، #ندايى از سوى پروردگار عزيز طنين انداز شد؛ندايى از ميان عرش:اى #امت_جبار و ستم پيشه! پس از پيامبر خود از #توفيق عيد قربان و #عيد_فطر بىبهره خواهيد شد.
در ادامه فرمودند:چنين بود كه آنان موفق نشدند و هيچگاه كامياب نخواهند شد تا اينكه خونخواه حسين بر ستمگران #قیام کند
📚الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۱۶۸
👤 علامه مجلسی رحمه الله ذیل حدیث فرمودند:
🔰 موفق نشدن آنان برای درک عید قربان و عید فطر، 👈چنان که اکثر علماء گفتهاند این است که در اکثر اوقات #هلال ماه ذی حجه و ماه رمضان بر آنان اشتباه میشود. 👈یا به علت این است که چون #امام بر حق در میان آنان نیست، موفق نمیشوند این دو نماز را به طور کامل بخوانند یا اصل آن را به جا بیاورند، زیرا #شرط آن حاضر بودن امام است یا اینکه بگوییم این حکم مختص #اهلسنت هست چنانچه ظاهر روایت هم همین هست و این نظر اخر برای من بهتر است.
📚بحارالأنوار،ج٤٥ص٢١٧_٢١٨
💠 ظاهر روایت این است که تمام امت اعم از شیعه و سنی از درک فضیلت عید فطر و قربان محروم هستند ولیکن طبق بیان علامه و روایات دیگر این محرومیت فقط شامل غیر شیعیان است
💠 روزه آنها که با زنا هیچ تفاوتی ندارد و عید فطرشان هم همیشه یا قبل عید واقعی است یا بعد عید اگر هم مطابق باشد همانند روزه شان بی ثمر است.
الروافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑نامه آیت الله #ناظمزاده_قمی به ریاست محترم#قوه_قضاییه نسبت به سخنان مشمئز کننده علیرضا پناهیان به#پیامبر_اسلام صلی الله علیه وآله و#حضرت_امیرالمومنین صلوات الله علیه
✍🏻 بسم الله الرحمن الرحیم
#ریاست محترم#قوه_قضائیه
حجت الاسلام و المسلمین آقای#محسنی_اژه_ای(دامت توفیقاته)
سلام علیکم
در کمال ناباوری در بیست و ششمین سحر ماه مبارک رمضان۱۴۰۳ شمسی، آقای #علیرضا_پناهیان از شبکه ۳#رسانه_ملی که از بودجه#بیت_المال_مسلمین ارتزاق میکند، جمله#بسیار_سخیف و موهن "#گوشت_تلخ" یعنی#نچسب و#بداخلاق را برای👈🏻#رسول_ گرامی اسلام و👈🏻#امیر_مومنان_علی(علیهما السلام) به کار برد.
این عبارت او به قدری#زننده بود که به سرعت موجی از#اعتراض را در#حوزه_علمیه و #دانشگاهها و نیز در میان#شیفتگان پیامبر و #اهلبیت(علیهم السلام) در#داخل و#خارج برانگیخت و در#فضای_مجازی داخلی و خارجی دست به دست گردید، گفتنِ چنین#تعبیراتی طبق ماده👈🏻۵۱۳#تعزیرات و دیگر موازین #قضایی، قابل#پیگیری است.
وقتی این مطلب را دیدم بر خودلرزیدم که چطور این شخص به خود#اجازه داده سخنی بگوید که نه با#آموزه های_دینی و#قرآن و #روایات مطابقت دارد و نه با#عقل و#عرف_جامعه.
شگفت آنکه امروز(۱۹ فروردین ۱۴۰۳) نامبرده به جای استغفار و ندامت از این#کلمه_سخیف که#برازنده_خودش است؛ در مقام طلبکار و #توهین به بعضی نقد کنندگان با فراافکنی، آن تعبیر ناروا را نقل قول از مخالفین حضرت علی(علیه السلام) دانست و خود را#تبرئه کرد‼️
#فوراً به سخنان قبل و بعد گفته او مراجعه کردم و👈🏻 دیدم این#کلمه_سخیف،تعبیر #خودش بوده #نه #تعبیرِ_مخالفین پیامبر خدا و حضرت علی(علیهما السلام)، و او از گفتن #واقع طفره رفته است.
