eitaa logo
مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
3.2هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
312 ویدیو
337 فایل
کانال مراکز مشاوره سماح https://eitaa.com/marakezsamah سایت samah.ir سامانه گزینش مشاور http://Psy.samah.ir واحد جذب و ساماندهی مشاوران @vahed_jazb سردبیرگروه‌های تخصصی، آموزش مشاورین و مسئول ساماندهی مراکز مشاوره کشور @alimahmoudi218
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد اسحاق حیدری در جواب آقای عباسی به نظر حقیر ۱.ایشون فرق بین روان پزشک ، روان شناس و مشاور را به خوبی نمیدونه . ۲. قبول داریم که بعضی از روان شناسان اجتهادهای خاص خودشون دارن و پیشنهادهای کذایی به مراجعان میدن ، این مورد منحصر در روان شناسان نیست ، نکته ای که هست اینه که آیا این اجتهادات فردی دلیل بر بطلان اون علم هست؟؟ ۳. وجود داشتن مشکل در کلنیک های روان شناسی دلیل بر بطلان روان شناسی نیست، خیلی از مردم قوانین را رعایت نمی کنن آیا قانون مشکل داره؟ ۴. استقرائاتی که در کلام ایشون هست از نوع استقراء ناقصه.
استاد گل وردی چند سوال: آیا باید به روان‌شناسی نگاه صفر و صدی داشت؟ آیا می توان با چند گزاره اشتباه در روان‌شناسی، کل روان‌شناسی را زیر سوال برد؟ آیا با رفتار چند روان‌شناس غرب‌زده، باید کل روان‌شناسی را زیر سوال برد؟ اگر اینطور بخواهیم قضاوت کنیم بسیاری از مسائل قابل نقد است. به عنوان مثال بحث اعتراف به گناه در بین برخی از اساتید اخلاق قم هم وجود دارد. پس اخلاق را هم به خاطر اشتباه این استاد اخلاق کنار بگذاریم؟ و در اینجا یک سوال مبنایی وجود دارد که «آیا کامل بودن دین اسلام به معنای این است که اسلام باید در تمام ابعادی که مربوط به انسان است نظریه داشته باشد. مثلا طب اسلامی، اقتصاد اسلامی، روان‌شناسی اسلامی و.... یا همین‌که طب، اقتصاد، روان‌شناسی ما تعارضی با احکام دین نداشته باشد کافی است و ما چیزی به نام طب اسلامی و اقتصاد اسلامی که مبانی آن، از دین گرفته شده باشد، نداریم». ولی به هر صورت، حتی اگر قائل به این باشیم که چیزی به نام روان‌شناسی اسلامی داریم، تازمانی که روان‌شناسی اسلامی براساس مبانی فلسفی دینی به عنوان یک نظریه منسجم تدوین نگردد، باید از باب اکل میته از تکنیک‌های روان‌شناسی غربی که تعارضی با دین ندارد استفاده کنیم.
استاد طحانی بر اساتید محترم اولا که ممنونم از جناب آقای شورورزی گرامی به خاطر گپ‌های چالش برانگیزشون ثانیا انکار نبود بیماری روانی خود نشان دهنده مشکل است ثالثا بی‌شک فروید اعتقادی به اعتراف گیری نداشت بلکه تداعی آزاد را مطرح کرد رابعا تداعی آزاد باعث تخلیه هیجانی میشه ودر روانکاوی اگر با دید تحقیقی نگاه کنیم می‌بینیم که بحث گناه کار بودن مطرح نیست بلکه نقش والدین در شکل گیری شخصیت است اما اینکه جناب عباسی می‌گه کار نکردیم در این زمینه هم اشتباه است شما در چند سال اخیر رو اگر بررسی کنید می تونید کتابهایی با عنوان درمان یکپارچه توحیدی رو ببینید از جمله کتابی که بنده حقیر در این زمینه نوشتیم و حتی در آخر کتاب چند مراجعی را که با رویکرد درمان یکپارچه توحیدی درمان شدن رو آوردیم. کتاب ساختمان زندگی خود را ایمن بسازید
زوج درمانی اسلامی بر اساس رویکردMIT