📌 لیتیم موثر در کاهش افسردگی
لیتیم فقط در باتری مهم نیست، در مغز هم نقش مهمی بر عهده لیتیم است . محققان دانشگاه مونیخ نشان دادند جوامعی که در آب نوشیدنی آنها غلظت بیشتر لیتیم وجود دارد، درصد خودکشی به مراتب کمتر است. همچنین پراکندگی و غلظت لیتیم در مغز افراد افسرده و افراد سالم با هم کاملا متفاوت است.
از زمان های دور لیتیم نقش مهمی در درمان بیماری دوقطبی و افسردگی بازی میکرد.
سیبزمینی و گوجه فرنگی مهمترین منبع تامین لیتیم بدن هستند. برخی از انواع آب نوشیدنی هم حاوی مقادیر زیادی لیتیم است.
#دکتر_فاطمه_خالوان_روانشناس_سلامت
@Salamate_Ravane_Fatimah
@HamdeliyeMoshaveran
عضو کانون مشاوران خادمیاررضوی کرمانشاه
👈 12 تأثیر مهم ورزش بر سلامت و قدرت ذهن
1) استرس شما را کاهش میدهد
2)بر شادی شما میافزاید
3)اعتماد به نفستان را بالا میبرد
4)زوال عقل را عقب میاندازد
5)اضطراب شما را کاهش میدهد
6)ذهن شما را قدرتمند میکند
7)شما را باهوشتر میکند
8)اعتیادها را کنترل میکند
9)خواب شما را تنظیم میکند
10)کار بیشتری انجام خواهید داد
11)خلاقیت شما را افزایش میدهد
12)به خود و دیگران کمک خواهید کرد
#دکتر_فاطمه_خالوان_روانشناس_سلامت
@Salamate_Ravane_Fatimah
@HamdeliyeMoshaveran
عضو کانون مشاوران خادمیار رضوی کرمانشاه
3. شما بی تقصیر نیستید
لازم است بدانید همیشه همسرتان مقصر نیست؛ بلکه این رفتار اشتباه خودتان بوده که موجب لجبازی همسرتان شده است. خیلی وقتها ممکن است به خاطر لحن اشتباه شما، همسرتان به لجبازی دست بزند. برخورد صحیح در دعوا با همسر به جلوگیری از لجبازی در زندگی زناشویی کمک میکند.
ادامه دارد....
#هردو_بخوانیم
#مهارتهای_همسرداری
« فهیمه منکرسی کارشناس ارشد روانشناسی عضو کانون تخصصی مشاوره خادمیاران رضوی»
4. لجبازی با لجبازی فایده ندارد
فراموش نکنید که لجبازی در زندگی مشترک تنها به بدتر شدن رابطه ختم میشود و با ایجاد تعارضات مختلف به هر دو شما صدمه وارد میکند. بهتر است اصول ارتباط موثر را یاد بگیرید و در زندگی خود از آن استفاده کنید.
ادامه دارد....
#هردو_بخوانیم
#مهارتهای_همسرداری
« فهیمه منکرسی کارشناس ارشد روانشناسی عضو کانون تخصصی مشاوره خادمیاران رضوی»
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
dr.mehrazin Psychologist:
مصاحبه رادیوئی صدای کرمانشاه با جناب آقای دکتر مهرآذین مسئول کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی با موضوع معرفی کانون و خدمات ویژه و برنامه های اختصاصی دهه کرامت توسط این کانون به شهروندان گرانقدر کرمانشاهی
کانال علمی آموزشی کانون تخصصی مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی( استان کرمانشاه )
@ravanshenasyvamoshavereh
هدایت شده از کانال مهدویت 🇮🇷
🔴🔵 شاد کردن دل امام زمان (عج)
🌺 آیت الله بهجت(ره):
🌕 وقتی دل مؤمنی را شاد كنید، خدا از لطف، مَلکی را خلق میکند که آن ملک، شما را از بلاها و تصادفات و ... حفظ میكند.
این که میبینید در برخی تصادفات بعضیها محفوظ میمانند در حالی که به نفر کناری آنها آسیب وارد میشود به سبب این است که آن شخصِ محفوظ مانده، در مسرّت اهل ایمان نقش داشته است.
📚 برگی از دفتر آفتاب، ص ١٨۴.
🌸 حالا فکر کن اگه کاری کنم که دل امام زمان رو شاد بکنه، چی میشه ...
🌺 برای شادی دل امام زمان ضمن شرکت در انتخابات و رای به اصلح ، دیگران را نیز به شرکت در انتخابات دعوت کنیم.
#مشارکت_حداکثری
#انتخاب_مهدوی
🆔 @emame_zaman
تدوین سند تربیت و سلامت جنسی خانواده محور با رویکرد اسلامی
ارائه نیازهای مربوط به تربیت و سلامت جنسی در جامعه و بررسی سند علمی تربیت و سلامت جنسی خانواده
موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی سلامت جنسی اسلامی (سجا) موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی سلامت جنسی اسلامی (سجا)
غریزه جنسی یک امر طبیعی و فطری است که اگر سرکوب شود، منجر به ایجاد بیماری های روحی، روانی و جسمی می شود. اکثر نوجوانان و جوانان جامعه ما در دستیابی به منابع معتبر مسائل جنسی با محدودیت مواجهه بوده اند و برای آن ها دوره های آموزشی نیز برگزار نشده است. طراحی و اجرای دوره های آموزشی در حوزه تربیت و سلامت جنسی دارای اهدافی از جمله توانمندسازی جوانان در جهت خویشتن داری، زمینه سازی برای ایجاد آرامش روانی خانواده ها، گسترش آموزه های صحیح در حوزه تربیت و سلامت جنسی. زمینه سازی ایجاد مرکز رسمی و علمی جهت صدور مجوز و پروانه تدریس و مشاوره در حوزه مسائل جنسی و …، می باشد.
