eitaa logo
روش کشف تحلیلی سیال
848 دنبال‌کننده
170 عکس
50 ویدیو
25 فایل
این کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال ویژه استادان دانشگاه و معلمان مدارس است؛ روشی نو و بومی در جهت تحول در نظام آموزشی کشور (روش شناسی فرایند تدریس-یادگیری دروس معارف) ارتباط با مدیر کانال: @Purrostami
مشاهده در ایتا
دانلود
🎓 دروس عمومی در دانشگاه توکیو ژاپن 🔹 دانشگاه توکیو (University of Tokyo) به عنوان بهترین دانشگاه کشور ژاپن و از معتبرترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. در آخرین رتبه‌بندی‌های QS World University Rankings 2024، این دانشگاه در جایگاه 28 جهانی قرار گرفت. https://www.topuniversities.com/universities/university-tokyo 🔸 دو سال اول مقطع کارشناسی در این دانشگاه با اصطلاح "Junior Division" شناخته می‌شود. دانشجویان تمام رشته‌ها باید سال اول و دوم را در پردیس کومبا به یادگیری دروس عمومی و هنرهای لیبرال “Liberal Arts” بپردازند. پس از گذراندن این دوره، دانشجویان در مورد رشته تحصیلی خود برای دو سال آخر "Senior Division" تصمیم می‌گیرند. https://www.c.u-tokyo.ac.jp/eng_site/info/academics/ 🔹 دروس عمومی در دو سال اول شامل موارد ذیل می‌شود: Sociology and Social Thought Political Science Philosophy Ethics Psychology Law جامعه شناسی و اندیشه اجتماعی علوم سیاسی فلسفه اخلاق روانشناسی قانون https://www.c.u-tokyo.ac.jp/eng_site/info/academics/zenki/curriculum/ 💠 امیدبان 🌐@omidban •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
✅ مدل مثلث کشف تحلیلی سیال در مدل مثلت کشف تحلیلی فراگیر میان سه ضلع محتوای رسانه ای، متن درسی و آموزه وحیانی ارتباط معنایی و تحلیلی برقرار می کند. یعنی او فرا می گیرد که این محتوای رسانه ای چه ارتباط و کاربردی با متن درسی داشته و این متن ناظر به چه شواهد قرآنی و روایی است و نهایتا میان نص و محتوای رسانه ای هم چه وجوه ارتباطی می تواند برقرار باشد. کشف و تحلیل درست از این روابط سه گانه قدرت فهم و یادگیری دانشجو را افزایش داده و ابعاد کاربردی درس را برای او محسوس تر و جذاب تر می کند. 📌استاد می تواند این سه ضلع مثلث روابط را در هر موضوعی پیاده سازی و اجرا کند. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ✅ اگر فرزند دارید یا معلم هستید، این ویدئو رو تماشا کنید! ببینید چگونه یک نمره، فقط یک نمره، سرنوشت یک فرد و یا یک جامعه رو می‌تونه عوض کنه! مراقب تاثیر تصمیمات‌مان روی سرنوشت دیگران باشیم!! پ.ن: این کلیپ رو دیدم. داشتم فکر می کردم با توجه به فضا و مخاطب امروزی، میشه (راهکار یک نمره قرض) را پیاده کرد. میشه این قصه رو در دانشگاه اجرا کرد؟ چگونه؟ این نوعی ارزشیابی پسینی است. یعنی اعطای نمره پس از امتحان، که باید منتظر نقد کردن نمره دانشجو یا دانش آموز در آینده بود. شاید جاهایی جواب بدهد... 👌حالا قضاوت با مدرسان عزیز... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ از این زاویه به سنتون نگاه کنید! چندسالتونه؟ 👌یک محتوای‌ ناب آموزشی... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
یادگیری اکتشافی برونر، یکی از ویژگی های کشف تحلیلی سیال 🔶 برونر بیشتر به فرایند یادگیری در کلاس درس پرداخته است. به نظر او یادگیرنده را نباید در برابر دانسته ها قرار داد؛ بلکه باید او را با مسئله ای روبه رو کرد تا خودش راه حل آن را کشف کند. استاد نباید یادگیرنده را به کتاب درسی متکی سازد بلکه یادگیرنده باید از خود کوششی نشان دهد تا انگیزه یادگیری او ضعیف نشود. در نظریه یادگیری برونر یادگیرنده با تشکیل مفاهیم تجربه های خود را معنادار میکند. مفاهیم، حاصل تجرید یا انتزاع سازی عناصر مشترک بین رویدادها و تجارب است. 🔶در نظریه یادگیری برونر چهار اصل مهم وجود دارد: ١ فرایند یادگیری: فرایند کسب معرفت مهم تر از حفظ معلومات است. بنابراین کسب معرفت باید به صورت یک فرایند توسط یادگیرنده تجربه شود؛ نه اینکه یادگیرنده اصول و مفاهیم خاصی را از استاد خود بیاموزد. ۲. ساختار یادگیری: داشتن دانش نسبت به ساختار اساسی موضوع درس درک آن را آسان میسازد. اگر مطالب به شکل منطقی سازماندهی شود یادگیری آن بهتر خواهد بود. ٣ اهمیت شهود: یادگیری باید به صورت کسب بینشها و درک و فهم شهودی و عمقی باشد؛ نه حفظ موضوعات ٤ انگیزش درونی: یادگیری باید موجب جلب رضایت خاطر فرد شود. یعنی فرد در یادگیری باید دارای کنجکاوی بوده و میل به تحقیق برای رفع ابهام و انگیزه توانمند شدن داشته باشد. 📌در نظریه برونر بیشتر از سایر نظریه ها بر فرایند تفکر تأکید شده است و این امر یادگیری را با رشد تفکر همراه می سازد. به باور برونر، عامل مهم شناخت، توانایی بازنمایی ذهنی (تجسم) است که ترسیم نقشه یک رویداد بیرونی در ذهن، بسط و گسترش آن رویداد، علامت و رمز ذهنی آن رویداد و در نهایت تجرید آن رویداد ذهنی را در بر میگیرد. (روش ها و فنون تدریس، فانید پور و همکاران،ص ۳۰ و ۳۱ ) 👌 در روش تدریس کشف تحلیلی سیال، بجای تاکید روی حفظ داده ها، تمرکز بر کشف رابطه ها است و حرکت از بررسی یک رویداد برونی و تصویر ذهنی شروع شده و با طرح مساله کشف معنایی میان رویداد و متن درسی ادامه یافته و با تحلیل ثانوی و توسعه کاربردی خاتمه می یابد. در واقع مفاهیم و آموزه های درسی با کشف و تحلیل رابطه شان با موقعیت ها و رویدادهای برونی معنا پیدا می کنند. به عنوان مثال برای درک اهمیت و نقش سواد رسانه ای، بجای حفظ مطالب کتاب، ابتدا رویداد یا تصویر برونی به فراگیر عرضه، سپس کشف معنایی رابطه این رویداد با متن درسی خواسته شده و در نهایت، فرایند با تحلیل ثانوی از متن و بیان ارتباط آن با آموزه های وحیانی همراه با ذکر مثالی مشابه (موقعیت مشابه) از سوی فراگیر خاتمه می یابد. 📎روش تدریس کشف تحلیلی سیال روشی تلفیقی بر پایه اکتشاف است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
🔰مشکلات معارفی دانشجویان درس تاریخ اسلام 1. ناآگاهی از دلیل تعدد ازدواج‌های پیامبر اکرم و حرمت ازدواج همسران ایشان (بعد از وفات پیامبر) 2. تصور عدم برخورد پیامبر و ائمه با مسئله بی حجابی 3. عدم آگاهی از چرایی ازدواج ائمه با مخالفان مانند ازدواج فرزندان علی (ع) با بعضی افراد، ازدواج امام حسن (ع) و امام جواد (ع) با کسانی که در قتل آنها نقش داشتند. 4. بی اعتمادی به تاریخ 5. بی اعتمادی به تاریخ اسلام 6. تصور ترویج خشونت طلبی از طرف اسلام 7. تصور اینکه پیامبر حضرت علی را به عنوان جانشین خود با صراحت اعلام و معرفی نکردند. 8. عدم هضم چرائی بی تفاوتی مردم نسبت به سفارشهای پیامبر در مورد اهل بیت 9. عدم توجیه نسبت به عملکرد علی علیه السلام در قضیه سقیفه (تکرار در اندیشه 2) 10. باور به تحریف سخنان پیامبران و ائمه اطهار (علیهم السلام) 11. ظلم دانستن اسیر گرفتن توسط مسلمین و تبدیل آنها به برده 12. باور به اینکه پیامبر دستور دادند همه یهودی‌ها را بکشند و زنان آنها را به اسارت بگیرند. 13. ناآگاهی از دلیل پذیرش برده داری در اسلام 14. ناآگاهی از چرایی سکوت شاهدان عینی غدیر و عدم بیان حق و دفاع از آن 15. ناآگاهی از چرایی سکوت امیرالمومنین زمانی که همسر ایشان مورد ظلم واقع شد. 16. تصور اینکه امیرالمومنین با خلفای قبل از خود اختلاف نداشتند. 17. چرایی کمک امیرالمومنین به خلفا در عین زاویه داشتن با آنها 18. تصور بی‌نیازی به سخنان و تاریخ معصومین(ع) 19. نداشتن معرفت نسبت به فلسفه عملکرد امام حسین در قضیه عاشورا (فلسفه قیام امام حسین(ع) و نحوه عملکرد ایشان در عاشورا) 📒 معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سوال و دعوت به مشارکت: 🌓آخرین مصاحبه آنتونی فلو؛ دانشمند مشهور آتئیست (ملحد) دانشگاه آکسفورد که خداباور شد. ♨️آقای فلو، در پاسخ به اینکه «چی باعث شد به آتئیسم شک کنید و به یک طراح هوشمند معتقد شوید؟» میگوید: پیچیدگی یکپارچه موجودات زنده که در زیست شناسی می بینیم نشانگر وجود یک طراح هوشمند در عالم است. ✅ همکاران گرامی به نظر شما این محتوا (مصاحبه آنتونی فلو) به کدام آیه یا آیات قرآن بیشترین ارتباط را دارد؟ و به کدام درس و فصل درسی و کلاسی مربوط است؟ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
7.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پندی به استاد قرائتی که اشک او را درآورد... ✅ این محتوای رسانه‌ای به کدام درس و متن درسی مربوط است؟ بعد تعیین موضوع و صفحه مرتبط با متن درسی، گام های مهم اول و دوم در روش تدریس کشف تحلیلی سیال برداشته می شود •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
اولین منبع درسی دانشگاه ها با روش تدریس کشف تحلیلی سیال منتشر شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agencyhttps://www.mehrnews.com/news/6222202/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
🏘 انگلستان، با اختلاف فاحش در بالاترین نرخ بی‌خانمانی در کشورهای توسعه یافته دنیاست... 🔴 اهمیت بعد رسانه ای در روش تدریس کشف تحلیلی سیال یکی از ویژگی های روش تدریس کشف تحلیلی سیال، بعد رسانه ای و دیداری و ارتباط آن به متن درسی است. یعنی ابتدا فراگیر با یک محتوای رسانه ای و تصویری مواجه می شود و پس برداشت آزاد و استخراج مفاهیم محوری ناظر به تصویر، بصورت گروهی در صدد کشف ارتباط این محتوای رسانه ای با متن بر می آیند. 📌تحقیقات نشان داده است که تنها ۱۳ درصد یادگیری از طریق شنوایی بوده و ۷۵ درصد آن از طریق دیداری است. همچنین حدود ۶۰ درصد از وقت یادگیرنده در مدارس ابتدایی و ۹۰ درصد در مدارس متوسطه و دانشگاه‌ها صرف گوش دادن می‌شود. در واقع یادگیرنده‌ها تنها قادر هستند قسمت ناچیزی از آنچه شنیده‌اند، را به خاطر بسپارند یعنی حدود یک پنجم تا یک سوم. ر.ک: روت کالوین کلارک و ریچارد مایر، یادگیری الکترونیکی و علم آموزش، ترجمه علی آبادی و همکاران و محمد احمدیان، تکنولوژی آموزشی ص ۶۶ 💡به عنوان مثال در نمودار بالا نرخ بی خانمانی در کشور های دنیا به تصویر کشیده شده است. همین تصویر که ذهن دانشجو ترسیم می شود، مانایی آموزه و قدرت فهم فراگیر را تقویت کرده و بعد از درگیر شدن و ارتباط دهی تصویر با متن این مانایی و فهم می تواند تعمیق و توسعه یابد. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
🎓 دروس عمومی در دانشگاه آمستردام هلند 🔹 دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam) هلند یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپا و جهان است. طبق رتبه‌بندی QS 2025، این دانشگاه در رتبه 55 جهان قرار دارد. https://www.uva.nl/over-de-uva/over-de-universiteit/rankings/rankings.html#US-News-Best-Global-Universities 🔹 دروس عمومی در این دانشگاه در قالب PPLE (Politics, Psychology, Law and Economics) در برنامه درسی گنجانده شده است. 🔸 در سال اول همه دانشجویان صرفا دروس عمومی را می گذرانند. در سال دوم و سوم نیز در کنار گرایش تخصصی خود، همچنان طیف متنوعی از دروس عمومی گنجانده شده است. این دروس عمومی شامل موضوعات ذیل می‌شود: Law, justice and morality Philosophy of the Social Sciences Mind, Behaviour and Society Law and Behaviour حقوق، عدالت و اخلاق فلسفه علوم اجتماعی ذهن، رفتار و جامعه شناسی قانون و رفتار https://studiegids.uva.nl/xmlpages/page/2024-2025-en/search-programme/programme/8101/262815 🔹 میزان واحدهای دروس عمومی بستگی به برنامه تحصیلی دارد. به صورت تقریبی هر دانشجو در این دانشگاه 30 واحد دروس عمومی را می‌گذراند. 💠 امیدبان •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
🏴صلوات بر سرور بانوان حضرت فاطمه زهرا (س) ▪️اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ، حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَنَبِيِّكَ، وَأُمِّ أَحِبَّائِكَ وَأَصْفِيائِكَ، الَّتِي انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلَىٰ نِساءِ الْعالَمِينَ . اللّٰهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها، وَكُنِ الثَّائِرَ اللّٰهُمَّ بِدَمِ أَوْلادِها . اللّٰهُمَّ وَكَما جَعَلْتَها أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدىٰ، وَحَلِيلَةَ صاحِبِ اللِّواءِ، وَالْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلإِ الْأَعْلىٰ، فَصَلِّ عَلَيْها وَعَلَىٰ أُمِّها صَلاةً تُكْرِمُ بِها وَجْهَ أَبِيها مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّبِها أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِها، وَأَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَالسَّلامِ. ▪️خدایا درود فرست، بر صدّیقه فاطمه زکیه، محبوبه‌ی حبیبت و پیامبرت و مادر دوستانت و برگزیدگانت که او را انتخاب نمودی و برتری دادی و برگزیدی، بر فراز بانوان جهانیان. خدایا از کسانی که به او ستم کردند و حق او را سبک شمردند، انتقامش را بگیر و خونخواه خون فرزندانش باش. خدایا همچنان که او را مادر امامان هدایت و همسر صاحب پرچم در قیامت و گرامی در انجمن والاتر قرار دادی، پس بر او و مادرش درود فرست، درودی که آبروی محمّد (درود خدا بر او و خاندانش). 📎ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌ الله علیها تسلیت باد •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili