🔴 پیاژه و سازگاری
🔺 سازگاری «جنبه پویایی سازماندهی است که بیانگر استعداد موجود زنده برای رشد به صورتهای مختلف در اوضاع و احوال محیطی است»
ژان پیاژه
👈 پیاژه همانند سایر سایکولوژیست ها با نگاه مادی خود به انسان، سازگاری را تنها با محیط مادی بررسی می کند و به تحول انسان در محیط مادی می پردازد و از انسانیت انسان و جنبه های غیرمادی او غفلت کرده است.
#پیاژه
#سازگاری
#داروینیسم
#سایکولوژیستهای_جانورشناس
#سایکولوژیستهای_بدکردار
🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 پیاژه؛ جانورشناس سایکولوژیست
🔺 من در علوم طبیعی پرورش یافتم و از رساله خود به سال 1917 زیر عنوان «توزیع و تنوع نرمتنان خاکی در درههای آلپ» دفاع کردم. اما در حاشیه تحصیلات، علاقه شدیدی به مسایل مربوط به معرفتشناسی داشتم و آرزویم این بود که در عین حال که همه عمرم را در یک آزمایشگاه جانورشناسی میگذرانم، یک رساله معرفتشناسی بر اساس علم زیستشناسی بنویسم.
📕 منبع: کتاب روانشناسی هوش ژان پیاژه، ص 2
👈 پیاژه به عنوان یک جانورشناس به مطالعه ذهن انسان (سایکولوژی) می پردازد. تلقی وی از انسان، مانند سایر دانشمندان غربی، یک حیوان است و انسان را حیوان شناختی می داند. وی به دنبال معرفت زیست شناختی به مطالعه انسان می پردازد و در یک خطای بزرگ، بعد غیرمادی انسان را نادیده می گیرد.
#پیاژه
#جانورشناسی
#سایکولوژی
#انسان_حیوان_شناختی
#سایکولوژیستهای_جانورشناس
#سایکولوژیستهای_بدکردار
🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 پیاژه؛ کارگزار سازمان سلطه جهانی
🔺 ژان پیاژه در سال 1929 به عنوان مدیر دفتر بین المللی آموزش (IBE) سازمان ملل منصوب شد.
پیاژه تا سال 1967 به مدت 38 سال به عنوان رئیس این سازمان باقی ماند.
🔺 در سال 1929، این اولین سازمان بین دولتی بود که به حوزه آموزش اختصاص داشت.
#پیاژه
#سایکولوژیست_جانورشناس
#سازمان_ملل
#سازمان_سلطه
#کارگزاران_سازمان_سلطه_جهانی
🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 دفتر بین المللی آموزش سازمان ملل و سند 2030
🔺 دفتر بینالمللی آموزش (IBE-UNESCO) یکی از مؤسسات مهم یونسکو است که به عنوان مرکز پیشرفت در برنامه درسی و موضوعات مرتبط تعیین شده است. مطابق با اعلام تصمیم سی و ششمین جلسه کنفرانس عمومی و برای اطمینان از اثربخشی بالاتر، IBE دامنه کار خود را موارد زیر تعریف کرده است: برنامه درسی، یادگیری، تدریس و ارزشیابی. IBE-UNESCO پشتیبانی فنی و تخصص ویژه ای را برای همه کشورهای عضو یونسکو فراهم می کند تا ارائه آموزش عادلانه، فراگیر و با کیفیت بالا را در چارچوب دستور کار آموزش 2030 تسهیل کند.
🔺 پیاژه، سایکولوژیست جانورشناس سوئیسی 38 سال ریاست این اداره را بر عهده داشته است!
#پیاژه
#سازمان_ملل
#یونسکو
#اداره_بین_المللی_آموزش
#سازمان_سلطه_جهانی
#سند2030
#کارگزاران_سازمان_سلطه_جهانی
🆔 @ravanshenasi_fetrat
📚 کتابشناسی ژان پیاژه
#پیاژه
#کتابشناسی
#سایکولوژی_علم_جاهلی
#جاهلیت_مدرن
#علم_غیرمفید
#علم_ضاله
🆔 @ravanshenasi_fetrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ علم حقیقی
🔸 علم اصلی، علم به خدا و آخرت و ابدیت و علم به سعادت است. اگر این علم را نداشته باشیم، ولی مرکز تولید علوم فیزیک و شیمی و علوم انسانی باشیم، ضرر کردیم ... زیرا علم اصلی، علم توحید و آخرت و شریعت است.
رحیم پور ازغدی
#علم
#علم_حقیقی
#خداشناسی
#آخرت_شناسی
#دین_شناسی
#علم_مفید
🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 هدف آموزش و پرورش پیاژهای: تربیت انسان خلاق
🔺 تربیت برای من عبارت است از پرورش دادن افراد خلاق
📕 منبع: کتاب تربیت به کجا ره میسپرد ژان پیاژه، ص هفت
👈 پیاژه در حالی هدف تربیت را تربیت انسان خلاق می داند، که خلاقیت یک مفهوم خنثی است و دارای جهت گیری نیست، یعنی خلاق بودن می تواند هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی مطرح باشد.
🔸 وقتی هدف تربیت پیاژه ای یک مفهوم خنثی و بدون جهت است و نسبت خود را با خداوند تعریف نکرده است و انسان های بی هویت و خنثی تربیت می کند، چرا باید نظام آموزشی خود را مبتنی بر آن شکل دهیم؟
#پیاژه
#تربیت
#انسان_خلاق
#انسان_بی_هویت
#نظام_آموزشی_پیاژه_ای
#آموزش_و_پرورش_پیاژه_ای
#آموزش_و_پرورش_غیردینی
#نظام_آموزشی_دین_ستیز
🆔 @ravanshenasi_fetrat