هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🔶 کمبود خواب با مشکلات روانشناختی دانشجویان مرتبط است
میگنا- این مطالعه یکی از وسیعترین بررسیهایی است که در زمینه کمخوابی و در پی آن ابتلا به افسردگی انجام شده است؛ این مطالعه به قدرت نشان میدهد با هر یک شب بیخوابی اضافه، علائم اختلال سلامت روان بیشتر از قبل پدیدار میشوند.
در این پژوهش بیش از 110 هزار دانشجو مورد بررسی قرار گفتند و در نهایت مشخص شد برای هر یک شبی که دانشجویان به اندازه کافی نخوابیدند احساس انزوا در آنها 19 درصد، خلق افسرده 21 درصد، اضطراب 25 درصد، تمایل به خود آسیب زدن 25 درصد، خستگی 29 درصد و تفکر خودکشی 28 درصد افزایش یافته است.
در این بررسی، بیش از 8 هزار و 500 دانشجوی ورزشکار نیز تحت بررسی قرار گرفتند و مجدداً نتایجی مشابهی به دست آمد؛ محقق این پژوهش میگوید: «نتایج به دست آمده از این جهت حائز اهمیت است که بین کمبود خواب و ایجاد زمینههای مختلف برای اختلالات سلامت روان رابطه قوی وجود دارد».
همچنین، این یافتهها مهم است چراکه مشکلات سلامت روان در گروه سنی دانشجویان رایج است و متاسفانه به همین میزان خواب ناکافی در این گروه نیز بسیار رایج است...... مشروح خبر👇👇👇
http://www.migna.ir/news/47537/preview/
💞💞💍💍💞💞
🔰مطالعات علمی در سراسر جهان نشون میده که:
علاقه وعشق به طرف مقابل قبل از ازدواج یعنی:
وقتی طرف مقابل رو میبینی ،و یا در اثر مدت زمانی که با او هستی ،هورمون آمفتامین در بدنت ترشح میشه
و تو مست و شاد میشی
و این شادیت و خوشحالیت و ترشح هورمون آمفتامین فقط توسط طرف مقابلت ترشح میشه که عمرش فقط 2 ساله اصطلاحآ یعنی:
( با دلت عاشق میشی نه با عقلت)
این هورمونها باعث لذت بسیار زیاد شده
و بدنت نسبت به درد ، بی حس میشه
و مغزت نسبت به ایرادهای طرف مقابلت نابینا میشه این همان زمانی است که کل فامیل با ازدواج تو ، مخالفند و هزار دلیل عقل پسند برای رد این ازدواج اشتباه میارن
اما تو میگی:
من دوسش دارم و میخوامش
در اینجا نسبت به عیبها و اخلاقهای بد معشوقت کوتاه میای و میگی: عیب نداره
چرا کوتاه میای؟ چون نیاز به ترشح هورمونهای ارامبخش در بدنت داری تا اروم بشی(هورمونی که حداکثر تا 2سال ترشح میشه)
حالابهش وابسته میشی و عاشقش میشی عشقی که عمرش از نظر علمی
فقط 2 ساله و وقتی این هورمون یعنی علاقه ات که (حد اکثر 2 سال بعد ازدواج) از بین میره میگی:
منو باش بخاطر این خودمو تو چه عذابی انداخته بودم
یا میگی:
خسته شدم دیگه نمیتونم کوتاه بیام
اونوقته که تغییراتو کنار میزاری و همونی میشی که بودی و اینجاست که: استارت جدایی خورده میشه
وقتی ترشح هورمونها متوقف میشه
یعنی دوره نامزد بازی و عشق و عاشقی تموم میشه و برات همه چی عادی میشه
تناسبهای (شخصیتی و سلولهای مغزی) بیدار میشه و مغزت ارزیابی رو شروع میکنه
عشق بر اساس تناسب ذاتی مغز بوجود میاد و تا ابد میمونه نه احساس موقت دل
تناسبهای سلولهای مغزی یعنی:
بدون توجه به دل عاشقت،
ببینی سلولهای مغزت ، از معشوقت چی میخواد؟
اگر اون خواسته هات ، در او بود
ازدواجتون پایداره:
اگر نبود
طلاق میگیرید یا زندگی بسوز بسازی خواهید داشت
✅ پس در انتخابتون دقت کنید تا در دام نیفتید
@mehrazinravanshenas
https://eitaa.com/rsvanshenas
هدایت شده از حدیث گراف
معمولا مشکلات بزرگ کم کم شکل می گیرند... مثلا طلاق هم این طور نیست که یهو شکل بگیره! کم کم...
