24.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مهم/ «زن، زندگی، آزادی» در انگلیس و غرب
▪️ ۹۵درصد زنان مورد آزار جنسی قرار میگیرند و شکایت نمیکنند.😨
✍این جماعت تازه به فکر افتاده اند که از دولت ها بخواهند قوانینی بگذرانند که زن ها بتوانند آزارهای جنسی که می شوند گزارش کنند تا رسیدگی شود. خداوند متعال از ابتدای خلقت انسان خودش این قانون را وضع کرده است و آن اینکه اگر می خواهید حفظ بشوید و مورد تعرض مردان هوس باز قرار نگیرید باید حجاب و پوشش مناسب داشته باشید و از هر آنچه موجب تحریک مردان می شود مانند استفاده از عطر و ادکلن در مجامع عمومی، سخن گفتن و راه رفتن با ناز و کرشمه بپرهیزید.
🔸يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ ۚ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (احزاب آیه 32)
✍جای بسی تعجب است که کسانی در ایران اسلامی امروز می خواهند همان راهی را دنبال کنند که سالهاست غربی ها از آن خسته شده و آن ها را به بن بست کشانده است
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔥فقه خوارجی و حمایت از جلادان
[ص١ از ٣
@rozaneebefarda
🔻🔻
🔹اقدامات ضدامنیتی تروریستها و برخی فریبخوردگان در اغتشاشات اخیر جمع زیادی از اقشار مختلف مردم و همچنین نیروهای حافظ امنیت را مجروح ساخت یا به فیض شهادت رساند و در مقابل نیروهای خدوم اطلاعات و امنیت کشور با جانفشانی و فعالیت مجاهدانه حربههای ضدامنیتی را خنثی ساختند و قهرا محاربان، باغیان و جنایتکاران را به دست قانون سپردند و قوه قضائیه نیز با بخشی از دستگیرشدگان مماشات کرد و برخی دیگر را محکوم به اعدام یا سایر احکام قضایی نمود.
از ابتدای شکلگیری اغتشاشات مسئولین نظام در سطوح مختلف بهدلایل گوناگون به نرمش و تسامح با دستگیرشدگان پرداختند اما بر خلاف انتظارات نهتنها جریان غربزده و اتباع حوزوی و غیرحوزویشان این نرمش و تسامح را ندیده گرفتند بلکه بهعکس امروز طلبکارتر از گذشته با سر هم کردن چند فقره فقهی یا مطلب شبهحقوقی نظام را متهم به برخورد بیرویه با باغیان و محاربان و جانیان میکنند و پروژه «عوض کردن جلاد و شهید» را نه از سالهای بعد که از امروز آغاز کردهاند.
بخشی از این افراد از جمله #سروش_محلاتی همان کسانی هستند که از ابتدا با موضعگیری غلط و تحریفآمیز خود آتش اغتشاش را شعلهور ساختند و چه بسا در صورت پاسخگویی به مطالبه جریان حوزوی انقلابی و برخورد قضائی با این عناصر، امروز امثال محمد محلاتی بار دیگر امنیت روانی مردم را مشوش نمیکردند و هزینه اضافه برای ملت نمیتراشیدند.
محمد محلاتی در دو یادداشت اخیر خود، مجددا از موضع «وکیل البغاة و المحاربین» سخن گفت و با تحریف موضوعات و احکام فقهی به محاربه شبهعلمی با نظام اسلامی پرداخت.
آخرین تحریفات محمد محلاتی را در سه ناحیه پی میگیریم:
١. تحریف موضوعی
۲. تحریف حکمی
٣. تحریف مصداقی
١.تحریف موضوعی
١.١. اخذ قید «قتل» در مفهوم باغی
محمد محلاتی در تعریف «بغی» مینویسد:«خشونتهایی که توسط گروهها و سازمانهای مسلح انجام میشود. سازمانهایی که به هدف براندازی حکومت و یا ضربه زدن به آن از راه به قتل رساندن افراد موثر حکومت تشکیل میشود...[این گروه] در فقه "فئه باغیه" نامیده میشود.»
