eitaa logo
قاسم روانبخش
10.4هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.9هزار ویدیو
241 فایل
👈 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش ✅نماینده مردم شریف شهرستان قم ،کهک ،جعفرآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ✅ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) قم پل ارتباطی @montazerzohuorrr صفحه ما در ویراستی https://virasty.com/QRavanbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 حرف های عجیب مهدی نصیری! 🔺مهدی نصیری در شبکه چهار: براساس آمار وزارت ارشاد، ۷۰ درصد مردم ایران مخالف الزام به ‎ هستند! 🔺در ‎ و ‎ نسبت مخالفان به موافقان یا بیشتر و یا مساوی است. 🔺 اگر جامعه‌ای به جایی رسید که اکثر مردم خواهان عریانی بودند، باید از ‎ خداحافظی کنیم. ✍ اولا خداوند عاقبت همه ما را به خير کند. اين همان مهدي نصيري است که ماهنامه صبح منتشر مي کرد؟ اين همان مهدي نصيري است که با دفاع از سنت با مدرنيته مخالفت مي کرد و معتقد بود که از مظاهر تمدن غربي مانند سينما و تلويزيون و... نبايد استفاده کنيم؟! و حالا ... 🔹طبق اين فرمايش، همه پيامبران و امامان معصوم مي بايست از حکومت اسلامي خداحافظي کنند! اين در حالي است که همه آن ها براي تشکيل حکومت الهي تلاش کرده و در اين راه تعداد زيادي از آن ها به شهادت رسيده اند و آن هايي که به تشکيل حکومت موفق شده اند، تمام تلاش خود را براي حفظ آن به کار گرفته اند. 🔹آقاي نصيري! امام حسين (ع) به ما ياد داده‌اند زماني که ارزش ها کم رنگ شدند، به پاخيزيد و با با منکرات بجنگيد و معروف را در جامعه نهادينه کنيد، نه اين که تسليم شرايط شويد. ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💢 شيطان بزرگ را در تهيه بهتر بشناسيم. ♦️با شناخت اين مکانيزم، ناداني و حماقت يا خيانت در تن دادن به چنين مکانيزمي براي شما بهتر روشن مي شود. ♦️به راستي چه کسي بايد خسارات غير قابل جبراني که اين جماعت به کشور و جهان اسلام زده اند را از اين ها بگيرد؟ ♦️وقتي اين گزارش را مي خوانيم به ياد روزي مي افتيم که مردم به حرف اميرالمومنين گوش نکردند و صلح پيشنهادي معاويه را در صفين پذيرفتند و بعد از آن ماجرا معاويه همه خواسته هايش را بر اهل عراق تحميل کرد. خدا لعنت کند ابوموسي اشعري ها را. حضرت امير(ع) بعد از آن ماجرا همواره ابوموسي را در قنوت نمازش لعن مي کرد. ما هم بياييم هايمان را نفرين کنيم تا خدا ازما بگذرد. 📄 گزارش از اين قرار است: مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند علی‌رغم خروج آنها از همچنان مشمول این تعریف هستند و به عنوان یکی از «مشارکت‌کنندگان» به حساب می‌آیند. این ادعا در حالی است که ایالات متحده با اعلام خروج از برجام رسما به مشارکت خود پایان داده ‌اما اکنون سعی می‌کند ضمن بازی با واژه‌ها، تفسیر حقوقی معوج خود را تحمیل کند. از طرفی طبق همان بند ۱۰ رجوع به ساز و کار حل اختلاف در برجام برای رسیدگی به شکایت یکی از مشارکت‌کنندگان درباره عدم تعهد دیگر کشورها، الزام‌آور نبوده و طرفین نسبت به این اقدام صرفا تشویق