لذا مرا بر آن داشت که این#نامه را خدمتتان بنویسم و به دو نکته اشاره کنم:
👈🏻اولاً: چطور این شخص به خود#اجازه داده با چنین #تعبیر_سخیفی به پیامبر خدا و حضرت علی(علیهما السلام)#جسارت کند⁉️
مگر کسی که وصل به👈🏻 #قدرت_حاکمه است باید#چشمش را#ببندد و هر چه#دلش میخواهد#آزادانه بگوید و#قلوب_مومنان و #شیفتگان به#پیامبر_خدا و#اهل_بیت_علیهم_السلام را#جریحه_دار نماید⁉️
با اینکه رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) به #گواهی_قرآن، از👈🏻#اخلاق_عظیم برخوردار بود:
👈🏻"انک لعلی خلق عظیم"(قلم، آیه ۴) و در آیه دیگر ایشان را به سبب#رحمت_خدا، دارای #اخلاق_نرم میخواند که#مردم را #جذب خود کرد:
✅"فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک
"(آل عمران، آیه ۱۵۹) و#امیر مومنان(علیه السلام) نیز#شاهد این#مهربانیهای #رسول_خدا(صلوات الله علیه و آله) بود، لذا #اخلاق_خوش حضرت را در جاهای مختلف #نهجالبلاغه به #زیبایی توصیف میکند؛ در یک جا میفرماید:
"#اخلاق رسول خدا از همه #پاکان،#پاکتر بود."(خطبه ۱۰۰)
یا "او مردم را به هم#پیوندداد."
(خطبه ۲۳۱) و
"میان مردم#الفت ایجاد کرد."(خطبه ۱۰۰)
👈🏻ثانیاً: از جنابعالی که#مسئول_قضای کشورید سئوال می کنم:
۱👈🏻اگر این تعبیر#زشت و#توهین آمیز توسط کسی غیر از#همفکران گوینده و یا غیر مسلمانی در#خارج از کشور در مورد#پیامبراکرم و#حضرت علی علیهما السلام به کار برده می شد، عده ای با راهنمایی و ترعیب همین آقا و امثال او#کفن_پوش نمیشدند و به#خیابان نمی ریختند و#وااسلاما سر نمی دادند⁉️
۲👈🏻 اگر همین آقا، کلمه "#گوشت_تلخ" را مثلاً به#رهبری نسبت میداد آیا مورد#نقد حتی#دوستان و#همفکران خودش قرار نمیگرفت و طرد نمیشد و#مجازاتش نمیکردید؟!
اینک از حضرتعالی که در#بالاترین مقام قضا هستید انتظار میرود پیش از آنکه به این موضوع بیشتر دامن زده شود دستور دهید او را با چشم پوشی ازنزدیکی او به مقامات کشوری به#دادگاه فراخوانند.
اگر تعبیر#زشت و#سخیف او به اشتباه و یا سبق لسان بوده، از پیشگاه مقدس پیامبر اسلام و امیرمومنان(علیهما السلام) و مسلمانان#عذرخواهی کند و البته مدتی از#سخنرانی در#رسانه های_کشور و#بیت_رهبری محروم گردد تا مدتی#چهره او را مردم نبینند.
و اگر هم قصد سویی از این تعبیر موهن داشته، طبق#موازین_شرعی محکوم شود.
در هر دو صورت مردم را در جریان محاکمه و نتیجه دادگاه قرار دهید تا عبرت#گزافه_گویان #فرصت_طلب شود.
و در غیر این صورت، موجب بی اعتمادی بیشتر مردم از#قوه_قضائیه خواهد شد.
ما علی الرسول الا البلاغ
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
#حوزه_علمیه_قم #سید_اصغر_ناظم_زاده_قمی
۱۹ فروردین ۱۴۰۳
👇🏻کامل بیانات👇🏻
🔗 به نقل از سایت معظم له
🔗اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
24.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑انتقادشدیدمنصورارضی ازپناهیان:بیچاره خواهی شد
🖇اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ
👤منصور ارضی در#مناجات_شب گذشته مسجد ارگ به#شدت از علیرضا پناهیان#انتقاد کرد و گفت:
آی کسی که#بالای_منبر می گویی پیامبر #گوشت_تلخ بوده، بیچاره خواهی شد، عاقبت به خیر هم نمی شوید
🔰قابل توجه آنکه#منصور_ارضی این اظهارات را یک روز پس از#توجیهات پناهیان به خاطر#اظهاراتش عنوان کرده است.