محمد محلاتی در مقام تعریف «بغی» و «اهل بغی» قید «قتل افراد مؤثر حکومت» را اضافه کرده است اما دلیل فقهی روشنی برای این تقیید وجود ندارد و مخاطب عام گمان میکند که تنها افرادی که اقدام به قتل سران و مؤثرین حکومت میزنند «باغی» هستند و اگر جماعت آشوبطلب به افراد مؤثر حکومت (که انصراف دارد به خواص و نخبگان حکومتی شناختهشده) کاری نداشتند اما مدافعان مظلوم امنیت و عناصر کفِ میدانِ نظام را به شهادت رساندند یا اساسا اقدام ضدامنیتیشان به قتل افراد منجر نشد موضوع باغی بر آنها صدق نمیکند.
شکی نیست که انگاره القا شده از جانب محلاتی باطل است. شیخ طوسی در تعریف اهل بغی مینویسد:«كلّ من خرج على إمام عادل، و نكث بيعته، و خالفه في أحكامه، فهو باغ، و جاز للإمام قتاله و مجاهدته»(النهایة، ص296، همچنین: ر.ک: المؤتلف من المختلف، ج2، ص377، سرائر، ج2، ص16، شرائع، ج1، ص307) طبق این تعریف خروج بر حکومت امام عادل و شکستن بیعت با او و مخالفت علنی با وی «بغی» محسوب میشود و قید مورد ادعای محلاتی نیز در این تعریف جایی ندارد.
١.٢. اخذ قید «پراکندگی» در مفهوم باغی
محمد محلاتی مینویسد:«خشونت هایی که توسط افراد معترض پراکنده...انجام میشود... مشمول حکم باغی نیستند و برخورد با آنها متفاوت است.» و در ادامه به کلام شیخ طوسی استناد میکند. متن شیخ طوسی از این قرار است:«أن يكونوا في منعة لا يمكن كفهم و تفريق جمعهم إلا بإنفاق و تجهيز جيوش و قتال، فأما إن كانوا طائفة قليلة و كيدها كيد ضعيف، فليسوا بأهل البغي»(المبسوط، ج7، ص264) محمد محلاتی با عباراتی دیگر این کلام شیخ طوسی را آورده است اما با نگاهی به همین متن، تحریفگری سروش محلاتی آشکار میگردد چه آنکه شیخ طوسی در مفهوم اهل بغی به «پراکندگی یا عدم پراکندگی» موضوعیت ندادهاند بلکه آنچه از دیدگاه ایشان موضوعیت دارد قوت اهل بغی است بهگونهای که حکومت را مجبور به پرداخت هزینه نظامی، آمادهباش نظامیان و ورود نظامی به عرصه اغتشاشات کند. ظاهرا محمد محلاتی از ذکر قید «پراکندگی» میخواست زمینه برخورد با آشوب بغاة در اغتشاشات اخیر را از بین ببرد چراکه ویژگی ذاتی این اغتشاشات «پراکندگی محیطی و جغرافیایی» بود اما با تبیین مختصر کلام شیخ طوسی، که مستند محلاتی برای اثبات مدعایش بود، روشن شد که چنین قیدی حقیقت فقهی ندارد و همانطور که مشاهده کردیم آشوبهای ضدامنیتی اخیر به گونهای بود که جز با هزینهکرد نظامی، آمادهباش گسترده نیروهای خدوم امنیتی و ورود سخت در تقابل با آشوبگران امکان برخورد وجود نداشت.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔥فقه خوارجی و حمایت از جلادان
[ص٢ از ٣]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
♦️١.٣. اخذ قید «عدم نیت مخالفت با نظام» در مفهوم محارب
🔸محمد محلاتی ظاهرا بدون آنکه کسی از او بخواهد وکالت داعشیهای وطنی و غیروطنی را یکتنه بر دوش گرفته و در این زمینه از هیچ تحریف سطحی دریغ نمیکند. او در موضوع محارب، که از مفاهیم ریشهدار در فقه اسلامی است، قیدی را ذکر میکند که هیچ مستند فقهی، اصولی یا حتی عقلی ندارد. او مینویسد:
🔹«محارب و مفسد فی الارض از جنس قطاع الطریق و اشرار خون آشام است که در صدد قتل و غارت مردم است ... ولی معترض قانون شکن در برابر حکومت موضع دارد و بدنبال استقرار نظم دیگری است و به این دلیل است که این دو کاملا از دو جنس متفاوتی هستند.»
🔺با این توصیف مفهوم «محارب» مقید به «عدم نیت مخالفت با نظام» است درنتیجه هرکس که خالصانه (!) نیت کند و در راه مخالفت با نظام اسلامی دست به هر جرم و جنایتی بزند و برای اسقاط نظام اقدام به قتل سرباز مدافع امنیت، سنگسار کردن بسیجی مظلوم، تکهتکه کردن افراد به ظنّ بسیجی بودن، هتک عرض نوامیس مردم به صرف چادری بودن و... کند و نیروی امنیتی را به آتش بکشد و اموال بیتالمال را بسوزاند از نگاه محمد محلاتی نه تنها محارب نیست بلکه یک «معترض مظلوم» است و حکومت نیز حق ندارد حکم محارب را علیه او جاری کند.
✍ای کاش مسئولین قضائی در کنار بغاة و محاربین، مفتی البغاة و المحاربین را نیز به دادگاه میکشاند تا مردم از شر تئوریسینهای خشونت و حامیان داعش داخلی رها میشدند و زندگی عادی و بهدور از ناآرامی را بار دیگر تجربه میکردند.
🔺۴.١. اخذ قید «اهلیت» در مفهوم محارب
🔸محمد محلاتی در ادامه مطالب خود قید دیگری را به مفهوم «محارب» افزود بدون آنکه پشتوانه فقهی روشنی ارائه کرده باشد یا لااقل به غیرجازمانه بودن و اختلافی بودن این قید اشاره کند. او در این زمینه مینویسد:
«محارب و مفسد فی الارض از جنس قطاع الطریق و اشرار خونآشام است که در صدد قتل و غارت مردم است»
با این حساب اگر فردی خونآشام نباشد آقای محلاتی وی را محارب نمیداند. مثلا اگر یک پزشک در جریان یک آشوب گسترده و خشونتآمیز دست به جنایات داعشگونه بزند بهگونهای که اراذل و اوباش خیابانی چنین جنایتی نداشته باشند، به صرف اینکه آن آقای دکتر «خونآشام» نبوده در دادگاه عدل (!) آقای محلاتی تبرئه میشود.
🔹فقیه بزرگ عالم تشیع، شیخ اعظم انصاری در تعریف محارب مینویسد:
« محارب كسى است كه شمشير يا مثل آن برهنه در دست بگيرد يا عصا و سنگ، در بيابان و آبادى بگردد كه مسلمانان را بترساند، يا مال ايشان را بگيرد، يا خود ايشان را.»(صراط النجاة، ص317)
✍ همانطور که مشاهده میشود تعریف شیخ انصاری مطلق است و شامل «خونآشامها» و «غیرخونآشامها» میشود و فرقی نمیکند ترساننده مردم جزء اراذل و اشرار باشد یا آنکه از حیث اجتماعی، اعتبار ظاهری داشته باشد اما در عین حال مرتکب افساد فی الارض نیز شده باشد.
🔸فارغ از اطلاق فوق، این تقیید محلاتی در کلمات برخی فقهای برجسته معاصر نیز بهصراحت مردود شمرده شده است. بهطور مثال مرحوم آیتالله العظمی بهجت در توصیف شروط «محارب» پس از ذکر «قصد اخافه» مینویسند:
« لازم نيست كه [محارب] اهل ريبه و فتنه باشد كه معلوم يا مظنون باشد كه اهل اين كار است، بلكه فعليت اين عمل كه اخذ سلاح به قصد اخافه است كافى است،»(جامعالمسائل، ج5، ص328)
🔹فقیه بزرگ امامی، علامه حلی نیز اشتراط «اهل ریبة» را بنابر اصح نمیپذیرند:« المحارب كل من جرد السلاح لإخافة الناس في بر أو بحر ليلا كان أو نهارا في مصر و غيره. و هل يشترط كونه من أهل الريبة فيه تردد أصحه أنه لا يشترط مع العلم بقصد الإخافة.»(شرائع، ج4، ص167)
✍بنابراین برخلاف نگاه جزماندیشانه محلاتی قید مذکور نهتنها از مسلمات فقه امامیه نیست بلکه برخی از بزرگترین فقهای شیعه برخلاف آن نظر دادهاند.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔥فقه خوارجی و حمایت از جلادان
[ص٣ از ٣]
@rozaneebefarda
🔻🔻
٢. تحریف حکمی
🔹محمد محلاتی پس از فارغ شدن از «تحریف موضوعی» به «تحریف احکام» میرسد. او با ذکر تقطیع شده و تحریف شده کلمات برخی فقها در تلاش است که اثبات کند مجازات محارب تنها در صورتی جاری میشود که فرد محارب قتلی مرتکب شده باشد. او نوشته خود را با این سؤال شروع میکند:
«مجازاتِ محارب اگر مرتکب قتل نشده چیست؟»
و بلافاصله به نقل از آیتالله خوئی مینویسد:
« آيت الله خویی: اگر با اسلحه کشیدن فقط موجب ترس مردم شده باشد، نفی بلد میشود و اگر آسیبی به کسی رسانده باشد، ابتدا در حد همان جراحت قصاص میشود و سپس تبعید میگردد.»(تکملة المنهاج/ص51)
🔸مخاطب ناآشنا با متون فقهی و ناآشنا با روش تحریفات محلاتی گمان میکند که مرحوم آیتالله خوئی مجازات محارب را به ارتکاب قتل مقید میکنند اما متن کامل مرحوم آیتالله خوئی نشان میدهد که این پندار صحیح نیست و محلاتی یک خط از کلام ایشان را بهکلی سانسور کرده است.
✍بخش سانسور شده کلام آیتالله خوئی که تنها چند کلمه پس از استشهاد محلاتی است، از این قرار است:
«... و کسی که سلاح بکشد و مال مردم را بگیرد و آنان را کتک زده و مجروح کند اما کسی را نکشد، مجازاتش در اختیار امام است. اگر خواست او را میکشد و مصلوب میسازد و اگر خواست دست و پایش را قطع میکند.» (تکملة المنهاج/ص51)
🔺گفتنی است ما درصدد تبیین احکام فقهی و جزئیات مجازات محارب و باغی نیستیم و هرکدام از جزئیات فوق ممکن است مانند بسیاری مسائل دیگر اختلافی باشد اما معلوم نیست این سطح از تحریف سخیف و جزماندیشی در موارد اختلافی ریشه در چه مسائلی دارد.
🔹3. تحریف مصداقی
یکی از تحریفات اساسی محلاتی، که مصداق بارز عوض کردن جای جلاد و شهید است، تحریف جنایات انجام گرفته در ماههای گذشته و تقلیل آن به صرف «اعتراض سیاسی» است. بهراستی آیا یک فرد سلیمالنفس به محاربه گستردهای که جوانان عزیزی همچون «روحالله عجمیان» و «آرمان علیوردی» را از ما گرفت و آرتین عزیز را دچار مصیبتی فراموشنشدنی و کمسابقه و مهلک کرد، عنوان «اعتراض» میدهد و تمام جلادان و جانیان این حوادث تلخ را تطهیر میکند؟!
✍بهنظر میرسد محمد محلاتی در مسیر ضدامنیتی استاد و مراد خود، حسینعلی منتظری، قرار گرفته است و همانطور که منتظری به تطهیر داعش دهه شصت یعنی منافقین کوردل مشغول شد، محمد محلاتی نیز امروز به تطهیر و دفاع از دواعش وحشی داخلی مشغول شده و در این راه از #تحریف و #تخریب نیز ابا ندارد!