شده‌اند و آمریکا مدعی است شکایت و رسیدگی به آن منحصر در ساز و کار برجام نیست. بر این اساس ایالات متحده بدون مراجعه به ساز و کار حل اختلاف برجام(که طبیعتا به علت خروج از برجام نمی‌تواند از آن استفاده کند) مستقیما گزارش خود مبنی بر نقض عهد یکی از مشارکت‌کنندگان را به شورای امنیت ارائه کرده و طبق شواهد موجود رئیس ‌دوره‌ای این شورا نیز گزارش غیرقانونی آمریکا را ثبت کرده است. در ادامه این روند طبق بند 11 قطعنامه 2231 اعضای شورای امنیت می‌توانند پیش‌نویس قطعنامه‌ای با موضوع «ادامه تعلیق قطعنامه‌های تحریمی» را ارائه و آن را به رأی بگذارند. آمریکا مدعی است چنانچه این قطعنامه در شورای امنیت رأی نیاورد قطعنامه‌های تحریمی بازمی‌گردند و چنانچه رأی آورد آمریکا می‌تواند با وتوی آن، باز هم قطعنامه‌های تحریمی را بازگرداند! حال اگر پس از گذشت ۱۰ روز از ثبت گزارش، هیچ کدام از اعضای شورای امنیت این پیش‌نویس را ارائه ندادند؛ رئیس‌ شورای امنیت می‌تواند چنین پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده و به رأی بگذارد و اگر این پیش‌نویس به مدت ۲۰ روز بعد(مجموعا ۳۰ روز پس از ثبت گزارش) نه توسط اعضای شورا و نه توسط ریاست دوره‌ای شورا به رأی گذاشته نشود، با اتمام بازه زمانی مذکور طبق بند 12 قطعنامه 2231، تمامی قطعنامه‌های تحریمی به صورت خودکار بازمی‌گردند. این ساز و کار به همین دلیل «مکانیسم ماشه» نام گرفته چون این فرآیند مثل چکاندن ماشه، برگشت‌پذیر نیست. اکنون بیایید حالت دیگری را متصور شویم و آن اینکه یکی از اعضای شورا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای ارائه دهد و در آن تفسیر مقامات آمریکا از «مشارکت‌کنندگان برجام» و بالتبع استفاده آنها از «مکانیسم ماشه» را مردود بداند. آمریکا ادعا می‌کند که در این صورت می‌تواند این قطعنامه را وتو کند. اما ممکن است کشور مذکور برای جلوگیری از وتوی آمریکا خواستار رأی‌گیری آیین‌نامه‌ای شود که به موجب بند 2 ماده 27 منشور ملل متحد، طی آن تصمیم‌گیری صرفا با 9 رأی موافق اعضا(بدون وتو) انجام خواهد شد. در این صورت مسلما آمریکا با رأی‌گیری آیین‌نامه‌ای مخالفت خواهد کرد و چنانچه بر سر «نحوه رأی‌گیری» میان اعضای شورای امنیت اختلاف باشد طبق بند 3 از ماده 27 منشور ملل متحد؛ «نحوه رأی‌گیری» به صورت غیرآیین‌نامه‌ای(با حق وتو) به رأی گذاشته می‌شود. حالا آمریکا در مرتبه اول با استفاده از حق وتوی خود «نحوه رأی‌گیری» را به صورت «غیرآیین‌نامه‌ای» تعیین می‌کند و در مرتبه دوم قطعنامه‌ای که تفسیر آمریکا از «مشارکت‌کنندگان برجام» را مردود می‌داند؛ وتو می‌کند. کاری که آن را اصطلاحا در شورای امنیت «وتوی مضاعف»(Double Veto) می‌نامند. این کار اگرچه مضحک به نظر می‌رسد اما همچون دیگر رویه‌های ناعادلانه شورای امنیت سازمان ملل، قانونی خواهد بود! بر این اساس فعال‌سازی «مکانیسم ماشه» توسط آمریکا تثبیت می‌شود و پس از گذشت دوره زمانی مشخص‌شده در 30 شهریور 1399، قطعنامه‌های تحریمی سازمان ملل مجددا اسنادی معتبر تلقی خواهند شد.(لازم به ذکر است تا امروز هیچ پیش‌نویسی برای مردود شناختن تفسیر آمریکا ارائه نشده است.) ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🗃 ✍ دکتر قاسم روانبخش یکی دیگر از اهدافی که مدعیان آن را مورد حمله قرار می دادند ، ساحت مقدس (ع) و جریان بود. حکمت این حملات بدین جهت بود که آن ها می دانستند ماجرای عاشورا وامام حسین(ع) همیشه زنده است و دائما خون تازه غیرت و را در رگ های مردم و جوانان پمپاژ می کند . تا روحیه طلبی در مردم زنده باشد ، آن ها نمی توانند به هدف خود که نابودی دین و براندازی نظام اسلامی است دست یابند. به همین جهت ...... 🔻 ادامه مطلب را در اینجا بخوانید👇 @partosokhan_ir
☠💉 نسل کشي چند ميليوني با واکسن آمريکایی!!! ⚠️ شانزده میلیون دُز واکسن های آمریکایی بدون تحریم وارد می شود!!! 👽 بزرگترین عملیات واکسیناسیون ایران و جهان کلید می خورد!!! 🎥 کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر: وزارت بهداشت قصد دارد ۱۶ میلیون دز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کند که نزدیک ۲ میلیون دُز آن را هلال احمر تا دوشنبه آینده وارد می کند./شبکه خبر ⚠️خطرات جدی واکسن های بیل گیتس که توسط آمریکا بدون تحریم هدیه شده است: 👈 یکی از چهار گزینه ی ذیل محتمل است: 1️⃣ عقیمی دائم 2️⃣ چیپ گذاری ملی در بدن 3️⃣ مقدمه سازی برای واکسیناسیون بعدی 4️⃣ نسل کشی فوری در پاییز امسال 🎙رهبر معظم انقلاب: «سران آمریکا چند بار تا حالا گفته‌اند که ما حاضریم از لحاظ درمان و دارو به شما کمک کنیم؛ چند بار تکرار کرده‌اند که فقط شما از ما بخواهید تا به شما از لحاظ دارو و درمان کمک کنیم. این جزو آن حرفهای بسیار عجیب است که به ما می گویند که از آنها درمان بخواهیم و دارو. شما آمریکایی ها؛ متهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید؛ من نمی دانم چه قدر این اتّهام حقیقی است؟!؟ امّا وقتی این اتّهام وجود دارد ؛ کدام عاقلی به شما اعتماد می کند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیله‌ای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد!!! هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست.» 🔴 جلوی جنایت واردات داروهای اسرائیلی آمریکایی را بگیرید. ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 در کشور الجزائر یک جوان تصمیم میگیرد کار عجیب و خطرناکی را انجام بدهد و تمام مراحل کار را با یک دوربین ضبط می‌کند. 🔸این جوان در بین همشهریان سنی مذهب که در بین آنها حتی افراد متمایل به داعش و همچنین سنی مذهب هایی که گرایش داعشی ندارند اما پایبندی مذهبی قوی دارند برخورد می‌کند. 🔸این جوان نزد همشهریان سنی مذهب، خودش را یک جوان شیعه نشان می‌دهد که بدنبال مکانی برای انجام فریضه نماز است و از مردم سوال می‌کند که من یک شیعه هستم و میخواهم نمازم را بخوانم و درخواست مکانی برای نماز خواندن می‌کند. 🔸سپس در ایام همایش جهانی اربعین در بین زائرین و موکب ها خودش را یک جوان سنی مذهب معرفی می‌کند و درخواست مکانی برای نماز خواندن خود می‌کند. 🔸به دور از هرگونه تعصب، نوع رفتار مردم و نوع برخورد و نوع گفتار هر دو را مقایسه کنید. 