eitaa logo
روانشناسی یا فطرت شناسی
179 دنبال‌کننده
957 عکس
29 ویدیو
11 فایل
سایکولوژی روان‌شناسی نیست! سایکولوژی خوانده پشیمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پیاژه؛ جانورشناس سایکولوژیست 🔺 من در علوم طبیعی پرورش یافتم و از رساله خود به سال 1917 زیر عنوان «توزیع و تنوع نرم‌تنان خاکی در دره‌های آلپ» دفاع کردم. اما در حاشیه تحصیلات، علاقه شدیدی به مسایل مربوط به معرفت‌شناسی داشتم و آرزویم این بود که در عین حال که همه عمرم را در یک آزمایشگاه جانورشناسی می‌گذرانم، یک رساله معرفت‌شناسی بر اساس علم زیست‌شناسی بنویسم. 📕 منبع: کتاب روانشناسی هوش ژان پیاژه، ص 2 👈 پیاژه به عنوان یک جانورشناس به مطالعه ذهن انسان (سایکولوژی) می پردازد. تلقی وی از انسان، مانند سایر دانشمندان غربی، یک حیوان است و انسان را حیوان شناختی می داند. وی به دنبال معرفت زیست شناختی به مطالعه انسان می پردازد و در یک خطای بزرگ، بعد غیرمادی انسان را نادیده می گیرد. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 پیاژه؛ کارگزار سازمان سلطه جهانی 🔺 ژان پیاژه در سال 1929 به عنوان مدیر دفتر بین المللی آموزش (IBE) سازمان ملل منصوب شد. پیاژه تا سال 1967 به مدت 38 سال به عنوان رئیس این سازمان باقی ماند. 🔺 در سال 1929، این اولین سازمان بین دولتی بود که به حوزه آموزش اختصاص داشت. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 دفتر بین المللی آموزش سازمان ملل و سند 2030 🔺 دفتر بین‌المللی آموزش (IBE-UNESCO) یکی از مؤسسات مهم یونسکو است که به عنوان مرکز پیشرفت در برنامه درسی و موضوعات مرتبط تعیین شده است. مطابق با اعلام تصمیم سی و ششمین جلسه کنفرانس عمومی و برای اطمینان از اثربخشی بالاتر، IBE دامنه کار خود را موارد زیر تعریف کرده است: برنامه درسی، یادگیری، تدریس و ارزشیابی. IBE-UNESCO پشتیبانی فنی و تخصص ویژه ای را برای همه کشورهای عضو یونسکو فراهم می کند تا ارائه آموزش عادلانه، فراگیر و با کیفیت بالا را در چارچوب دستور کار آموزش 2030 تسهیل کند. 🔺 پیاژه، سایکولوژیست جانورشناس سوئیسی 38 سال ریاست این اداره را بر عهده داشته است! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ علم حقیقی 🔸 علم اصلی، علم به خدا و آخرت و ابدیت و علم به سعادت است. اگر این علم را نداشته باشیم، ولی مرکز تولید علوم فیزیک و شیمی و علوم انسانی باشیم، ضرر کردیم ... زیرا علم اصلی، علم توحید و آخرت و شریعت است. رحیم پور ازغدی 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 هدف آموزش و پرورش پیاژه‌ای: تربیت انسان خلاق 🔺 تربیت برای من عبارت است از پرورش دادن افراد خلاق 📕 منبع: کتاب تربیت به کجا ره می‌سپرد ژان پیاژه، ص هفت 👈 پیاژه در حالی هدف تربیت را تربیت انسان خلاق می داند، که خلاقیت یک مفهوم خنثی است و دارای جهت گیری نیست، یعنی خلاق بودن می تواند هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی مطرح باشد. 🔸 وقتی هدف تربیت پیاژه ای یک مفهوم خنثی و بدون جهت است و نسبت خود را با خداوند تعریف نکرده است و انسان های بی هویت و خنثی تربیت می کند، چرا باید نظام آموزشی خود را مبتنی بر آن شکل دهیم؟ 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 شاگردان ایرانی پیاژه 🔺 سه نفر از مهمترین افرادی که با سفر به سوئیس به شاگردی ژان پیاژه سایکولوژیست درآمدند و پس از فراگیری سایکولوژی، به ایران بازگشته و این علم منحط را در کشور بسط دادند، علی محمد کاردان، محمود منصور و پریرخ دادستان هستند. 🔺 کسانی که با اعتماد به غرب و علوم انسانی غربی، شاگرد عوامل سلطه جهانی شدند، با انتقال علوم ضاله به کشور، فرهنگ ایرانی اسلامی را مخدوش کردند و زمینه تسلط فکری غرب بر ایران را فراهم کردند. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
📚 کتابشناسی علی محمد کاردان 👈 اغلب کتاب های دکتر کاردان ترجمه آثار سایکولوژیستها و جامعه شناسان غربی است و می توان او را بیشتر یک مترجم دانست تا دکتر و صاحب نظر در رشته خود! 🔸 کسی که به درجه علمی دکترا می رسد باید بتواند در رشته علمی خود اجتهاد کرده و نظریات جدید علمی ارائه کند. سوال مهم اینکه آیا ترجمه آثار دیگران علم محسوب می شود و چنین کسی صلاحیت درجه دکترا است و می تواند به دیگران نظرات خود را آموزش دهد؟ 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 انتشارات تروا 🔺 در حالی که سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) مسئول تهیه علوم دینی و اسلامی برای دانشجویان است، رئیس سابق آن، دکتر احمدی احمدی که لباس پیامبر را نیز بر تن دارد و سابقه دروس حوزوی را در کارنامه خود ثبت کرده است، در پایان عمرش، به دنبال مطالبه اسلامی کردن علوم گفت: نمی دانم اسلامی کردن علوم یعنی چه! 🔺 احمدی که به گفته خودش در بیش از 40 میلیون کتاب که در رشته های مختلف علوم انسانی منتشر کرده و به عنوان کتاب های درسی به دانشجویان تحمیل شده است، دنبال اسلامی سازی علوم نبوده است! 🔺 این جمله بدین معنا است که متأسفانه علوم غربی که غالبا دارای محتوای ضداسلامی دارند، به فارسی ترجمه شده و باعث انحراف نسل جوان شده است! بر این اساس، می توان انتشارات سمت را به مثابه اسب تروایی دانست که با نفوذ به جمهوری اسلامی در صدد به شکست کشاندن نظام اسلامی است! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
📚 کتابشناسی پریرخ دادستان 👈 آیا استادهای دانشگاه، غیر از تکرار سخنان دانشمندان غربی، نظر جدیدی را بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی خود ارائه کرده اند یا فقط بلندگوی صامت نظرات منحط دیگران بوده اند؟ 🆔 @ravanshenasi_fetrat
📚 کتابشناسی محمود منصور 👈 در حالی استادهای دانشگاه های بزرگ کشور، درجه استادی را یدک می کشند که در کارنامه آنها، ترجمه دانشمندان غربی به شدت خودنمایی می کند و نشانه زیادی از علم تولیدی خود این افراد دیده نمی شود. 🔸 نکته مهم اینکه، آیا با ترجمه آثار منحط دیگران می توان به درجه اجتهاد علمی یعنی دکترا رسید و نظریات جدید در رشته خود ارائه کرد؟ آیا یک مترجم که از خودش نظریه ای ندارد، صلاحیت درجه دکترا و استادی را دارا است؟ 🆔 @ravanshenasi_fetrat