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 سلسله نشستهای کانون طلوع
🗂 موضوع: حراست از جنبش دانشجویی
💡 سخنران: حجتالاسلام دکتر قاسم روانبخش؛
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥https://aparat.com/v/P24rp
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/1401091619.mp3
🔶 لینک سایت دفتر ارتباطات فرهنگی👇
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1353
🆔 @difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎ اگر می خواهید بدانید چادر وصله دار حضرت زهرا سلام الله علیها چند می ارزد و امروز در برابر انبوه مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی چه باید کرد
♦️پاسخ جالب آن را از علامه مصباح یزدی بشنوید👆👆👆👆👆👆👆👆
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴پارلمان روسیه:ما ممکن است قانونی را تصویب کنیم که دانش اموزان تمام مدارس روسیه را ملزم به مطالعه اجباری کتاب مقدس قران کنند
منطق قرآن به قدری قوی است که امروز در کشوری که یک روز مهد کمونیسم بوده است حالا خودش دانشجویان و دانش آموزان را تشویق به خواندن قرآن می کند
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️ زنان قهرمان ایرانی از دوربین مجله تایم
🔸جدیدترین شماره مجله تایم، با گذاشتن عکسی روی جلد، از عنوان «قهرمان» برای زنان ایرانی، استفاده کرده، اما روایت آنها از زن قهرمانی که معرفی میکنند، چیست؟
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 ایران؛ هفتمین قدرت جهان
▪️طبق گزارش امریکن اینترست در سال ۲۰۱۷ ایران به عنوان هفتمین قدرت در جهان شناخته شد.
✅نکته۱: مطلبی که هیچگاه نمیذارن بدونید و متوجه باشید.آیا مثلا میدانستید در مولفه های قدرت همردیف روسیه و چین و آلمان و آمریکا هستیم؟
✅نکته۲: سال ۲۰۱۷ یکسال قبل از شهادت حاج قاسم و اوج مقاومت و پیروزیهای منطقه ای ایران به فرماندهی او بود.روحش شاد
منبع 👇
the-american-interest.com/2017/01/24/the-eight-great-powers-of-2017
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
❗️ظهر الفساد فی البر و البحر
❗️بهداشت جهانی با انتشار این پست در تمامی پیج های رسمی خود به حمایت از همجنس بازها پیوست.
✍قابل توجه کسانی که مخالف حجاب اجباری و طرفدار آزادی پوشش و کشف حجاب و عدم برخورد با ولنگاری هستند این اقدام بهداشت جهانی یعنی جهانی کردن همجنس بازی! یعنی این که در گام بعدی عده ای ولنگار در داخل خواهان آزادی همجنسبازی خواهند شد و خارجی ها نیز از این درخواست حمایت خواهند کرد و شما نیز به تدریج طرفدار آزادی این عمل خواهید شد و در نتیجه پس از فروپاشی خانواده باید منتظر عذاب قوم لوط باشید.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😭چهل روز گذشت و هنوز آرتین می گوید چرا پدر و مادرش دیر کرده اند و ... .
🔸بی شرافتهایی که درباره شهدای حرم شاهچراغ سکوت کردند و گلویشان را برای اعدام قاتلان دریده اند ببینند و خجالت بکشند.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
❎پاسخ حقوقی جمعی از حقوقدانان به شبهات دکتر برهانی درباره اعدام محاربین 👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
پیرو شبهاتی که دکتر برهانی در مورد حکم محاربه ذکر کرده اند نکات ذیل قابل توجه است:
1. طبق ماده 279ق.م.ا: محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.
2. محاربه در رکن مادی مقید به نتیجه (ناامنی در محیط) و در رکن روانی مقید به سوء نیت خاص (به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها) می باشد.
3. طبق ماده 144 ق.م.ا در جرایمی که وقوع آنها منوط به تحقق نتیجه است علم به وقوع نتیجه هم عرض قصد نتیجه است. یعنی قصد نتیجه(ایجاد ناامنی در محیط) لازم نیست بلکه علم به وقوع آن کافی است. بنابراین حتی اگر قصد اولیه مجرم ترساندن یا کشتن یا زخمی کردن مامور نیروی انتظامی بوده باشد ولی می داند که این کار موجب ناامنی در محیط می شود محارب است. چنانکه عادتاً تجرید سلاح بر مامورین نیز موجب ارعاب عمومی می شود. پس قصد تبعی وجود دارد.
4. منظور از «ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم» چیست؟ آیا «مردم» فقط شامل «اغتشاشگران» می شود؟!! بر فرض که عده ای از این کار قوت قلب بگیرند ولی در مقابل عده ای دیگر از مردم از آن بترسند در این صورت نیز «ارعاب مردم» صدق می کند و محاربه محسوب می شود.
5. قانون با جرم محاربه سختگیرانه تر برخورد کرده است و حتی به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، قاعده درأ را جاری نمی داند(ماده 121 ق.م.ا)
جمعی از حقوقدانان/ 19/9/1401
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f