ضرورت و اهداف پژوهش
یکی از مهمترین موضوعات نیازمند به الگو و راهبری که در حیات مادی و معنوی انسان بسیار تاثیرگذار است، غریزه جنسی است. این غریزه متناسب با مراحل رشد انسان، مراحل رشد خود را طی می کند و منشأ تحولاتی در نگرش ها، تمایلات و رفتارهای انسان می شود و براساس این سه گانه، منشأ شکل گیری هویت جنسیتی و هویت جنسی در انسان می شود. شکل گیری هویت جنسیتی و هویت جنسی به صورت صحیح زمینه ساز شکل گیری زیست هنجاری و سالم جنسیتی و جنسی در انسان است.
وجود عوامل و بسترهای تهدید آمیز در عرصه آموزش مسائل جنسی و گره خوردن بخشی از مهمترین مسائل زندگی انسان به غریزه جنسی همچون حفظ بنیان خانواده، حفظ نسل، افزایش جمعیت، ازدواج شرعی در سن مطلوب، رضایت زوجین از زندگی و…، ضرورت و وجوب شرعی تعریف چارچوب ها و ضوابط مستحکمی را در عرصه آموزش و ارائه اطلاعات جنسی به افراد ایجاب می کند.
مبانی و اصول حاکم بر سند طراحی و اجرای دوره های آموزشی در حوزه تربیت و سلامت جنسی
در این پژوهش ۱۵ مبنا برای سند علمی آموزشی و مشاوره ای تربیت و سلامت جنسی خانواده محور با رویکرد اسلامی ارائه شده است. پس از تبیین هر یک از مبانی اصولی مبتنی بر هریک از این مبانی استخراج شده است.
برخی از مبانی حاکم بر این سند شامل «رابطه جنسیت و کمال»، «تفاوت جنسیتی و اقتضائات آن»، «رابطه هویت، هویت جنسیتی و هویت جنسی»، «رابطه تربیت و سلامت جنسی با تربیت دینی، ایمانی و اخلاقی»، «افراط و تفریط در توجه و پاسخ به غریزه جنسی»، «تفاوت آموزش جنسی با تربیت و سلامت جنسی»، «مرکزیت خانواده در تربیت و سلامت جنسی»، «تفاوت در رویکرد جهانی با رویکرد اسلامی در سلامت جنسی»، «نگاه شریعت به لذت های حلال»و… است.
اهداف طراحی و اجرای دوره های آموزشی
در این پژوهش ۲۰ هدف برای دوره های آموزشی در حوزه تربیت و سلامت جنسی ذکر شده است که برخی از آنها در ادامه شرح داده می شوند. یکی از این اهداف ایجاد تلقی صحیح از ضرورت بحث و طرح آموزش های جنسی بر مدار و محور زمینه سازی برای تربیت و سلامت جنسی، آگاهی از پیامدهای انقلاب جنسی، پیشگیری و کاهش ابتلا به اختلالات و انحرافات جنسی، ارائه راهکارهای هدفمند در مواجهه با اختلالات و انحرافات جنسی است. یکی دیگر از اهداف این سند توانمندسازی والدین در جهت الگوسازی برای فرزندان و ایجاد رفتار سالم جنسی در فرزندان با ارائه اطلاعات موردنیاز در هر مرحله از رشد است.
راهبردها و سیاست های حاکم بر طراحی و اجرای دوره های آموزشی
برخی از راهبردهای نه گانه این سند «بهره گیری از اساتید ارزشی، انقلابی، دلسوز و با توانایی های علمی و معلمی قابل قبول»، «احراز صلاحیت های عمومی و اولیه جامعۀ مخاطب عمومی در یک فرآیند علمی و موجه جهت پذیرش و شرکت آنها در دوره های آموزشی »، «تعریف و راه اندازی سایت و شبکه های اجتماعی جهت ارائه محتوا و بسته های آموزشی مکمل به افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی» است.
همچنین در این پژوهش ۴۰ سیاست برای دوره های آموزشی ارائه شده است. این سیاست ها دارای ابعاد گوناگون در حوزه های و سطوح مختلف هستند. برای نمونه، دسته بندی و تفکیک انواع جامعه مخاطب عمومی و انواع جامعه مخاطب تخصصی به جهت تفاوت در نیازهای اطلاعاتی علی رغم وجود برخی نیازهای اطلاعاتی یکسان یکی از سیاست های ذکر شده است. آموزش به والدین در حوزه کودک و نوجوان (تا انتهای دوره اول دبیرستان) به جای آموزش مستقیم به کودک و نوجوان، متقاعدکردن مسئولان و مدیران برای حمایت از آموزش ها در حوزه مسائل جنسی و ارتباط با مراکز علمی مختلف جهت هم افزایی در برگزاری دوره های آموزشی از دیگر سیاست های حاکم بر این سند است.
ابعاد نظام آموزشی سند
در این سند به مسائل و نیازهای عمومی ، تخصصی و همچنین به مسائل آینده مرتبط با تربیت و سلامت جنسی پرداخته شده است. مقصود از مسائل تخصصی، مسائل جامعه تخصصی م