eitaa logo
روانشناسی یا فطرت شناسی
181 دنبال‌کننده
957 عکس
29 ویدیو
11 فایل
سایکولوژی روان‌شناسی نیست! سایکولوژی خوانده پشیمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پیاژه؛ کارگزار سازمان سلطه جهانی 🔺 ژان پیاژه در سال 1929 به عنوان مدیر دفتر بین المللی آموزش (IBE) سازمان ملل منصوب شد. پیاژه تا سال 1967 به مدت 38 سال به عنوان رئیس این سازمان باقی ماند. 🔺 در سال 1929، این اولین سازمان بین دولتی بود که به حوزه آموزش اختصاص داشت. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 دفتر بین المللی آموزش سازمان ملل و سند 2030 🔺 دفتر بین‌المللی آموزش (IBE-UNESCO) یکی از مؤسسات مهم یونسکو است که به عنوان مرکز پیشرفت در برنامه درسی و موضوعات مرتبط تعیین شده است. مطابق با اعلام تصمیم سی و ششمین جلسه کنفرانس عمومی و برای اطمینان از اثربخشی بالاتر، IBE دامنه کار خود را موارد زیر تعریف کرده است: برنامه درسی، یادگیری، تدریس و ارزشیابی. IBE-UNESCO پشتیبانی فنی و تخصص ویژه ای را برای همه کشورهای عضو یونسکو فراهم می کند تا ارائه آموزش عادلانه، فراگیر و با کیفیت بالا را در چارچوب دستور کار آموزش 2030 تسهیل کند. 🔺 پیاژه، سایکولوژیست جانورشناس سوئیسی 38 سال ریاست این اداره را بر عهده داشته است! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ علم حقیقی 🔸 علم اصلی، علم به خدا و آخرت و ابدیت و علم به سعادت است. اگر این علم را نداشته باشیم، ولی مرکز تولید علوم فیزیک و شیمی و علوم انسانی باشیم، ضرر کردیم ... زیرا علم اصلی، علم توحید و آخرت و شریعت است. رحیم پور ازغدی 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 هدف آموزش و پرورش پیاژه‌ای: تربیت انسان خلاق 🔺 تربیت برای من عبارت است از پرورش دادن افراد خلاق 📕 منبع: کتاب تربیت به کجا ره می‌سپرد ژان پیاژه، ص هفت 👈 پیاژه در حالی هدف تربیت را تربیت انسان خلاق می داند، که خلاقیت یک مفهوم خنثی است و دارای جهت گیری نیست، یعنی خلاق بودن می تواند هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی مطرح باشد. 🔸 وقتی هدف تربیت پیاژه ای یک مفهوم خنثی و بدون جهت است و نسبت خود را با خداوند تعریف نکرده است و انسان های بی هویت و خنثی تربیت می کند، چرا باید نظام آموزشی خود را مبتنی بر آن شکل دهیم؟ 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 شاگردان ایرانی پیاژه 🔺 سه نفر از مهمترین افرادی که با سفر به سوئیس به شاگردی ژان پیاژه سایکولوژیست درآمدند و پس از فراگیری سایکولوژی، به ایران بازگشته و این علم منحط را در کشور بسط دادند، علی محمد کاردان، محمود منصور و پریرخ دادستان هستند. 🔺 کسانی که با اعتماد به غرب و علوم انسانی غربی، شاگرد عوامل سلطه جهانی شدند، با انتقال علوم ضاله به کشور، فرهنگ ایرانی اسلامی را مخدوش کردند و زمینه تسلط فکری غرب بر ایران را فراهم کردند. 🆔 @ravanshenasi_fetrat