🔸برخورد و گفتار افراد سنی مذهب با یک جوان شیعه که فقط بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است و نوع برخورد و رفتار و گفتار افراد شیعه با یک جوان سنی که بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است، هردو رفتار بسیار دیدنی و حیرت انگیز است. 🔸نکته اشتراکات این دو جمعیت: خدا، پیامبر، دین و قبله. ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🏴 به مناسبت روز ، روز ورود اهل بیت به شام دلم گرفته و جانم ز زندگی سیر است هوای شام چرا اینقدر نفَسگیر است لباس عید به تن کرده اند مَردم شام فضای شهر چراغان و غرق تزویر است نوای هلهله ی مردمان همانندِ صدای نیزه و تیر و صدای شمشیر است ز بامها ز چه باران سنگ می بارد به سوی ما همه جا سیل غم سرازیر است ز دست و پای گُلی روی ناقه خون ریزد حدیث غُربت او ناله های زنجیر است چه غافلند که بر اشک و آه ما خندند که در کمان دل خستگان همین تیر است قسم به آیه ی ناب"لِیُذهِبَ عَنکُم" به روی نیزه سری از تبار تطهیر است پیِ هدایت مردم ز روی نی آید نوای قاری قرآن که غرق تفسیر است به عرش دوست زده تکیه قدر ما، امّا هنوز دشمن بیدادگر، زمین‌گیر است مسِ وجودِ وفایی اگر که آوردی غبارِ درگهِ این آستانه، اکسیر است ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔲 👇🏽خفت رضاخانی 👇🏽 ▫️خاطره شمس پهلوی از دربه دری پهلوی اول ▫️به مناسبت ۲۵شهریور سالروز تبعید رضاخان از ایران 🔘چون به تدریج به مناطق آب‌های گرم استوایی نزدیک می‌شدیم از گرما در رنج بودیم و خیلی اشتیاق داشتیم که زودتر به بمبئی برسیم. ▫️دقایق اضطراب‌آمیز با کُندی می گذشت. قایقی به کشتی ما نزدیک شد. سربازان از قایق بیرون آمده مشغول حمل بار و بنه خود شدند و سه نفر انگلیسی که یکی از آن‌ها که بعدا با ایشان آشنایی پیدا کردیم آقای اسکرین بود وارد کشتی شدند و به حضور شاه رفتند. ▫️آقای اسکرین خود را نماینده لرد لین لیتگو، نایب‌السلطنه آن روز هندوستان، معرفی کرد و اعتبارنامه خود را به اعلیحضرت(رضاخان) ارائه داد و گفت من در «سیملا» بودم، نایب‌السلطنه هندوستان به من ماموریت مهمانداری جنابعالی (به اعلیحضرت جنابعالی خطاب می‌کرد) را داده و سپس راجع به ماموریت خود اظهار کرد: «شما نمی‌توانید در بمبئی پیاده شوید و باید ۵ روز در همین کشتی در وسط دریا در انتظار کشتی اقیانونس‌پیما بمانید. وقتی کشتی رسید با آن کشتی به جزیره موریس که برای اقامت شما در نظر گرفته شده عزیمت نمایید.» ▫️اعلیحضرت از شنیدن این سخنان سخت برآشفتند و فرمودند: «مگر من زندانی‌ام؟ من آزادانه از کشور خود مهاجرت کردم و به من گفته بودند که در خارج از کشورم به هر کجا می‌خواهم می‌توانم مسافرت کنم. جزیره موریس کجاست؟ چرا اجازه نمی‌دهند که من به آمریکای جنوبی بروم؟ چرا مانع می‌شوید که ما در بمبئی پیاده شویم و تا رسیدن کشتی اقلا در شهر بمانیم؟» ▫️آقای اسکرین در پاسخ همه این حرف‌ها فقط یک چیز می‌گفتند: «من اظهارات شما را تلگراف می‌کنم و شخصا جز آن‌چه گفتم کاری نمی‌توانم کرد.» ▪️برگرفته از : کتاب تاریخ بیست ساله ایران، جلد هشتم، تهران، علمی، ۱۳۸۰، صص ۴۵۳-۴۶۱- نوشته :حسین مکی ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 ای که فعال نشد!! 🔹امام خامنه ای با توجه به اطلاعاتی که از داشت، مکانیزم ماشه را سفارش کرد و خطاب به رئیس جمهور فرمود «اگر کوچک ترین نقضی از سوی هر یک از طرف های برجام صادر شد، باید برجام کان لم یکن تلقی گردد». 🔹ولی متاسفانه آقای و تیم سیاسی اش به جای اعمال سیستم مکانیزم ماشه، به توجیه نقض ها پرداختند! ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مقاومت بحرین به پاخاست. ▪️ حمله به سفارت امریکا در بحرین در اعتراض به توافق القایی با اسرائیل ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از نشریه فرهنگ پویا
💢 استمرار جریان ضدانقلابی در حوزه (قسمت سوم) 🔎 اتهام آمریکایی و روسی و التقاطی، اتهام حلال‌کردن حرام‌ها و حرام‌کردن حلال‌ها، اتهام کشتن زنان آبستن و حلیت قمار و موسیقی از چه کسانی صادر می‌شود؟ از آدم‌های لامذهب یا از مقدس نماهای متحجر و بی‌شعور؟! فریاد تحریم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهیدان و اظهار طعنه‌ها و کنایه‌ها نسبت به مشروعیت نظام کار کیست؟ کار عوام یا خاص؟ خواص از چه گروهی؟ از به ظاهر معممین یا غیر آن؟ بگذریم که حرف بسیار است. ⚠️ همه این‌ها نتیجه نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزه‌هاست، و برخورد واقعی‌ هم با این خطرات بسیار مشکل و پیچیده است. از یک طرف وظیفه تبیین حقایق و واقعیات و اجرای حق و عدالت در‌حد توان و از طرف دیگر مراقبت از نیفتادن سوژه‌ای به دست دشمنان کار آسانی نیست. 📑 یادداشتی از محمدرضا باقرزاده در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
🔰🔰شماره 🔰🔰 شماره «» هفته نامه پرتو صبح " ۲ مهر " روی دکه مطبوعات @partosokhan_ir
💢ضرورت سنجش در ترازوی ولایت 🔹همان طور که هر امر مطلوبی ممکن است دچار انحراف شود، بعضی از کسانی که در حضور پیدا کرده اند، چون از مبانی و اصول محکم فکری برخوردار نبوده اند، عملا در این عرصه به انحراف کشیده شده اند و کار به آن جا رسیده است که اين موضوع مورد بحث جدي قرار گرفته است که ممکن است عدالت حتي بر ولايت نيز تقدم داشته باشد. 🔹کساني که عدالت را محور فعاليت هاي خودشان قرار داده اند بر اين باورند که مي توان عملکرد ولی امر را نيز مورد نقد قرار داد و با ترازوي عدالت سنجيد و سپس بر اساس برداشتي که خود از عدالت دارند، وليّ خدا را به عدم اجراي عدالت متهم کنند و خود را عين عدل و عدالت بدانند. 🔹اتفاقي که در صدر اسلام افتاد دقيقا در همين راستا تحليل مي شود؛‌ خوارج با متر و ميزان خودشان علي عليه السلام را به خروج از عدالت متهم کردند و سپس به جاي جنگ با معاويه و مستکبران عالم،‌ به جنگ ولي خدا شتافتند! 🔹امروز نيز همين موضوع به صورت ديگري با عنوان تقدم عدالت بر ولايت مطرح شده است. کساني که تحليل درستي از مسايل ندارند و از الفباي سياست و عدالت کمتر اطلاعي دارند و نمي توانند پيچيدگي هاي سياسي را درک کنند، بر اساس فهم ناقص خود، عملکرد رهبر حکيمي را مورد نقد قرار داده، آن را خلاف عدالت مي دانند! 🔹اين گونه افراد بايد ابتدا به دور از حب و بغض هاي فردي به تحليل مسايل بپردازند و از شاگردي محضر بزرگان اهل تحليل ابايي نداشته باشند، بي ترديد اگر بخواهند در مسير درستي قرار خواهند گرفت و قصه خوارج تکرار نخواهد شد. 🔴 به راستی حقیقت چیست؟ 🔸واقعيت آن است که در مساله تقدم عدالت بر ولايت،‌ ميان مباحث کلامی و فقه سیاسی خلط مبحث صورت گرفته است. 🔸در بحث کلامی، عدالت ملاک حتی فعل خدا می شود، چه رسد به امام و ولی فقیه. 🔸شهید مطهری(ره) در اين باره می فرمایند: عدالت در سلسله علل احکام است نه در سلسله معلولات؛ چنین نیست که آن چه دین و خدا می فرماید و امر می کند عدل باشد، بلکه آن چه عدل است مورد امر قرار می گیرد. خداوند به چیزی امر می کند که خوب و حسن است، نه آن چه انجام مي دهد، خوب و حسن باشد، اين طور نيست که حتي اگر انبیاء را نيز به جهنم ببرد، کار خوبی کرده باشد. بلکه آن چه خوب و حسن و عدالت است مورد امر واقع می شود. 🔸اما در وقتی سخن از تقدم ولایت بر عدالت به ميان مي آيد یک بحث کلامی نیست؛ 🔴یعنی باید باشد تا محقق شود.🔴 🔸منظور این است که عدالت اجتماعی با ولایت حاصل می شود. به عبارت ديگر، غایت ولایت، عدالت و رشد همه جانبه انسان و جامعه است. یعنی اگر کسی مانند امیرالمومنین(ع) حاکم باشد، سیاست های او به گونه ای خواهد بود که انسان رشد همه جانبه خواهد داشت. زيرا ایشان تمام حقيقت انسان را می شناسد و راه هايي که انسان را به سعادت دنيا و آخرت رهنمون مي کند مي داند. 🔸اما چنان چه غیر امام حاکم شود، به دليل عدم آشنايي با ابعاد وجودي انسان، نمي تواند زمينه رشد و تعالي انسان ها را فراهم کند، در نتيجه انسان ها به صورت کاریکاتور گونه و تک بعدی رشد خواهند کرد. ♦️آن چه امروز در و برخي کشورهاي شرقي شاهد آن هستيم، رشد جنبه های مادی انسان هاست و ابعاد معنوي انسان ها به دست فراموشي سپرده شده است. ♦️به عبارت ديگر،‌ انسان را به صورت يک حيوان در نظر گرفته، براي ابعاد حيواني انسان ها برنامه ريزي مي کنند. ♦️البته منظور از تقدم ولايت بر عدالت اين نيست که ولي خدا هر کاري که دلش بخواهد انجام دهد، زيرا بر اساس اصطلاح کلامي،‌ ولي خدا به آن چه عدل است حکم مي کند و بر اساس فقه سياسي،‌ غايت ولایت، عدالت است. يعني اگر ولایت باشد، عدالت هم محقق خواهدشد. ♦️تشکیل که در راس آن امام معصوم باشد، برای رشد همه جانبه انسان، از ضروریات است. 🔴برای رسیدن به عدالت حقیقی، راهی جز ولایت نیست.🔴 ♦️زيرا اگر ولایت نباشد، عدالت با قرائت های مختلف حاکم می شود و اين مضاعفی است که دیگر ملاک و مبنا نخواهد داشت و هر کس به ظن خود عدالت را تعریف و اجرا خواهد کرد. 🔻بنابراین کسانی که بحث تقدم ولایت یا عدالت را مطرح می کنند، بین بحث کلامي و فقه سیاسی خلط کرده اند و گمان می کنند باید آن مبنای کلامی را در فقه سیاسی لحاظ کنند. 🔻در باب تقدم ولايت بر عدالت، فرقي ميان رهبري امام معصوم و نيست، زيرا رهبري او نيز بر اساس نصب عام از سوي امام معصوم است و حجيت کلام و عمل وي از سوي خود ائمه تضمين شده است. ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f