در شرایطی که#صدا_وسیما مشغول#پخش_زنده اظهارات منصورارضی، #مداح_مشهور بود، به #محض اینکه👈🏻 او شروع به انتقادازعلیرضا#پناهیان کرد، ابتدا#صدا و سپس#تصویر او را به طور👈🏻#کامل_قطع کرد‼️
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑پاسخ به اشکالات پناهیان واتهاماتی که به نبی اکرم وامیرعوالم علی علیهماالسلام واردکرد💔👇🏻
🖇اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ
بسم الله الرحمن الرحیم
درسخنرانی ایشان می گویدامیرالمومنین سلام الله علیه فرمودمردم به ولایت هرکسی جزمن راضی بودند.
بعدمی گویدخوبهاحاکم نباشندخیلی ازدعواهامی خوابه❗
حالابایدپرسیدنتیجه اینکه بعدشهادت نبی الله صلی الله علیه وآله وکودتای اهل سقیفه حضرت چکار کردند،قرآن را آوردند و بعدچون امرخدا براین بود که به زوربرمردم حکومت نکن رفتند که رفتند.
بعد می گوید:
او اگرولایت دارد وبشود بااورفیق شد وچیزی بماسه بازخوبه اما اگه گوشت تلخ باشه بری پیشش شمع رو خاموش کنه این شمشیرکشیدن طلحه وزبیر است.
وامیرالمومنین درمقام خلافت گوشت تلخی می کردویدفعه اومدبیت المال را تقسیم می کرد...
بعد نکته مهم این است که می گوید:
آقا این هیچکس نمی تونه باهاش رفیق بشه...آقا یه باندی درست کن بتونن حکومتتو نگه دارن...
اینجاعقل خودش را برحجت خدا👈🏻بالاترمی دونه و اگر بخوبی دقت کنید مشغول راه کاردادن به حضرات است.
واگرباندبازی بداست چراخودت باند داری؟
بعد می گوید کسی رو برای خودش نگه نمی داشت😳❗در پی این حرف هیچ شرحی نمی دهد که خوب بود یا بعد وبلافاصله میرود به سراغ نبی اکرم صلی الله علیه و آله می رود با این عبارت:
ازاین بدتر وضعیتی بود که رسول خدا بوجود آورد و نه یک رفیق برای خودش و نه یک رفیق برای علی نگه داشت❗
وبعد به حدیثی اشاره می کند:
👈🏻که لاتشکو علیا انه خَشِنُ فی ذات الله
و ادامه می دهداو در راه خدا این خشونت را دارد .
اول معنی کنیم خشن را:
خشن:👈🏻زبر ، خشن ، زمخت ، بي ادب ، داراي ساختمان خشن و زمخت ، درشت ، ناهنجار ، بدخلق ، ترشرو
برویم ببینیم حکایت حدیث چیست و معنی آن هم چیست
قریب به همین مضامین چندروایت آمده:
پیامبر فرمود:👈🏻«يا ايها الناس لا تشكواعلياًفَوَالله انه لأخشن فى ذات الله من ان يُشكى»
ترجمه 👈🏻ای مردم، ازعلی شکایت نکنیدسوگند به خدا که او در راه دین خداسخت گیرتر از آن است که موردشکایت قرار گیرد.
در روایت دیگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:👈🏻 ارْفَعُوا الْسِنَتَکم عَن علی بنِ ابِی طالبِ فَانَّه خَشِنٌ فی ذاتِ الله عزوجل غَیرُ مُداهن فی دینه
زبان از شکایت علی بن ابی طالب باز دارید، چرا که او در راه خدا سخت گیر است و در دین خدا اهل مداهنه ومعامله وسازش نیست.
از خود امیرمؤمنان علی علیه السلام روایت شده که فرمود: لا اَداهِنُ فی دینی
هرگز در دین خودسازش ومعامله نخواهم کرد.
همچنین امیراامومنین علیه السلام فرمود: لاتَخافوا فِی اللَّه لَومَةُ لائِم
در راه خدا و عمل به وظیفه ازسرزنش سرزنش گران نهراسید.
حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه درخطبه ایی دیگر فرمود:سوگند به جان خودم، درمبارزه با👈🏻مخالفان حق و آنان که درگمراهی وفساد غوطه ورند، یک لحظه سستی و مدارا نمی کنم...
معنی آن👈🏻خشونت نیست بلکه👈🏻قاطعیت در اجرای دین وعدالت است.
📚[1].سيرة ابن هشام، ج 4، ص 250
📚[2].محمّدى رى شهرى، موسوعة الامام علىبن ابىطالب،ج 4، ص131
📚[3].همان،ص 132
📚[4].بحار الانوار،ج 78،ص 100
📚[5].ولَعمرى ما علىّ من قتال من خالَفَ الحقَ وخابَطَ الغىَّ من ادهانٍ و لاايهانٍ»
📚نهج البلاغه،خطبه 24
عنه صلى الله عليه و آله:أيُّها النّاسُ ، لا تَشْكوا عليّا ، فو اللّه ِ إنّهُ لِاَُخَيْشِنٌ في ذاتِ اللّه ِ أو في سبيلِ اللّه ِ
پيامبرخدا صلى الله عليه و آله :اى مردم❗از على گلايه نكنيد، كه به خدا سوگند او براى خدايا در راه خدا سختگير است.
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) درمدح امیرعوالم علی سلام الله علیه و آله فرموده است: «اِنَّ عَلِیّاً لاُخَیْشِنُ فی ذاتِ اللهِ» علی دربارهی ذات اقدس خدا، بسیار بسیار خشن است.
خَشِن، اَخشَن و اُخَیشِن هر كدام در مورد خاصّی گفته میشود. مثلاً شخصی در موردی خشن رفتار میكند؛ یعنی دارای خشونت است. دیگری خشنتر از او رفتار میكند،، او «اخشن» است (اگر استعمال كلمهی اخشن در مورد تفضیل، صحیح باشد) و یكی شدیدتر از دوتای قبلی است، «اُخَیشِن» است. اخیشن، در اصطلاح اهل ادب تصغیر اخشن است، ولی این تصغیر نمایانگر تفخیم و تعظیم مطلب است. یعنی در درجهی اعلای خشونت و قاطعیّت قرار دارد. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) میفرماید علی دربارهی ذات خدا، یعنی در مورد حفظ دین «اُخیشِن» است؛ یعنی به هیچ چیز ابقا نمیكند.
آنجا كه پای دین و احكام خدا به میان بیاید، چنان قاطعیّت دارد كه جز خدا احدی را به حساب نمیآورد وبا احدی تعارف ندارد و در راه خدا هیچ چیز و هیچ كس مانع او نمیتواند باشد.
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
⬇️ادامه⬇️
فلذااگربه این حدیث استنادکنیداول بفهمیدادبیات عرب راوبعدآیاطریق شماعلوی است؟
ویاپناهیان باکمال وقاحت به نقدوبررسی حجت خدای تعالی می پردازدباعباراتی که درشانشان نیست
والبته باتخریب حضرت با لطائف الحیل به خشونت خودشان لباس شارع رامی پوشانند❗
متن حدیث:
عنه صلى الله عليه و آله:أيُّها النّاسُ ، لاتَشْكواعليّا،فو اللّه ِإنّهُ لاَُخَيْشِنٌ في ذاتِ اللّه أو في سبيلِ اللّه ِ
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اى مردم! از على گلايه نكنيد، كه به خدا سوگند او براى خدا يا در راه خداسختگير است.
📚تاريخ دمشق42 /200 / 8668
📚سيرة ابن هشام ج4ص 250
تفخیم از لحاظ لغوی به معنای بزرگداشت مقام شخص است نه اینکه امیرعوالم علی سلام الله علیه را خشن جلوه دهیدمثلِ عمربن خطاب
😳ایشان درراهکارهایی که نبی اکرم صلی الله علیه و آله می دهندمی گوید این که۱۳سال همه راتاروندبخاطر👈🏻گوشت تلخی بود.
که البته ازاین باب توبه کرد.