گاهی بی احترامی هایی که در محیط خانواده و نسبت به خانواده همسر وجود دارد کم کم طرف مقابل را برای ادامه زندگی سرد می کند
گاهی قدرنشناسی هایی که مرد نسبت به وظایف سنگین همسرش در خانه بروز می دهد یا کنایه زدن های زن به شوهرش در مورد جایگاه شغلی و درآمدش کم کم او را سرد می کند
گاهی یک رابطه به ظاهر کوچکِ مرد یا زن با جنس مخالف در محل کارش، به عنوانِ رابطه ی کاری یا اینکه ما مثل خواهر و برادریم و از این موارد، کم کم رابطه همسران را سرد می کند
گاهی کم توجهی همسران نسبت به هم و درک نکردنِ همدیگر و اینکه سرشون فقط تو گوشی باشه و حتی موقع صحبت هم به هم توجه نکنند کم کم رابطه ها را سرد می کند
گاهی اختلافات کوچک بی اهمیتی که هیچ کس حاضر به کوتاه آمدن نمی شود کم کم بزرگ می شود و زندگی سرد می شود
مواظب این کم کم ها باشید تا زندگی زیبای خودتون رو حفظ کنید تا همیشه خوشبخت و شاد باشید
با مطالعه این متن فوری یاد رفتارهای نامناسب همسرتان نیاُفتید! بلکه سعی کنید خودتون رو اصلاح کنید تا ایشون هم از شما تاثیر گیرد
🆔 @hadisgraph
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
⭕️مواد مخدری که مصرف و خرید و فروش آن مجازاتی ندارد
🔸دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران:
🔹ماده ناس با اینکه موادمخدر محسوب میشود،اما در قانون برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده است
🔹مسئولان فکری کنند تا این مواد مخدر در دسترس نوجوانان قرار نگیرد
🆔 @YjcNewsChannel
رویکردی تاریخی به وضعیت رشته و حرفه مشاوره و روانشناسی
دکتر حمیدرضا غریبی
دکتر غریبی معتقد است در دهه ۱۳۳۰ برای جذب دانشجو تست هوش یا امروزه تحت عنوان کنکور انجام داده میشد. وقتی ایده روانسنجی مطرح میشود و سازه هوش به عنوان یک غربال به وجود آمده و فهم مشخصی را به وجود میآورد که منجر به ایجاد طبقهای به نام بچه درسخوان یا طبقه تحصیلکرده میشود. این سلف تحصیلکرده فقط سلفی نیست که درس میخواند بلکه عملاً سلف مدرن است. در بخش چهارم مصاحبه، به نقش روانشناسی در ایجاد این سلف مدرن پرداخته شده است.
نقش روانشناسی در ایجاد این سلف مدرن چه بود؟
روانشناسی در به وجود آمدن این سلف مدرن نقش بسیار جدی داشته است. بهویژه بعد از انقلاب و در دهه ۷۰. در دهه ۷۰ با سیاستهای تعدیل اقتصادی روبرو هستیم که مبتنی بر ایده بازار آزاد بود. یعنی مردم باید متولی وضعیت اقتصادی در ایران باشند و دولت از میزان تصدیگری خود بکاهد و در بازار دخالت نکند. این بازی تعدیل اقتصادی، سلف مشخصی دارد.
بخشی از ماجرا این است که ما در دهه ۶۰ تحت تأثیر تبلیغات حاکمیتی با سوپرایگوی متورمی روبهرو هستیم که منجر میشود در سال ۷۶ آزادی به عنوان آزادی از سوپرایگوی فربه فهمیده میشود. نتیجه اینکه در اواخر دهه ۷۰، اوایل دهه ۸۰ و بین سالهای ۷۹ تا ۸۲ بحث مهارتهای زندگی در ایران خیلی جدی میشود.
مهارتهای زندگی این پیام را به ما میدهد که تو یک خودی داری که باید آن را ابراز کنی. ایده کودک درون مطرح میشود که باید آن را آزاد کنی و خودت را نشان دهی. بنابراین فرد به این نتیجه میرسد که من میتوانم خود را از زیر یوغ سوپرایگوی فربه بیرون بیاورم. یعنی در سطح کلان تعدیل اقتصادی اتفاق افتاده و در سطح عمومی شعاری مطرح میشود تحت این عنوان که «من میتوانم خود را از سوپرایگو آزاد کنم».
با این شعار، کودک درون خیلی اهمیت پیدا میکند و در این زمینه فیلم ساخته میشود؛ مثلاً تهمینه میلانی، به عنوان یک فیلمساز فمینیست که از قضا فیلم سیاسی هم میسازد، در این زمینه فیلم آتشبس را میسازد. این ۳ در تعامل با یکدیگر منجر به شکلگیری روانشناسی در این فضا شدند. یعنی یک سمت، سازمان نظام روانشناسی و یک طرف دیسکورس تربیتی و طرف دیگر تصمیمات کلان اقتصادِ سیاسی ایران که در شکلگیری سلف تأثیر داشته است.
@mehrazinravanshenas
📝هدایت تحصیلی نوشداروی بعد از مرگ سهراب
🔻مهمترین تصمیم زندگی دانش آموزان کلاس نهمی انتخاب رشته تحصیلی است. این مهم به مراتب برای دانش آموزان زرنگ دارای اهمیتی دوچندان است. برای اینکه دانش آموزان بتوانند بر اساس رغبت و استعداد رشته تحصیلی شان را انتخاب کنند، آموزش و پرورش طرح هدایت تحصیلی را در مدارس پیاده کرد. طرحی که هزینه زیادی داشت و در اجرا دشواری های فراوانی برای دانش آموزان بعمل آورد.
قرار بود دانش آموزان بعد از صدور فرم هدایت تحصیلی با توجه به اولویت بندی هایشان دست به انتخاب بزنند. قرار بود نتایج هدایت تحصیلی که حاصل دو آزمون 600سوالی و نظرخواهی از دبیران، مشاوران، والدین بود بتوانند بهترین و متقن ترین سند برای انتخاب رشته باشد ولی خیلی از دانش آموزان بخصوص همان زرنگ ها قبل از صدور فرم هدایت تحصیلی برای شرکت در آزمون مدارس خاص رشته تحصیلی شان را انتخاب کرده اند.
این حرکت یک تودهنی محکم به پروسه هدایت تحصیلی است. قبل از اینکه نتایج حاصله از تلاش بسیار مشاوران و مدارس مشخص کند دانش آموز وارد چه رشته ای بشود، آنها خود از پیش رشته شان را انتخاب کرده اند. در واقع هدایت تحصیلی نوشداروی بعد از مرگ سهراب است. زیرا زمانی می آید که دیگر دانش آموزان تصمیم شان را گرفته اند.
با این وجود هدایت تحصیلی برای جمع کثیری از دانش آموزان ممتاز بلااستفاده است.
من نمی دانم هدایت تحصیلی می خواهد درمان کدام درد باشد؟! چاره کدام بیچاره باشد؟! دسته ای از دانش آموزان که از پیش برای مدارس خاص ثبت نام کردند، عده ای هم که اصلا حد نصاب هیچ رشته ای به جز کاردانش را کسب نمی کنند. فقط عده قلیلی هستند که سردرگم و در دارای اختیار می باشند که شاید هدایت تحصیلی برایشان مفید باشد. آن هم تجربه ثابت کرده که همان عده قلیل هم همگی به توصیه نامه عمل نمی کنند.
📙حسین رئیسی مشاور مدرسه
https://t.me/joinchat/AAAAAEClUfm1pBSVTlFkbg
بنابراین به نظر میرسد که از یک طرف روانشناسی در پی یکسانسازی بوده و از طرف دیگر برنامهای ترتیب میداده تا آن اشتباهی که کرده را که با مطرح کردن کودک درون و فردیت و ابراز وجود جبران کند.
اینگونه بگوییم که روانشناسی به ابزاری برای انضباط تبدیل شد. و سپس همان روانشناسی تبدیل شد به ابزاری برای آنکه ما بتوانیم از زیر همان انضباط بیرون بیاییم. اما نکته مهم این است که انضباط سختتری درست شد. بهعبارتدیگر گویی ما از یک انضباط به انضباط دیگر در غلتیدیم.
شکلگیری این انضباط چه تأثیری بر روانشناسی داشته است؟
این انضباطی است که فرد را در مرکز قرار میدهد و هیچ جایی برای ساختارها قائل نیست. در جلسات مشاوره و رواندرمانی بسیار شاهد این هستیم که افراد احساس ناکامیشان را گردن خودشان میاندازند. در حالی که ربطی به آنها ندارد. در کتابهای روانشناسی موفقیت گفته میشود که اگر تلاش کنی موفق میشوی در حالی که این واقعیت ندارد.
اغلب با اینکه تلاش میکنیم موفق نمیشویم و در نتیجه خودمان را سرزنش میکنیم. این کاری است که روانشناسی جدید کرده و فرم دیگری از انضباط است. ساختارها کاملاً دست نخورده باقی میمانند و اصلاً به ساختار نگاه نمیکنیم. شاید اوایل دهه ۸۰ یک لحظات رهایی بخشی داشتیم ولی از اوایل دهه ۹۰ عملاً self-blaming خیلی عجیب و غریبی درست میشود.
دانشگاه در بازتولید این انضباط چه نقشی داشته است؟
دانشگاه نقش بسیار جدی دارد. پایاننامههایی در دانشگاه تهران دفاع میشوند که عملاً همین فرم از انضباط را دنبال میکنند. مثلاً بسیاری از پایاننامهها عملاً فهمی را تولید میکنند که گویی ما خودمان حتی مسئول بیماریهایی جسمی مزمن خودمان هستیم.
آیا این تکنیک برای ما مناسب است؟ یعنی در جایی که نهادها مشخص و روشن است ممکن است این انضباط جواب دهد ولی در ایران که منطقهای است با آن موقعیت جغرافیایی آیا این شکل از انضباط جوابگوست؟
میتوانیم بگوییم جوابگو نیست. چون در زندگی در ایران، ساخت اقتصادی و ساختار خانواده بسیار تأثیرگذار است. مثلاً در ایران آیا میتوان ارتباط با خانواده را قطع کرد؟ امکان ندارد. در ایران مثلاً قیمت خانه امروز ۵۰۰ میلیون تومان است دو ماه دیگر میشود ۲ میلیارد تومان. مگر میشود در چنین فضایی به خانواده تمسک نجویید؟ وقتی هم که به خانواده تمسک میجویی، طبیعتاً امکانات و ضرورتهای متفاوتی بروز مییابد. این امکانات و ضرورتها نیازمند رفتارهای متفاوتیاند و افکار و احساسات متفاوتی را به وجود میآورند، درنتیجه در بلندمدت عادات متفاوتی بروز میکند و بدین ترتیب سلف متفاوتی خلق میشود و تداوم مییابد.
@mehrazinravanshenas
animation.gif
147.7K
☀️☀️☀️
💠 #افزایش_ضریب_هوشی_کودکان (IQ)
✔️برای تقویت هوش کودک خود تا سن پنج سالگی ، نیازی نیست او را در کلاسهای آموزشی سخت و جدی ثبت نام کنید، کودک تا سن 5 سالگی نیاز به بازی و سرگرمی دارد، اکثر آموزشها به کودک باید در این قالب انجام شوند .حتی اگر تمایل دارید کودک سه ساله شما زبان انگلیسی یاد بگیرد این اموزش باید به طور ساده در قالب شعر و بازی انجام شود و نباید کودک را تحت فشار بگذارید.
محمد هادی مهرآذین:
محمد هادی مهرآذین:
☀️☀️☀️
💠 #افزایش_ضریب_هوشی_کودکان (IQ)
@mehrazinravanshenas
✔️برای تقویت هوش کودک خود تا سن پنج سالگی ، نیازی نیست او را در کلاسهای آموزشی سخت و جدی ثبت نام کنید، کودک تا سن 5 سالگی نیاز به بازی و سرگرمی دارد، اکثر آموزشها به کودک باید در این قالب انجام شوند .حتی اگر تمایل دارید کودک سه ساله شما زبان انگلیسی یاد بگیرد این اموزش باید به طور ساده در قالب شعر و بازی انجام شود و نباید کودک را تحت فشار بگذارید. برای افزایش هوش و خلاقیت کودک میتوانید او را به کلاسهای سفالگری، نقاشی و موسیقی و ورزش بفرستید. بهتر است کلاسها و آموزشهای جدی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند ؛ از سن شش سالگی آغاز شوند.
ویژگی های خلاقیت در کودکان خردسال:
غالباً چیز هایی که کودکان کشف می کنند تازه نیستند و مدت ها قبل کسان دیگر کشفشان کرده اند. ولی این کشفیات برای کودک تازگی دارد. خلاقیت در کودکان یعنی وقتی که برای اولین بار ارتباطی را کشف کرده اند که قبلاً کشف نکرده بودند. آیزنبرگ و یالانگو در تعریف خلاقیت در سال های اولیه کودکی این راه ها را پیشنهاد می کنند.کودکان خلاقند در صورتی که:
- کاوش کنند و بیازمایند.
- با استفاده از زبان و بازی به جهان خود معنا ببخشند.
- مدتی طولانی بر روی یک تکلیف تمرکز کنند.
- به آشفتگی نظم بدهند و با پدیده قدیمی و آشنا کاری تازه کنند.
- با تکرار چیزی تازه بیاموزند.
https://eitaa.com/rsvanshenas
حکم عامل تعرض به دانش آموزان اصفهانی صادر شد.(تجاوز به تعدادی دانش آموز در مدرسهاي در ناحیه ۴ آموزش و پرورش شهر اصفهان)
نایب رئیس انجمن اولیا و مربیان یک مدرسه پسرانه در اصفهان به جرم، تشویق و تحریک به انحرافات جنسی و تسهیل دستیابی به محتوای مستهجن از طریق نشان دادن تصاویر مبتذل و مستهجن به ۱۰۰ ضربه شلاق و تحمل ۴ بار حبس بهمدت ۲۰ سال محکوم شد.
____________________
یکی از اولیا دانش آموز به خبرنگار ایسنا گفت: مگر این مدرسه دوربین نداشته که چنین اتفاقی رخ داده است، کودکان با ترس و لرز به این مدرسه وارد میشوند و از سرویس بهداشتی ترس دارند.
وی افزود: کودکان ما از ترس نمیتوانند صحبت کنند، گفته می شود روی دست یکی از کودکان با چاقو ردی گذاشتهاند تا فرزندان نتوانند صحبت کنند. یکیدیگر از این اولیا ادامه داد: این مدرسه 400 دانش آموز دارد و باید از همه ی اولیا پرسیده شود، با خاطرجمعی فرزند خود رابه این مدرسه سپردهایم.
او گفت: تعدادی از اولیا ظاهراً دارای برگه دکتری قانونی بودهاند. گفته می شود که دوربین مدرسه نیز دستکاری شده است.
« فرد متجاوز یکی از اعضای اولیا و مربیان مدرسه است که به دانشآموزان در دستشویی مدرسه تجاوز میکردهاست»
این ماجرا دو سال بطور مستمر اتفاق میافتاده و فرد متجاوز با نام «نادری» کودکان رابا قمه تهدید میکرده است که اگر این موضوع را فاش کنند، خانوادههايشان رابه قتل می رساند. کودکان نیز از ترس تهدیدهاي فرد متجاوز به مدت یکسال مورد تجاوز جنسی این مرد و همدستان احتمالیاش قرار می گرفتند و همان گونه سکوت میکردند.
اما مهر این سکوت زمانی شکسته شد که یکی از دانشآموزان موضوع رابا #مشاور_مدرسه در بین گذاشت و پیگیری خانوادهها رابه همراه داشت. خبرها حاکی از ان است که والدین این دانشآموزان با تجمع در محل دبستان این عمل وقیحانه را مورد اعتراض قرار دادند و خواستار برخورد قانونی و اشد مجازات از سوی قوه قضاییه و آموزش و پرورش برای این افراد خاطی و شیطان صفت شدند. گفتنی است این ماجرا با همدستی #مدیر_مدرسه که یک خانم هم بوده، اتفاق افتاده است.
@mehrazinravanshenas
https://eitaa.com/rsvanshenas