حالابرمیگردیم به عبارت قبلی ایشان.
پناهیان می گه:ازاین بدتروضعیتی بود که رسول خدا بوجود آورد و👈🏻نه یک رفیق برای خودش و نه یک رفیق برای علی نگه داشت‼️
واما برویم در همین باب رجوع کنیم به قرآن وعترت:
فَبِمارَحْمَةٍ مِنَ اللهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْكُنْتَ فَظّاً غَليظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِفَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللهِ إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلينَ
سوره [آل عمران 159]
بهسبب رحمت الهى،دربرابرمؤمنان،نرم ومهربان شدى! و اگرخشن وسنگدل بودى،ازاطراف تو،پراكنده مىشدند.پس آنها راببخش و براى آنها آمرزش بطلب؛ و در كارها، با آنان مشورت كن!امّا هنگامىكه تصميمگرفتى، [قاطع باش و] بر خدا توكّل كن،زيرا خداوند توكّلكنندگان را دوست دارد.
علیّبنابراهیم رحمة الله علیه ذیلِ این آیه آورده👈🏻 لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ یعنی پراکنده میشدند و با تو نمیماندند.
📚 بحارالأنوارج۲۰ص۵۹
📚القمی ج۱ص۱۲۰
اسلام مدیونِ اخلاق پیامبرصلی الله علیه وآله شمشیر علی امیرسلام الله علیه و اموال خدیجه سلام الله علیهااست
🔰روایات در باب خشونت⬇️
پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله
👈🏻خشونت، ایمان را فاسد می کند همانطور که سِرکه عسل را
📚بحارالانوار ج ۷۳ص ۲۶۷
امام علی علیه السلام :
👈🏻خشم، بدترین همنشین است؛ عیبها را آشکار، شرّرانزدیک، و خیر را دور می سازد.
📚غرر الحکم ۴۴۱۷
امام علی علیه السلام :
👈🏻هیچ صفتی پست تر از خشونت نیست.
📚الاَمالی للصدوق ص ۵۱۵
امام صادق علیه السلام :
👈🏻 خشونت، کلید هر شرّی است.
📚الکافی ج ۲ ص ۳۰۳
امام علی علیه السلام :
👈🏻 بدترین دشمنان آدمی، خشم و شهوت اوست؛ آن که بر این صفات چیره شود،درجاتش بالا می رود و به مرادش می رسد.
📚غرر الحکم ۳۲۶۹
امام علی علیه السلام :
👈🏻 از خشونت بپرهیزید که اولش جنون،وآخرش پشیمانی است.
📚غرر الحکم ۲۶۳۵
اول گفتندکلیپتون تقطیع شده،بعد گفتن نظرحسودابوده بعد گفت معذرت می خواهم
نکته عجیب اینکه درآیه پایانی سوره فتح دست برده👈🏻 و تفسیر من درآوردی از آن آیه مطرح کرد‼️
ایشان آیه👈🏻 «اشداء علی الکفار» به“اشداء علی الحساد” برگرداند‼️
شگفتا❗حسد بجای کفر⁉️
امام صادق سلام الله علیه فرمودند: «خداوند درباره منافقین آیهای نازل نکرد، الا اینکه آن آیه درباره کسانیست که ادعای تشیع میکنند»
رجال كشي ج۱ص۲۹۹
«قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ سلام الله علیه مَا أَنْزَلَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ آيَةً فِي الْمُنَافِقِينَ إِلَّا وَ هِيَ فِيمَنْ يَنْتَحِلُ التَّشَيُّعَ»
بجای اینکه خودشان را عوض کنند می خواهند با تحریف و دروغ آل الله علیهم السلام رامانند خودشان جلوه دهند واین مکر عظیم است.
در حدیث طولانی که بخشی از آن را آورده ام امام صادق سلام الله علیه فرمودند:
پس شما با آنان سخت نگيريد. آيا نمىدانى كه بنى اميه باشمشير و خشونت و جور بود ولى حكومت ما با مهربانى و دلجويى و وقار و تقيّه و خوش برخوردى و پرهيزگارى و كوشش بود، پس شما مردم را به دين خود و راهى كه در آن هستيد،راغب سازيد.
الخصال ج۲ص۳۵۴
🔗اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari